iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Nuage; ik denk dat ik het ook wel begrijp dat je na een hele poos MMM er even klaar mee bent. Geniet maar van jullie pauze.

2bb; succes morgen met de IUI

Nursy & Talulah; donderdag de IUI, dus vanavond de Pregnyl voor jullie?

Iemand vroeg over de Pregnyl spuit toch? Ik kreeg er buikpijn krampjes van. Net als ongi krampen, maar dan erger. Na de HSG had ik ook zo'n zelfde pijn. Maar na een paar dagen is dat weer weggegaan.

Succes iedereen.

2. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hier nog iemand die vanavond de Pregnyl gaat zetten en donderdag alweer de 5e IUI heeft. We gaan inderdaad met vieren tegelijk op.
    Veel succes morgen en dan samen de wachtweken in....

Ik heb geen bijwerkingen van de Pregnyl (niet dat ik merk, misschien mijn omgeving wel ;) ) Spuit nu ook 2 rondes Puregon en het voelt eigenlijk precies hetzelfde. Het is in ieder geval zo gebeurd. Je bent langer onderweg (doen ze bij ons op de EHBO) dan het zetten van de Pregnyl.

Nuage: dapper dat je hebt besloten een rustpauze in te lassen. Wij moeten hier ook over na gaan denken.
    Veel succes en ik hoop op snel goed nieuws.

Succes voor alle wachtenden en de meiden, die in afwachting van een mooi lente-eitje zijn.

Groetjes Franka

3. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nursy, nee we hebben ook al 2 IVF pogingen ondergaan, alleen hebben we laatste drie rondes IUI gehad. Veel succes donderdag met de IUI. Zo ook Taluha en Franka!

Vanaf vandaag voel ik mijn borsten goed, witte afscheiding, steekjes bij mijn liezen.....ggrrr en hoofdpijn. Ik denk dat ik morgen al ga testen. Ik moet het echt weten, erg he?!

Liefs Nikkie

4. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Hoi Nikkie, wat spannend joh! Dus morgen ga je testen?! Ik ga keihard met je mee duimen hoor!! Laat je het wel meteen ff weten?
    De tekenen zien er goed uit....... :) . Heb je zelf ook het gevoel dat het raak zou zijn?

Wat leuk Franka dat je je bij ons aansluit! Nou, wordt een spannende dag donderdag voor ons allen dan! Jij ook suc-6!

Fijn om te weten dat bijna niemand last heeft gehad van de bijwerkingen van de Pregnyl. Tja, die steekjes is niet zo erg..... Ik heb vandaag al steeds last van een beetje krampachtige pijn in mijn buik, nou ben ik zo bang dat ik mijn eisprong al gehad heb........Weet iemand hoe je een eisprong voelt? Ik weet niet hoe het voelt namelijk, ALS je het al kan voelen. En anders zie ik het wel aan mijn temperatuur morgen hoor....

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nursy, ik heb voor de IUI ook altijd van die krampjes en dan ben ik ook zo bang dat het mijn ei is. Maar bij de 1e IUI waren ze precies op tijd en bij de 2e IUI zelfs een dag te vroeg met de IUI. Mijn LF duurt precies 14 dagen vandaar dat ik dan achteraf weet of de IUI op tijd is geweest. Dus maak je geen zorgen om die krampjes.

Funkie, ook hier nog even een dikke knuffel.

Franka: Voor jullie gaat het ook hard UI 5 alweer. Weet je al of je doorwil voor IVF?

En de andere meiden? Willen jullie door voor IVF? Ik denk ik wel, met een rustpauze ertussen denk ik maar je hebt toch nog een wachtlijst dus dat is denk ik geen probleem.

Nikkie: Symptomen klinken goed! Ik duim heel hard hier! En eerder testen, tsja...ik ken het ben ook zo ongeduldig.

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hallo iedereen,
    Ik ben ook aan de IUI's... Ik schrijf niet zo vaak (soms vind ik het beter voor me om bv. een week niet op het forum te komen).
    Sommigen van jullie ken ik al een beetje van andere topics.
    Ben voor de eerste keer aan de hormonen: gonal f 75 eenheden. Vandaag dag 11 follikelmeting: 3 eitjes (14, 13 en 12 mm). Donderdag terug voor weer een meting. In mijn ziekenhuis kan de IUI met drie eitjes doorgaan, vind dat toch wel spannend. Ik wil er gewoon voor gaan, al is de kans op een meerling met alle complicaties van dien. Aan de andere kant: ben al zo lang bezig, 4e IUI alweer (hoewel ik bij de eerste 2 dagen van een positieve test heb mogen genieten), hoe groot is de kans dat ik in 1x zwanger ben van 2 of 3? Ik geloof dat eitjes ook 'vanzelf' kunnen verdwijnen tussen nu en donderdag? Nou ja, we zien het wel...
    Veel succes iedereen! Fijn dat dit forum er is.

7. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ah we zijn al met z'n 4en straks in die spannende wachtweken! Het word gezellig op het bankje :)

-Nuage misschien is een rustperiode wel goed. Even daar niet aan denken en dan op een gegeven moment weer met goede moed proberen. Leuk dat je trouwens ook paarden hebt!

-nikkie80 ooeeh wat spannend, ik ga duimen voor je!

-Nursy zoals ik in een pb al zei ik heb ook last van krampjes en ben ook bang. Ik krijg er de zenuwen van. Durfte tijdens het paardrijden vandaag niet eens te draven en galloperen....wat een muts ben ik ook :oops: :) Ik was bang dat het een eisprong op zou wekken :oops:

Mijn pregnyl heb ik om 9 uur gezet, ik vond dat geklooi met die ampullen best moeilijk zo voor de eerste keer. Het zat aardig vol met lucht wat ik er gelukkig wel weer uit kreeg.
    Vriendlief stond er bij te kijken en die schrok best wel dat ik zo kordaat die naald erin stak :) :) Maar ja als ik moeilijk ga staan doen doet het alleen maar zeerder ben ik bang.

8. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Hai meiden,

Wat een hoop tegelijk zeg, ik mag morgen voor de IUI.

Gisteravond om 10 uur de Pregnyl gezet, ook ik heb geen bijwerkingen ervan gehad de eerste keer, ik was wel een paar dagen erg moe, maar dat kan zomaar van iets anders zijn natuurlijk.

Nikkie, test ze morgen, duim voor een positieve!
    Zora, ja als deze 4 pogingen niks opleveren dan gaan ook wij voor IVF, ik zou het nu te moeilijk vinden om uit het traject te stappen.
    Nuage, geniet van een hopelijk zorgeloze zomer, ik hoop dat het je goed doet.

Wat een hoop paardenmeiden, ik heb zelf alleen een houten hobbelpaard ;)

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk dat ik wel met een schuin oog blijf meelezen. Maar het zou ook kunnen dat ik er even mee stop om het echt helemaal uit mijn hoofd te kunnen zetten. Ik ben alleen zo vreselijk benieuwd hoe het met de rest gaat :)

Ik ga voor de zekerheid trouwens vd week nog even een test doen denk ik want mijn menstruatie was heel erg licht en kort en ik heb enorm pijnlijke borsten. Verder ook afscheiding en veel last van opgeblazen buik. En nog steeds hartkloppingen.. Heb niet meer getest omdat ik ongesteld werd. Het zal zeker niet toch gelukt zijn opeens denk ik hoor, maar toch even voor de zekerheid...

Nikkie ik ga voor je duimen!

10. 2bb

2bb Niet meer actief

Hey allemaal,

Om 11.30 uur waren we al in het ziekenhuis en ze hadden meteen tijd, toen bleek dat er 4 folly's doorgroeid waren ipv 2 en 1 kleintje. De gyn vond dit te weinig voor een IVF en besloten werd zoals verwacht voor de escape iui te gaan. Met als gevolg dat de twee kleinste folly's ZONDER verdoving met punctie aangeprikt werden en weggezogen werden anders zou het risico op een vierling te groot worden. Jongens dat was erg! Aiaiai, die verdoving is niet voor niks nodig, maar de gyn gaf aan dat het verdoven ook akelige prikken waren dus zinloss om dat eerst te doen.

Maar ik heb het doorstaan. Zaad was redelijk van snelheid en waren er 3,3 milj. Niet bijzonder van kwaliteit dus, maar goed we rekenen ook nergens op. Vanavond de eerste ustrogan en nu 2 weken wachten....

Emmy ben je al terug? Ging het goed?
    Nursy, Franka en Talulah nu jullie nog!

groetjes!

11. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    ooeh 2bb zit hier met mijn handen op mijn buik en benen over elkaar jou berichtje te lezen. Lijkt me pijnlijk dat aanprikken brr! Datzelfde word toch gedaan bij IVF?
    Nou hopelijk zaten er tussen die 3,3 mlj een paar super zwemmers!

Nou ik had gisteren nog steekjes en krampjes en vandaag nergens last van. Ook nog geen last van de Pregnyl, niks bijzonders.(mijn broek lijkt iets strakker te zitten bij mijn buik maar misschien zit dat meer tussen mijn oren :) ) Ik ga al weer bijna twijfelen aan mezelf...ik zal alles gister toch wel goed klaar hebben gemaakt....mijn eisprong zal toch nog niet geweest zijn?

12. 2bb

2bb Niet meer actief

Hee talulah!

Ja dat klopt dat aanprikken hadden ze dus ook bij mij gedaan als de ivf was doorgegaan, maar dan wordt je verdoofd. Helaas ik dus niet..

Ik had hetzelfde hoor met die pregnyl, heb ik hem wel goed gezet? zit alles er wel in? Waarom voel ik niks? Nou gisteravond en vanmorgen voelde ik mijn eierstokken wel hoor! oeioei.

Ik fluisterde zachtjes toen ze het zaad injecteren: zwem jongens, zwem! Misschien helpt het ;)

Spannend voor jou, succes morgen

13. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    oh ik denk dat ik morgen ook heel zachtjes ga fluisteren hoor! Ik zal de boel telepatisch influisteren :)

Toen ik mijn grootste ei op het scherm zag verschijnen zei ik: Zoo hallo! :confused: ....haha :) dus die heb ik alvast begroet!

Het zaad inleveren vind ik ook wel weer spannend hoor, ben benieuwd hoe hoog het aantal zal zijn. Vriendje was minder blij dat hij het daar in een kamertje moet doen, is geloof ik niet goed voor zijn libido :)

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Meiden nogmaals heel veel succes! Jammer dat mijn vorige IUI niet doorging anders had ik nu ook gelijk met jullie opgegaan voor IUI nr. 4. Maar nog even geduld hebben hier!

15. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    euh.... :oops: ...misschien denk ik wel te veel na maar ik ben eigenlijk benieuwd of er na de IUI nog zwemmers uit komen? Na de daad komt er namelijk vocht uit gelopen, maar hoe zit dat bij een IUI?.... :oops: ...ja ik weet het, maar domme vragen bestaan niet...toch?

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik mag altijd 15 minuutjes blijven liggen. Tegen de tijd dat ik thuis ben is er altijd wel iets itgelopen maar dat kan ook gewoon vocht zijn.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vrijwel niets tot weinig. Dat komt doordat ze al de overbodige rommel al eruit filteren en het ook veel verder in de baarmoeder injecteren.

18. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    oke dank jullie voor jullie antwoord!

19. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Goedemiddag meiden!

Jeetje 2bb, wat lees ik nu zeg! Zonder verdoving!! Belachelijk zeg....dat kan echt niet hoor. Knap van je dat je het doorstaan hebt! Nu hopen dat die zwemmers hun best gaan doen. We gaan gewoon cheerleaden voor ze :D . Blijft inderdaad ook spannend hoor als het zaad ingeleverd wordt, vind ik ook hoor. Hoeveel zullen het er nu zijn en hoe goed zijn ze......Nou, nu alleen nog broeden :) . Jij hebt het weer achter de rug in ieder geval.

Zora, inderdaad jammer meis, anders had je met ons 4tjes meegedaan. Nog even geduld, dan mag jij ook weer (makkelijk gezegd, ik weet het :( )

Talulah, morgen is het zover voor ons meis! Spannend he? Had gisteren dus ook buikpijn en er schoot van alles door mijn hoofd: misschien heb ik toch teveel eitjes, misschien is dit mijn eisprong wel....ow jee, moet ik wel de pregnyl zetten dan?! Natuurlijk wel de Pregnyl gezet, maar was wel bang. Vandaag nog wel wat gerommel, verder niets. Ook merk ik ook niets van de Pregnyl.....alleen is mijn eetlust echt slecht, maar zal ook wel van de spanning komen. Was vanmorgen juist een kilo lichter omdat gisteren het eten niet smaakte! Ben ook wel nieuwsgierig of er nog wat uitloopt aangezien ik daarna weer moet werken :confused: , niet echt smakelijk als er dan nog van alles uitloopt :) .
    Ik moet ook min. 10 minuten blijven liggen erna, dus zwemmen jongens!

Nikkie, weet je al meer?

20. 2bb

2bb Niet meer actief

O ja, ik moest ook 10 minuten blijven liggen, maar bij mij is er niks uitgelopen hoor!

groetjes

Deel Deze Pagina