Mijn plek op het wachtbankje is niet echt spannend deze keer, omdat de IUI op het laatste moment niet is doorgegaan. Ik zit er dus voor spek en bonen op voor mijn gevoel en wil snel verder naar de volgende IUI-poging.
@moursi: spannend joh! Maar probeer niet te vroeg te testen, als je een onduidelijke test krijgt wordt het ook weer lastig! Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan @Giegel: volgende ronde gaat het goed! En inderdaad nu maar hopen dat die duivels snel komen. Raar eigenlijk, dat je er nu echt op zit te wachten terwijl je het normaal gesproken absoluut niet wilt... Tja, dat wachtbankje is inderdaad wel lastig. Jammer dat je niet meteen na de inseminatie je antwoord hebt of het gelukt is ja of nee... Trouwens nog even een opmerking aan jullie allemaal. Na mijn IUI vorige week zaterdag moest ik 10 minuten blijven liggen, want het was toch echt uit onderzoek gebleken dat dit de kansen op zwangerschap verdubbeld (van 12% naar 24%). Dus voor iedereen die meteen weg moet na de IUI, eis van degene die het doet dat je mag blijven liggen. (ik ben in een groot universitair ziekenhuis onder behandeling, dus ik ga er echt maar van uit dat ze daar weten waar ze het over hebben)!!!
Na de inseminatie moet ik ook 15 minuten blijven liggen Ik ben niet in een universitair ziekenhuis onder behandeling maar wel in een topklinisch ziekenhuis zoals ze het noemen, bij een fertiliteitsarts.
Ik mocht gelijk weg. Had het gevraagd aan mijn GYn.(ook universitaire ziekenhuis) en zij gaf aan dat het niet bewezen is en dat het niet uitmaakt omdat ze het zo hoog inspuiten. Als ik 1 ding geleerd heb is het wel dat zwangerschap iets is wat je nooit in de hand hebt. Bij ons is nooit ook maar enige afwijking gevonden ,zowel bij mij als mijn man niet, en de eerste keer was ik de eerste ronde gelijk zwanger,jammer genoeg daarna een miskraam maar toch. Nu ben ik al 2 jaar verder zonder resultaat dus, het is gewoon een kwestie van geluk denk ik Iedereen op de wachtbankjes sterkte! Laat de tijd vliegen!
Bij ons zijn ze er per 1 januari dit jaar ook mee begonnen naar aanleiding van een onderzoek inderdaad. En ik loop gewoon in een streekziekenhuis. Het schijnt toch dat er meer zwangerschappen ontstaan bij degenen die 15 min. mogen blijven liggen. Alleen wordt het nog niet door alle artsen erkent.
Uhm, dan heb ik zeker een arts in ontkenning.hihihi mocht het nu niet raak zijn,blijf ik de volgende keer wel in de wachtkamer liggen als er geen tijd is.hahahahaha
Ook ik moest 15 minuten blijven liggen. Ook in een streekziekenhuis. Ook ik zit op het wachtbankje. Wil op moederdag een test gaan doen. Wachten duurd zo ontzettend lang, pffff. Heb helemaal geen klachten. Normaal gesproken zo'n 5-6 dagen voor ongi altijd pijnlijke tepels enzo. Nu helemaal niks. Hoop dat het goed zit. Ook ik moet nog even geduld hebben. Voor iedereen op het wachtbankje toi toi toi.
Zijn het jouw wachtweken voor IUI? Wanneer zou je mogen testen? Ik 12-5 maar wil graag al op moederdag testen,want dit zou het perfecte cadeau zijn.
Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen. Ik had zelf al een topic geopend, maar daar wordt helaas niet op gereageerd. Maar ik moet het even van me afschrijven. Ik voel me momenteel erg slecht. In oktober 2007 ben ik gestopt met de pil. Aangezien het zwanger worden niet wilde lukken, zijn wij vorig jaar augustus bij de gynaecoloog terechtgekomen. Mijn vriend had in juli vorig jaar zijn zaad via zijn huisarts laten testen. Dat bleek goed te zijn. Van de gynaecoloog moesten we het nog een half jaar zelf proberen en dan in februari van dit jaar terugkomen. Zo gezegd zo gedaan. In februari was ik nog niet zwanger, dus naar de gynaecoloog voor verdere onderzoeken. Na een aantal negatieve samenlevingstesten werd er troebel slijm bij mij geconstateerd en de PH-waarde was te hoog. De gynaecoloog vermoedde een infectie bij mijn baarmoederhals, alhoewel alle kweekjes en bloeduitslagen prima in orde zijn. Toch voor de zekerheid een antibioticumkuur gekregen (waar ik flink beroerd van werd) en een 10-daagse hormoonkuur Lynoral. Gisteren weer naar de gynaecoloog voor controle van mijn slijm. Dit bleek nu in prima conditie te zijn: mooi helder slijm en prima PH-waarde. Gisteravond moesten wij verplicht aan de klus in verband met de samenlevingstest. Vanmorgen weer naar de gynaecoloog..... Weer een negatieve samenlevingstest. In het slijm bleken niet of nauwelijks zaadjes te vinden, danwel te bewegen. Mijn vriend opperde nog om zijn zaad opnieuw te laten testen, maar de gynaecoloog vond dat niet nodig. Hij vermoedt dat er toch iets niet goed zit bij mijn baarmoederhals (slijm) wat een zwangerschap tegenhoudt, een soort barriere vormt. De gynaecoloog vindt dat wij voor IUI moeten gaan. Volgende week vrijdagochtend hebben wij daar de intake voor. Lichtpuntje: er zijn geen wachtlijsten voor IUI. Ik ben kapot van dit nieuws en mijn vriend ook. Ik snap het ook niet: alles is nu bij mij in orde: perfect slijm, goede eisprongen, goede hormoonwaardes, goede bloeduitslagen en goede kweekjes....... Vanmorgen jankend op mijn werk (nu gaat het wel weer gelukkig). Gelukkig weten ze er hier allemaal van, dus dat scheelt alweer en geeft wel steun. Zou ik met jullie mee mogen praten? Want voor mij is dit alles ook helemaal nieuw. Alvast bedankt!
Bij mij vroegen ze deze keer of ik wilde blijven liggen, ik heb dat niet gedaan, ik denk dat als het zaad er goed in zit, het er goed in zit, en dat het dan niet uitmaakt of ik blijf liggen of niet. Het was deze keer ook beter ingespoten dan vorige keer, ik heb geen druppel meer terug gezien, alles zat potdicht niet dat ik denk dat we deze maand veel kans maken verder
Dat denk ik dus ook, ik heb trouwens ook niks verloren na het inspuiten. Maar ja,als je er geruster op bent als je wel blijft liggen moet je het zeker niet laten.
@Be Happy Welkom hier , het IUI topic is om te lezen te schrijven over je ervaringen mbt IUI, dat geldt helaas dus ook voor jou vanaf heden. Bij ons is er net als bij jullie in principe niets gevonden waarom ik niet zwanger zou kunnen raken. Wel een erg lange cyclus, daar gebruik ik dus ny al een jaar hormonen voor. Op ons aandringen een samenlevingstest gehad (2x zelfs) beide helemaal niets terug te vinden in het slijm terwijl het zaad van mijn man van goede kwaliteit is. Ook wij zijn om die reden daarna doorgegaan met IUI. @all Vandaag de 5e IUI. Is naar mijn idee goed gegaan, ik plof dus maar op de wachtbank en wacht 17-18 dagen met testen. Groeten Chantal Oh ja, ik blijf ook 10-15 minuten liggen, doen ze ook sinds de laatste 3x
IUI-MEIDEN Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF? Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6 chantal76: IUI 1,2, 3 en 4 mislukt, 5e IUI 7 mei hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl Zora : 4e IUI icm Clomid en pregnyl Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 4e IUI. In juni '09 start IVF. Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze. Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb. Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is... Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen. Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt. Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, sp. zwanger, mk, nu rustronde met Gonal f/pregnyl 5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon) Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl Ieoor: 3e IUI, 2 mei (Tamoxifen/Pregnyl) Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl Sen13: 1e iui 17/04 mislukt stitchie: 5e IUI met Puregon en Pregnyl Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt Traantje: 1e IUI 2-5 met clomid (zonder pregnyl, vanwege eigen eisprong) Hannelore:1e IUI 2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat) Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle Caecilia 1ste IUI met Puregon en Pregnyl mislukt, nu 2de IUI start 28 april Kiezelsteentje: 1e IUI mislukt, 2e IUI ivm overstimulatie niet doorgegaan Lauwtje 18-04 1e IUI. Marsim 1e IUI clomid en pregnyl HET WACHTBANKJE stitchie testen vanaf 13/5 penelopea testen vanaf 15/5 Giegel testen vanaf 15/5 Traantje testen vanaf 15/5 Ieoor testen vanaf 16/5 Zora testen vanaf 20/5 76Chantal testen vanaf 24/5 ZWANGER DOOR IUI!! 1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy 2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM 3e IUI: Jalena & Enise 4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky 5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka 6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner 10e IUI: Mandy80 Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21 Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren
IUI-MEIDEN Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF? Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6 chantal76: IUI 1,2, 3 en 4 mislukt, 5e IUI 7 mei hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl Zora : 4e IUI icm Clomid en pregnyl Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 4e IUI. In juni '09 start IVF. Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze. Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb. Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is... Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen. Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt. Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, sp. zwanger, mk, nu rustronde met Gonal f/pregnyl 5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon) Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl Ieoor: 3e IUI, 2 mei (Tamoxifen/Pregnyl) Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl Sen13: 1e iui 17/04 mislukt stitchie: 5e IUI met Puregon en Pregnyl Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt Traantje: 1e IUI 2-5 met clomid (zonder pregnyl, vanwege eigen eisprong) Hannelore:1e IUI 2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat) Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle Caecilia 1ste IUI met Puregon en Pregnyl mislukt, nu 2de IUI start 28 april Kiezelsteentje: 1e IUI mislukt, 2e IUI ivm overstimulatie niet doorgegaan Lauwtje 18-04 1e IUI. Marsim 1e IUI clomid en pregnyl Moursi 1e IUI Gonal en Ovitrelle HET WACHTBANKJE Moursi testen vanaf 12/5 stitchie testen vanaf 13/5 penelopea testen vanaf 15/5 Giegel testen vanaf 15/5 Traantje testen vanaf 15/5 Ieoor testen vanaf 16/5 Zora testen vanaf 20/5 76Chantal testen vanaf 24/5 ZWANGER DOOR IUI!! 1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy 2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM 3e IUI: Jalena & Enise 4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky 5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka 6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner 10e IUI: Mandy80 Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21 Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
IUI-MEIDEN Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF? Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6 chantal76: IUI 1,2, 3 en 4 mislukt, 5e IUI 7 mei hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl Zora : 4e IUI icm Clomid en pregnyl Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 4e IUI. In juni '09 start IVF. Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze. Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb. Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is... Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen. Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt. Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn Naatje:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mislukt, sp. zwanger, mk, nu rustronde met Gonal f/pregnyl 5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon) Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl Ieoor: 3e IUI, 2 mei (Tamoxifen/Pregnyl) Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl Sen13: 1e iui 17/04 mislukt stitchie: 5e IUI met Puregon en Pregnyl Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt Traantje: 1e IUI 2-5 met clomid (zonder pregnyl, vanwege eigen eisprong) Hannelore:1e IUI 2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat) Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle Caecilia 1ste IUI met Puregon en Pregnyl mislukt, nu 2de IUI start 28 april Kiezelsteentje: 1e IUI mislukt, 2e IUI ivm overstimulatie niet doorgegaan Lauwtje 1e IUI mislukt. Nu bezig met 2e IUI. Marsim 1e IUI clomid en pregnyl Moursi 1e IUI Gonal en Ovitrelle HET WACHTBANKJE Moursi testen vanaf 12/5 stitchie testen vanaf 13/5 penelopea testen vanaf 15/5 Giegel testen vanaf 15/5 Traantje testen vanaf 15/5 Ieoor testen vanaf 16/5 Zora testen vanaf 20/5 76Chantal testen vanaf 24/5 ZWANGER DOOR IUI!! 1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy 2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM 3e IUI: Jalena & Enise 4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky 5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka 6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner 10e IUI: Mandy80 Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21 Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
Hallooo dames Jullie hebben lekker wat pagina's bij elkaar gekletst. Welkom nieuwelingen!! Hopen op meer positieve verhalen! Hier is vandaag de ongi eindelijk doorgebroken. Volgende week vrijdag FM. Bij de gyn die me ook geinemineerd heeft. Is waarschijnlijk te vroeg geweest,had ook geen pregnyl gespoten. Heb toen zaterdag mn IUI gehad en maandag en dinsdag flinke steken gehad, dus waarschijnlijk toen mn ei. Mannetje en ik nog flink ons best gedaan maar helaas, op naar de volgende IUI mét de pregnyl Verder iedereen op het wachtbankje succes [-o< En degenen die ongi zijn geworden of waarvan de IUI niet door is gegaan, een dikke knuffel!
Gebeurt schijnbaar toch wel vaak dat ze niet op tijd zijn met de IUI. Ik las hier een aantal dames bij wie ze te laat waren, en bij lauwtje dus te vroeg. Bij mij was het de vorige keer ook te laat. Zondagavond mijn ei, maandagmiddag de IUI. Maar ik zie dat de lijst al aardig opschiet, allemaal weer gezellie samen op het wachtbankje, en een aantal op dezelfde dag testen, hopelijk word het een goede dag
Hoi hoi Nou mijn gesprek vandaag was super. Vooral omdat we, zodra mijn ongesteldheid doorbreekt, mogen beginnen met IUI. Op de 3e dag in mijn cyclus, moet ik naar het zh voor bloedprikken en een echo en ga ik starten met menopur spuiten. Dan dag 8 weer een echo en dan wordt er een verder plan gemaakt. Alles is in huis, dus kom maar door.... Er valt echt wat van me af...eindelijk een soort nieuwe weg die we gaan bewandelen. En al was onze arts niet heel positief, omdat er maar 15 % van slagen is gaan we erg echt volop tegenaan. We gaan dit 3 rondes proberen en dan volgt er een evaluatie en wil hij eventueel al gaan starten met IVF. Eng, want IVF stond altijd een beetje ver weg van mij, maar die deur gaat toch steeds meer open. Maar eerst leven in het nu...en dat is ongesteld worden. Liefs Femme