iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Spannend Bianca. Ik hoop voor je dat het de innesteling is!
    Volgende week dinsdag heb ik een folikelmeting, ik denk dat dan 1 mei de 2e iui zal plaatsvinden.
    Wordt toch weer spannend. Ik onderga nog 2 maal iui zonder hormomen, en als ik niet zwanger ben 3 maal met hormonen. Ik krijg wel eenmaal een pregnylinjectie om de eisprong op te wekken.
    Liefs hanneke

2. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Oeh, Nursy, nu maak je mij wel benieuwd, ze!! Ik had da bij Keano ook maar da begon pas toen ik mijn regels moest krijgen. Dit heeft een 3 maanden aangehouden...
    Het blijft gewoon bruin nu maar het word wel steeds meer!! Het zit op mijn inlegkruisje en op het toiletpapier!! Maar idd geen krampen ofzo.

Mijn LF is normaal gezien 13 dagen. Maar krijg altijd 1 1/2 dag ervoor bruinverlies. Nu is dat dus vroeger!!

Lastig dat ik niet vroeger kan testen, he!! Nu zaterdag moet ik bij de ferti-arts gaan voor een bloedonderzoek als ik mijn regels niet heb tegen dan!!

Ik hoop het, maar hoop tegelijk ook ni teveel!!

Bedankt voor je reactie!!

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Vraag: Stel dat wij voor een nieuwe poging een controle-echo hebben op 29/4
    en ze zeggen dan dat wij voor de behandeling terug moeten komen op 1/5, maar
    ik weet nu al dat mijn man dan geen vrij kan krijgen.. Zien ze dat dan als
    mislukte poging of is het dan alleen een echo geweest en verder nog geen
    poging? Weet iemand dat?

Ik wil vanmiddag weer een afspraak maken en dan vraag ik het nog wel want
    ik neem niet het risico op een mislukte poging omdat hij geen vrij kan krijgen..
    Maar ik dacht, ik kwak mijn vraag hier even neer en misschien heeft iemand
    hier (helaas) ervaring mee....

4. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Jorietje
    Ik denk dat dat dan geen mislukte poging is vanwege dat de behandeling niet in zijn geheel heeft plaatsgevonden. Heb er zelf geen ervaring mee
    Maar goed als je het even navraagt, want het zal heel erg zonde zijn!
    Succes

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik denk het ook niet, want dan heb ik alleen maar een echo
    gehad en verder nog helemaal niks... maar ik vraag het wel
    na voor de zekerheid...
    en misschien weet iemand anders het hier wel :D

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Is geen mislukte poging. Bij mij zijn 2 IUI's niet doorgegaan. 1 omdat ik teveel follikels had en 1 omdat ik maar 1 follikel had die niet doorgroeide. Beide pogingen zijn afgebroken en niet meegeteld als volwaardige IUI poging. IUI is alleen IUI als er daadwerkelijk een IUI plaats vind. (snappen jullie het nog?).

7. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    ja ik snapt hem

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    ja en ik ook... dus dan kunnen we wel gewoon een afspraak maken...

9. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Dames hier een berichtje van mij!

Vandaag bloed laten prikken en mijn hcg waarde was goed gelukkig.
    Wel in de ochtend heeeeeeeeeel licht met afvegen rood bloed gehad, schrok me gelijk een hoedje ag ag ag.
    En toen ik wakker werd veel bruinverlies.
    Verder voel ik me goed en moet ik het allemaal nog even goed tot me door laten dringen.
    Zo spannend allemaal..

xxx succes allemaal!

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    Davalee: ?? iui
    chantal76: IUI 1,2, 3e mislukt, 4e IUI 5 april
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 4e IUI icm Clomid en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 4e IUI. In juni '09 start IVF.
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI op 10 april gehad. (geen hormonen deze keer)
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, 2e IUI mislukt, 3e IUI mislukt, 4e IUI (Gonal en Pregnyl)
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI eind april
    Funkie: 1e IUI mislukt! Gonal F/Pregnyl, 2de IUI ook mislukt!
    Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, sp. zwanger, mk, nu rustronde met Gonal f/pregnyl
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 1e IUI 5 mrt Clomid/Pregnyl mislukt, 2e IUI 3 aprTamoxifen/Pregnyl mislukt, op naar IUI nr 3
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Sen13: 1e iui 17/04 met clomid en pregnyl
    Nursy: 1e IUI Gonal-F & Pregnyl, 1e inseminatie 26/3 -> ZWANGER!!
    Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI maandag 20 april.
    Hannelore:1e IUI
    2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui
    Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat)
    Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt :(
    Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle
    Caecilia 14 april 1ste IUI met Puregon en Pregnyl
    Kiezelsteentje: 1e IUI mislukt, 2e IUI ivm overstimulatie niet doorgegaan
    Lauwtje 18-04 1e IUI.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl

HET WACHTBANKJE

76Chantal testen vanaf 22/4
    Caecilia testen vanaf 28/4
    Sen13: testen vanaf 1/5
    Lauwtje testen vanaf 2/5
    Talulah testen vanaf 4/5

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren

11. seat

seat Actief lid

17 mrt 2008
    134
    0
    0
    Funkie, kan me voorstellen dat je het allemaal nog moeten laten bezinken!!!Maar meis geniet er nou wel van he!!!Jullie hebben er lang op moeten wachten!!

Jorietjedie poging wordt idd niet me geteld, maar wat raar dat je man geen vrij kan krijgen!!!!Iedere baas hoort hier vrij voor te geven. Anders ga je toch 1 keer alleen, al is dat natuurlijk niet geweldig, maar je zal maar net 2 hele mooie eitjes hebben, zonde om die te laten lopen lijkt mij!! Je man hoeft alleen zijn zaadjes in te leveren 's ochtends maar dat kan jij natuurlijk ook doen. verdient natuurlijk geen schoonheids prijs maar ja, ik zou het wel weten. Maar ligt er natuurlijk ook aan of je hormonen gebruikt of niet, dat scheelt natuurlijk ook nog als je dat niet hoeft te gebruiken, dan maak het niet zo heel veel uit!! Anders heb je al die hormonen voor niets gebruikt, lijkt me ook niet zo fijn idee. En meid misschien valt het mee en kan het een dag eerder of later, zou het gewoon even met het ziekenhuis bespreken!! Succes in iedergeval!

Ik heb vandaag even mijn eigen gyn gesproken, maar het is helemaal niet zeker dat het 2 eitjes zijn, kunnen net zo goed vochtblaasjes zijn door een overstimulatie en aangezien ze het niet met zekerheid kunnen zeggen nemen ze het zekere voor het onzekere en moet ik dus een maandje overslaan helaas, maar wel begrijpelijk. Het probleem is dan als ik wel zou starten met hormonen ze dan niet weten of het een eitje is of alleen vocht en dan laten ze me misschien pregnyl spuiten etc voor een loos vochtblaasje!! Nou dat moeten we natuurlijk niet hebben!! Dan deze maand maar weer eens zelf aan de klus, ook niet vervelend :) ;) Zal de eerste niet zijn die zwanger zou raken in een "rust"maand toch :D

12. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Seat, balen dat je een maandje moet overslaan maar klinkt wel heel verstandig.

@Sen, ik heb gewoon gevraagd om de zaadwaardes. Kregen een telefonisch consult 1 week later waarin ik ze te horen kreeg. Vind dat je recht hebt op die info! Gewoon vragen!

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Seat; inderdaad balen zeg een maand overslaan. Maar wel heel verstandig en noodzakelijk. Bekijk het positief. Deze maand is alles weer toegestaan; wijntjes, biertjes, carpaccio.. :D
    Tenzij het jullie natuurlijk deze maand zelf gaat lukken, dat zou pas mooi zijn!

Jorietje; ik zou ook gewoon óf vrij eisen, óf alleen naar het ZK gaan, maar de IUI wel door laten gaan. Maar ja, jullie moeten het natuurlijk zelf weten!

Dames op de wachtbank; succes met wachten.

14. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Hooi...

Ik wil even degene die ongi zijn geworden een knuffel geven! En ik hoop dat er snel wat zwangeren bij komen,, zou toch super zijn??
    Hier nog rustig op het wachtbankje. Heb er een hard hoofd in. Denk niet dat t deze x raak zal zijn. Maargoed dat zullen we over anderhalve week wel zien! ;)

15. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Even een reatie op Jorientje tussendoor,
    Het maakt niet uit of het telt als een poging of niet, aan IUI zit geen maximum aantal pogingen vast zoals met IVF.
    En ja, wat Ieoor ook al zei, zelf het goedje inleveren toch? Mijn man gaat nooit mee voor de IUI, vind ik zelf zonde van een vrije dag.

*Gaat weer terug op het kijkbankje*

16. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Emmy, IUI wordt toch 6x vergoed? Of ben ik nu helemaal verkeerd voorgelicht...

17. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hier heb ik te horen gekregen dat je 6 keer IUI vergoed krijgt!! En dan wordt een andere behandeling gestart...

Hier nog steeds geen verandering! Nog steeds bruinverlies en nog steeds redelijk veel... heb naar Dr. Decleer gebeld en hem uitleg gevraagd. Volgens hem is er nog niets verloren en moet ik starten met utrogestan op te steken. Blijkbaar is mijn baarmoederslijmvlies te dun waardoor dat bruinverlies al op gang komt. Maar eigenlijk is dat nog veel te vroeg!!
    Na de IUI zei de Dr dat ik dat niet moest nemen, de verpleegster raadde mij aan om het toch 24uur te gebruiken en dan te stoppen. Nu blijkt dat ik terug moet herbeginnen en eigenlijk wel had moeten doordoen... Voel me nu zwaar k*t natuurlijk! Straks is't nog mijn fout dat het niet gelukt is.... :(
    Deze morgen had ik vreselijk veel pijn de linkerkant van mijn navel. Was net of er iets ging ontploffen ofzo... Volgens de dokter zou dit een eventuele zwangerschap kunnen zijn, maar niets is zeker natuurlijk....

Is het waar dat Utrogestan de regels uitstelt?
    Pfff, zie het niet goed meer zitten... maar ach, we moeten door, he!!

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Er zijn er die dag al heel veel niet aanwezig en hij moet dan een route overnemen,
    vandaar dat hij geen vrij kan krijgen :( En alleen naar het ziekenhuis is even
    geen optie, hij produceert het zaad in het ziekenhuis, omdat wij er een eindje
    vandaan wonen, en hoe verser het zaad hoe beter het is :D
    Maar misschien moeten we wel op Koninginnedag terugkomen of op 2 mei..
    En als het toch 1 mei zou moeten worden, dan gaan we het gewoon op de
    natuurlijke manier proberen ;)

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    IUI wordt onbeperkt vergoed door je verzekering maar naturulijk wel met indicatie van je arts. Over het algemeen is de standaard van ziekenhuizen 6 behandelingen. Maar de verzekering vergoedt onbeperkt.

@ zaadwaardes: Die krijgen wij altijd meteen bij de IUI te horen.

Jammer Jorietje, maar wel begrijpeleijk, soms kan het gewoon niet door omstandigheden. Heel vervelend, maar gewoon lekker zelf goed klussen meid!

Bianca nog even afwachten meid, knuffel!

Ik heb vanmorgen bloedgeprikt op een aanltal hormoonwaardes even nog als extra check, hoop dat alles goed is. Nog 2 nachtjes slapen (haha) en dan gaan we lekker een lang weekend naar Berlijn, heb er super veel zin in!

Seat: Voor jou ook balen dat jullie even meoten wachten, maar inderdaad ook lekker klussen en gewoon zwanger in die rustronde!

20. seat

seat Actief lid

17 mrt 2008
    134
    0
    0
    Jorietje: idd dan zit er niets anders op dan lekker zelf klussen!!!

Zora: Geniet lekker van jullie weekendje weg!! berlijn moet helemaal geweldig zijn dus dat komt denk ik wel goed!!!

Bianca: Blijven duimen en hopen!!

Deel Deze Pagina