Hoi Aldonza, ik denk dat ik de inseminatie deze keer donderdag of vrijdag is. Dus inderdaad eerder dan normaal. Morgen weet ik of de eitjes gegroeid zijn. Ben erg benieuwd. Mijn banner klopt waarschijnlijk niet. Maar ja, staat er leuk onder. Na de inseminatie pas ik 'm weer aan. Na de inseminatie word ik precies 2 weken later ongesteld (of niet, hopelijk).
Aldonza, ach, je zit toch in hetzelfde schuitje als de clomidbabes dus je bent er nog altijd een beetje thuis hé Wij hebben geen afspraak wat betreft het aantal follikels en doorgaan met de IUI, zowiezo bij twee of drie gaan we door, bij meer denk ik dat we geen inseminatie zouden laten doen maar wel gewoon betrekkingen zouden hebben!
He meiden, Ik hoor hier al helemaal niet, nog nooit deze behandeling gehad maar..... Ik wil jullie wel allemaal heel veel succes wensen! Er zijn er hier heel wat meer dan bij IVF/ICSI (alleen Elvira en ik geloof ik). Dames, zet hem op he! Elmo
Bij ons insemineren ze niet als er meer dan 3 eitjes zijn. Malief en ik hebben echter ook afgesproken dat als het een grote meerlingen zwangerschap zou zijn (meer dan drie) dat we dan moeten gaan praten. Wij vinden het dan niet eerlijk voor die kinderen om dan eventueel gehandicapt en/of veel te vroeg op deze wereld gedropt te worden. Afgezien van het feit dat het voor mij dan lichamelijk erg zwaar gaat worden. (wat moet een man met 4 of 5 kinderen en geen vrouw?). Wat ook meespeel is dat we het dan financieel beslist iet meer zullen trekken. Dan heb je eindelijk kinderen en moet je maxiamaal werken en zie je ze nog niet! Het klinkt nu allemaal erg nuchter en hard, ik weet natuurlijk nooit hoe we gaan reageren als we daadwerkelijk voor zo'n keus staan. Wat dat betreft is het een voordeel dat ik nu met de IUI zonder hormonen bezig ben en de kans dan dus ook veel kleiner is. groetjes Femke
Goedemorgen dames, zo eindelijk dan een lange wachtweek achter de rug...dat viel echt tegen.... Ik voel nog niets.... Minou, heel erg jammer. Waarschijnlijk ben je nu al weer aan de clomid voor de volgende ronde. Ik duim voor je en heel veel succes. Kirby, welkom en ik hoop dat je niet te lang hier hoeft te blijven En aan alle andere dames toi toi toi!
Goedemorgen... ben net terug van fm; resultaat viel me beetje tegen.....er groeit rechts wel het een en ander en de grootste is 12 mm. Links groeit er ook het een en ander en de grootste is daar 10 mm. Het lijkt alsof er maar 1tje doorgroeit. Ik weet dat ik ook nog moet afwachten; heb woensdag volgende fm. Maar snapte eigenlijk niet dat de dosering van de Menopur hetzelfde is gebleven. Vroeg er nog om, maar ze zei dat ik zelfde dosering moest blijven nemen. Ik zei dat ik begreep dat er na 2 follikels wordt gestreefd...ja zegt ze, met het risico op meerlingenzwangerschap. Ik zeg...ja weet ik! Maar ik heb altijd al een eisprong van mezelf...Maarja, dus zelfde voet doorgaan. Wat ik nou niet begrijp, ik ben van Clomid naar Menopur gegaan om dit meer te reguleren...zover ik weet om nog iets meer te kunnen streven naar die 2 follies omdat je de dosering tussendoor aan kunt passen. Maarja, nu gebeurt dat dus niet!? Dit was voor mij ook weer onbekende gyn. Hopelijk woensdag een bekende en dan maar meer duidelijkheid vragen...zijn mijn verwachtingen nou verkeerd ingesteld of wat? Weet je.....als ze met die ene follikel doorgaan, dan kan ik toch net zo goed een IUI poging doen zonder die hormonenrotzooi....die eisprong heb ik van mezelf wel. Pff, ben beetje gefrustreerd en eigenlijk wel teleurgesteld, maar moet nu eerst woensdag maar afwachten...misschien is de situatie dan weer anders. Verwacht ws dat ik eind deze week de inseminatie heb (zaterdag of zondag ofzo). Ben er weer vandoor...even boterhammetje eten.
Pfff Aldonza, wat een toestanden. Ik hoop voor je dat je inderdaad woensdag je eigen gyn weer hebt. dan kan je tenmiste de vragen stellen waar je nu mee zit. waarschijnlijk heb je nu een arts-assistent gehad. Die zijn ook goed, maar weten nog niet genoeg van die specifieke zaken. Dat heb ik tenmiste gemerkt bij mijn miskraam. Ik blijf je volgen, want ik ben erg benieuwd hoe het straks verder met je gaat. Ik krijg namelijk volgende week donderdag mij eerste FM. Ik krijg ook geen hormonen vanwege het feit dat ik (volgens de gyn) een eisprong heb. Ben erg beniuwd dus. succes woensdag groetjes Femke
Aldonza, het lijkt me inderdaad frusterend! Af en toe zijn de gyn's echt hardhorend! Net alsof het menupur een pretje is. Laat je niet gek maken en wacht af tot woensdag...
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag,weer voor FM. Vandaag ook de eerste Clomid geslikt. Aldonza,Jammer dat het voor je gevoel niet lekker loopt.Misschien een idee om alle vragen die je hebt op te schrijven en mee te nemen. Damie,...hopelijk is voor jou de 1e ronde direkt raak .Nog even volhouden met wachten. Ik duim voor je.
hallo meiden Welkom aan de nieuwe, dat het deze ronde maar heel mooi mag lopen allemaal...... Aldonzo: de hormonen zorgen ook voor een betere kwaliteit eitje, niet alleen voor het reguleren van de sprong. Dus hormoontjes toch nog ergens goed voor. Kan me wel voorstellen, dat je baalt dat niet eigen gyno was en je je nu niet gehoord hebt gevoeld. Wij waren gister weer voor fm. Had twee dagen meer gespoten, maar was nog altijd niet groot genoeg. Bij mij groeit er maar eentje, net als de vorige keren rechts. Links is nog nooit iets van activiteit waargenomen! Woensdag (morgen dus) moeten we weer terug voor de fm. Hopelijk is het dan afgelopen met de menopur, want ben er nu toch wel erg misselijk van! De gyno zei maandag dat woensdag waarschijnlijk dan de pregnyl. Dus dan zal vrijdag wel de inseminatie zijn! Lol, dat wordt dus kindje krijgen tijdens werktijd! Woensdag tijdens de pregnyl moet ik werken, dus ff vlug op en neer en vrijdag heb ik ook niemand om mijn dienst mee te ruilen, hoogstens ff iemand die opvangt tijdens mijn afwezigheid, hihi......... en dan ook nog vrijdag de 13e...OO dit moet een superbaby worden toch......... Wens iedereen veel succes maar weer, tot gauw Twinny
Hey meiden, Alles goed met jullie? Ik ben dus net terug van de gyn en ik heb dus drie follikels, eentje links van 15mm en twee rechts, eentje van 15mm en eentje van 16mm. Maar nu heb ik dus een probleem, ik weet niet of ik moet doorgaan met de inseminatie, want de kans op een drieling is wel reëel... Ik denk van wel want, 1) het zou al moeten lukken dat ze alledrie bevrucht raken (na al die maanden al proberen met 6, 2, 3, 1 follikel(s), 2) ze moeten dan ook nog alledrie de eerste drie maand overleven en 3) moest het echt nodig zijn, dan kunnen we eventueel (met heel veel pijn in het hart) kiezen voor reductie... Wat denken jullie meiden? De gyn geeft mij de keus dus... ik kan jullie raad goed gebruiken! Twinny, hoop dat je eitje woensdag groot genoeg is! Aldonza, hoop dat jou eitjes ook groot genoeg zijn morgen! Voel je je al iets beter? Damie, alles goed met je? Voel je al iets? Liefs Kirby
Pfff Kirby, Dat is een moeilijke beslissing. Wat zei je eerste gevoel toen ze zeiden dat het drie eitjes waren? Ik denk dat je in dit geval moet doen wat je gevoel je ingeeft. En wat vindt hubby? veel liefs Femke
Hoi Kirby, ik zou er ook voor gaan maar puur omdat ik al 1.5 jaar bezig ben en niet meer kan wachten. Ik zou alles aanpakken. Wat vind je partner ervan? En ja hoe groot is de kans dat ze alle drie bevrucht raken? Ik voel nog helemaal niets......snik snik snik
Kirby heb je bij een ander topic al antwoord gegeven dus hou het hier verder even kort..Succes met jullie keuze! Ben vanmorgen dus naar gyn geweest (was overigens zelfde als maandag). 1 eitje is dus maar doorgegroeit en ws mag ik morgenavond de pregnyl en dan zaterdag de iui. Morgen wordt eerst nog een keer een echo gemaakt om het definitief te bepalen. Heb met de gyn nog wel over mijn vragen gehad. Ze kon me goed uitleggen waarom dosering hetzelfde is gehouden, dus kon me daarin ook vinden. Ze vertelde overigens dat Menopur ook gunstige invloed heeft op luteale fase dus spuit het niet helemaal voor nop . Overigens zei ze dat de kwaliteit van mijn eitjes van zichzelf prima is en het daar dus verder geen invloed op hoeft te hebben, dus ook weer opluchting. Al met al...gerustgesteld en zelfs weer beetje hoopvol. Maar ben wel kapot want heb ook enerverende nacht werken achter de rug dus duik nu snel me bedje in ..........truste
Truste meid... Ik duim dat jullie zaterdag iui kunnen doen! Goed dat je ene eitje door is gegroeid! duimduim!
Aldonza, fijn dat het je wordt uitgelegd dan je tenminste met een gerust hart verder...... Heel veel succes morgen en natuurlijk zaterdag. En dat het dit keer echt de laatste keer zal zijn!
hallo meiden Kirby: tja dat is toch een beslissing die jezelfs moet maken, hoe lastig ook. Wij hebben al direct eer we begonnen afgesproken dat we tot 2 eitjes deden insemineren. Tis tot nu toe zo geweest dat er maar steeds 1 is gegroeid, dat wel......... Denk goed na en hopelijk kom je tot een voor jullie goed voelende keuze...... Aldonzo: fijn dat je bevredigende uitleg hebt gehad. Op naar zaterdag dan maar.......alvast heel veel succes... Ik was vanmorgen voor de laatste folikel meting. De folikel was 1.9 en staat op springen. Vanavond de pregnyl en morgenvroeg de inseminatie....... Nu maar duimen dat eindelijk gaat lukken! grtjs Twinny