iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ooh Nikkie wat geweldig meid!! Van harte gefeliciteerd!!

2. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Nikkie, gefeliciteerd! Volgens mij is dat echt niet meer de pregnyl hoor!
    Hihi ben benieuwd of ik je ga volgen. Hier nog geen duivels...

3. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Thankx meiden! Zou het geen vals posi test kunnen zijn ivm de Pregnyl? Het is nu 12 dagen geleden dat ik hem heb gezet...Ik heb 10.000 IE gespoten

Oooh Caecilia, voor jou is het ook spannend! Mijn duimen draaien!

LIefs Nikkie

4. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Nikki alvast een voorzichtige felicitatie. Ik heb altijd begrepen dat 10.000 pas na 14 dagen uit je lichaam is. Gewoon de poli bellen en over een paar dagen nog eens testen.
    Dan heb je een positieve test in handen en dan weet je het zeker!!
    Ik duim voor je meid!

@ All, vanmorgen de poli aan de telefoon gehad. Morgen om 9.00 uur moeten we het zaad brengen en om 10.15 uur krijg ik mijn eerste iui. Heb vanmorgen om 9.15 uur de pregnyl gezet. Had wat knikkende knieën maar het is me gelukt. Stelde idd helemaal niks voor.
    Pregnyl bijt een beetje maar heb het rustig ingemasseerd. Nu maar hopen op een goed resultaat en dat de iui goed gaat!

5. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Gefeliciteerd Nikkie!! Ik weet niet of het nog pregnyl kan zijn, het blijft wel lang in je systeem volgens mij, gewoon even het ziekenhuis bellen, dan weet je het zeker!

Ik ben er net weer van de FM. Ik had weer een andere gyn, en hij heeft me behoorlijk in de war gemaakt. Ik heb nu 4 verschillende gyn's gehad, en deze stond elke keer lijnrecht tegenover de anderen. Mijn ei zat rechts, eigenlijk aan de verkeerde kant, waar de anderen deze maand dus niet door zouden laten gaan, vond deze gyn dat onzin, en wilde gewoon IUI. Hij vond het onzin dat het niet zou kunnen :s
    Ook begon hij erover dat het niet bewezen was dat deze behandelingen überhaupt werkten. Vraag me af waarom ze het doen dan, lijkt me toch dat er genoeg zwanger worden door IUI.
    Ik was vorige maand in elk geval wel te laat met de IUI aangezien mijn ei al eerder gesprongen was, dus die IUI was voor niets. Ik mag nu vanavond al prikken en woensdag komen voor de IUI. De kans was wel kleiner dan als het ei links had gezeten, dus ik reken nergens op deze maand, maar goed het is wel weer een behandeling, en hij vond dat als je rechts probeerde, ik wel een aantal extra behandelingen mocht hebben omdat de kans dus kleiner is.
    Ik weet het ook niet, ik zie wel, volgens mij is deze maand gewoon voor spek en bonen en heeft het niet veel nut.

6. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ penelopea: Mijn rechtereileider zit dicht door verklevingen, maar als ik alleen rechts een ei heb, dan gaat de IUI ook gewoon door.
    Volgens mij gyn neemt de linker eileider het dan gewoon over van rechts, al is de kans op zwangerschap wel iets kleiner.

Vanmorgen heb ik mijn eerste follikelmeting weer gehad en ik heb rechts en links een follikel. De linker zit iets verder weg, maar deze ronde hebben we wel een dubbele kans :)
    Ze waren beide 16mm en vrijdag krijg ik mijn tweede IUI.
    Mocht het deze ronde weer niet raak zijn, dan ga ik de volgende keer weer Puregon spuiten.

7. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    Heb net mijn eerste fm gehad. Had rechts 3 groeiende eitjes (en veel kleintjes) van 15, 14 en 13 mm en links alleen 1 van 11 mm. Ze willen bij mij echt maar 1 eitje hebben, dus grote kans dat deze poging wordt afgebroken :( snif!
    50 mg clomid is dus waarschijnlijk te veel voor mij! Woensdag moet ik weer voor een fm. Ik hoop zo dat er 1 eitje doorzet. Ik wil zo graag dat er iets gaat gebeuren.
    Nog even een vraagje: Hebben jullie als er een cyclus afgebroken werd ivm te veel eitjes wel eens het op de natuurlijke manier geprobeerd? (Dus tegen het advies van de artsen in)? Zit ernstig te twijfelen of ik dit zal doen. Wil liever toch geen drieling :D
    Maar de kans dat het bij ons op de normale manier lukt is toch vrij klein aangezien de zaadjes van mijn man niet optimaal zijn!

8. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    @ Giegel Nou ik ben heel benieuwd dan! Ik vind het alleen zo stom dat iedereen wat anders zegt. De eerste twee vonden het niet de moeite waard, van de derde mocht het wel, maar volgens hem met een groter risico op buitenbaarmoederlijke zwangerschap, en deze snapt niet waarom het niet gewoon elke keer gedaan word. Apart hoor, zou fijn zijn als ze een beetje een lijn met elkaar trekken.

Spannend dat je er 2 hebt! Dubbele kans is altijd goed of niet dan :D

9. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    traantje, kan het niet dat er maar 1 doorzet? Ik had in januari aan 2 kanten een zooi eieren :D Maar uiteindelijk is er maar 1 echt gerijpt, de anderen gaven het onderweg gewoon op! Misschien kan het nog.
    Ik zou zelf niet gaan klussen tegen het advies in, maar dat is meer omdat mijn lichaam gewoon geen meerling aankan. Als dat normaal was deed ik het vast wel stiekum haha :)

10. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Penelopea: snap inderdaad dat het jou een beetje gaat duizelen. Wat onhandig zeg dat iedereen elkaar tegen spreekt. Ik weet wel dat wij het in het ziekenhuis altijd wel deden. Ik heb zelf wel eens iemand geïnsemineerd die hetzelfde had als jij hebt. Ik durf niet te zeggen of het de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vergroot. Als je eileider verstopt zit, kunnen de zaadjes natuurlijk aan die kant niet bij je ei komen, het dus ook niet bevruchten, want ze kunnen er niet door! Het ei wordt dan hopelijk via je andere eileider opgevangen (schijnt dat dat een hele sterke aantrekkingskracht is) en kan daar wel bevrucht worden. Als ik er zo nog eens over nadenk moet het denk ik wel goed gaan hoor!! Gewoon de IUI doen!

11. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    dank je voor je bericht!! We gaan hem gewoon doen deze maand, en ik reken gewoon nergens op, het zou wat zijn als het dan toch lukt haha, dan houd ik weer van mijn rechter eierstok hahaha :D
    We zullen het wel zien, vavond weer prikken, en nog even een keer klussen, en dan woensdag voor de IUI, het word nu toch wel weer een beetje spannend hoor!

12. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    @nikkie Gefeliciteerd!! :D
    @traantje Wat balen als de IUI niet door zou gaan.
    @penelopea Veel succes! ;) Spannend..

Hier word ik denk ik dit weekend gewoon ongesteld. Had last van m'n tepels (wat ik vaker heb na mn eisprong) maar het word alweer minder dus helaas.. Had toch al geen hoop deze keer.

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Lauwtje; ik hoop dat je ongi niet komt hoor meid.

Penelopea: wat vervelend, al die verschillende artsen en al hun verschillende meningen...... Tja en of IUI werkt.... ik vraag het me ook wel eens af. Natuurlijk worden er meiden zwanger van, maar het percentage is gewoon niet zo hoog. Maar ja, aangezien je nooit van te voren weet, bij welke groep je gaat horen als je IUI krijgt: de zwangeren of de groep waar het niet bij lukt...... Ik probeer het zo te zien; we hebben het eerst, 1,5 jaar zelf geprobeerd. Nu krijgen we IUI's, ik ga ervan uit dat we in totaal 6 IUI krijgen, alvorens eventueel met IVF te starten.
    Dit geeft mij persoonlijk een goed gevoel, een beetje een gevoel van rust. Zo van; we hebben er alles aan gedaan alvorens het IVF/ICSI traject in te stappen.

Traantje; wat een boel eitjes,helemaal als je er echt maar eentje mag hebben van het ZK. Ik had ook 4 eitjes met Clomid 50 mg. Ik krijg nu een lagere dosering en een ander medicijn.
    Wel erg als nu de IUI niet door kan gaan. Ik begrijp het heel goed dat je daar van baalt. Je wacht al zo lang, en wilt gewoon dat ze iets gaan doen.

Marsim; morgen de 1e IUI. Spannend. Heel veel succes morgen.

Hanneke; succes morgen met de FM.

Vandaag weer de 1e FM gehad (cyclusdag 11), en er zat maar 1 eitje van 13 mm. Nog veel te klein, dus woensdag moet ik weer terug voor de 2e FM.

14. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hey dames..

hier weer een berichtje van mij. helaas is mijn prille zwangerschap geeindigd in een miskraam mijn hcg was afgenomen ipv toegenomen.
    wist het in mijn achterhoofd al ivm met de bloeding die ik al 4 dagen heb
    dus binnekort als het hcg uit mijn lichaam is gaan we verder met onze 4de iui

een pluspunt is wel ik kan iig zwanger worden.
    dus sluit me binnekort weer bij jullie aan

groetjes een verdrietige funkie

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hey Funkie, meis wat lees ik nou! Wat erg voor jullie.
    Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven om je op te beuren, want dat zal nu moeilijk gaan.
    Maar wat je schrijft; het pluspunt is nu, dat je zeker weet dat je zwanger kunt worden.
    Nou meid; alle moed weer bij elkaar schrapen, en helaas op naar de 4e IUI.

16. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Funkie medi, jeetje wat een verdriet. Je geeft er meteen een positieve draai aan, maar voelt het ook al zo?
    Heel veel sterkte

Nikkie voorzichtig gefeliciteerd. Hoop dat de pregnyl eruit is inderdaad. Ik weet niet hoelang dat blijft hangen.

Penelopea veel succes woensdag. Ik herken die tegenstrijdigheid wel een beetje. Volg je eigen GYN daarin of leg hem anders deze verschillende zienswijzen voor.
    Waar zit je in twente, ben zelf in het MST Enschede.

Hier alles rustig, straks de derde spuit puregon. Geloof dat er nog niet zoveel gebeurd, meestal voelde ik bij de Clomid al vanalles rommelen en steken, nu nog niets.
    Vrijdag de eerste FM.

Groeten Chantal

17. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    @ chantal

de positieve draai moet wel joh, tuurlijk ben ik verdrietig en voel me klote.
    als het nu is gelukt lukt het een andere keer ook wel ben ik stellig van overtuigd.
    moet het nog een plekje geven! wat ik deels al heb gedaan praat er veel over met mijn vriend
    we worden er alleen maar sterker van
    had zo gehoopt dat het goed zo gaan maar helaas de natuur doe je niets aan
    dat is het mooie van de natuur als het niet goed is stoot het het af!

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Knap hoor Funkie dat je er zo goed mee omgaat.
    En inderdaad; de natuur zit eigenlijk mooi in elkaar, dat het zo werkt. Maar neemt niet weg dat je er niet verdrietig om mag zijn.

Chantal; als je moet spuiten voor de IUI, hoeveel dagen moet dat dan? Is dat dan altijd van cyclusdag 3 tm 7, net als bij de medicijnen? Of is het CD 1 tm 14 ofzo? Vroeg ik me ineens af.....

19. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    OOh Funkie, wat vind ik dat erg om te lezen :( Ik vind het altijd zo hoopvol als dames hier zwanger worden. Ik hoop voor jullie dat het snel weer raak is, en dat het dan helemaal goed gaat!

Ik zit bij het SMT in hengelo. We gaan het maar gewoon weer proberen deze maand, er is een minipini kansje, en die pakken we gewoon aan!

20. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Funkie: wat erg!! Inderdaad, je bent blij dat je zwanger kunt worden, maar het is toch wel des te vervelender dat het dan niet goed gaat.... helaas bij zo velen van ons, maar goed daar heb jij nu niets aan.

@ieoor: ziet er toch op zich wel goed uit, 1 eitje van 13 mm?! Beide woensdag de 2e IUI!

Heb nog bedacht dat 1 eitje in mijn rechter eierstok een 'nep'ei is. Dit is een restant van mijn zwangerschap vorig jaar, een soort van litteken. Het is elke keer te zien als er een echo gemaakt wordt, maakt niet uit welke periode in de cyclus het is. Ik hoop maar dat de grootste gewoon doorgroeid en de rest niet :(

Deel Deze Pagina