iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Hoi Talulah,

tsja, ik weet soms niet eens mijn inlogcode meer :oops: , zo vergeetachtig ben ik soms. Is ook lastig op mijn werk.
    Merk wel dat de stress hier ook invloed op heeft. Niet te veel aan denken.

Ik ben vandaag weer ONGI geworden.
    Heb wel even staan vloeken op de WC, maar gelukkig ik was alleen thuis. Zo mijn kereltje vertellen dat onze droom nog een maandje is opgeschoven. Maar ik heb er vertrouwen in het komt goed (positief als een boer met keispijn :( )

Het is nog niet veel, maar het is er. Denk dat ik morgen maar als dag 1 tel voor de volgende cyclus, hoe doen jullie dat? Aangezien het vandaag nog maar een beetje is, ga ik ervanuit dat het morgen echt begint.

Groeten Chantal

2. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Bij de eerste IUI met hormonen die is afgebroken, zat er te weinig bewegend zaad in de sperma terwijl het bij een eerder onderzoek prima was.
    Daarom krijgen we nu een IUI poging zonder hormonen.
    We krijgen IUI omdat mijn rechter eileider dicht zit, we al lange tijd bezig zijn en mijn leeftijd begint mee te spelen.

3. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    76Chantal wat ontzettend balen! Weer een teleurstelling :( Wel hoop blijven houden, het moet goed komen!

4. giegel

suc6 ik ga aan je denken..

liefs van yippie

5. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Dankjewel!

Hoe gaat het met jou?

6. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Nou hier is het echt over nu.
    Echte :evil: :evil: , daar kunnen we niet meer omheen.
    Vandaag weer dag 1 van de volgende cyclus die ons hopenlijk meer brengt.

Chantal

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Chantal, balen dat je ongi is doorgebroken.
    Giegel ook voor voor flink balen meis. Veel sterkte!

Nog 6 dagen wachten en dan kan ik testen eindelijk! Mits ik nog niet ongi ben geworden natuurlijk. Voel al de hele tijd steekjes richting mijn liezen en soms zijn mijn borsten gevoelig. Maar dat heb ik al een tijdje. Dus ik denk dat het van de Pregnyl komt. Kan dat nog? Ik spuit 10.000 IE. En het duurt dus 12 dagen voordat het uit mijn lijf is. Heb dit nooit zo lang last van gehad...

Liefs Nikkie

8. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Balen Chantal!

9. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Balen Chantal! Hopelijk deze ronde meer geluk.... Blijf erin geloven he?!

Giegel, wat vreemd dat zaad dan ineens van slechte kwaliteit was zeg! En alle andere onderzoeken waren wel goed?

Nikkie, wat spannend zeg! Het kan natuurlijk een goed teken zijn je klachten, past ook wel bij een zwangerschap.....Maar de Pregnyl kan je nog misleiden misschien (?). Hoop het natuurlijk niet voor je. Dat wordt duimen!

Enise, hoe is het met je?

Talulah, Wat grappig dat je vergeetachtig wordt van de Clomid :D . Wel vervelend lijkt me! Misschien gaan de dagen wel sneller door je vergeetachtigheid.....dat zou mooi zijn!

Hier eerste nachtdienst weer gehad. Was behoorlijk moe hoor, was 25 uur wakker geweest sinds opstaan gisterochtend. Had moeite mijn ogen open te houden tijdens autorijden :confused:. Maar is goed gekomen gelukkig. Nadeel van in het weekend nachtdienst hebben is dat de buren dan ook vrij zijn en natuurlijk lekker een muziekje (hard) opzetten, de kinderen buitenspelen en door het mooie weer iedereen in de tuin bezig was. Hierdoor echt slecht geslapen. Gelukkig nog maar 2 nachten te gaan met een leuke, gezellige collega. Het is ook wel rustig, dus kunnen we gezellig babbelen en misschien een filmpie kijken. Ach, komt helemaal goed hoor!

10. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Chantal wat ontzettend balen zeg!

Nursy 25 uur :confused: poeh das vrij lang! Ja dat mooie weer is voor mensen met nachtdienst in het weekend dan erg vervelend. Heb vroeger ook nachtdiensten gedraait dus weet wel wat je bedoelt

Vergeetachtigheid is in mijn geval vervelend...heb een eigen bedrijf en ben vrijdag zelfs een klant vergeten :oops: :oops: :oops: dat gebeurd me nou nooit :oops: Waarschijnlijk zit ik te veel met mijn hoofd bij de IUI.
    Ik zit trouwens ook onder de pukkels, ik lijk wel een pukkelkoningin :oops: Leuk al die hormonen :(

11. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Alle onderzoeken voor de IUI waren goed, behalve de HSG waaruit bleek dat mijn rechtereileider dicht zit door verklevingen.
    Het spermaonderzoek was toen goed, dus we gaan er eigenlijk vanuit dat het met de IUI een momentopname was en dat het zaad bij de komende IUI wel goed is.
    Het maakt het wel erg spannend deze keer voor de IUI.

12. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Jeetje Giegel, wat vervelend dat je verklevingen heb ik je eierstok. Gelukkig maar 1, dus heb je er nog eentje over...Maar wel erg vervelend zeg! Ja, en die zaadkwaliteit, das inderdaad wel erg spannend deze keer dan. Het is ook wel een momentopname, maar toch ga je ervanuit dat het na al die onderzoeken dan gewoon goed is. Blijft voor ons ook spannend hoor! Tot nu toe was het goed genoeg voor IUI...maar goed, dat moet dus nog maar blijken als het weer wordt ingeleverd.
    Wij kregen nog wel een tip van het fertiliteitslab. Een kennis van die vrouw had ook heeel slecht zaad, maar toen heeft hij Zinkselenium geslikt en na toen verbeterde de kwaliteit aanzienlijk! Het was zelfs zo goed geworden dat ze in die IUI poging die volgde meteen zwanger zijn geraakt. Misschien heb je wat aan deze tip......
    Mijn vriend slikt liever gene medicatie, dus wij gebruiken het (nog) niet, maar als het de volgende keer weer slecht is, dan moet hij er ook aan geloven!

13. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Bedankt voor de tip!
    Als het zaad nu weer van slechte kwaliteit is, moet manlief er ook maar aan geloven en wat gaan slikken.

Zijn jullie met IUI begonnen om de zaadkwaliteit?

14. seat

seat Actief lid

17 mrt 2008
    134
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben helaas donderdag ongesteld geworden, kon het tot nog toe ff niet opbrengen om op de site te komen. Moest alles ff laten bezinken!

Maar goed we gaan nu weer vol goede moed verder naar ronde 2!

Inmiddels gister weer begonnen met spuiten, 112.5 EH gonal F!

Alles zag ik gister tot mijn verbazing dat ik niet een voorgevulde spuit had gekregen van de apotheek maar moest ik eerst nog een oplossing maken en dan moet ik nu elke dag uit die ampul 112.5 EH optrekken. Alleen is het grote probleem dat er op de spuit niet een verdeling staat van 112.5! Alleen 37.5 / 75 / 150/ ! Echt mijn humneur was weer gedaalt tot het nulpunt! Ik maar ff langs dienstdoende apotheek en samen gekeken, nou zijn we er uiteindelijk na berekenen wel uitgekomen, maar ik vind het zo raar! Morgen maar ff met eigen apotheek bellen dat ik dit dus niet op prijs stel!
    Hebben hier meer meiden ervaring mee?

NURSY: Ik zit idd ook in het Spaarne, maar bij mij zeiden ze test zelf maar lekker thuis, zij hebben geen andere testen dus kon ik dat gewoon zelf doen. Dag 12 is idd erg vroeg!
    Raar he om op je werk te spuiten, weet er alles van! Doe het zelfde werk als jij! Toevallig he allemaal!
    Ik nam die pen mee in een tandenborstelkoker en een collega zag hem, ze vroeg wat ga jij dan doen, nou tanden poetsen, hahahah!Vond ik wel een heel goed idee van de echo scopieste om hem daar in te doen!
    Maar jij bent vrijdag begonnen met eerste dag spuiten? Jij moet ook 112.5 EH spuiten he en 10.000EH pregnyl?

Nou meiden succes allemaal!

15. seat

seat Actief lid

17 mrt 2008
    134
    0
    0
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    Davalee: ?? iui
    chantal76: IUI 1,2 mislukt, 3e IUI 4 maart
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 3e IUI icm Clomid en pregnyl helaas afgebroken geen activiteit nu aan de Provera....
    Sooner: 5e iui gestart met Gonal-F (112,5) en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 1 maand rust, schildklier overhoop
    Nuage: 2e IUI vmk begonnen aan poging 3
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI zit er aan te komen. Deze keer met Puregon en Pregnyl
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, 2e IUI mislukt, 3e IUI op 13-3 (Gonal en Pregnyl)
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI zonder hormonen begin april.
    Funkie: 1e IUI mislukt! Gonal F/Pregnyl
    Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, 3e IUI icm Gonal-f en pregnyl strart eind maart/ begin april
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 1e IUI 5 maart (Clomid en Pregnyl) mislukt
    Seat: 2de IUI Gonal F & Pregnyl
    Nursy: 1e IUI Gonal-F & Pregnyl
    Talulah 1e IUI Clomid & Pregnyl

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:
    Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975 & Marije1980 & Marientje
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM
    3e IUI: Jalena & Enise
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77
    6e IUI: Hippel & Cilianne
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen)

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.[/quote]

16. hannelore

hannelore Actief lid

26 sep 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    chantal76: IUI 1,2 mislukt, 3e IUI 4 maart
    Zora : 3e IUI icm Clomid en pregnyl helaas afgebroken geen activiteit nu aan de Provera....
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, 2e IUI mislukt, 3e IUI op 13-3 (Gonal en Pregnyl)
    Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, 3e IUI icm Gonal-f en pregnyl strart eind maart/ begin april
    Hannelore:1e IUI

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:
    Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975 & Marije1980 & Marientje
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.[/quote][/quote]

17. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    IUI MEIDEN

chantal76: IUI 1,2, 3e mislukt, 4e IUI dag 1 21 maart
    Hannelore:1e IUI

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:

NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

18. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Daar gaan we weer voor de laatste x. Vanaf morgen CLOMID 150 mg, gaat het deze keer weer mis, dan gaan we over op andere medicijnen.
    Hoop er maar weer het beste van. Een kleine net in het nieuwe jaar lijkt me wel wat ;) !

Groeten Chantal

19. seat

seat Actief lid

17 mrt 2008
    134
    0
    0
    Trouwens NURSY, op vorrige pagina schreef ik over het probleem van de gonal F, ik had het donderdag laten bestellen bij de apotheek en was dus vrijdag niet geleverd! Ik natuurlijk uit mijn dak aangezien die miep zei, het komt dan maandag en tja dan maar een maandje niet!
    Je begrijpt ik ging er niet mee accoord en na wat worden over en weer is ze toch zo vriendelijk geweest om alle hoofddorpse apotheken te bellen en uiteindelijk gelukkig wel wat kunnen regelen! (helaas niet helemaal het goede maar kan er mee vooruit!)

Ik las het stukje van jou en dacht wat zal hoofddorp vrijdag blij met ons geweest zijn! 2 meiden vol hormonen die staan te foeteren hahahahahahhaha

Succes met je laatste nachtje!

CHANTAL: Heel veel succes, zal voor je duimen! 4de keer moet het gewoon gaan worden ;)

20. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Hey meiden!

Giegel, wij zijn begonnen met IUI ivm slechte zaadkwaliteit + PCO. Balen dat het dus bij ons allebei niet goed is.....Mijn vriend is wel gestopt met roken sinds de laatste keer inleveren, dus hopelijk is het nu wel goed of in ieder geval beter.

Seat, Wel een goed idee om het in een tandenborstelkoker te doen. Ik doe het nu steeds in zo'n klein Eastpak tasje die ik dan weer in mijn handtas doe. Het lukt mij nog steeds wel om het onopgemerkt te doen. Zeg dat ik gewoon ff naar het toilet moet en pak dan "de spullen" uit mijn kluis. Is inderdaad wel heel toevallig dat jij ook verpleegkundige bent! Werk je in een ziekenhuis? Ik wel, in Amsterdam.
    Ik ben trouwens na 6 dagen spuiten met 75 EH over gegaan op 112.5 EH omdat mijn eitjes niet aan te sporen waren. Ik spuit nu nog steeds met die 112.5 EH tot mijn eitjes eindelijk eens groot genoeg willen worden. En dan inderdaad ook 10.000 EH Pregnyl. Ik ben dus vridag niet ermee begonnen, maar moest een nieuwe hebben omdat mijn spuit leeg was. Ik zit maandag al op CD 17, dus spuit al bijna 2 weken.
    Ze zullen inderdaad blij zijn geweest met ons vrijdag! :). Tja, in heel Hoofddorp heeft alleen het Spaarne het op voorraad, maar of ik daar nu nog zo snel naartoe zal gaan....... :evil:.
    Jammer dat je ongesteld bent geworden, maar op naar de volgende ronde! Hopelijk met goed resultaat!

76Chantal
    , hopelijk hoef je niet meer over te stappen op een ander medicijn omdat je zwanger bent geworden meis. En ja, een kleine net aan het begin van volgend jaar.....denk dat we daar allemaal wel voor tekenen!! Ik in ieder geval wel. Succes meid!

Nou, over 2 uurtjes naar mijn laatste nachtdienst. Heb ook vandaag weer beroerd geslapen zeg! Bah, wat baal ik daarvan. Denk dat ik ook onbewust misschien wel echt bezig ben met de FM van morgen. Zal ook zo teleurgesteld zijn als het weer niet goed zal zijn. BEn zo bang omdat ik nu een dag later pas de FM heb dat het eitje dan toch is gesprongen.... We gaan het wel zien morgen. Ga direct vanuit mijn nachtdienst door, dus hopelijk ben ik snel aan de beurt en kan ik daarna (hopelijk) rustig gaan slapen en mag ik voor woensdag de IUI in mijn agenda schrijven [-o< .

Deel Deze Pagina