iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Hoi Zora, balen meid dat het ineens hlemaal plat ligt.
    Ik had met 100 mg een keer forse overproduktie, bij 5 zijn ze maar gestopt met tellen.
    Nu met 150 mg gaat het goed, 2x 1 follikel , nu 2 maar eentje op knappen.

Ik heb dus woensdag de IUI, maar verwacht eigenlijk dat mijn ei al gesprongen is, zometeen maar even plezier maken onder de dekens :oops: ;)

Woensdag is de IUI, heb dus ook net de pregnyl gezet.
    Afwachten hier.

Chantal

2. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Ik moet over een paar uurtjes voor mijn eerste follikelmeting naar de gyn, na 7 dagen Puregon te hebben gespoten.
    Doordat ik om onverklaarbare redenen bang ben dat ik teveel follikels zal hebben, heb ik de hele nacht niet geslapen :(
    De gyn zal wel weten wat ze doet, qua voorschrijven van de dosis Puregon maar ik vind het erg spannend allemaal.
    Het is ook nog allemaal nieuw voor mij en ik hoop echt dat er niet meer dan twee follikels zijn zodat de IUI deze week kan plaatsvinden!

Weet iemand trouwens ook hoe het zit als je een dichte eileider hebt en als aan die dichte kant follikels zijn gegroeid of ze dan de IUI ook doorzetten?
    Of als bijvoorbeeld aan de dichte kant twee follikels zijn gegroeid en aan de open kant ook, dan zetten ze het niet door?

3. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Inmiddels ben ik bij de gyn geweest en ben ik supervrolijk teruggekomen :D
    Aan de kant van de open eileider zijn twee eiblaasjes gegroeid van 20mm en 13mm. Morgenavond moet ik de Pregnyl zetten en vrijdagochtend zal de eerste IUI plaatsvinden. Ik vind het enorm spannend!

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Dank je Chantal! Succes vast voor morgen!

Giegel, je hebt meer gelukdan mij gelukkig. Alvast heel veel succes met prikken morgen en met de IUI vrijdag.

Ik ben begonnen met de provera, hoop dat het goed aanslaat en ik over 2 weken ongi word.

5. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat goed Giegel! Hoop dat je eind van de maand ons dat andere goede nieuws mag geven ;)

6. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Giegel, veel succes vrijdag met je IUI! Spannend he meis?!
    Zora, wat balen zeg! Willen ze niet overstappen op spuiten? Je hebt dan misschien meer controle over de dosering hormonen....Sterkte meis!
    Chantal, veel succes morgen!

Enise, hoe is het met jou? Morgen je NOD. Ga je testen morgen?

Ik mag maandag weer voor de eerste FM....Ik hoop dat ze een beetje willen groeien....

Liefs Nikkie

7. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Echt wel spannend!
    Het gaat nu echt gebeuren en ik ben heel blij dat de eiblaasjes er goed uitzagen en dat het er twee zijn. Maar denk nu al dat de tijd tot NOD erg lang gaat duren ondanks dat die tijd veel korter is met de IUI dan normaal bij mij.
    Vrijdag vraag ik dat nog even na omdat ik twijfel of ik het goed heb onthouden, maar ze had het volgens mij over 10-12 dagen terwijl ik normaal een LF had van 17 dagen :eek:

Spannend maandag!
    Zal voor je duimen :)

8. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Nikkie, nee meid ben niet van plan om te testen omdat ik de hele dag last heb van ongi krampen in mijn buik. Hij staat heel licht in brand! Dus wacht mijn ongi af..

@Giegel, je LF is iets korten met hormonen. Ik heb dat ook. De eerste keer ben ik na 11 dagen ongesteld geworden en 2de keer na 10 dagen. En vandaag zit ik op dag 11, denk dat ik dus morgen ongi word.

9. Hoop

Hoop Actief lid

Nov 14, 2007
    179
    0
    0
    Hoi Franka,

Bij ons krijg je altijd net voor de inseminatie een echo dus ze zien dan precies de stand van zaken. Tja, ik verwacht niks van ons eigen geklus het is nog nooit spontaan gelukt dus waarom nu wel he...maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus HOOP doet leven.
    IK heb voortaan wel zoiets dat we het gewoon maar doen wel of geen IUI. Om alles van dat ene moment af te laten hangen vind ik ook vrij riskant.
    Succes!

10. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4 mislukt. IUI 5 uitgesteld, eitjes zijn al te groot, dus zelf klussen
    Davalee: ?? iui
    chantal76: IUI 1,2 mislukt, 3e IUI 4 maart
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 3e IUI icm Clomid en pregnyl
    Enise: 20-2 3e IUI
    Sooner: 4e iui gestart met Gonal-F (112,5) en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 1 maand rust, schildklier overhoop
    Nuage: 2e IUI vmk begonnen aan poging 3
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 1e IUI 100mg Clomid + Pregnyl mislukt, misschien volgende ronde overslaan vanwege vakantie van donor.
    Benthe: 3e IUI op 19.02 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI gehad op 13-02
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, op 12-2 2e IUI (Gonal en Pregnyl)
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl
    Funkie: 1e IUI mislukt! Gonal F/Pregnyl

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:
    Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975 & Marije1980 & Marientje
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM
    3e IUI: Jalena
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77 & Snowy
    6e IUI: Hippel & Cilianne
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen)

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiƫren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

11. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Zoals jullie zien heb ik mijn IUI gehad. Was weer een ervaring op zich. Vandaag weer een andere GYN, kende ik nog helemaal niet (is eigenlijk toch raar bij zoiets intiems, dat dat niet dezelfde GYNen doen als de echo's).
    Maar goed na enig gehannes, lees moeite is het gelukt.

Afwachten maar weer, rond de 20e wordt het echt spannend, bij de vorige 2 pogingen duurde het 16-18 dagen voor ik ONGI werd.

Groeten Chantal

12. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4 mislukt. IUI 5 uitgesteld, eitjes zijn al te groot, dus zelf klussen
    Davalee: ?? iui
    chantal76: IUI 1,2 mislukt, 3e IUI 4 maart
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 3e IUI icm Clomid en pregnyl helaas afgebroken geen activiteit nu aan de Provera....
    Enise: 20-2 3e IUI
    Sooner: 4e iui gestart met Gonal-F (112,5) en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 1 maand rust, schildklier overhoop
    Nuage: 2e IUI vmk begonnen aan poging 3
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 1e IUI 100mg Clomid + Pregnyl mislukt, misschien volgende ronde overslaan vanwege vakantie van donor.
    Benthe: 3e IUI op 19.02 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI gehad op 13-02
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, op 12-2 2e IUI (Gonal en Pregnyl)
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl
    Funkie: 1e IUI mislukt! Gonal F/Pregnyl

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:
    Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975 & Marije1980 & Marientje
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM
    3e IUI: Jalena
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77 & Snowy
    6e IUI: Hippel & Cilianne
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen)

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiƫren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

13. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Spannend Chantal, duim voor je!

Enise, hoe is het vandaag?

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Hoi Meiden,

ik wil graag bij jullie IUI topic aansluiten.

Even in het kort; ik ben 32, man is 34. Oktober 2007 met de pil gestopt, juni 2008 1e bezoek fertiliteitsarts, zwak zaad vastgesteld, september 2008 HSG alles was goed, januari 2009 operatie man er is een spatader in zijn bal verwijderd.
    Nu na 1,5 jaar zelf proberen beginnen we dus aan onze 1e IUI.

Vandaag voor de 3e FM naar het ZK geweest (ik heb 5 dagen Clomid gehad).
    Ik heb 4 eitjes, 3 grote die 'meedoen', en 1 kleintje van 14 mm. De fertiliteitsarts wilde in eerste instantie de inseminatie niet door laten gaan vanwege de hoeveelheid eitjes. Na overleg met de gyn is er besloten dat het toch door kan gaan. Ik heb direct in het ZK de Pregnyl spuit gekregen, zodat er 3 eitjes gaan springen.

Morgen dus de 1e inseminatie. Ik vind het heel erg spannend.

15. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Zora, heb nog steeds last van ongi krampen, alleen geen ongi te zien. Normaal had ik allang last van rozige afscheiding.. ik wacht dus nog af..

@Ieoor, dat is netjes! Veel succes morgen :)

16. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Welkom en heel veel succes Ioor!

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Zora, ik zie dat jullie 1e IUI is afgebroken ivm teveel eitjes. Mag ik vragen hoeveel dat er waren? Ik vind de 3 eitjes die ik nu heb, namelijk best wel heel erg veel....

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Zora, ik was te snel, sorry. Ik zag dat je al een reactie geplaatst had bij mijn vraag. Dank je wel.

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Maakt niet uit, had al even geantwoord ja, geen zorgen maken hoor gewoon doen is meer kans op een zwangerschap!

20. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    @Ieoor: spannend voor jullie! ik duim ;)

@Enise: zie dat je morgen mag testen :confused: kan je jezelf nog inhouden?! ;)

Share This Page