iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Zora; heel veel plezier in Berlijn. Het lijkt me een geweldige stad, en met zo'n weer en manlief moet dat helemaal goed gaan komen. Geniet ervan samen.

Jorietje; inderdaad als het echt niet gaat lukken dan is het niet anders. Maar wat je al schrijft, wie weet maak je je druk om niks en moet je op 30 april of 2 mei komen. Succes ermee.

Bianca; vreemd en vervelend dat door de artsen/verpleegkundige in het ZK niet dezelfde informatie / adviezen gegeven wordt. Is zo verwarrend. Maar als het niet gelukt is, is het niet jouw 'fout' hoor. Zo moet je niet denken. En zolang je nog niet ongesteld bent geworden kan het nog 2 kanten op. Positief blijven meis. En nog maar even wachten!!!!

Lauwtje; rustig afwachten meid. Je weet het nooit.

2. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Je kan hier kijken hoeveel behandelingen worden gedaan door het ziekenhuis waar je onder behandeling bent.
    Per ziekenhuis verschilt hiervoor het protocol, netzoals de leeftijdsgrens die de ziekenhuizen hanteren.

3. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Hallo dames,

Ik krijg in principe 8x IUI voor we over gaan op IVF.
    Ik heb er nu 4 gehad en wacht nog steeds af... Mijn GYN gaf aan dat datgene vergoedt wordt wat wordt voorgeschreven (en evt. beargumenteerd bij veel pogingen) door de arts. Bij ons in het zkh is standaard 6x.

Dag 18, maar helaas niet positief getest. Voel ook nog niets opkomen dus spannend toch nog.

4. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Vanavond opeens een soort spierpijn in mijn bm... geen ongi pijn maar soort spierpijn steken...

5. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Hier is het over en sluiten, mijn ONGI is doorgebroken, gisteravond ineens met afvegen wat bruin bloedverlies. Ook s avonds begonnen de steekjes etc.

Vanochtend opnieuw bruin bloedverlies, maar al veel meer. Kan er nie meer omheen.

Groeten Chantal

6. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    Davalee: ?? iui
    chantal76: IUI 1,2, 3 en 4 mislukt, 5e IUI met puregon, dag 1 23 april
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 4e IUI icm Clomid en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 4e IUI. In juni '09 start IVF.
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI op 10 april gehad. (geen hormonen deze keer)
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, 2e IUI mislukt, 3e IUI mislukt, 4e IUI (Gonal en Pregnyl)
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI eind april
    Funkie: 1e IUI mislukt! Gonal F/Pregnyl, 2de IUI ook mislukt!
    Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, sp. zwanger, mk, nu rustronde met Gonal f/pregnyl
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 1e IUI 5 mrt Clomid/Pregnyl mislukt, 2e IUI 3 aprTamoxifen/Pregnyl mislukt, op naar IUI nr 3
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Sen13: 1e iui 17/04 met clomid en pregnyl
    Nursy: 1e IUI Gonal-F & Pregnyl, 1e inseminatie 26/3 -> ZWANGER!!
    Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI maandag 20 april.
    Hannelore:1e IUI
    2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui
    Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat)
    Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt :(
    Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle
    Caecilia 14 april 1ste IUI met Puregon en Pregnyl
    Kiezelsteentje: 1e IUI mislukt, 2e IUI ivm overstimulatie niet doorgegaan
    Lauwtje 18-04 1e IUI.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl

HET WACHTBANKJE

Caecilia testen vanaf 28/4
    Sen13: testen vanaf 1/5
    Lauwtje testen vanaf 2/5
    Talulah testen vanaf 4/5

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren

7. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

Aug 25, 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi
    Balen chantal!
    Ik ben op een of andere manier van de lijst gevallen. Wil iemand hem voor mij updaten, als ik het zelf doe gaat t mis!
    Mijn 1e IUI met eenmalig ovitrelle (pregnyl) is mislukt, 2e IUI eind april weer met eenmalig ovitrelle. Alvast bedankt.
    Liefs hanneke

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    chantal76: IUI 1,2, 3 en 4 mislukt, 5e IUI met puregon, dag 1 23 april
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 4e IUI icm Clomid en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 4e IUI. In juni '09 start IVF.
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI op 10 april gehad. (geen hormonen deze keer)
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Nikkie: 1e IVF mislukt, 2e IVF mislukt, 1e IUI mk, 2e IUI mislukt, 3e IUI mislukt, 4e IUI (Gonal en Pregnyl)
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI eind april
    Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, sp. zwanger, mk, nu rustronde met Gonal f/pregnyl
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 1e IUI 5 mrt Clomid/Pregnyl mislukt, 2e IUI 3 aprTamoxifen/Pregnyl mislukt, op naar IUI nr 3
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Sen13: 1e iui 17/04 met clomid en pregnyl
    Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI maandag 20 april.
    Hannelore:1e IUI
    2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui
    Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat)
    Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt :(
    Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle
    Caecilia 14 april 1ste IUI met Puregon en Pregnyl
    Kiezelsteentje: 1e IUI mislukt, 2e IUI ivm overstimulatie niet doorgegaan
    Lauwtje 18-04 1e IUI.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl

HET WACHTBANKJE

Caecilia testen vanaf 28/4
    Sen13: testen vanaf 1/5
    Lauwtje testen vanaf 2/5
    Talulah testen vanaf 4/5

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren

Heb even Nursy en Funkie eraf gehaald die staan nu onder zwanger. Zag dat Chantal jou er weer opgezet heeft Hanneke.

9. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Chantal, spijtig dat ze erdoor zijn gekomen maar op naar de volgende, he!!! Goeie moed!

Hier heb ik sinds gisteren een 'raar' gevoel in mijn buik en mijn borsten doen af en toe pijn. Het bruinverlies is gestopt dankzij de Utrogestan. Maar klopt het dat de Utrogestan je regels tegenhoud? Heb je daar ook zwangerschapskwaaltjes van?

Toen ik het net na mijn IUI nam had ik nergens last van en nu plots wel. Van de Pregnyl heb ik die kwaaltjes ook nog niet gehad...
    Raar...

Op een ander forum las ik dat na 5 dagen de Pregnyl 5000 uit je lichaam is. Moet zeggen dat ik de vorige keer de dag voor de controle getest had en dat die negatief was. Dus mss kan ik me eens aan een testje wagen... *Hoezo ongeduldig??* hihi ;)

Mag ik ook op de lijst?
    25 april bloedtest 10 april eerste IUI gehad ondersteund met 100mg Clomid, Menopur,3x Pregnyl en Utrogestan.

10. Traantje

Traantje Bekend lid

Nov 26, 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    Hoi meiden,

Ik wil graag met jullie meekletsen. Ben al wel bij een aantal andere onderwerpen actief, maar goed we gaan nu wel starten met IUI, dus dan ben ik hier wel op de goede plek :D
    Wij zijn nu in de eerste IUI ronde bezig. Ik heb eerst een kuurtje provera gehad en ben daarna gestart met clomid 50 mg. Heb gelukkig geen last gehad van de provera en de clomid valt me ook erg mee!! Ik moet nu nog 2 pilletjes en dan maandag mijn eerste follikelmeting. Ik heb PCO en mijn man wat zwakker zaad.
    Ik hoop zo dat het hiermee gaat lukken, maar goed dat moeten we maar afwachten...

11. hannelore

hannelore Actief lid

Sep 26, 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    hey,welkom.
    Ik en men ventje starten ook met IUI. Zal spannend worden. Ik heb een volledige check up gehad(hsg onder andere :( )en alles ziet er bij mij super uit, enkel dat ik niet altijd een eisprong heb, vandaar ook het starten met iui. Mijn ventje heeft geen superzaad, maar met de inseminatie moet et wel lukken :) Ik hoop et alvast!
    Zijn nog niet gestart met de behandeling, tis nu nog een 'gewone ronde' :)
    Ik hou jullie wel op de hoogte! Van ons avontuur!

groetjes en succes aan alle vrouwen die bezig zijn met iui!hopelijk snel allemaal in het roze!!!!

duim duim!!! [-o< [-o< [-o< [-o<

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Traantje; welkom hier!
    We lopen gelijk op, ook ik heb maandag weer de 1e FM. Voor ons wordt dit de 3e IUI poging. Gezellig. Kunnen we straks samen op het wachtbankje zitten.

Hannelore; ook jij welkom hier! Dit is jullie laatste poging dat jullie het zelf proberen? Dan heb ik het goed begrepen toch? Wie weet is IUI niet meer nodig, en ben je deze ronde spontaan zwanger.

Bianca; ik ben zo benieuwd welke kant het met jou opgaat???? Dat rare gevoel is misschien wel positief??

Chantal: balen meis dat het niet gelukt is. Helaas ook voor jou weer door naar de volgende ronde!!

Caecilia; geen idee waar dat pijntje vandaan komt. Wellicht ook voor jou een positief pijntje?

13. hannelore

hannelore Actief lid

Sep 26, 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    hey meid!
    Ja tis nog een ronde zonder medicatie en zo. Omdat men cyclus nu al terug gestart is, en pas om 12mei intake hebben,zal het deze maand nog zonder zijn. Want men ei zal al geweest zijn normaal.
    Zien wel, er wordt zowiezo bloed genomen om te zien hoe de hormoonwaardes zijn.
    Ik vind het best wel spannend :) 8)
    en ik lees ook graag de verhalen van jullie, hoe het jullie allemaal vergaat!
    Maar 1ding heb ik geleerd, en dat is om de hoop niet op te geven!

Weet dat het zonnetje voor jou ook schijnt
    al heb je zorgen
    want morgen kan het al weer anders zijn
    heb geen verdriet
    want het geluk dat ligt voor jou
    misschien heel goed verborgen
    zolang je ergens maar een lichtje ziet

:) :)

14. sen13

sen13 Lid

Oct 18, 2008
    90
    0
    0
    Hey meiden,

FF een vraagje @ allemaal : Hebben jullie ook zoveel last van buikpijn/ ongikrampen/ steken gehad na de iui? Ik heb 6 dagen geleden de iui gehad en loop al 3 dagen met steken onderin. Het lijkt wel of ik mn eisprong voel of dat het lijkt dat ik ieder moment ingi moet worden.
    Soms is lopen zelfs ineens pijnlijk. Dus soms met steken en verder de hele dag een zeurderig gevoel......Herkenbaar????

@Ieoor en Traantje: Gelukkig is maandag weer dichtbij!! Hopelijk een mooie FM en dan op queensday de iui?

@Hannelore: Suc6 met je eerste iui!

@Bianca: Wanneer gooi je er een testje tegenaan? Spannend! Suc6!

@Hanneke en Chantal: Jammer joh! Hopelijk de volgende keer beter nieuws!!!!! Het is toch weer ff flink k*t als het doorbreekt....

Trusten voor straks allemaal.

15. Traantje

Traantje Bekend lid

Nov 26, 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @sen13: ik durf niet te zeggen wat het is (heb zelf de ervaring nog niet met IUI). Misschien een innesteling? :D Ik hoop het voor je!

@Ieoor: is inderdaad fijn om samen met iemand op het wachtbankje te zitten. Ik ben heel benieuwd of er maandag al iets te zien is. Welke CD is dat voor jou? Bij mij dag 9.

@hannelore: mooi gedicht!

@Bianca: spannend!Laat je het ons meteen weten?!

@Chantal: balen zeg dat het niet gelukt is!!

Voor degene die ik vergeten ben: sorry!!

@all: gisteren toch wel de eerste last gehad van de clomid. Ik had een film gekeken op TV (the Notebook) en ik moest toch huilen bij het eind! Ik wist niet wat me overkwam. Normaal ben ik niet zo :D

16. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    hey,

hier ben ik weer!!
    Tot nu toe geen bruinverlies meer gehad. Maar dat zal wel door de Utrogestan zijn zeker??
    Mijn temp darentegen blijft wel stijgen. Gisteren was het 36,8 en vandaag 36, 9 Op hetzelfde uur en dat 14 dagen na de IUI terwijl ik normaal op dag 13 ongesteld word. De Utrogestan zit daar voor iets tussen zeker??
    Maar spectaculair hoog is da ook ni, he!! Al is 36, 9 mijn hoogste temp ooit... Buikpijn blijft, gevoelige buik, borsten blijven lastig doen, sneller moe, ...

3 dagen geleden had ik een vreselijke pijn in mijn onderbuik, links van mijn navel. Echt heel raar. Dat blijft een hele gevoelige plek. Wat zou dat geweest zijn? Voor een innesteling toch wat laat, ni? Had den 10den mijn IUI en op 21 april dienen buikpijn, dus 11 dagen na de inseminatie... Heb af en toe nog eens last op die plek. Gisterenavond had ik ook een 'dikke buik' gevoel. Heel raar...

Morgen bloedtest en dan in de loop van de dag zullen we wel iets weten zeker? Pfff, die spanning, he!!
    Heb GEEN thuistest gehaald, probeer me flink in te houden tot morgen... ;) hihi

@Traantje; tja, wat Clomid allemaal niet met je doet, he!!Ik loop der altijd heel emo van... tot groot plezier van mijn man .. hahaha.

@Sen13; ik had de dag zelf en de dag erna last van mijn onderbuik maar dan verbeterde da.. Dus ik kan je niet helpen!! Veel succes.

17. Traantje

Traantje Bekend lid

Nov 26, 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    Spannend Bianca!! Laat je het meteen weten als je de uitslag hebt van de bloedtest?! Heel knap dat je geen thuistest haalt. Ik denk niet dat ik me zou kunnen beheersen!!!
    Ik zal heel hard voor je duimen :D

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Hannelore; ja spannend is het zeker. Dat vond ik ook hoor. Zeker de 1e IUI vonden mijn man en ik erg spannend.
    Mooi gedichtje!

Sen; met de 1e IUI heb ik écht ontzettende last van mijn buik gehad. Ik had ook al heel erg heftig op de Clomid gereageerd, 3 grote eitjes, en 1 kleinere, en na de inseminatie had ik dezelfde buikpijn/krampen als na de HSG.
    Ik heb er toen de verpleegkundige in het ZK over gebeld, maar dat kon geen kwaad werd mij verteld.

Traantje; maandag 27 april is cyclusdag 11 voor mij. We lopen dus echt bijna gelijk. Zou leuk zijn als de IUI op dezelfde dag voor ons valt!

Bianca; ik heb er écht een goed gevoel over, jij zou zomaar zwanger kunnen zijn :)
    Succes met de bloedtest.

19. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    IK BEN GEZWICHT!!!

Mijn schoonmoeder wist dat ik mocht testen vandaag en stond hier daarnet met een thuistest!!
    Dus heb hem gedaan... hij was heel heel licht positief dus ik denk dat't eerder van de Pregnyl zal zijn dan van een zwangerschap. :( Morgen weten we't zeker, he!!
    Ik krijg ook af en toe last van mijn onderrug dus denk da mijn regels ni lang meer zullen wegblijven!!

Van de moment ik iets weet en op de pc kan lezen jullie het.
    Duimen, he!!

20. hannelore

hannelore Actief lid

Sep 26, 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie

Share This Page