iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Omdat ik het een beetje teveel vind om 778 pagina's door te spitten ben ik wel even nieuwsgierig waarom de meesten IUI-behandelingen krijgen.

Ikzelf heb vijandig baarmoederslijm. Ben eigenlijk benieuwd of er nog meer meiden zijn die daar last van hebben.

2. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Bij mij om onze kansen wat te vergroten, gezien mijn leeftijd :oops:

3. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Bij ons is het vanwege het uitblijven van zwangerschap op de normale manier. Geen afwijkingen gevonden en al 7 jaar geen pil. ](*,)

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bij ons omdat mannetje verminderde zaadkwaliteit heeft.

Meiden trouwens: Ik ben eidnelijk ongi! 11 dagen na de Provera....pff! Net gebeld en 2-4 weer de 1e FM. Heel erg spannend omdat ik nu toch wer naar 50 mg clomid ga en ik daar ook al een keer teveel eitjes mee had en we kunnen weer in eht weekend uit gaan komen met de IUI dus dubbel spannend! Hoop zo dat het deze keer wel doorgaat en goed gaat.

Duim ook hard mee voor jullie!

Liefs Zora

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    Davalee: ?? iui
    chantal76: IUI 1,2, 3e mislukt, 4e IUI dag 1 21 maart
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 3e IUI icm Clomid en pregnyl afgebroken, nu opnieuw voor de 3e poging 2-4 1e FM
    Sooner: 5e iui gestart met Gonal-F (112,5) en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 1 maand rust, schildklier overhoop
    Nuage: 2e IUI vmk begonnen aan poging 3
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI zit er aan te komen. Deze keer met Puregon en Pregnyl
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, 2e IUI mislukt, 3e IUI op 13-3 (Gonal en Pregnyl)
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI zonder hormonen begin april.
    Funkie: 1e IUI mislukt! Gonal F/Pregnyl
    Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, 3e IUI icm Gonal-f en pregnyl strart eind maart/ begin april
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 1e IUI 5 maart (Clomid en Pregnyl) mislukt
    Seat: 2de IUI Gonal F & Pregnyl
    Nursy: 1e IUI Gonal-F & Pregnyl
    Talulah 1e IUI Clomid & Pregnyl
    Hannelore:1e IUI

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:
    Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975 & Marije1980 & Marientje
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM
    3e IUI: Jalena & Enise
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77
    6e IUI: Hippel & Cilianne
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen)

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

6. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Zora wat super dat je nu eindelijk ongi bent, je hebt er zoo lang op moeten wachten!

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Bij ons IUI omdat ik vijandig baarmoederslijm heb, te weinig cervixslijm, PCO heb. Bij ons is het elke keer afwachten of het een IUI of IVF wordt. Als er teveel follikels gaan groeien word het IVF anders IUI. De laatste drie keer alleen maar IUI gehad, gelukkig dat scheelt veel!

Chantal, ja zo'n netje klinkt goed! Succes met de Clomid!

Seat; Jezus dat ze zoiets durft te zeggen. Ik weet niet of ik zo rustig was gebleven...pppfff wat een akelig mens!

Hier niet meer zo'n gevoelige borsten, alleen nog maar wat steekjes onderin richting de liezen. Oh ja al een halve week veel hoofdpijn, maar dat zal geen kwaal zijn. Nog 4 dagen volhouden ..... en dan kan ik testen! Ik vind het zo spannend (ondanks mijn gevoel die zegt dat het niet raak is). Ik maak mezelf er helemaal gek mee.

Liefs Nikkie

8. Hoi giegel

hier gaat het goed we gaan eerst voor het gesprek en dan gaan we er weer voor..
    dus nu even een maandje niets zeg maar..

jij suc6 kom af en toe even kijken hier..

liefs van mij

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Bij ons IUI ivm slechte kwaliteit sperma. Na 1,5 jaar zelf proberen mochten we met IUI gaan starten.

Nikkie; succes met de laatste daagjes wachten.

Zora; je ongi is gekomen :D Yoehoe. Niet te geloven he, dat je zo blij kunt zijn dat het er nu is.
    Fijn dan kunnen jullie door voor de volgende poging. Ik hoop voor je dat het deze keer goed gaat met de clomid.
    Ik had met Clomid 50 mg ook teveel eitjes, voor deze poging heb ik Tamoxifen 20 mg gekregen.

Emmy; tjee, jullie zijn echt al heel lang bezig zeg. Trekken jullie het nog een beetje? Mag ik vragen; pas de MMM in gestapt, of heeft het ZK jullie zo lang laten lopen?

Nursy; ik ben benieuwd hoe de FM was.

Seat; goed van je dat je al je energie weer bij elkaar hebt gesprokkeld. Op naar poging 2.

Ik ben zaterdag weer met m'n pilletjes begonnen. Geen bijwerkingen tot nu toe, dus daar ben ik erg blij mee.

10. 2bb

2bb Niet meer actief

IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    Davalee: ?? iui
    chantal76: IUI 1,2, 3e mislukt, 4e IUI dag 1 21 maart
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 3e IUI icm Clomid en pregnyl afgebroken, nu opnieuw voor de 3e poging 2-4 1e FM
    Sooner: 5e iui gestart met Gonal-F (112,5) en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 1 maand rust, schildklier overhoop
    Nuage: 2e IUI vmk begonnen aan poging 3
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI zit er aan te komen. Deze keer met Puregon en Pregnyl
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, 2e IUI mislukt, 3e IUI op 13-3 (Gonal en Pregnyl)
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI zonder hormonen begin april.
    Funkie: 1e IUI mislukt! Gonal F/Pregnyl
    Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, 3e IUI icm Gonal-f en pregnyl strart eind maart/ begin april
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 1e IUI 5 maart (Clomid en Pregnyl) mislukt
    Seat: 2de IUI Gonal F & Pregnyl
    Nursy: 1e IUI Gonal-F & Pregnyl
    Talulah 1e IUI Clomid & Pregnyl
    Hannelore:1e IUI
    2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:
    Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975 & Marije1980 & Marientje
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM
    3e IUI: Jalena & Enise
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77
    6e IUI: Hippel & Cilianne
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen)

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

11. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ha meiden, wat een hoop te lezen weer.

Ieoor - Nog niet sinds 2002 in de MMM hoor, dat zou inderdaad erg lang zijn.
    Sinds 2002 geen pil, na een jaar naar HA gegaan, toen tempen enzo.
    Toen alle onderzoeken doorlopen in het zh. (Ik woonde ergens anders toen)
    Toen er niks boven water kwam en de gyn begon over een kijkoperatie had ik daar erg veel moeite mee, narcose en alles. Dus ik moest er over nadenken.
    IUI heeft die gyn het nooit met mij over gehad en ik moet zeggen dat ik zelf niet veel onderzoek heb gedaan toenderijd.
    Lang verhaal kort, 4 jaar kop in het zand gestoken en toen ging de oermoeder in mij ineens heel hard krijsen. :rolleyes:

Zora- Jeetje meid, eindelijk. Ik duim voor je dat dit de keer is!
    Nikkie- Zo herkenbaar die onrust, hopelijk is het raak.
    Alle meiden succes met het wachten.

Vandaag de 2e FM gehad, vanavond Pregnyl en woensdag de IUI, weer op dag 10.

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hey 2bb, ook op dit topic. Welkom hier. En natuurlijk heel veel succes woensdag.

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Emmy; wat een verhaal inderdaad.
    Kop in het zand steken theorie. ja dat herken ik. Ik denk ook weleens van zullen we het gewoon weer een tijdje zelf gaan proberen.
    Heel dubbel want enerzijds weet je dat de kans dat het gaat lukken dmv zelf proberen heel erg klein is, maar dat zou ik toch het 'leukste' gevonden hebben, als het gewoon spontaan zou lukken. Maar ja, die verdomde tijd he, die tikt ook vrolijk verder.... Dus ik begrijp dat je toendertijd tot die keuze gekomen bent.

Wat heb jij een snelle cyclus zeg, op dag 10 al de IUI.

Succes woensdag met de IUI

14. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Wij hebben IUI in verband met mijn vijandige baarmoederslijmvlies. Daarnaast heb ik een onzettend langzame cyclus zonder hormonen. Geen oorzaak voor gevonden. Zit nu op 150 mg CLOMID en daarop doe ik het goed. tussen de 4 en 5 weken. Zaad van mijn mannetje mankeert niets aan.

Fijn Zorra, eindelijk ONGI, kun je weer verder.
    2bb, succes gewenst!

Chantal

15. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Hey meiden!

Emmy, dan zijn jullie inderdaad al lang bezig zeg! Jeetje...lijkt me vervelend dat ze dan ook geen oorzaak kunnen vinden. Aan de ene kant wel fijn natuurlijk, maar ja, het schiet niet echt op dan. Wat goed dat je nu al de Pregnyl mag zetten! Had ik dat maar zeg.....Lijkt me heerlijk dat je dan niet zo lang hoeft te wachten steeds. Succes met je IUI dan woensdag!

Zora, wat fijn dat je dan endelijk ongi geworden bent zeg! Heeft inderdaad wel heel lang geduurd. Hoop voor je dat je dan niet teveel eitjes krijgt door de Clomid. Waarom mag je dan geen ander medicijn gebruiken waar je misschien minder heftig op reageerd qua groei eitjes?

Nikkie80, Wat gek dat het dan steeds afwachten is of je IUI of IVF krijgt! Heb ik echt nog nooit gehoord. Gelukkig wordt wel alles benut dan qua eitjes en dan dus ook een grotere kans op een zwangerschap. Maar inderdaad wel fijn dat je dan tot nu toe alleen maar IUI hebt hoeven doen. Wat spannend zeg, nog 4 dagen wachten.....Ik zou mezelf ook helemaal gek maken denk ik! Sterkte met wachten!

Ieoor, wat fijn dat je gene last hebt van de bijwerkingen. Hopelijk reageren je eitjes goed!

2bb, ik zie dat je IVF is afgeblazen ivm te weinig eitjes?! Wat vervelend zeg! Maar wel IUI gedaan dus?

Vandaag dus weer voor FM geweest en zag er wel goed uit. Moet nog 1 dagje wachten waarschijnlijk. Morgen weer voor FM en dan waarschijnlijk morgen eindelijk eens de Pregnyl zetten en dan donderdag IUI!
    1 eitje was nu 1,8 cm en de ander 1,5 cm. De echoscopiste zei weld at ik ook vandaag de Pregnyl kon zetten, maar dat ze liever had dat het 2e eitje ook mee zou groeien om de kansen te vergroten. BEn ik het natuurlijk helemaal mee eens! Maar wel jammer dat ik toch nog een dag moet wachten....Baarmoederslijmvlies wel mooi dik (1,4 cm) voor evt. innesteling. Nou, kom maar op met die innesteling dus! Ik ben er klaar voor! Spannend hoor........

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nursy, spannend hoor! Al;vast heel veel succes met de IUI donderdag! Ik ga voor je duimen.

17. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Hey meiden!

Net uit het ziekenhuis terug en ja hoor: DONDERDAG IUI! \:D/
    Ben zo ontzettend blij! Gek gevoel hoor, dat je ZO blij kan zijn dat je eindelijk IUI gaat krijgen. Heb echt geleerd blij te zijn met de kleine dingen tijdens dit hele circus hoor.
    Alles zag er heel mooi uit en er gaan 2 eitjes springen.....de echoscopiste ging me precies uitleggen waarom alles er mooi uitzag en zoomde extra in om het mij ook te laten zien. Mooi dik slijmvlies, grote eitjes (2,0 cm en 1,8 cm) en dun slijm zodat de zaadjes goed omhoog kunnen zwemmen. Dus ik ga ze donderdag goed aanmoedigen: kom op zaadjes, jullie kunnen het! =D> :)
    Dus misschien over 9 maandjes 1 (of 2 :) ) mini me's..... [-o<

Sorry dat ik even heel egoïstisch ben in mijn schrijven hoor....

18. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ha Nursy we gaan gelijk op! :thumup:

Ik ben ook net terug uit het zkh, ik had een eitje van 1,7 cm en eentje van 2,1 cm. En ik krijg dus ook donderdag IUI, mijn eerste \:D/
    Ik heb nu al een beetje de zenuwen!

19. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Wat goed Talulah! Dan mogen we op dezelfde dag testen! Spannend he?! Ik ben ook helemaal zenuwachtig....Bij jou gaan er dus ook 2 springen.....Spannend als we dan zwanger zijn of het er 1 of 2 zijn.
    Dit is ook onze eerste IUI, dus ken je gevoel. :)

Ik weet dat ik er niet vanuit mag gaan dat het in 1 x raak zal zijn, maar hoop het zo! Zou heel wat tijd (en verdriet) schelen.

20. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Dat laatste ben ik helemaal met je eens hoor!

Op dat dag van testen vertrek ik 's ochtends vroeg met het vliegtuig naar Amerika :( dus ik test even wat later.

Probeer echt het beste te hopen van de eerste IUI, maar ik vind het toch moeilijk als ik zie dat er een heleboel meiden al een paar IUI's gehad hebben.

Deel Deze Pagina