iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Zora; wat vervelend dat je maar niet ongesteld wordt..... Heb jij dat vaker? Of is het een reactie van jouw lijf op de hormonen? Succes ermee.

2. Nursy

Nursy Actief lid

Jul 7, 2008
    200
    0
    0
    Ieoor, wat jammer dat je toch ongesteld bent geworden. Hopelijk volgende ronde WEL raak!

Zora, ik reageer ook laat op Provera hoor. De eerste keer dat ik het gebruikte werd ik pas na 6 dagen ongesteld. Maar 8 dagen is wel erg lang ja! Hopelijk komt het snel zodat je weer verder kan.....

Emmy, ik ben ook wel erg geïnteresseerd in jullie meisjesnaam.....*hint* :p

Morgenochtend weer FM, hopelijk zijn mijn eitjes nu wel groot genoeg en kunnen we dit weekend misschien de IUI krijgen.....Ik hoop het zo! Ik heb goed gebroed op mijn eitjes ;).

3. Nursy

Nursy Actief lid

Jul 7, 2008
    200
    0
    0
    Seat, ga je vandaag testen of toch zaterdag? Zal voor je duimen meid!

Voor de mensen die denken: wat doet Nursy nog op dit tijdstip achter de computer.....Ik heb avonddienst gehad vanavond en kan dan niet meteen slapen. Mijn vriend zit ook nog darts te kijken, dus kan ik ff van de gelegenheid gebruik maken om te computeren. :)

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Haha Lekker geslapen Nursy? Succes met de FM! Ik duim voor een IUI dit weekend.

Ieoor: Dit is de eerste keer dat ik Provera gebruik maar je hoort tussen de 3-7 dagen ongi te worden na laatste Provera. Ik zit nu al op dag 9 na het laatste pilletje.

Chantal: Hoe voel je je?

5. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Zora,

Kan het zijn dat je nog niet ongi bent geworden omdat je normaal ook een wat langere cyclus hebt? Ik ben ook volgens mijn normale cyclus ongesteld geworden. Deze was wel kort (24 dgn). En die van jou is best verschillend, misschien komt het daardoor.

6. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Zou kunnen Enise, ik weet het ook niet, ik dacht dat je van Provera gewoon ongi zou worden ongeacht je cyclusduur. Bij de FM's had ik al wel mooi opgebouwd bmsv en ei was 14 mm toen is ie gestopt met groeien. Dus aan de habd daarvan dcht ik dat het niet zo lang meer zou duren.....wachten maar.

Hoe is het met jou? Lekker op je roze wolk? Lijkt me heerlijk!

7. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Onzekere gedoe he? Helaas zit er niks anders op dan wachten. Hoop dat je snel weer verder kan, want zo blijf je ook constant hangen..

Met mij gaat het wel goed, alleen heb ik sinds woensdag last van bloedverlies. Ben bang dat mijn roze wolkje niet lang meer gaat duren.. Het bloeden is nog niet opgehouden. Wel mocht ik gelijk voor een echo komen. Alles zag er goed uit, maar dat is geen garantie. Moet dus geduld hebben..

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Sterkte ermee Enise, fijn dat de echo wel goed was, dat geeft je weer moed. Het hoeft niets te betekenen je hoort wel van meer meiden dat ze langer bloed verliezen en dat het helemaal goed blijft gaan. Ik hoop en duim met je mee!

9. Nursy

Nursy Actief lid

Jul 7, 2008
    200
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Enise, wat vervelend dat je nog steeds bloed verliest. Ik duim voor je dat het verder niets betekend en dat je kindje lekker blijft zitten waar hij zit.

Zora, nog steeds niet ongi?

Ik heb alweer een hele drukke ochtend achter de rug. Eerst voor FM geweest en helaas waren mijn eieren weer niet groot genoeg gegroeit om dit weekend IUI te doen. De grooste was nu 1,2 cm en de tweede 1,1 cm (zijn dus maar 0,1 cm gegroeid in 2 dagen!), dus moet nog verder spuiten. Mijn baarmoederslijmvlies was wel al mooi opgebouwd, dus dat was geen probleem. Baalde natuurlijk als een stekken, dacht dat ze nu wel goed gegroeid waren. Gelukkig is dat derde eitje niet verder meegegroeid, dus hoeven we daar niet bang voor te zijn.
    toen kwam het 2e probleem: mijn Gonal was op, dus moest nieuwe halen. De vorige keer duurde het 8 (!) dagen voordat mijn apotheek het pas had.....Dus had afgesproken dat ik het zou halen in de ziekenhuis apotheek omdat zij het wel op voorraad hadden. Dus ik erheen, zegt die mevrouw: dat wordt dan 427 euro.......Ik dacht, hoor ik het nou goed?! Ik zeg, nou dat hoef ik niet te betalen hoor, dat doet de verzekering. Zegt ze: Ja, maar wij zijn niet jouw vaste apotheek dus moet je direct betalen.
    Er was geen enkele mogelijkheid om het mee te krijgen en dat zij het declareerden voor mij. Ik moest naar mijn eigen apotheek en het daar anders proberen als ik het nu niet wilde betalen.
    WAT DENKT ZE WEL NIET!? Alsof ik ff 430 euro op mijn nachtkastje heb liggen! Echt belachelijk gewoon. Ik op hoge poten naar mijn eigen apotheek en ja hoor, ze zei: dat moeten we bestellen. Ja, dat begrijp ik, maar ik moet vanavond weer spuiten. Ik het verhaal verteld en zij heeft boos gebeld naar de ziekenhuisapotheek dat dit belachelijk was en geen service. In heel Hoofddorp was verder nergens Gonal te krijgen, dus nu moet ik afwachten of de ziekenhuisapotheek de Gonal wil "lenen" aan mijn apotheek zodat ik het vanavond krijg.
    Komt erop neer dat ik dus waarschijnlijk zometeen eerst naar mijn eigen apotheek moet om het recept weer te halen en dan weer naar het ziekenhuis om de Gonal te halen. Nu woon ik precies in het midden overal van, maar toch!

Mensen moesten eens weten hoe het is als je in deze molen zit, dan zou het allemaal wat soepeler verlopen denk ik. Belachelijk waar ik nu allemaal tegenaan loop. Wat een bureaucratie! Het werkt allemaal niet efficient in ieder geval. Ben echt een beetje boos! Het zit alemaal even niet mee.....ik baal echt van alles nu......Maar goed, we gaan gewoon weer verder. Maandag volgende FM, hopelijk dan wel goed nieuws.

Sorry voor mijn klagen, maar kan er gewoon niet tegen!

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Nou je hebt alle recht om te klagen Nursy. Wat een stelletje @%#$&# bij elkaar zeg. Of je niets beters te doen hebt.

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Nursy; je mag best boos zijn. Wat een gedoe.... Nu maar hopen dat maandag je eitjes goed genoeg gegroeid zijn.

Zora; ik zou het ZK eens bellen om te vragen hoe het kan dat je nog niet ongesteld bent geworden.
    Als je dan straks ongesteld bent, gaan jullie dan direct door voor de volgende IUI?

Enise; ik hoop voor je dat je beebje lekker blijft zitten. En inderdaad. Het bloeden hoeft niet perse iets erg te betekenen. Succes ermee.

Vandaag uitgangsecho gehad. Er zaten geen cystes dus zaterdag weer het 1e pilletje, dan kan ronde 2 beginnen....

fijn weekend meiden

12. Nursy

Nursy Actief lid

Jul 7, 2008
    200
    0
    0
    Ieoor, wat fijn dat je geen cystes heb en dat je verder mag in deze ronde.

Boosheid is alweer gezakt na telefoontje van eigen apotheek. Zij gaan ervoor zorgen dat ik om 17 uur bij hun de Gonal kan halen. Dus het is alweer opgelost gelukkig. Pff....hopelijk gaat het in de toekomst allemaal wat soepeler. Tenminste.....hopelijk is 1 ronde genoeg, maar daar ga ik zeker niet vanuit.

Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend meiden? Wordt mooi weer volgens mij!
    Ik heb nachtdienst, dus zal niet veel merken van het mooie weer. Dan lig ik heerlijk in mijn bedje mijn schoonheidsslaapje te doen :p 8) ;) .

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Wij gaan lekker naar zee zometeen.....

Nursy; fijn dat het opgelost is. Ik hoop ook voor je dat het bij deze IUI blijft.
    Werkse vannacht.

14. Nursy

Nursy Actief lid

Jul 7, 2008
    200
    0
    0
    Wat heerlijk naar de zee Ieoor, even lekker uitwaaien. Geef je groot gelijk, is echt prachtig weer vandaag!

15. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    Davalee: ?? iui
    chantal76: IUI 1,2 mislukt, 3e IUI 4 maart
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 3e IUI icm Clomid en pregnyl helaas afgebroken geen activiteit nu aan de Provera....
    Sooner: 5e iui gestart met Gonal-F (112,5) en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 1 maand rust, schildklier overhoop
    Nuage: 2e IUI vmk begonnen aan poging 3
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI zit er aan te komen. Deze keer met Puregon en Pregnyl
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, 2e IUI mislukt, 3e IUI op 13-3 (Gonal en Pregnyl)
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI zonder hormonen begin april.
    Funkie: 1e IUI mislukt! Gonal F/Pregnyl
    Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, 3e IUI icm Gonal-f en pregnyl strart eind maart/ begin april
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 1e IUI 5 maart (Clomid en Pregnyl) mislukt
    Seat: 1e IUI 6 maart gonal f en pregnyl
    Nursy: 1e IUI Gonal-F & Pregnyl
    Talulah 1e IUI Clomid & Pregnyl

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:
    Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975 & Marije1980 & Marientje
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM
    3e IUI: Jalena & Enise
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77
    6e IUI: Hippel & Cilianne
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen)

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

16. hannelore

hannelore Actief lid

Sep 26, 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    hey! mag ik erbij?
    sinds gisteren weet ik dat ik iui ga moetn doen!ale nog nie honderd procent zeker,omdat ik eerst een hsg krijg :s en ventje zen zaadjes binnen moet doen,daarna gaat de gyn besluiten wat voor ons de beste behandeling zou zijn,maar ze sprak al over iui.omdat we al weten dat de kwaliteit van sperma niet honderd procent is.
    Ik hoop dat ik hier men verhaal kwijt zal kunnen.

groetjes

17. Nursy

Nursy Actief lid

Jul 7, 2008
    200
    0
    0
    Giegel, ik zag dat je 1e IUI is afgebroken. Waarom? Ik zie dat je vandaag met de volgende 1e poging gaat beginnen. Hopelijk gaat het deze ronde wel goed! Succes!

Hannelore, welkom hier! Mag ik vragen waarom je een HSG gaat krijgen? Heb je ook PCO? Natuurlijk mag je hier je verhaal schrijven. Schrijf maar raak!

18. hannelore

hannelore Actief lid

Sep 26, 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    hey! ja ik krijg een hsg om te zien of men eileiers wel doorgankelijk zijn!ik ben er wel bang voor,voor dat onderzoek..
    groetjes

19. Nursy

Nursy Actief lid

Jul 7, 2008
    200
    0
    0
    Ik heb een laparoscopie gehad waarbij ze direct een HSG doen, dus weet niet hoe een HSG voelt. Kan dus niet uit ervaring spreken hoe het voelt. Ik denk dat dat voor iedereen ook anders is. Ik heb verschillende verhalen gelezen dat de een het mee vond vallen en de ander vond het vervelend. Hoor overigens vaker dat het allemaal wel meevalt....maar spreek dus niet uit ervaring.
    Ik had na de laparoscopie en HSG meer last van de operatiewondjes en mijn buik voelde wat opgezwollen en soms wat pijnlijk als ik TE actief was. Ik had een week vrij genomen van mijn werk en denk dat dat wel heel fijn is geweest.

20. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    Nursy dat is ook geen stijl van de ziekenhuisapotheek, gelukkig kon je het nu ophalen bij je gewone apotheek!
    Ik vond het van de week al raar dat ze bij het ziekenhuis geen Pregnyl op voorraad haden liggen, was allemaal op. Nou hadden ze mazzel dat ik dinsdag weer kom maar zoiets vind ik toch raar, je zal het maar dezelfde dag nodig hebben :( (en dat ze het bij de gewone apotheek niet op voorraad hebben dat begrijp ik, maar bij het ziekenhuis :(: )

Enise wat ontzettend vervelend van het bloedverlies, ik kan me voorstellen dat je daar erg onzeker van word! Is er ook bloed geprikt bij je voor het HCG? dus hoe hoog dat nu is?

Hannelore welkom hier, ik heb vorig jaar in augustus een HSG gehad en bij mij deed het absoluut niet zeer. Het zuignapje op de baarmoedermond is een vervelend gevoel maar dat was alles.

Zit nu op de 3e dag Clomid, kan het zijn dat je er ontzettend vergeetachtig van word? :oops: Het is echt even niet normaal op dit moment bij mij, waarschijnlijk omdat ik met mijn gedachten bij de IUI zit en een beebje.

Share This Page