iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Spannend Talulah, ik duim weer voor je.

Meiden, ik verlang zo naar twee dikke strepen op mijn test volgende week. We zijn nu al bijna 28 maanden bezig. Tis soms zo oneerlijk verdeeld....

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @caecilia: heel herkenbaar... iedereen leek heel snel en makkelijk zwanger te raken, en een paar bleven over.. toch ' leuk ' je hier weer te zien als je begrijpt wat ik bedoel ;)

@giegje: ja, jou spreek ik natuurlijk dagelijks maar het is wel fijn om ook een speciaal IUIhoekje te hebben he... waar het niet zomaar, en heel begrijpelijk trouwens, weer over zwangere buiken, bevallingen en pasgeboren beebjes gaat! ;)

@zora: het is inderdaad ontzettend oneerlijk. en met name het machteloze vind ik erg moeilijk; het is geen kwestie van je best doen, controle hebben, of wat dan ook. het lijkt soms een heel slecht kansspel met soms onbegrijpelijke winnaars..

@talulah: de 14e is een mooie IUIdag, let maar op! :)

@IUI: over een half uur gaat t gebeuren, spannend!

fijne dag allemaal!

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Succes Klingel! Zal ook hard voor jou gaan duimen!

Voor mij nog een weekje nu, ga dit weekend lekker weer een weekendje weg, dus even gedachten verzetten.

En ga vanmiddag bevruchte eieren onder mijn broedse kip leggen, dus mocht ik niet posi testen hebben we misschien over 3 weken wel wat schattig jong spul rondscharrelen.

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    thanx zora!
    :)

ik vond de IUI echt een eitje en een fluitje! :)
    paar minuten en klaar!
    ze hebben meerdere miljoenen gepimpte zaadjes ingebracht, is dat net zo goed als het klinkt?

5. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @klingel: klinkt inderdaad goed!! Fijn dat het zo gemakkelijk ging! Nu volgen die ellendige, erg spannende wachtweken...

@Zora: lekker, een weekendjeweg! Waar ga je naar toe? Wat leuk, jonge kuikentjes!

@Talulah: ik duim voor je! Het klinkt als perfect getimed!!

@hier: geen nieuws, wachten, wachten, wachten... :(

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@Klingel: uiteraard duim ik ook voor je. Dus je ei was toch later gesprongen dan je dacht? Want begin deze week schreef je nog dat je ei extreem vroeg gesprongen was. (Of was je dat niet... :) )Heb je dus wel mazzel gehad dat je eisprong toch later was en je toch nog deze ronde aan de IUI kunt. Hoop dat het gelijk raak is, want dat stemt mij dan ook weer positief :D ! Hoe meer positieve verhalen, hoe beter!

@ Zora: kuikentjes... schattig zeg! Wie weet test je wel posi en heb je jonge kuikentjes, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn! Al 28 maanden bezig: het is jullie van harte gegund.

Een van mijn zusjes is gisteren voor het eerst moeder geworden van een prachtig jongetje Ruben. Mijn andere zusje heeft al twee jonge kids. Nu ben ik dus aan de beurt.....hoop ik! Ik stond gisteren bij mijn zusje aan het kraambed en dacht: zal dit mij ook ooit gaan gebeuren? Kreeg ook nog een lieve e-mail van mijn ouders dat ze het leuk vinden van ons dat we ook zo blij zijn met ons nieuwe neefje. Dat ze begrijpen hoe moeilijk het voor ons is. Dat ze hopen dat ze de eerstvolgende keer bij ons aan het kraambed mogen staan!

Morgen intake IUI. Ben benieuwd! Normaliter kijk ik niet uit naar mijn ongi, maar nu kan ik niet wachten tot het zover is. Want des te eerder kunnen wij met IUI aan de slag!

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wat lief van je ouders Be Happy. Dat doet je echt goed dan he? Succes met de intake morgen!

@ Traantje; Wij gaan naar Enkhuizen Jazz weekend. Ben vorig jaar ook geweest omdat een ander stel niet kon en nu zijn we verkocht. Mijn zwager speelt er ook zaterdag dan hebben ze zo'n streetparade, echt heel leuk. Hoop dat je goed nieuws hebt als ik terug ben.

8. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @zora: klinkt erg goed!! Heel veel plezier in ieder geval :D

@behappy: wat ontzettend lief van je ouders! Succes morgen met de intake, spannend!!

9. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Vandaag controle echo en een rest aan de rechter eierstok van rond 3,5 cm!!

Wat the F@#$!!

Dus, in principe geen IUI en hormonen de volgende cyclus.
    Ik mag een van de eerste dagen komen om te laten checken maar of ik dat wil.

Misschien is dit wel het signaal van mijn lijf dat zegt even pauze...

Chantal

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Klingel, paar miljoen is erg goed hoor! Minimum voor IUI ligt op na opwekken 1 miljn. Dat hadden wij de laatste keer...

@Be happy, lief van je ouders!

11. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    chantal76: IUI 1,2, 3 en 4 mislukt, 5e IUI 7 mei
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 4e IUI icm Clomid en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 4e IUI. In juni '09 start IVF.
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is...
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn
    Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, nu bezig met 3e IUI
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 3e IUI, 2 mei (Tamoxifen/Pregnyl)
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Sen13: 1e iui 17/04 mislukt
    Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt
    Traantje: 1e IUI 2-5 met clomid (zonder pregnyl, vanwege eigen eisprong)
    Hannelore:1e IUI
    2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui
    Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat)
    Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI, zwanger!
    Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle
    Caecilia 1ste IUI met Puregon en Pregnyl mislukt, nu 2de IUI op moederdag!

Lauwtje 1e IUI mislukt. Nu bezig met 2e IUI.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    Moursi 1e IUI Gonal en Ovitrell mislukt, nu de 2e IUI
    Be Happy: 15 mei 2009 09.50 uur: intake IUI
    Klingel op naar de 1e IUI

HET WACHTBANKJE

Giegel testen vanaf 15/5
    Traantje testen vanaf 15/5
    Ieoor testen vanaf 16/5
    Zora testen vanaf 20/5
    76Chantal testen vanaf 24/5
    Caecilia testen vanaf 25/5
    Kiezelsteentje testen vanaf 26/5

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea
    3e IUI: Jalena & Enise
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

Ha Dames, heb mezelf van de lijst en wachtbankje afgezet en bij de zwangeren ondergebracht! Superblij en ook nog heel bang dat het alsnog mis kan gaan.

Hoop voor jullie allemaal dat het jullie ook echt gaat lukken binnenkort [-o<

Schrijf verder niet zoveel onder dit topic, dus hou het nu ook maar bescheiden kort ;)

12. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Stichie, wauw van je 5de IUI! Gefeliciteerd!

13. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is...
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, nu bezig met 3e IUI
    Traantje: 1e IUI mislukt
    Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat)
    Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI, zwanger!

Be Happy: 15 mei 2009 09.50 uur: intake IUI

HET WACHTBANKJE

Giegel testen vanaf 15/5
    Ieoor testen vanaf 16/5
    Zora testen vanaf 20/5

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.

Net van het wachtbankje afgevallen! Het eerste bruinverlies heeft zich aangekondigd, dus de rode duivels zullen wel snel volgen. Ik had ook geen verwachtingen, maar wel hoop :(
    Baal er wel ontzettend van :( :( :(

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dikke knuffel meid, we weten hier hoe rot het voelt, ook al durf je geen verwachtingen te hebben.

Liefs Zora

15. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    @ Stitchie, gefeliciteerd! Ik zie dat wij precies gelijk opgaan! :D

Traantje, balen dat je weer ongesteld word, hopen dat de volgende ronde beter gaat!

16. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    @Traantje: hè bah, meid, balen! Veel sterkte met opkrabbelen en niet de moed opgeven hè!

@penelopea: Tof! Jij ook gefeliciteerd. Zullen we samen het topic januari-mama's 2010 openen, of durf je dat nog niet aan? Wanneer was jouw inseminatie precies?

17. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Nou laten we hem maar openen he! leuk leuk, mijn inseminatie was 29 april, en jij?

18. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    @penelopea: Mijne ook, wilde effe checken of ik goed had doorgerekend ;)
    Januari-mama's is al open, had niet goed gekeken... Zie je daar!

19. Be Happy

Traantje: 1e IUI 2-5 met clomid (zonder pregnyl, vanwege eigen eisprong)

Be Happy: wachten op ongi. Op CD 11 of 12 inwendige echo ivm start IUI.

HET WACHTBANKJE

Giegel testen vanaf 15/5
    Traantje testen vanaf 15/5
    Ieoor testen vanaf 16/5
    Zora testen vanaf 20/5

ZWANGER DOOR IUI!!

20. Be Happy

@ Traantje: balen zeg! Je had die ongi ook wel deze kant op mogen sturen, dan kan ik des te eerder met de IUI starten. Ik duim voor je dat de volgende ronde dan jouw ronde mag worden!

@ Stitchie: gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet van dit mooie wonder.

Vanochtend bij de gynaecoloog geweest. Alles doorgesproken. Wij doen eerst 3 cyclussen IUI zonder hormonen (dus in natuurlijke cyclus). Is het dan niet gelukt, dan volgt een baarmoederfoto. Daarna 3 cyclussen IUI met hormonen.

Nu is het wachten op mijn ongi. Zodra ik ongesteld word, moet ik een afspraak maken voor dag 11 of 12 van mijn cyclus. Dan wordt er dmv een inwendige echo gekeken naar de groei van mijn eitjes. Als er een ei 18 mm is, krijg ik een hormoon toegediend waardoor de eisprong plaats zal gaan vinden binnen anderhalve dag. Mijn vriend moet dan even goed zijn best doen :D en zijn spulletje inleveren. Dit wordt dan nog verder bewerkt. De beste zaadjes worden eruit gehaald. Bovendien worden er bepaalde stofjes verwijderd wat baarmoederkrampen kan veroorzaken en wordt er een vloeistof toegevoegd waardoor de zaadjes sneller zwemmen/langer leven (mijn vriend maakte nog een grapje tegen de gynaecoloog dat dat dan vast Red Bull was.... :) ). Daarna wordt het boeltje bij mij geinsemineerd.

Ik hoop dat ik gauw ongi word. Ik heb al af en toe bruinverlies. Heb waarschijnlijk/hopelijk een kortere cyclus deze ronde, omdat ik 10 dagen lang Lynoral heb moeten slikken (waardoor geen eisprong).

Deel Deze Pagina