iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Ieoor: balen zeg dat je weer ongi bent geworden...Hopelijk mag IUI 4 jullie geluk brengen! Had je de voorgaande IUI's zonder hormonen gedaan (dus in eigen cyclus) en moet je vanaf nu extra hormonen gebruiken (spuiten)?

Het lijkt mij ook eng, om jezelf te moeten spuiten....Volgens mij moet je dat echt even leren. Maar goed, als het niet anders is.....dan moet het maar. Maar kan me voorstellen dat je het erg eng vindt. Het is toch ook zo dat je allebei (dus je partner en jezelf) prikles krijgt of is dat niet zo?

Je moet er (vooral als vrouw zijnde) wat voor over hebben als het niet op de natuurlijke manier wil lukken zeg... Allerlei inwendige onderzoeken, over een baarmoederfoto maar niet te zwijgen (lijkt mij doodeng en pijnlijk of valt dit mee?). En dan vaak ook nog eens allerlei extra hormonen slikken en soms jezelf zelfs moeten prikken. Maar goed, als het maar beloond mag worden met een kindje, want daar doen we het voor! Maar ja, ik ben eerlijk gezegd stiekem wel een beetje jaloers op vrouwen bij wie het vanzelf lukt op de natuurlijke manier zonder al deze medische toestanden. Waarom kan dit bij ons toch ook niet zo zijn?

2. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    Ieoor wat balen dat je ongi is gekomen, sterkte meid :(

Be Happy, de HSG was bij mij absoluut niet pijnlijk. Wel erg ongemakkelijk omdat er 5 mensen omheen stonden en tja daar lig je dan met je benen wijd.
    Prikles heeft ook maar 5 min. gebeurd en als je goed oplet is het logisch en niet moeilijk, het prikken op zich is niet prettig maar goed te doen hoor.

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    @ Be Happy en Ieoor: Het prikken viel mij best mee, zeker na een week of zo. En ik heb echt een hekel aan naalden. De werking van de hormonen viel mij wel tegen (eerst gewoon één eitje gesprongen met 75 eenheden Gonal f en na verhoging naar 112,5 meer dan een elftal eitjes, bevruchting werd voorkomen).

@ Be Happy: Wat betreft de artsen: ik wil graag helemaal op de hoogte worden gehouden van wat er allemaal gebeurt en wat ik kan verwachten. Maar soms heb ik het idee dat ik maar halve informatie krijg. Daar baal ik van. Wel fijn dat je een goede gyn hebt!

@ La Femme: wat een fantastisch nieuws!! Dat is echt een wonder na zo'n tijd, wow. Gefeliciteerd! Geniet ervan.

4. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

Apr 23, 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Goede avond allen,
    Het is al heel lang geleden dat ik hier mee poste,maar wil nu toch nog eens van mij laten horen.
    Ik ken vele onder jullie niet,maar wil jullie alle succes wensen die er in de wereld voor handen is.
    Ikzelf werd na miskraam en na ong 1jaar oefenen en 2iui (met clomid)zwanger.
    fijn dat ik nog op de lijst sta.
    knuf voor iedereen die er een kan gebruiken.

5. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Voor degene die voor het eerst moeten gaan prikken, dat valt echt heel erg mee!
    Ik was altijd bang voor prikken en zie nog steeds niet graag naalden, maar het prikken is mij erg meegevallen. De Puregon spuit ik met een prikpen (begin ik morgen weer mee) en de Pregnyl wel met een spuit. Maar als je al met de prikpen hebt gespoten is zelfs het prikken met een naald niet zo eng als het eerst lijkt.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen meiden,
    na een tip van Be Happy kom ik me hier ook melden, heb mezelf ook al in de lijst gezet.

Na wat onderzoekjes en 2 samenlevingstesten die helaas niet goed waren heeft de gyn vorige week samen met mij besloten om met IUI te starten.
    De redenen voor IUI :
    -endometriose, met 2 cystes op mijn linker eierstok en meerdere kleine plekjes in mijn
    buikholte
    -vijandig slijm
    -na laatste miskraam 1,5 jaar niet zwanger geraakt.

De zwemmers van mijn ventje zijn wel toppie.

Zometeen moet ik bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb.
    Volgende week gaan we bespreken of we de IUI kunnen starten met of zonder hormonen.

Ik had 23 maart mijn 1e afspraak bij de gyn, het gaat allemaal wel heel erg snel ineens maar heb het nu allemaal een beetje op een rijtje kunnen zetten, hoewel de teleurstelling blijft.

Liefs Noesje

IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    chantal76: IUI 1,2, 3 en 4 mislukt, 5e IUI 7 mei
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 4e IUI icm Clomid en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 4e IUI. In juni '09 start IVF.
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is...
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Minime25: volgende week 1e IUI in eigen cyclus (+/- 27 feb), zonder hormonen.
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 3e IUI eind mei Puregon/Pregnyl
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn
    Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, nu bezig met 3e IUI
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 3e IUI, 2 mei (Tamoxifen/Pregnyl)
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Sen13: 1e iui 17/04 mislukt
    Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt
    Traantje: 1e IUI 2-5 met clomid (zonder pregnyl, vanwege eigen eisprong)
    Hannelore:1e IUI
    2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui
    Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat)
    Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI, zwanger!
    Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle
    Caecilia 1ste IUI met Puregon en Pregnyl mislukt, nu 2de IUI op moederdag!

Lauwtje 1e IUI mislukt. Nu bezig met 2e IUI.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    Moursi 1e IUI Gonal en Ovitrell mislukt, nu de 2e IUI
    Be Happy: wachten op ongi. Op CD 11 of 12 inwendige echo ivm start IUI.
    Klingel op naar de 1e IUI
    Noesje wachten op IUI, maandag 25 mei afspraak gyn, om door te nemen.

HET WACHTBANKJE

Traantje testen vanaf 15/5
    Ieoor testen vanaf 16/5
    Zora testen vanaf 20/5
    76Chantal testen vanaf 24/5
    Caecilia testen vanaf 25/5
    Kiezelsteentje testen vanaf 26/5

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea
    3e IUI: Jalena & Enise
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

7. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Welkom hier Noesje!

La Femme: Gefeliciteerd meid! Geniet ervan!

Be Happy: Ik duim dat je snel kut starten. En ik ben ook weleens jaloers hoor op die vrouwen bij wie het zo makkelijk gaat. Zucht.....

Ik heb 2 vrouwelijke fertiliteitsartsen en die zijn allebei erg aardig en ik kan ook alles vragen.

@ Prikken: Ik prik alleen maar Pregnyl en dat vind ik meevallen, leuk vind ik het niet want ik heb wat tegen naalden bah!

@ Opwerking zaad: Weet niet wie dat vroeg maar wat hier beschreven werd word in ieder ziekenhuis gedaan met de zwemmers.

@ HSG: Die van mij was wel pijnlijk, nou liep het bij mij niet helemaal goed door en werd er nog wat extra vloeistof doorgespoten dus dat zal er wel mee te aken hebben gehad. Toen ik dacht nu hou ik het echt niet meer was het over, gelukkig!

Ik heb een super weekend gehad, heel gezellig, maar ben wel uitgeput nu. IK denk dat bij mij deze week gewoon de ongi doorbreekt, heb krampjes, puistjes, een slecht humer en geen afscheiding meer. Alles bij elkaar is bij mij het teken ongi. Ik blijf nog een klein beetje hopen maar denk dat we door meoten naar IUI 5 alweer!

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Noesje; welkom hier. Ik hoop voor je, dat je snel met IUI mag gaan starten.

Giegel; we gaan weer gelijk op lopen. Ook ik moet vandaag (voor t eerst) Puregon gaan spuiten. Kunnen we straks weer samen het wachtbankje op.

Ollebolleke; gefeliciteerd met je zwangerschap.

Bovervliegje, Giegel en Talulah; fijn te horen dat het spuiten jullie meeviel.

Botervliegje; tjee zeg, een elftal eitjes.... da's inderdaad een beetje teveel van het goede.

Be Happy; 1e IUI had ik 50 mg Clomid> 3 grote eitjes en 1 kleintje.
    Bij de 2e IUI had ik 20 mg Tamoxifen: 1 groot ei, en 1 kleintje.
    En bij de 3e IUI, 20 mg Tamoxifen had ik maar 1 ei. Vanaf nu moet ik 75 eenheden Puregon gaan spuiten. Ik hoop nu op 2 of 3 eitjes.
    De baarmoederfoto heb ik ook gehad. Het viel mij echt reuze mee. Ik heb één keer auw gezegd, en dat was toen ze heel even de baarmoederwand aanraakte. Die pijn was ook zo weer weg. Bij mij was alles goed, dus dat scheelt natuurlijk qua pijn. Het doorspuiten ging ook prima. Maak je om die foto maar niet te druk. En ga niet alle horror verhalen hierover lezen. Het moet toch, en jezelf bang maken heeft geen zin.
    Tja; het lijkt mij ook een stuk leuker als het gewoon vanzelf gelukt zou zijn, en ik binnen 3 maanden zwanger geweest was....... helaas......

Woensdag heb ik de uitgangsecho en vanavond dus het 1e spuitje. Op naar IUI nummer 4.

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Zora; fijn dat je zo'n goed weekend hebt gehad.
    Maar balen dat je voelt dat je ongesteld er weer aan zit te komen......
    Begint het jou te beangstigen, dat de 6 IUI's straks een keer voorbij zijn, en een nieuwe stap in de MMM eraan zit te komen?
    Mij beangstigd dat namelijk wel een beetje....

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is...
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 3e IUI eind mei Puregon/Pregnyl
    Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, nu bezig met 3e IUI
    Ieoor: 4e IUI (75 eenheden Puregon + Pregnyl)
    Traantje: 1e IUI 2-5 met clomid (zonder pregnyl, vanwege eigen eisprong)
    Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat)
    Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI, zwanger!

HET WACHTBANKJE

Traantje testen vanaf 15/5
    Zora testen vanaf 20/5

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    [/quote]

11. stitchie

stitchie Actief lid

Apr 10, 2009
    171
    0
    0
    @Ieoor: heel veel succes met de 4e iui, ik had ook vanaf de 4e mét hormonen. 't Prikken viel mij alles mee, zowel de Puregon als de Pregnyl. Ik was wel bij de 4e IUI slordiger dan bij de 5e; bij die laatste alles keurig steeds op dezelfde tijd en de Pregnyl zelfs 'snachts gezet. Wiet weet heeft dat wel geholpen ;)

Nogmaals veel succes, ik zal voor je duimen!

12. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Ik heb geen tijd om terug te lezen, omdat ik meteen weer weg moet.
    Maar de uitgangsecho is al gemaakt en alles was goed. Dus vanavond begin ik weer met Puregon spuiten en dinsdag moet ik bloed laten prikken waarna ik meteen weer een follikelmeting krijg. Afhankelijk van mijn LH waardes wordt gekeken of ik nog Pregnyl moet spuiten of dat ik al voldoende LH heb voor een natuurlijke eisprong (na het 'geintje' van afgelopen maand).

13. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Oh meid zie dat jij ook weer ongi bent geworden. Balen zeg!

Ja, ik herken het heel goed, het beangstigd mij ook. Vooral omdat we nog maar 2 maanden verwijderd zijn van IVF (even de wachtlijst niet meegerekend dan). Maar ik weet wel dat ik er voor de volle 100 % voor zal gaan. Het maakt me wel verdrietig dat het zo ver moet komen, had nooit verwacht dat het allemaal zo moeizaam zou gaan. En bij iedereen in de omgeving gaat het zo makkelijk (lijkt het). Maar goed nog twee IUI pogingen te gaan. Hopelijk hoeft eht neit zo ver te komen.

14. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Oops Dubbel! :oops:

15. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    Ieoor en Zora dat beangstigd mij zelfs al, ook al zit ik nu in poging 3. IVF komt steeds dichterbij :(

16. Traantje

Traantje Bekend lid

Nov 26, 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    IUI MEIDEN

Ieoor: 4e IUI (75 eenheden Puregon + Pregnyl)
    Traantje: 1e IUI 2-5 mislukt

HET WACHTBANKJE

Zora testen vanaf 20/5

ZWANGER DOOR IUI!!

[/quote]

Zo, ook maar even de lijst geupdate...

17. Traantje

Traantje Bekend lid

Nov 26, 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Talulah: ik heb dat inderdaad ook. Ookal zit ik nu net in de ronde voor de 2e IUI. Ik ben zo bang dat het nooit gaat lukken, dat we nooit kinderen gaan krijgen :(

@Ieoor: balen dat jij ook weer ongesteld bent geworden, die IVF komt inderdaad dichtbij...

@Giegel: fijn dat de uitgangsecho goed was en dat ze nu wel goed gaan kijken of je eitje niet al weer te vroeg gaat springen!!

@Zora: wie weet is de IVF niet nodig, je kunt nog steeds zwanger worden van de IUI!

@all: van het weekend weer een geboortekaartje binnen gekregen... zucht. Ik ben blij voor hun hoor, maar ik gun het mezelf ook zo van harte. Ben inmiddels weer begonnen met de clomid. Vind het best spannend om het zonder echo's te doen. Hoop dat alles daar beneden goed gaat! Maar goed, volgende week vrijdag gaan we op vakantie, dus ik hoop dat m'n eitjes net zo snel groeien als de vorige keer, want dan is de IUI nog net voor we weggaan. En anders klussen we zelf maar... het is ooit een keer gelukt, dus wie weet :D

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    @ Ieoor, bedankt meid, ik hoop echt dat we de volgende cyclus kunnen starten.

Vanmorgen bloed geprikt nu afwachten tot maandag dan krijgen we te horen of we het met hormonen gaan doen of in mijn natuurlijke cyclus.
    Vind het wel zenuwslopend allemaal hoor, vooral dat wachten iedere keer.

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Mijn man kreeg gister de vraag van kennissen om een geboortekaartje voor hun te ontwerpen. Zij weten van niets dus mijn mannetje heeft ja gezegd omdat hij hun niet wilde kwetsen, maar voor ons is dit weer enorm pijnlijk. Ik krijg steeds meer de behoefte om het tegen IEDEREEN te vertellen. Het verzwijgen brengt zoveel pijnlijke opmerkingen, onbegrip als je niet op kraamvisite gaat en nu dit weer met het geboortekaartje met zich mee. (een aantal familie en vrienden weten het wel hoor, maar daarbuiten niet).

Heb trouwens overigens toch dom eent est gedaan en natuurlijk negatief, dus zit nu echt in een dipje, alles gaat me zo tegen staan.

En ik ben gewoon echt bang inderdaad net als zo veel hier dat ik kinderloos zal blijven. Dat zou ik echt vreselijk vinden. Ten eerste je eigen gemis en ten tweede dat je in de ogen van veel mensen altijd dat stel 'dat geen kinderen kan krijgen' bent.

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Zora; weer niet gelukt..... :( :( :( Ja, je zou er inderdaad depressief van worden he. Steeds weer die teleurstelling.
    Soms komt dat benauwende gevoel inderdaad ineens de kop op steken he. Zo van; wat als het nou nooit lukt......
    Enerzijds ga ik er gewoon voor 100% vanuit dat we ooit kinderen hebben. Maar aan de andere kant zit toch ook, steeds vaker, dat stemmetje dat zegt.... wat nou als het niet lukt.
    Het ergste is misschien dat we dat nu allemaal nog niet weten. Dat we eerst met zijn allen nog ontelbare pilletjes moeten slikken, spuitjes moeten zetten, echo's moeten krijgen, en nog meer wachtweken door moeten.........

Dat over het aan mensen vertellen; heel herkenbaar.
    Afgelopen weekend belde er een tante naar mijn moeder, om vol trots te vertellen dat haar zoon voor de derde keer vader gaat worden in januari. Terwijl mijn moeder nog aan de telefoon zat, waren de standaard grapjes niet van de lucht (allemaal van mensen met kinderen): 'ons mam zou ook graag dat rondje weer eens bellen' 'als jullie eens opschieten' 'jullie zijn aan de beurt om voor nieuwe kleinkinderen te zorgen, wij hebben er het hardste aan getrokken tot nu toe, nu is het jullie beurt'. Etc etc.
    Ook bij ons weet niemand ervan, behalve onze ouders.
    Soms denken ook wij, zullen we het aan iedereen vertellen.... Maar ik zie er vooralsnog de meerwaarde niet van in.
    Iemand die zelf de MMM heeft doorlopen, hoorde ik laatst op een feest, in een grote groep mensen zeggen dat iemand anders die hun kennen in de MMM zitten. En een lol dat ze erom hadden. Want ohja, dat hadden ze niet mogen vertellen, het moest geheim blijven.
    Dan zakt mijn moed me in de schoenen. En wil ik het niet eens meer vertellen. Dat zelfs mensen die zelf weten hoe de MMM is, er niet discreet mee om kunnen gaan. En ook nog een zonder respect. Nee, dan draag ik het voorlopig nog wel eventjes samen, dat geheimpje.
    Maar goed, lastig is het wel.

En de IVf komt inderdaad steeds dichterbij. Wij hebben dan nu nog wel 3 pogingen voor de boeg. Maar eerlijk gezegd, weet mijn gevoel als sinds de MMM gestart is, dat we bij IVF zullen eindigen.

Share This Page