iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    De uroloog belde zojuist om de semenanalyse uitslag te bespreken.
    Dit na aanleiding van de spatader operatie die mijn man in jan gehad heeft.

Hij had nu 45 miljoen zaadjes (de vorige 3 keren waren dat er 8, 10 en 10 miljoen).
    De operatie heeft dus wel degelijk geholpen.

Wel is mijn man inmiddels ook al 4 keer naar de acupunctuur geweest.

Helemaal blij nu.

2. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Ieoor,
    Wowww....wat een verbetering!! dat moet goede hoop scheppen!!
    Ik lees wel vaker dat acupunctuur een positief effect heeft op vruchtbaarheid man/vrouw. Je weet natuurlijk nooit helemaal zeker dat het daardoor komt maar het is wel opvallend!
    Succes met de uitgangsecho!!

Voor mij is dit de eerste iui, dus qua afmetingen enzo heb ik geen verstand. Hoe snel groeit een eitje?? Het is nu dag 8 en hij is 13 mm ik ben zo bang dat als ik vrijdag kom dat ie dan al op knappen staat of dat ik mijn eisprong mis? En is de kans dat er nog een eitje bij komt groot? En mag ik gewoon klussen wanneer ik wil zeg maar? :oops:
    Hoop vragen....hoop onzekerheid :)

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Germini, een eitje groeit ongeveer 2mm per dag.
    En hij kan springen vanaf 20 of 22mm.

Voor de IUI en dus het inleveren van het zaad heeft ons ZH het liefste een onthouding van 2 a 3 dagen> Dus nee, niet klussen wanneer je maar wilt.....

4. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Ieoor: wat een verbetering zeg. Tja en waardoor komt het nu, de operatie of de acupunctuur. Waarschijnlijk toch een beetje van beide..
    Hoe was de echo? Lukt het spuiten?

@germini: spannend hè, zo'n eerste IUI. Ik ben inmiddels bij nummer 2 beland helaas, ik vond met name de wachtweken zenuwslopend... ik hoop dat dat wat meer gaat wennen.13 mm op dag 8 is heel mooi. Kan best zijn dat hij vrijdag al bijna op springen staat, dus waarschijnlijk dit weekend je eerste IUI!

Morgen al weer het laatste pilletje clomid en dan maar vanaf een dag of 10/11 ovulatietesten gaan doen. Ik vind het wel gek hoor zo zonder echo's...

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nou meiden, hier weer ongi geworden helaas. Had het al verwacht maar is toch weer even slikken. Net een nieuwe lading clomid en pregnyl gehaald en straks even bellen voor de 1e FM. We gaan alweer naar IUI 5. Spannend!

Zal ook even de lijst aanpassen....

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6
    chantal76: IUI 1,2, 3 en 4 mislukt, 5e IUI 7 mei
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl
    Zora : 5e IUI icm Clomid en pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 4e IUI. In juni '09 start IVF.
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb.
    Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is...
    Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt.
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 3e IUI eind mei Puregon/Pregnyl
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn
    Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, nu bezig met 3e IUI
    5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon)
    Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl
    Ieoor: 4e IUI (75 eenheden Puregon + Pregnyl)
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Sen13: 1e iui 17/04 mislukt
    Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt
    Traantje: 1e IUI 2-5 mislukt
    Hannelore:1e IUI
    2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui
    Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat)
    Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI, zwanger!
    Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle
    Caecilia 1ste IUI met Puregon en Pregnyl mislukt, nu 2de IUI op moederdag!

Lauwtje 1e IUI mislukt. Nu bezig met 2e IUI.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    Moursi 1e IUI Gonal en Ovitrell mislukt, nu de 2e IUI
    Be Happy: wachten op ongi. Op CD 11 of 12 inwendige echo ivm start IUI.
    Klingel op naar de 1e IUI
    Noesje wachten op IUI, maandag 25 mei afspraak gyn, om door te nemen.

HET WACHTBANKJE

76Chantal testen vanaf 24/5
    Caecilia testen vanaf 25/5
    Kiezelsteentje testen vanaf 26/5

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea
    3e IUI: Jalena & Enise
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    [/quote]

7. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Zora, balen meis, ook voel je het aankomen, het toch altijd weer even slikken...dikke knuffie!

All, ik heb gister onze 3e IUI gehad, 1 follikel en 1,8mljn zwemmers. Nu weer op het wachtbankje, spannende weken weer!

8. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is...
    MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 3e IUI eind mei Puregon/Pregnyl
    Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, 19-5 3e IUI 24-5 extra pregnyl
    Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat)
    Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI, zwanger!
    Lauwtje 1e IUI mislukt. Nu bezig met 2e IUI.

HET WACHTBANKJE

beehappy76 testen vanaf 4/6

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    [

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hier even een minder blije Ieoor:
    Het blijft me telkens weer verbazen, hoe verschillend artsen reageren op uitslagen.
    Zei vanmorgen de uroloog nog 45 miljoen en de percentages zijn hetzelfde gebleven.................

De fertiliteitsarts heeft de uitslagen in de computer erbij gepakt........ en die was minder blijl Manlief had het best wel goed onthouden (op 40 miljoen zaadjes na dan...)

Maar de uitslag was dus nu (echt):45 miljoen, 2 % snel / 0 % langzaam

En deze aantallen zijn best behoorlijk extreem slecht. De arts werd er stil van. Ik zag haar denken. Nu gaan ze ons geval bespreken in het teamoverleg. Er zijn nu een paar opties:
    - of direct met IVF starten omdat IUI niet kan met deze uitslag
    - of over 6 weken een nieuwe zaadtest, en kijken of deze slechte uitslag 1 malig was
    - of in het het ZK in Tilburg een speciale test laten doen, die ze in Den Bosch niet kunnen. Daar komt dan uit welke behandeling het moet worden.

Volgende week hoor ik hier meer over.

Voor nu; ik ben natuurlijk al begonnen met spuiten. We gaan wel door met deze IUI behandeling. Maar de moed is in mijn schoenen gezakt. En waar ik dan ook bang voor ben, zal wel gaan gebeuren; dat we door moeten voor IVF.

10. Kiezelsteentje

Kiezelsteentje Actief lid

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    HOi allemaal,

hier weer een berichtje van mij......

ik heb niet alles kunnen lezen, maar het verhaal van Caecilia is me wel bijgebleven, meid heel veel sterkte!!

ik heb nog een vraagje,

het is al heel veel keer gevraagd, maar na hoeveel dagen is het Pregnyl ook alweer uit je lichaam, ooit had ik een mooi schema gevonden, maar kan die niet meer vinden, kan iemand me daar aan helpen.

ik heb op 12 mei mijn 2e IUI gehad, en kan dus bijna niet wachten met testen.......

Liefs,

Kiezel

11. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Ieoor: shit zeg!!! Het leek even veel beter, maar dit is dan toch wel heel kl@te!
    Hebben ze dan ook elke keer met heel weinig zaadjes geïnsemineerd? Ook meteen door naar de IVF, jeetje... ik ben er echt even stil van :(

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Jeetje wat een slecht nieuws hier elke keer. Ieoor dikke knuffel.

Ik heb net de afspraak gemaakt voor de 1e FM voor de 5e IUI alweer. Als deze niet lukt gaan we al op de wachtlijst voor IVF. (doen dan nog wel een 6e IUI hoor) Bah bah bah!

13. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    @ieoor, jee meid wat een slecht bericht.
    Sterkte

@Zora, Shit, was zo mooi geweest als het gelukt was he

@Caecilia, heb al enkele dagen niet meegelezen, maar bij deze wil ik je toch nog even een hart onder de riem steken meid. Het is een behoorlijke stap nu naar IVF, maar nog 4x als het misschien weinig zin heeft is toch ook een slecht alternatief.

@all
    Hier alles nog goed, voel nog geen ONGI aankomen, maar verder ook weinig. Borsten nog steeds gevoelig. Afwachten nog even, misschien ga ik toch morgen even testen.....
    Maar anders wacht ik tot zaterdag.

Chantal

14. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hey kiezel

de hoeveelheid die je gespoten hebt daalt per helft per dag..
    dus als je 10000IE hebt gespoten is het zeker na 12 dagen na de spuit je lichaam, bij iig
    ligt er ook aan hoe je lichaam het afbreekt dacht ik..

Cecilia : dat is geen leuk nieuws, dat wil niemand horen natuurlijk :) maar wel goed dat ze heel eerlijk tegen je zijn, en zij willen jullie wens ook zo snel mogelijk vervullen en de kansen optimaal benutten vandaar het ivf project..
    Ik wens jullie heel veel sterkte en succes het zal een zware periode worden :)

En de dames die ongesteld zijn geworden. K*T weer he :S Op naar de volgende ronden!

Hier gaat hij wel goed. Nog steeds in afwachting op mijn menstruatie na de miskraam. Volgens de FA zou ik ongeveer rond 25 mei weer mijn duivels krijgen, maar ik voel nog niets zelfs de pijnlijke borsten die ik normaal altijd heb heb ik niet.
    Vrijdag word ik gebeld of het HCG uit me lichaam is, hoop het wel dan hoef ik niet weer bloed te laten prikken en is het licht weer groen voor de volgende iui, als mijn regels komen,
    Raar, maar ik kijk er echt naar uit om weer verder te mogen!

xx

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @zora: sjit, ongi.. :(
    hoop dat 5e IUI geluk brengt! :)

@ieoor: jee, 45 miljoen zaadjes maar wat bedoelen ze dan met 2% bewegend en 0%langzaam? dat echt 98% er wel is, maar niet beweegt?
    :(
    maar als je al IUIs hebt gehad neem ik toch aan dat er steeds minimaal 1 miljoen is teruggebracht?
    ik wens je veel sterkte, en hoop dat je veel info en een goed plan zal krijgen snel!

@giegel: :) hoest met je bijwerkingen meis?

@chantal: spannend, je zit al bijna op je nod! ik duim voor je!

@ik weet niet wie: zou iemand mij op 28 mei kunnen zetten voor testen na 1e IUI?

ik heb geen idee wat ik kan verwachten want het eitje leek zich te verstoppen op de IUI; vrijdag laat ik voor mijn eigen geruststelling/zekerheid even bloed prikken, of er prog. dus een eisprong is geweest.

@all: heel veel IUIsucces allemaal! :)

16. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Germini, We gaan eerst nog een IUI doen. Ik verwacht zondag/maandag ongesteld te worden. 22 juni hebben we de IVF intake. Voor die tijd hebben we naar alle verwachting nog een IUI achter de rug. Als het zaad dan beter is gaan we nog steeds starten met IVF intake en de wachtlijst. Bij zaadwaardes van boven 1 mln. na bewerken wil ons zh in de wachttijd nog doorgaan met IUI. Daaronder heeft het geen zin en stoppen we de IUI's.
    Als je eenmaal met IVF bezig bent dan kan je niet zonder meer weer naar IUI. Je gaat dan zoveel mogelijk eitjes laten groeien (max 15 ofzo geloof ik) Dus dan kan je geen IUI meer doen.

@Ieoor, wauw 45 mln. das wel heel veel. Maar maar 2% waar je echt wat aan hebt... das weer niet zo mooi. dat betekend voor bewerking onder het mln. Opeens sta je ben ik bang naast mij. Weten jullie al wat jullie gaan doen? Ik zou zelf op de wachtlijst gaan voor IVF en ondertussen de zaadtest herhalen. Als die mooier is gewoon nog even verder met IUI. Zo niet dan is er vast een stuk van de wachtlijst klaar.

@Zora, meis het gaat bij jou ook veel te snel... IUI 5 alweer.... heel veel sterkte/succes!

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Caecilia; ik weet het niet zo goed allemaal nu. Mijn hoofd zit behoorlijk vol.
    Hier hadden we ook echt niet op geteld. Manlief heeft een operatie aan zijn spatader ondergaan om de zaadkwaliteit beter te maken. We verwachtte dus niets dan positiefs van deze zaaduitslag.
    Helemaal toen gister de uroloog erg enthousiast was.........
    Maar achteraf, nu teruggekeken, is het zaad onzettend hard in kwaliteit achteruit aan het gaan.
    Bij de 1e IUI zijn er 9 miljoen zaadjes geinsemineerd, bij de 2e IUI waren dit er 5 miljoen, en bij de 3e IUI waren dit er nog maar 3 miljoen.
    Ben eigenlijk een beetje bang dat zijn zaad over een paar maanden 'op' is ofzo..
    De artsen gaan ons geval bespreken, en komen dat met hun voorstel van behandeling. Maar wij willen zelf eigenlijk zo spoedig mogelijk die speciale SOT test (Semen Overlevings Test). Dan weten we wat daar uitkomt.
    Tot die tijd gaan we nu door met deze IUI. Maar maandag ga ik wel de garantie vragen, dat mocht op de dag van de IUI het zaad zó slecht zijn dat er nog maar bijvoorbeeld 100.000 over zijn. Dat ze die toch insemineren. Anders heb ik straks 2 weken lang troep in mijn lijf gespoten voor niets.

Klingel; ja dat bedoelen ze echt: 98 % is dood, en maar 2 % van het zaad is goed bewegelijk.
    Het zaad gaat om de een of andere reden hard achteruit. Bij de vorige IUI hadden we 9, 5 en 3 miljoen zaadjes....

Funkie; ik hoop dat je ongesteld heel snel komt. Dan kun je tenminste weer door.

Zora; ook jullie spreken al over de IVF wachtlijst...... :( Ik duim voor een geslaagde 5e IUI voor jullie. Ontzettend balen dat deze IUI poging weer mislukt is.

Traantje; IUI zonder echo's. Dat is inderdaad een beetje raar. Maar ik heb het al vaker gehoord. Zelf aan de ovulatietesten dus nu.

Kiezelsteentje; zag ik een ander topic van jou, dat je negatief getest had? Bah.

Meiden allemaal bedankt voor jullie lieve woorden. Dat doet me goed.

De uitgangsecho was gisteren trouwens keurig. En het spuiten gaat me goed af nu. Het 1e spuitje heeft mijn man gezet, maar de afgelopen 2 avonden heb ik het zelf gedaan. En het valt me echt alles mee. Het was wel even eng, voor het eerst een naaldje in jezelf steken. Alleen het idee al vind ik eng. Maar het daadwerkelijk doen valt mee. Het is zo'n klein en dun naaldje. Ik voel er haast niets van.

18. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Ieoor, hier zijn de zaadwaardes ook bezig met een soort vrije val. Van 18 naar 0,4 mln. in een paar maanden tijd. Ik deel je angst helemaal. Vindt het enorm eng dat er misschien straks opeens niets meer over is.
    Ben het met je eens dat zelfs bij lage score wil ik ook de IUI. Een mini kansje is beter dan geen en zeker nadat wij al die rommel spuiten.

Succes meid.

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Caecilia; ik ga maandag ook vragen of het ZK zaad in wil gaan vriezen.
    Geen idee, of dat zomaar, op ons verzoek, mag en kan. Maar dat ga ik wel aankaarten.

Ik heb liever een paar rietjes zaad liggen, dat we nog even vooruit kunnen met behandelingen. Dan dat we straks op een dag te horen krijgen dat er geen zaadjes meer zijn!!!

Wat zegt jullie ZK erover? Hoe kan dat zomaar, dat de zaadkwaliteit zo hard achteruit holt?

Mijn man is niet ziek geweest de afgelopen maanden. Geen koorts gehad, niet afgevallen of juist aangekomen. Hij rookt niet. En drink hooguit 1 keer per week 1 glaasje alcohol.....

Mijn hoofd loopt over.

20. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    IUI MEIDEN

Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, 19-5 3e IUI 24-5 extra pregnyl
    Lauwtje 1e IUI mislukt. 22/05 2e IUI

HET WACHTBANKJE

beehappy76 testen vanaf 4/6

ZWANGER DOOR IUI!!

Deel Deze Pagina