Hey meiden! Ik zou het leuk vinden om hier met jullie mee te praten...........past er nog een nieuweling bij? Ik heb niet al die 800 zoveel pagina's doorgelezen hoor (flauw he!)......maar als ik de laatste 2 pagina's lees krijg ik toch wel ene beetje de kriebels. Ik start zodra ik ongie ben met het iui traject vanwege een slechte zaadkwaliteit van mijn man. We gaan eerst voor 3 pogingen met gonal-f en pregnyl en als dat niet lukt dan 3 pogingen met andere medicatie. Ik zie erg op tegen de hormonen! Bang voor het prikken en de bijwerkingen! Maar goed........wat moet dat moet he! Als ik die verhalen over de tang lees krijg ik alleen nog meer kriebels! Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik de hsg kreeg. Ze gebruikte hierbij ook een tang om mijn baarmoedermond te openen. Dat deed veel pijn! Gebruiken ze altijd bij de inseminatie zo'n tang? @kiezel, Heel veel succes vanmiddag!!
Hoi Germini, welkom op dit forum! ik weet niet of het dezelfde tang is. maar het verschilt echt per persoon of je er wel of niet last van hebt. wij zijn begonnen met Clomid slikken en IUI. met Pregnyl prik. het enige waar ik last van heb van de hormonen is opvliegers, nou ja dat is niet zo erg.... ik hou jullie op de hooogte hoe het vanmiddag gegaan is. brrrrr.... Liefs, Kiezel
Meiden, ik weet niet wat te zeggen. Ik was de afgelopen dagen steeds niet lekker te pas, allemaal ongesteldheisklachten. En we hadden deze maand een maand voor spek en bonen omdat het ei aan de verkeerde kant zat. maar in mijn hoofdje bleef het toch maar spoken, dus vandaag maar een test gedaan om er maar vanaf te zijn. En die was hartstikke positief! Ik ben helemaal van slag nu. Ik heb gewoon alleen getest omdat ik echt niet dacht dat het raak was, ik geloof het gewoon niet! Maar er was echt een dikke vette streep!! Het is vandaag dag 13 na de IUI, ik heb 15 dagen geleden 5000 eenheden pregnyl gespoten, dus ik neem aan dat ik daar niet meer positief van test? Ik weet echt niet hoe ik vandaag door moet komen hoor!
hoi meiden, een IUI is niet altijd pijnlijk hoor en er komen niet altijd vervelende tangen aan te pas!! Dus voor de nieuwelingen, laat je vooral niet afschrikken. Over het algemeen valt het best mee! Bij mij was het met een paar seconden klaar. Moest nog wel 10 minuten blijven liggen. Maar goed, misschien was dat beginnersgeluk @kiezelsteentje: succes straks! @germini: welkom hier, helaas! @Ieoor: hou je het wachten nog een beetje vol? Ik vind het wel spannend hoor! Ook al is de kans heel klein, je hebt toch hoop, hè!
@Penolope, wat gaaf! Super gefeliciteerd! Zo zie je maar dat het menselijk lichaam je kan verrassen! En er dus geen verkeerde kant is! @All, sorry iedereen helemaal geschrokken van mijn gruwelverhaal. Dit was mijn 2de IUI de eerste was eigenlijk pijnloos. Dus kan echt heel anders hoor!
@ Penelopea Gefeliciteerd!!!! ik denk dat het niet meer van de pregnyl prik kan komen hoor! Wat een feest! ik kan me voorstellen dat je er helemaal van ondersteboven bent, zou ik ook zijn en zo lekker onverwachts! misschien is het toch waar wat ze zeggen, als je er niet mee bezig bent lukt het makkelijker! Veel liefs, Kiezel
Bedankt voor de felicitaties Ik loop hier echt rond als een kip zonder kop, ik kan het gewoon niet geloven. Ik weet ook echt niet wat ik nu moet doen, ik ben echt in de war. Zou het dan echt zo zijn? Na al die jaren? En dan op het minst waarschijnlijke moment? Het moet echt nog even inzinken hoor!
Misschien moet je de gyn even bellen Als ik positief zou testen, moet ik de gyn bellen en krijg ik een bloedonderzoek en maken ze een afspraak voor een vroege echo. Logisch dat je een beetje in de war bent, dit komt ook zo onverwacht
@penelopea, GEfeliciteerd!! Kan me voorstellen dat je ervan onderste boven bent als je het helemaal niet verwacht! Ik zou id. ook de gyn bellen en het meteen laten checken dan is het besef er ws. eerder! Fijn te horen dat "DE TANG" (het lijkt wel een thriller hahaha)....niet altijd gebruikt wordt! Ik laat het maar allemaal op me af komen. Eerst ongie worden.....heb zo'n rare cyclus deze maand. Werd pas na 30 dagen ongie (normaal 26/27), was het 4 dagen toen 3 dagen niets en toen weer 3 dagen oud bloed toen op dag 21 savond iets oud bloed en gister na klussen ook licht bloedverlies. Nooit eerder gehad! Nou ja......misschien komt het dat ik onbewust erg nerveus ben ofzo?
Penelopea: Gefeliciteerd meid! Wat een super nieuws! Komt volgens mij echt niet meer door de pregnyl hoor. @ Nieuwe meiden: Welkom! Ik heb nu al 4 IUI's gehad zonder tang, dus maak je niet te druk, bij mij gaat het over het algemeen heel makkelijk. Alleen de eendebek is wat vervelend. Meiden, ik weet het niet meer hoor, zit mezelf nu helemaal gek te maken. Gisteren verloor ik wit, plakkerig ondoorzichtig slijm, dus ik dacht helaas game over, volgens de billings methode (zie google) is je ei dan dood en vorige maand had ik dat ook en toen dus ongi geworden. Maar......... Vanochtend rond 5.30 uur werd ik wakker want moest naar het toilet. Ik had veel afscheiding (sorry vies) en toen ik afveegde zat er lichtrood / lichtroze op het wc papiertje. Ik heb nog een paar keer goed gekeken maar het was schemerig en ik sliep nog half dus misschien heb ik het toch niet goed gezien? Ik heb dit nog nooit eerder gehad en ik zit nu op 6 dagen na de IUI dus zou toch een innestelingsbloeding kunnen zijn? Of verbeeld ik me het gewoon omdat ik het graag wil? Aaargh! Ik word gek.
Hey zora, dat had ik pas ook! Heb ik een paar dagen geleden hier nog neergezet, dat ik ook een beetje helder bloed had bij het afvegen! Hopen dat jij dezelfde uitkomst hebt als ik!!!
Heey meiden, Even een super ego bericht van mij. Zondag had ik ongesteld moeten worden. Werd wakker maar er was nog niets. Een test gedaan negatief. Maandag nog niets. Vanmorgen werd ik wakker en dacht dan zal ik nu wel ongi zijn. Nog niets. Wederom weer een test gedaan en weer negatief. Dus ik bel de poli op dat ik dagen over tijd ben en hoe nu verder. Nog geen 30 minuten later ga ik naar de wc en wat helder rood bloedverlies. Ik denk dus dat het game over is. Het is nog niet heel erg doorgezet maar gaat wel komen denk ik. Ik heb normaal altijd echt een mooi cyclus tot op de dag nauwkeurig. Begon stiekem toch wat meer hoop te krijgen en denken dat het goed zat. Maar helaas. Ik hoop natuurlijk dat het niet doorzet maar heb echt nu elke keer wel wat bloedverlies. Iemand bijvoorbeeld ook een langer cyclus gekregen door pregnyl?? Dat is het enige dat veranderd is deze maand zal niet weten waar het anders van moet komen. Ik zit er in ieder geval even flink doorheen. Denk ook dat ik de aankomende tijd is minder met het forum bezig ga zijn. In juni zijn we 2 jaar bezig en het begint me allemaal een beetje op te breken. Natuurlijk gaan we door. We hebben een wens en die veeg ik niet zo 1,2,3 van de tafel maar heb het moeilijk nu. Hoop dat jullie nog een antwoord weten op mijn vraag ben erg benieuwd of dat het door de pregnyl kan komen.
@ Marsim: Zonder Pregnyl heb ik een lf van 17 dagen en met Pregnyl tussen de 14-17 dagen. Bij mij wordt de cyclus dus soms korter, door de Pregnyl
@ Marsim: Knuffel meid, niet de moed opgeven hoor. Hier is mijn LF altijd 14 dagen geweest met of zonder pregnyl. Maar ik heb weleens vaker gehoord dat een cyclus ineens een paar dagen langer werd, weet alleen niet of het direct op de pregnyl aan te wijzen is.
Penelopea: ik had net je berichtje gemist omdat we tegelijk aan het schrijven waren, maar van harte joh!! En inderdaad, gewoon je gyn bellen en afspraak maken voor bloedtest!! Echt super meid. Ik word er helemaal blij van
ik ben zo blij! Ik was net even naar de stad geweest om een kadootje voor mijn man te halen om het te vertellen als hij vanavond thuiskwam. Kom ik thuis, is hij er al. Ik heb het maar meteen gegeven, huilen brullen en lachen door elkaar, we zijn zo blij!! We hebben net nog een test gedaan van de CB, en die zei ook gewoon zwanger, 2-3 weken, dus het is gewoon zo!! Ik heb het ziekenhuis gebeld, en ik moet over 4 weken komen voor een echo, dus geen bloedtest. Ik vind het ook wel goed zo, 2 dikke positieve testen, en de pregnylspuit is al 15 dagen geleden, die kan het dus gewoon niet meer zijn. Het is zo spannend, hopen dat alles goed gaat, bedenken hoe en wanneer we het allemaal gaan vertellen, er gaat zoveel door je heen! Maar meiden, ik hoop dat het voor jullie ook snel raak is, als het deze maand bij mij gelukt is, is er hoop voor iedereen!