iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    ieoor ik zal voor je duimen dat het raak is!

Nikkie wat onzettend &%^(*# dat je je ei gemist hebt. Hoe gaan ze er de volgende keer voor zorgen dat ze hem niet missen??

Seat balen dat je toch weer ongi bent geworden, sterkte...

Ik ben inmiddels terug uit NY en heb al 2 dagen onwijs hoofdpijn, denk dat ik dat aan de clomid te danken heb. Morgen weer de 1e FM, dan zit ik op dag 9. Denk niet dat ze op zondag aan IUI doen....meestal heb ik op dag 11 een eisprong. Net als verleden keer, terwijl ik de IUI pas op dag 12 kreeg...te laat dus. Ik hoef van de arts geen blabla te horen want na 27 rondes ken ik mijn lijf maar al te goed. Als ik morgen een ei van 20 mm heb kunnen ze de IUI beter zaterdag doen. Ik ga echt mijn best doen om op mijn strepen te staan!

2. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Is toch moeilijk soms he om op je strepen te staan, ik ken het. Succes ermee. Hoe was het in NY? Wil er ook super graag een keer heen!

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Talulah; inderdaad, wat Zora vraagt: hoe was New York. Het lijkt mij echt een geweldige stad, en zou er graag een keertje heen gaan. Wie weet, ooit.....
    Koppijn van de Clomid; ja da's een bijwerking van Clomid; da's minder he!
    Succes met je FM morgen, en ik hoop voor je, dat de arts mee wil werken...

Zora; hoe stel jij het op het wachtbankje?

4. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hey meiden

alles goed hierzo?
    hier wel hoor! het is nu 12 dagen na de iui en 14 dagen na de pregnyl,
    van de week ging ik voor de gein testen en ik weet dat dat eigelijk niet kan, maar wou weten of de pregnyl er al uit was.. kreeg idd een valse test.. de dag erna en die dag er na ook. maar maandag of dindsdag herhaalde ik het weer en toen was hij vet negatief 2x
    en ja ik ben ongeduldig kan er niks aan doen. teste vandaag in de namiddag weer en tot mijn verbazing was hij weer licht posi . hield hem verder van me af of ik het me niet verbeelde maar nee hoor.
    sprong bijna een gat in de lucht, maar durf niet te hopen.
    vin het raar dat hij eerst posi was toen vet nega en nu weer licht positief.
    als het zo is ben ik de gelukkigste vrouw.
    durf niet te juigen
    ben zo hyper.. zaterdag is mijn nod

sorry dat ik alleen maar over mijzelf heb

5. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

Aug 25, 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Dat zal super zijn funkie!
    Vandaag zit ik 2 weken na de IUI, test gedaan, negatief. Nu maar afwachten en op naar 2e IUI.
    Allemaal veel succes!
    Hanneke

6. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Ik zit op 14 dpo en ben nog steeds niet ongesteld :)
    Het begint nu wel heel erg spannend te worden, maar ik wacht nog even met testen.
    De vorige keer met Pregnyl werd ik op dag 14 wel ongesteld, nadat de IUI niet door was gegaan. Zonder hormonen heb ik een lf van 17 dagen.
    Dus alles is nog mogelijk en ik weet ook eigenlijk niet of de Pregnyl ervoor zorgt dat de lf korter wordt (in mijn geval van 17 naar 14 dagen)

@ Hanneke78: Bij jou is het toch ook nog best wel spannend, ondanks dat je negatief hebt getest. Sommigen testen pas laat positief en zolang de duivels er nog niet zijn, kan het alle kanten opgaan.

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Hey wat een nieuws ineens:

Giegel; succes met afwachten. Wanneer ga jij testen?

Hanneke; balen dat de test negaief was. Ik geef de hoop dan ook meteen op. Maaaar zoals Giegel zegt, dat is wel waar; sommige testen pas laat positief, dus zolang de duivels niet komen.......

Funkie; klinkt goed. Klinkt zelfs best wel zwanger!!! Morgen nog een testje ertegenaan gooien. Ik wacht het af. Succes met de zenuwen.

Hier nog steeds geen ongi. Morgenvroeg ga ik testen denk ik....

8. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

Aug 25, 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Het houd me ook nog wat positief dat ik later positief kan testen!
    Voor jou ook spannend giegel......
    Ieoor succes morgen!!
    Ik vind dat we het onderhand allemaal verdienen!!
    Succes allemaal
    Liefs Hanneke

9. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Ieoor: In eerste instantie had ik gezegd dat ik morgen zou gaan testen, maar omdat ik voor de IUI een langere lf had, denk ik dat ik nog even afwacht.

Heb jij een voorgevoel, of klachtjes die wijzen op ongi of zwangerschap?

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi meiden,

Funkie: Wauw Klinkt goed meid, ik blijf voor je duimen, spannend!

Giegel: Voor jou ook spannend nog geen bloed?

Ioor: En en en? Getest?

Hanneke: Nog even blijven hopen meid.

Hier alle tekenen van ongi: ik heb veel trek, vind mezelf mega dik als ik ind e spiegel kijk, ben snel aangebrand, zelf mannetje zei gister volgens mij word jij gewoon ongi. :( Heb ook nog even een testje gedaan maar helaas negatief. Dus waarschijnlijk op naar IUI nummer 4 alweer!

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Meiden ik ben niet zwanger. Test was negatief vanmorgen. Keurig 2 weken na de IUI getest, dus zou niet vals meer kunnen zijn, volgens mij.

Ongi is nog niet gekomen, al heb ik nu wel al bruinig verlies, ik heb ook ongibuikpijn, dus de ongi zal vandaag nog wel komen....

Ik had pas sinds gisteren / eergisteren een beetje hoop, dus er is wel teleurstelling, maar maar een beetje, omdat we er eigenlijk al vanuit waren gegaan dat deze poging een mislukte was.

Op naar iUI nummer 3.

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Zora; he bah, ook al zo'n voorgevoel dat de ongi gewoon komen gaat. Stom, stom stom!

Giegel; verstandig om nog even te wachten. De volgende keer ga ik nog minimaal 1 of 2 dagen later testen dan ik nu gedaan heb. (vandaag mn eerste test gedaan, exact 2 weken na de IUI). Ik had weinig klachtjes deze keer, eigenlijk niets. Nu, sinds vanmorgen heb ik ongibuikpijn. En ik was afgelopen week veel misselijk smorgens. En dat waren de klachtjes.

Hanneke; hoe staat het er bij jouw voor?

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    Davalee: ?? iui
    chantal76: IUI 1,2, 3e mislukt, 4e IUI 5 april
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 2e poging 3e IUI icm Clomid en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 4e IUI. In juni '09 start IVF.
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI op 10 april gehad. (geen hormonen deze keer)
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, 2e IUI mislukt, 3e IUI mislukt, 4e IUI (Gonal en Pregnyl)
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI met Pregnyl op 2 apr.
    Funkie: 1e IUI mislukt! Gonal F/Pregnyl, 2de IUI ook mislukt!
    Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, sp. zwanger, mk, nu rustronde met Gonal f/pregnyl
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 1e IUI 5 maart (Clomid en Pregnyl) mislukt, 2e IUI mislukt, op naar IUI nr 3
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Nursy: 1e IUI Gonal-F & Pregnyl, 1e inseminatie 26/3 -> ZWANGER!!
    Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI vrij. 17 apr. 1e FM.
    Hannelore:1e IUI
    2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui
    Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat)
    Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt :(
    Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle
    Caecilia 14 april 1ste IUI met Puregon en Pregnyl
    Kiezelsteentje: 1e IUI mislukt, 2e IUI ivm overstimulatie niet doorgegaan

HET WACHTBANKJE

Hanneke78 testen vanaf 16/04
    Funkie testen vanaf 18/4
    Zora testen vanaf 20/4
    76Chantal testen vanaf 22/4
    Caecilia testen vanaf 28/4

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM
    3e IUI: Jalena & Enise
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiƫren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren

14. Kiezelsteentje

Kiezelsteentje Actief lid

Sep 23, 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Dames,

Wat spannend allemaal voor jullie, ik hoop echt dat het bij jullie raak is!

beetje domme vraag misschien, maar wat is de afkorting lf en dpo?

Groetjes,

Kiezel

15. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    lf= lutale fase dat is de periode tussen je ei en je ongi
    dpo= days post ovulation. Dus hoeveel dagen na ei

@Zora, balen meis.

@Ieoor, ook al niet zulk goed nieuws...

Funkie/Hanneke/Giegel hoe is het vandaag bij jullie?

16. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

Aug 25, 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Spannend allemaal zeg.
    Ik heb ook het idee dat de ongi eraan komt.....beetje rommelige buik. Ik heb zelf zoiets van laat maar komen, dan weten we het zeker. O, ja ik dacht laat ik een tempen en deze is ook wat gezakt, en dan de negatieve testen, nou dit kan haast niet missen. Dan hoop ik voordat we op vakantie gaan 15 mei een 2e IUI te hebben mogen doen.
    Doen ze bij jullie in het ziekenhuis in het weekend of feestdagen IUI's? Volgens mij heb ik daar verschillende dingen over gelezen, het ene ziekenhuis wel en het andere niet.

17. Kiezelsteentje

Sep 23, 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    ok,

dank je, maar ik vind het allemaal zo knap dat jullie precies weten wanneer jullie eisprong is..... ik weet dat echt niet.....

Liefs,
    Kiezel

18. Kiezelsteentje

Sep 23, 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Hanneke,

in mijn ziekenhuis gaat het gewoon door, welke feestdag ook......

in zit in het Spaarne in Hoofddorp.

Groetjes,

Kiezel

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi Hanneke,

Ons ziekenhuis doet op zondag geen IUI, op zaterdag hebben ze twee plekken maar gaan wel de spuiters voor, ik slik clomid, dus als ik pech heb wordt ik overgeslagen, tot nu toe geluk gehad haha. Op feestdagen zijn ze ook gesloten.

Ioor, balen meid, dikke knuffel. Toch hoop ik nog heel stiekem dat je ongi neit doorzet.

Fijn weekend meiden!

20. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Bij mij wordt op zon en feestdagen gewoon IUI gedaan door de dienstdoende gyn :)

Verder....nog steeds geen duivels en ik heb nog niet getest, omdat ik uitga van mijn langste lf.......

Share This Page