ja bijna 18 werd ik (word binnenkort 20) toen ben ik gestopt met de pil. het was al bekend dat mijn vriend ook een verminderde zaadkwaliteit had daarom werden wij wat sneller door verwezen naar het ziekenhuis.. geef niet hoor dat je nieuwsgierig bent haha
Zora, we lopen gelijk op meis! Wij gaan nu ook voor onze 3e IUI! Zullen we vast afspreken dat we nu wel zwanger worden en blijven? MaaikEmile, laat ons niet langer in spanning...heb je getest? En en en ? Ben helemaal niet nieuwschierig haha! Franka, het verplichte klussen vind ik sinds wij in de MMM zijn belandt, niet meer aanwezig. Al hoewel sinds wij bezig zijn met vruchtbaarheidsbehandelingen, laat ik het zo zeggen. In het begin hebben we iets van 7 samenlevingstesten gedaan. Nou dat was pas op commando vrijen. Vreselijk vonden we het. En dat ook nog op bepaalde tijden zodat we ons wekkertje moesten zetten! Nu met de IVF en IUI behandelingen is het verplichte karakter er van af, gelukkig! Nu doen we het alleen maar een paar dagen voor de IUI en na de IUI. Maar da's dan wel voor de lol he! Liefs Nikkie
vandaag weer een test gedaan kruidvat 2 voor 5, weer negatief. de mogen van mij nu wel komen! zit zwaar te balen en mn vriend was gister ook van slag. negatieve uitslag is echt behoorlijk kl#te.. iedereen die nog moet testen heel veel succes
MaaikEmile: wat een enorme teleurstelling. Veel sterkte! Gisterennacht de pregnyl gehad (00.30 uur) Op de valreep nog. De IUI is morgen en ze hadden er al 4 staan (het maximum voor die dag) er werd later teruggebeld, dat ze toch nog besloten hebben een 5e te doen (die van ons) en dan echt te stoppen. Aangezien deze wat later op de middag gepland is, hebben we ook later de pregnyl gehaald. Het was wel een opgave om wakker te blijven tot die tijd, maar we zijn allang blij, dat het doorgaat.
Franka, veel succes met je IUI morgen! Vanaf volgende week zal ik minder op het forum zijn omdat ik dan weer begin met werken. Maar ik lees en schrijf toch nog regelmatig mee hoor. Liefs Nikkie
Hoi Franka, Ik heb een antwoord op jou vraag. Ik heb gisteren mijn 6e IUI gehad. Bij de vorige iui`s deed ik het ook nooit vantevoren maar dat heeft dus niet gebaat. Nu hebben we de avond voor de iui het wel gedaan en wonder boven wonder we hebben nog nooit zoveel zaad gehad tijdens de iui 24 milj. terwijl de keren daarvoor het varieerde van 3 milj. tot max 12 milj...je kan er dus gewoon niets van zeggen. Nu was mijn eitje al gesprongen bij deze laatste IUI..dus ondanks die 24 milj. heb ik er weining hoop op ben nu dus extra blij dat we het wel gedaan hebben vantevoren.... succes!
Hoop, dank je wel voor je antwoord. Wordt er bij jou nog gekeken of je inderdaad een eisprong hebt gehad voor de IUI? Bij ons wordt dat niet gedaan en is het voor mijn gevoel vooral gokken, dat het gebeurd is. Ik weet daarom ook niet goed of ik er goed aan doe om wel of niet voor de IUI te klussen. Ik hoop heel erg voor jullie, dat het klussen voor de IUI zijn vruchten gaat afwerpen en het deze cyclus toch nog kan gebeuren. Veel succes. Groetjes Franka
Ik vraag me ook af of we wel of niet moeten gaan klussen voor de IUI, mede omdat we niet weten hoeveel follikels er groeien. Stel er groeien er drie of meer en we gaan klussen, dan lopen we denk ik een risico, maar aan de andere kant denk ik dat ik dan toch niet zwanger wordt omdat het eerder ook niet lukte. Misschien toch maar rustig eerst de FM afwachten........
Dag dames, hier alweer dag 14 van mijn cyclus, aanstaande maandag weer voor FM naar het ziekenhuis en dan hopenlijk woensdag onze 3e IUI. Groeten Chantal
Chantal, alvast veel succes. Ik heb gisteren mijn 4e IUI gehad en ik merk dat ik er in de middag en avond toch wel een beetje last van heb (buikpijn) Hebben jullie dit ook? Fijne zondag. Groetjes Franka
Franka, ik heb zelfs een week lang buikpijn gehad na mijn IUI.. maar nu begint het weer een beetje te komen, heb het idee dat ik ongi ga worden.. voel me niet anders dan normaal..
de ongi is hier begonnen dus het is nu echt game over voor poging 1. Ben al wel een beetje van de teleurstelling bekomen (al blijft het kl#te..) dus ben vol goede hoop voor poging nr 2 (en hopelijk de laatste) succes iedereen
Enise: we geven de hoop nog niet op! Het zullen slopende afwachtende dagen zijn, maar ik duim nog volop voor je. MaaikEmile: de ongi heeft dus doorgezet Ik herken het heel erg. De eerste dag is een grote teleurstelling en de volgende dag, denk ik 'dag 2 van de volgende cyclus' en kan ik weer een beetje een nieuwe poging tegemoet zien komen (ook al blijft het zwaar kl.te) Het wachten is hier weer begonnen (wat haat ik deze weken) en ik voel van alles. Ik heb besloten me niet gek te laten maken en alles wat ik voel te wijten aan de Pregnyl en Puregon (i.p.v. een zwangerschap) Kijken hoelang ik deze gedachten vast kan houden (waarschijnlijk niet lang )
@ MaaikEmile: Knuffel meid, hopelijk brengt de 2e poging je meer geluk. @ Chantal: Ik hoop ook dinsdag of woensdag de IUI te hebben dus we lopen dan zo'n beetje gelijk op. @ Franka: Ik duim voor je meid, en ja, ik had na de vorige IUI ook last van wat krampjes en zelfs licht bruinverlies. @ Enise: Duim ook heel hard voor jou meid, nog neit de meod opgeven he! @ Giegel: Wij zitten ook nog te twijfelen of we dag voor de IUI nog zullen klussen, ik ben zo bang dat de zwemmers dan juist slechter zijn, zucht.... @ all: Vrijdag bij de 2e FM was ei 14 mm, gisteren bloedgeprikt en LH nog laag dus nu vanmiddag voor 3e FM en weer bloedprikken.
@Zora: dankje! hoop het ook.. jij ook succes! @franka: je hebt gelijk, kijk nu al uit naar de volgende poging! zie aan mn banner dat het niet lang meer duurt..! jij veel succes he! Liefs Maaike
Hoi meiden! Ruim anderhalf uur weggeweest voor 1 FM en bloedprikken. Het liep gigantisch uit. Nou, mijn langzame ei blijkt supertraag te zijn, want is niet meer gegroeid. Voor de zekerheid even bloed geprikt om te kijken of ik niet al een eisprong heb gehad, maar dat denk ik niet. Vanmiddag wordt ik gebeld hoe en wat. Ze stelde voor de dosis clomid volgende keer toch weer te verhogen, maar ik ben bang dat ik dan weer te veel eitjes heb. Ik heb namelijk om en om rechts en links een ei. Rechts is snel, links is traag. Heb dat al een paar keer aangegeven maar volgens mij willen ze daar niet zo aan. De eerstvolgende keer is dus rechts weer aan de beurt en als ik dan de clomid verhoog heb ik weer kans op teveel eitjes. Zucht....snappen jullie het nog? Nou, wordt weer vervolgd, Liefs een ongeduldige Zora
Hey Zora, Wat vervelend zeg! Is het niet een idee om wat anders te gebruiken? Zoals Gonal of Puregon? Je moet dan wel spuiten, maar zo erg is dat niet. Misschien dat dit beter effect heeft op je lichaam.. @MaaikEmile, balen dat je ongi bent geworden, veel sterkte! Hier begint de ongi pijn meer te worden.. voel me ook absoluut niet zwanger ofzo.. pff, denk dat het deze ronde ook over is
Nou meiden, ben net weer gebeld en helaas geen activiteit ook niet in mijn bloed, we beginnen dus weer opnieuw. Ik moet met Provera beginnen en dan toch 50 mg clomid. Ik had nu de assistente aan de telefoon en zit nog op mijn werk dus had niet zo'n zin om een discussie te beginnen. Ik kijk het even aan tot de volgende poging. Op hoop van zegen dan maar dat ik dan niet te veel eitjes heb. Als dat wel zo is zal ik tegen die tijd dan wel mat mijn arts bespreken of spuiten niet beter is of dat we de dosering clomid om en om doen. Voor nu ben ik alhoewel ik een beetje rust ook niet heel erg vind. Vind het alleen zo zonde van de verspilde tijd weer, maar ja het is voor een goed doel.