Ik had gisteren een raar voorgevoel; ik dacht laat ik eens een ovulatie test doen. Vorige IUI heb ik blind op het ZK vertrouwd, ik zag er de noodzaak niet van in. Maar nu dus dit voorgevoel. Dus gisteren rond 10.00 uur een test gedaan. Nou vind ik persoonlijk die testen ondingen. Ik dacht dat ie positief was, maar dacht; geen paniek. Manlief moet vanavond maar eens even kijken. Gisterenavond om 21.00 uur, vóórdat de spuit gezet moest, heb ik wederom getest: 2 verschillende ovulatietest merken. En wederom, alle 2 positief....mhmmmmm. Da's minder dachten manlief en ik. Dus gisterenavond om 21.00 uur het ZK gebeld en gevraagd naar de dienstdoende gyn. Ik kreeg een heel aardige vrouwelijke arts aan de lijn. Ik denk dat het een CO ofzo was. Ze was in ieder geval geen gyn. Ze heeft heel vriendelijk ons te woord gestaan en diverse dingen gevraagd. Een 10 minuten later belde ze me terug. Ze had een gyn gebeld (thuis vrees ik). Het zou inderdaad beter zijn om vandaag de IUI plaats te laten vinden. Maar het lab was er gisterenavond niet meer. De gyn zou vandaag eea aan de fertiliteitspoli doorgeven, en om 8.15 uur moest ik even bellen. Vanmorgen gebeld.... maar helaas, ze zitten vol vandaag. Ze zitten aan hun max van 6 IUI's per dag (schijnt wettelijk zo geregeld te zijn !). En het lab had geen tijd Dus de IUI is gewoon morgen pas. Ik ben natuurlijk geen arts; maar ik zeg poging mislukt
Hoi Ieoor, Als ik jou was, zou ik het nu wel met manlief doen! je weet maar nooit! Wel balen zeg, ik ga ook maar eens een ovulatietest doen, ik vertouw idd ook blindelings op de arts, maar vorige keer was het toch ook niet gelukt. Succes! ps ga je nou wel of niet die prik halen, en IUI doen?
Hey Kiezelsteentje; de Pregnyl hebben we gisteren uiteindelijk gewoon gezegd, dat moest toch van de gyn die die CO gesproken had. En de IUI laten we vrijdag ook maar gewoon doorgaan. Je weet nooit zeker wanneer m'n ei nu wel of niet al gesprongen is. Dus proberen kan altijd, anders is deze maand helemaal voor niets geweest. Inderdaad, zelf klussen, hadden wij ook al bedacht. Maar voor de IUI moet je eigenlijk 2 tot 3 dagen onthouding hebben, voor de kwaliteit van de zaadjes..... Nou begin ik te twijfelen of ze ooit uberhaubt de IUI wel juist kunnen timen. Ik begrijp het principe van Pregnyl zetten, eitjes springen en dan de IUI. Maar wat als je eigen lijf de Pregnyl nu net voor is, en je eitjes dus al gesprongen zijn op het moment dat je de Pregnyl zet ? Ik zal de volgende keer in het ZK eens om uitleg vragen...... Nu dit zo gisteren even tegen zat, begin ik te twijfelen aan het nut van IUI. Je hebt zo'n 15% kans per poging dat het gaat lukken, maar als de IUI nou steeds niet op het juiste moment plaatsvindt, daalt de slagingskans natuurlijk enorm Er zijn er natuurlijk genoeg, ook hier op het topic, die al 5 of 6 pogingen gehad hebben, en dan alsnog richting IVF moeten..... weer maanden verloren..... Ik zie het even niet meer zitten, zucht!
Ieoor, wat balen zeg, maar neit de moed verliezen je weet maar nooit. En zie die maanden IUI gewoon als een aanloopje naar de IVF, mocht de IUI niet lukken. Knuffel meis. Nou hier echt een kl*teochtend zeg. Op weg naar het ziekenhuis een aanrijding gehad, achterop iemand gereden die ineens remde, dus mijn schuld helaas. Hij geen schade, ik wel. Vervolgens te laat in het ziekenhuis. Maar ze begrepen het gelukkig. Gelukkig ging de FM wel goed. 1 follikel van 15 mm. Dus moet zaterochtend terug om bloed te prikken en waarschijnlijk maandag de IUI. Hoop dat we dan niet te laat zijn, zondag is het ziekenhuis nl. gesloten. Ik had eigenlijk wel gehoopt op 2 follikels maar ben wel blij dat het er niet meer zijn, dus mag niet klagen. Nu vanmiddag rondbellen om de autoschade te regelen, had nog geen schadeformulier ingevuld dus dat meot ook nog. Heb wel het telefoonnummer van die jongen.
Hoi Ieoor, ik zit inderdaad met precies dezelfde vragen als jij! ja idd moet je ongeveer 3 dagen onthouding hebben...had ik ff niet over nagedacht.... Als je morgen antwoorden hebt van de gyn. dan hoor ik ze graag. ik ben zelf al 2x zwanger geweest, helaas allebei een miskraam, maar de 1e x had ik het met de ovulatietesten gedaan. ik vind het ook raar dat als de dag van de inseminatie is er geen test/echo wordt gedaan, of het eitje al gesprongen is of niet. Nou als jij iets wijzer bent dan hoor ik het graag! als je inderdaad leest van al 6 pogingen bij sommigen wordt je daar wel moedeloos van......... Hou je taai en succes morgen! we keep the fingers crossed!
Jee IEOOR, wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je het allemaal ff niet meer ziet zitten! Ik had de eerste keer ook het idee dat ik al een in mijn eispong moment zat voor ik de pregnyl moest zetten. Had het er met de gyn over gehad, maar volgens haar kon het bijna niet, ze timen daar zo dat je heel misschien je echte eisprong misschien wel even iets eerder hebt dan de bedoeling was, maar volgens zeggen kan dat geen kwaad! Je eitje blijft nog uren vruchtbaar en de zaadjes zijn er na IUI ook veel sneller als op de normale manier! Ze zeggen dat die testen ook niet 100% betrouwbaar zijn en dat dat meer een teken geeft dat je lichaam er mee bezig is, maar dat je nooit daadwerkelijk kunt zeggen dat je eisprong al voorbij is! Tja hier moest ik het toen maar mee doen en bij neer leggen, zij zullen het wel weten dacht ik maar! Misschien heb je iets aan het verhaal! Ik zou wel als ik jou was vragen of deze ronde mee geteld word! Aangezien ze bij jou aan gaven dat het vandaag moest gaan plaats vinden en dat nu ivm drukte niet mogelijk is! je weet maar nooit, bij ons zijn ze daar namelijk niet zo moeilijk in! Maar is ook maar net wat jij natuurlijk zelf wilt! Zou je trouwens niet bloed kunnen laten prikken om er zeker van te zijn of je eisprong wel-niet is geweest Nou meis hou de moed er in, al is dat makkelijker gezeht dan gedaan! Zal voor je duimen dat het uiteindelijk toch mee valt! Trouwens bij ons zeggen ze 1 tot max 3 dagen onthouding van vrijen voor de iui! sterkte x
Wij hebben bewust nog wel geklust toen ik s avonds de pregnyl gespoten heb... Juist omdat we 2x zaad hadden laten testen, na 2 en 3 dagen onthouding, en toen was de kwaliteit niet goed. Dus toen zelf bedacht om dan maar 1 dag er tussen te laten zitten en het resultaat was dat het zaad perfect was... Tijdens de IUI zei die verpleegkundige dat het niet uitmaakt of ik nu van de IUI zwanger wordt of op de natuurlijke manier ALS ik maar zwanger wordt... Binnenkort de 2e IUI en dat willen we weer op dezelfde manier doen
Meiden bedankt voor jullie reacties. Ik vind het zo fijn om op momenten dat ik het zelf even niet meer zie, van lotgenootjes verhalen te lezen, die me dan er anders tegenaan laten kijken en die me opbeuren Bedankt daarvoor. Jorietje; zit inderdaad wat in. Maakt niet uit hoe je zwanger wordt, als je maar zwanger wordt. Alleen heb ik niet zo'n vertrouwen dat het via de gewone weg gaat lukken. De zaadjes zijn bij ons niet goed, vandaar. Maar goed, neemt niet weg dat we vanavond gewoon gaan klussen. Seat; da's waar wat je schrijft; de zaadjes zijn er veel sneller als op de normale manier. Dat zei mijn man gistereavond ook al. En wat je zegt, die testen, het is natuurlijk maar een thuis test systeem, en je weet nooit waar je dan bent in het eisprong systeem. Het zal ook allemaal wel niet zo'n vaart lopen, en het zal wel meevallen en nog kunnen, binnen de marges die er voor staan. Anders had het ZK vast de IUI poging gecanceld. Ik zal morgen eensvragen of deze IUI poging verzekeringstechnisch meetelt, maar ik denk het wel. Ik denk dat bloed prikken nu niet meer kan, nu de Pregnyl al in mijn lijf zit. Bedankt voor je reactie. Kiezesteentje; volgens mij kunnen ze gesprongen eitjes niet meer traceren/zien op de echo, omdat ze, éénmaal gesprongen, te klein zijn om waar te nemen. Als ik nog nieuwe info krijg van het ZK laat ik het even weten. Zora; wat is jouw dag rot begonnen zeg. En wat ontzettend balen van je auto. Kost altijd geld een aanrijding, maar gelukkig heb je zelf niets. Wel fijn dat je een follikel van 15 mm hebt, dat is dan het positieve nieuws. Ik duim voor je dat het allemaal precies uitkomt en dat de IUI maandag plaats kan vinden.
Ha meiden, wat een hoop posten alweer. Ieoor- Snap je bezorgdheid, ik vind het ook een beetje vreemd dat er niet nog even een echo word gedaan voor een IUI. Toch, een eitje moet minstens 20 mm zijn voor het springt, ik hoop voor je dat het op tijd is. Zora- Klote van je aanrijding, hopelijk niemand gewond, maar wel schrikken zeker! Waar gaan ze je bloed voor prikken op zaterdag? Lekker maandag bij ons op het bankje, gezellie! Funkie- fijn dat je op zaterdag terecht kan voor IUI, twee eitjes spannend, plekje op de bank voor je. Penelopea- Welkom, ja moe was ik ook van de Pregnyl (denk ik), misselijk niet maar wel opgezette buik en steekjes. Alle meiden die nog druk met FM's bezig zijn veel succes. Oh Ieoor, IUI zit geen maximum aan qua verzekering, dus het maakt niet uit of het meetelt of niet
Ieoor; wilde even zeggen K..! Maar geef de moed niet op, misschien valt het mee, en wat de anderen al zeggen, deze zaadjes gaan als olympische zwemmers tekeer morgen! Heel veel succes ik duim hard voor jullie Liefs
Hoi allemaal, ben even een tijdje niet geweest, hoe gaat het met jullie? moet heel erg veel bij lezen dus als jullie zelf even een update willen geven.. deze maand is de IUI voor ons weer niet doorgaan, mn vriend had zware griep dus op naar de volgende maand! Liefs Maaike
Hoi allemaal, ben even een tijdje niet geweest, hoe gaat het met jullie? moet heel erg veel bij lezen dus als jullie zelf even een update willen geven.. deze maand is de IUI voor ons weer niet doorgaan, mn vriend had zware griep dus op naar de volgende maand! Liefs Maaike
Ieoor: ons is altijd verteld 24 uur onthouding, wij hebben dus in principe altijd nog seks op de avond van de pregnyl spuit. Ik heb inderdaad soms ook het gevoel dat het aan de late kant is, maar na de IUI duurt mijn cyclus vervolgens nog 17-18 dagen dus zal dan ook wel weer mee vallen. De zaadkwaliteit van mijn man is ook goed, alle 3 de keren dus geen enkele reden om het niet zo te doen. Morgen weer een FM. Ik ben vandaag bij een acupuncturist geweest. Baadt het niet, het zal vast niet schaden! Groeten Chantal
Ieoor, wat balen dat je je zo naar voelt. Van de andere kant zijn die testen echt niet betrouwbaar. Misschien kun je in het ZH vragen om een echo voordat je de IUI krijgt. Dan weet je zeker hoe het zit. Ik moet maandag weer voor de eerste FM. Ben benieuwd. Ik hoop dat ik volgend weekend mijn 4de IUI heb! Liefs Nikkie
Hey Ieoor, Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Bij mijn fertiliteitsarts is het protocol dat je vanaf een follikel van 15 mm ovutesten gaat doen. Als je test 's ochtends positief is spuit je 's avonds om 18.00u de pregnyl en is de volgende ochtend de inseminatie. Als je test 's avonds positief is spuit je om 22.00u de Pregnyl en is de inseminatie 2 dagen later. Wij hadden 's middags een positieve test (extra getest omdat echoscopiste 's ochtends het follikel niet meer vinden kon terwijl de test nog niet positief geweest was). 's Avonds dus de pregnyl gespoten en 2 dagen later de inseminatie en zie banner! Ik hoop dat het bij jou ook zo spoedig verloopt! Voor alle anderen geldt natuurlijk ook dat ik ze alle geluk van de wereld wens bij hun pogingen! Liefs Marientje
Meiden, alles van de afgelopen week is verdwenen...... Hoe is het met iedereen? Hoe stelt iedereen het in de ww? 2bb: vandaag de bloedtest: ik duim voor je meid.
Pffff, had ik zoveel geplaatst van de week.... alles weg. Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest (omdat ik een week na de IUI al weer ongi ben geworden). Ik had gevraagd hoe dat kan, maar die gyn wist het ook niet. Het zou kunnen dat m'n luteale fase een keertje heel kort is, maar 7 dagen is wel extreem kort, zei ze. Of we zaten er inderdaad een week naast. Maar ja, dat is niet meer te achterhalen zei ze. Lekker makkelijk!! Nou ja, we gaan maar weer door naar de 4e IUI. Bah, ik had zo gehoopt dat ik nog net in 2009 mama ging worden. Nu gaan we al weer naar 2010!! Hoe is het verder met iedereen? Jammer dat alle berichten weg zijn.
Mogge, Wij zijn gistermiddag voor de 2e IUI geweest, zaad was weer perfect dus nu maar weer duimen dat het deze ronde raak is
Hey meiden, Even een opsteker hier: We hebben de 5e IUI gehad en we zijn zwanger Geef dus allemaal de moed niet op (ik weet maar al te goed, dat je niets aan deze woorden hebt) Maar ik weet ook, dat ik bij weer een poging en weer één, dacht dat het niet zou gaan lukken (de gesprekken rond IVF hebben al plaatsgevonden) De moed steeds verder in de schoenen zakte en bij poging 5 eindelijk succes. Veel sterkte voor de meiden die nu een IUI hebben en alle wachtenden op het wachtbankje. Liefs Franka: p.s. zou iemand in de lijst mijn 5e IUI kunnen verplaatsen? Dank je!