iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Tsja symptomen, volgens mij komt er ook veel van de pregnyl. Is tenslotte een zwnagerschaps hormoon.
    Wel waren de wachtweken na de eerste IUI heel anders als de 2e IUI. 2e x inderdaad allerlei symptomen die mij positief stemden, maar helaas.
    Wacht nu nog op mijn ONGI, cyclusdag 24 vandaag.

Chantal

2. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    hey liza nog twee nachtjes wachten he?
    hoe voel je je?
    Uiteraard duim ik weer voor je!

De pregnyl blijft ongeveer een week in je lijf.
    Ik had helemaal geen bijwerkingen(op een huilbui na?)

LadyZorra, Ik hoop voor je op een wonder!

Ik had vorige week een gekke "week".
    Ik had woensdagnacht(al bijna ochtend) ineens enorme buikpijn, kon geen houding vinden.
    Ik werd er ook enorm misselijk van.
    Had overgegeven en toen trok de pijn langzaam weg.
    Ik kon nog even slapen en toen ik wakker werd was er niks meer aan de hand.
    Eenmaal op mijn werk werd ik weer misselijk en dat bleef de hele dag.
    Daarna tot aan zondag was ik aan het kwakkelen, maar niet meer misselijk.

liefs

3. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Liza, waarom krijg je IUI? Is dit omdat je baarmoederslijm te zuur is waardoor het zaad van je man wordt gedood? Dit is bij mij namelijk wel het geval. Dit kunnen vastleggen aan de hand van samenlevingstesten. Al worden de betrouwbaarheid van die testen ook hevig aan discussie blootgesteld. Ik heb zo'n 7 slt gehad. Elke keer negatief. Daarom (onder andere ) krijgen wij IUI of IVF (bij meerdere follikels).

Liefs Nikkie

5. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Ik weet niet of het klopt, maar al mijn gyn en mijn vriendin, die meerdere ivf behandelingen heeft gehad en zij had het weer van haar dokter, kan je ei al springen vanaf 18mm. Bij mij gaat het allemaal heel snel, op dag 10 al 20mm. Vandaar de beslissing om de IUI niet te doen op maandag, maar wel te prikken en zelf te klussen.

6. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ladyzorra, dat klopt. Je eitje kan a springen vanaf 18 mm. Bij iedereen verschilt het, maar de kans is vanaf 18 mm aanwezig.

Wel balen dat ze de iui hebben uitgesteld. Ik hoop dat jullie eigen geklus goed heeft gewerkt!

7. marooz

marooz Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    1,444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag dames,

Ik dacht zal even kijken hoe het hier is, en zie gelukkig weinig bekenden hier.

Zie ook dat in de lijst een aantal zwanger zijn die dat eerst nog niet waren, dus super gefeliciteerd!

Wil jullie allemaal heel veel geluk wensen!

Liefs Marooz

8. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    O dat zal best kloppen hoor! Zeker als je het van meerdere mensen hebt gehoord. Mijn inschatting is puur gebaseerd op het gemiddelde waar mijn gyn het over had. Dus grote groep vrouwen heeft dan eisprong, maar er zullen er zeker zijn bij wie het vanaf 18mm al kan.

9. Marientje28

Marientje28 Actief lid

Jun 30, 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Dag dames!

Ik heb even niks laten horen maar wel veel gelezen hoor!
    Wij zijn inmiddels zover dat morgen de IUI is.
    Ik heb clomid geslikt (2x50mg) van de 3e t/m de 7e dag. Op CD 10 was m'n ei 13 mm, op dag 12 15 mm, op dag 14 niks gezien (vandaag dus).
    In het zkh waar wij onder behandeling zijn moet je afhankelijk van de ovulatietesten de pregnyl spuiten. Op die manier kiest je lichaam zelf het juiste moment en wordt het loslaten van het eitje door de eierstok alleen maar extra gestimuleerd en wordt de hormoonhuishouding die tijdens de luteale fase belangrijk is extra gestimuleerd.
    Dat betekent dus vanavond om 21.00u pregnyl spuiten. Nog 's kijken hoe ik dat ga doen, heb avonddienst....
    Morgen om 8.45u moet Niels z'n gevulde potje afleveren en hoort hij hoe laat ik verwacht wordt.
    Spannend, het grote wachten waar ik steeds over lees gaat ook voor ons nu beginnen...iemand tips? Weekendjes weg enzo zitten er niet in, moet werken enzo en optreden met ons dweilorkest dus daar is het te druk voor.

Liefs marientje

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Succes alvast morgen Marientje!

En tips....nee...helas niet, er zit niks anders op dan gewoon twee weken wachten. Echt killing.

11. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Het is hier heel spannend! Wel wat ongi krampjes gehad maar is ook weer weg. Heb wel last van mijn onderrug, maar nog helemaal geen rose! Hoe tellen jullie de dagen na de IUI. Telt de dag van de IUI als dag 1? Dan zit ik namelijk vandaag op dag 19. De vorige keer werd ik op dag 18 ongi. Verlies ik morgenavond nog geen bloed dan ga ik testen. Ik ben echt op van de zenuwen! Bedankt voor het duimen!

12. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Bij ons is niets gevonden. Bij mij is alles goed en bij mijn vriend ook. Omdat we 2 jaar bezig waren zonder ook maar 1x zwanger te worden mochten we over gaan op IUI.

13. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Probeer veel leuke dingen te plannen, of dingen waar je je heel erg mee bezig kan houden. Zo heb ik afgelopen weken me erg bezig gehouden met vrienden van ons die aan het verbouwen zijn. Heerlijk snel gaat de tijd dan. Succes!

14. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Liza, ik tel de dag van de IUI als dag 1.

Pff wel spannend hoor, ik heb het idee dat het weleens raak zou kunnen zijn bij jou. Nergens op gebaseerd maar dat denk ik gewoon.

15. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Ik begin stiekem ook steeds meer hoop te krijgen. Als het weer niet zo is ben ik bang dat het erg gaat tegenvallen.

16. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ja, maar dat is evengoed wel zo, hoezeer je jezelf er ook probeert tegen te beschermen. We spreken gewoon af dat er voorlopig geen ongi komt bij jou. goed?

17. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Wat mij betreft prima, maar dan wel graag om de juiste reden!

18. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Liza, spannend meid. Ik vind het knap van je dat je nog niet eerder hebt getest!

Marientje, succes morgen met je IUI!

Liefs Nikkie

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Uiteraard! :D En en en...hoe is het nu?

20. sietske84

sietske84 Lid

Aug 17, 2007
    53
    0
    0
    Spannend liza, ik duim voor je!
    Alle andere meiden natuurlijk ook heel veel geluk gewenst!

Vandaag komen mijn testjes van Matcare binnen, mag zaterdag testen.
    Hoop zo op een positieve test (nogal logisch) maar zie ook zo tegen zaterdag op.
    Het liefst ga ik nu in bed liggen en word maandag pas wakker om een posi test te gaan zien.

Want hoewel ik nu nog stiknerveus ben, kan ik in elk geval nog hopen maar na een nega test niet meer.
    Moet zeggen dat ik nu een goed gevoel erover heb dus wie weet.

Share This Page