iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    #12501 Ieoor, 8 jun 2009
    Laatst bewerkt: 8 jun 2009
    Noesje; dit gaat jullie 1e IUI worden toch?
    De 1e IUI vonden manlief en ik best wel heel spannend hoor. Voor ons gevoel een eerste kans op een heuse zwangerschap. Het voelde voor mij als toen we net gestopt waren met de pil. Ik persoonlijk vond stoppen met de pil een behoorlijk 'grote mensen ding' en erg spannend.
    Ook de wachtweken van de 1e IUI vonden we toen spannend. De 1e IUI had ik Clomid gekregen waar ik heel heftig op reageerde. Mijn lijf voelde zo anders als anders. Borsten deze echt bizar zeer, en mijn buik deed raar.
    Toen was ik wel heel teleurgesteld.
    Maar sinds ik minder heftige medicijnen heb, sta ik behoorlijk nuchter in het geheel. Misschien te nuchter. Ik weet het niet. Maar voor mij goed om mezelf er doorheen te loodsen.

Ik wens jou en je man nogmaals heel veel succes voor mogen. Ik hoop dat het in 1 x raak is bij jullie.

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    ja klopt 1e IUI morgen, ik heb alleen gisterenavond Pregnyl moeten spuiten.
    Inderdaad heel spannend en de zenuwen gieren nu echt door mijn lijf, ik hoop dat we een beetje kunnen slapen vanacht.
    Zoals je beschrijft had ik precies hetzelfde, toen we 3 jaar geleden stopten met de pil vond ik het echt een grote mensen ding hihi.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu spannender vind hoor.
    Ik denk dat de 2 wachtweken heel erg lang gaan duren.

Ik denk dat dat komt omdat het de 1e en laatste poging is voor de operatie, als het raak is hoef ik niet geopereerd te worden.

liefs Noesje

3. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Dankjewel ieoor!! We zien wel hoe het deze cyclus gaat....
    Balen dat je alweer last hebt van bruinafscheiding!! Hoop dat het niet doorzet!! Mijn duimen draaien voor je!!

noesje..........mijn duimen draaien ook voor jou morgen!!

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @noesje: zo dat is echt spannend voor je morgen, ik duim!!
    @ieoor: en hoe gaat t met joe? voel je al spannende dingen!? DUIM!
    @giegje: spannend wordt t he.. ik duim voor je, dat weet je!!

@hier: ook spannend, door de puregon op dag 11 al een ei van dik 20mm. IUI was liefst morgen, maar dan is klingman nog in buitenland! :(
    dus IUI moet woens, en ik duim dat ei er nog zit dan.. had vanaaf om 1800 een posi ovu test al.. pfff

heb besloten geen pregnyl te zetten omdat ovu al ei aankondigt. nu maar hopen dat ei nog even blijft zitten..

@iedereen: kom op beebs, zwanger worden en blijven! :)

slaapzacht!

5. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    ik ben al een paar dagen niet meer online geweest, ben gebeld door de gyn met de uitslag,we mogen iui doen,maar als er te weinig zwemmers overblijven,dan word de poging afgebroken.Uit de analyse bleven er genoeg over. Nu moet ik morgen bellen voor de prikinstructies? Wat kan ik hier nu precies van verwachten?

6. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Hoi Mercedes,

Prikinstructie is niets anders danuitleg hoe je de Pregnyl zelf kan injecteren. Eventueel moet je ook andere hormonen injecteren, maar mijn ervaring is dat dat niet zo'n punt is. Succes met de les en bedenk het is voor een goed doel. Het lijkt ebger/vreemder dan het is.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @ mercedes, prikinstruktie stelt niet veel voor, denk ik, ik heb het niet eens gehad. Toen we zondag naar de gyn waren geweest, kreeg ik de spuit en naalden in mijn handen gedrukt en werd snel gezegd hoe ik moest mengen en hoe ik moest prikken. Je pakt je vetrolletje op je buik, daarin prikken en langzaam leegspuiten.
    Nou dat was het, dus ik naar mijn werk, een collegaatje van me werkt in het ziekenhuis, en gevraagd of zij het eventjes goed uit wilde leggen.
    Mijn man heeft de spuit bij mij gezet, maar het is mij en hem 100% meegevallen.

@all, net het zaad van man weggebracht en nu wachten op 11:00 uur dan is de terugplaatsing, phoe zeg wat ben ik zenuwachtig.
    Heb vanacht wel en niet geslapen, iedere keer wakker en dan echt zo'n zenuwachtig gevoel in mijn lijf.
    Misschien vanmiddag als alles achter de rud is eventjes een tukkie doen.

liefs noesje

8. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @noesje,
    Spannend hoor!!.....laat je weten hoe je het hebt ervaren??

@klingel,
    JEetje dat is ook balen dat je mannetje in buitenland zit!! Ik hoop voor je dat je eitje nog even blijft zitten en wacht tot woensdag.......zal er wel om spannen hoor!

Ff een vraagje voor de meiden die ook gonal spuiten. ik heb een ophoging gehad naar 112,5IE. Bij 75 IE moest ik hem 2 keer uittrekken (die injectieknop zeg maar), nu heb ik m op 112,5 gezet, moet ik m dan ook 2 keer uittrekken of nu 3 keer?? Gister maar gewoon 2 keer gedaan, manlief zegt dat dat goed is, maar ik twijfel....
    Ik kan zh wel bellen, maar wil niet voor elk wiswasje bellen, dus ik wacht even of iemand hier het weet:D

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nou meiden ben weer thuis, het was echt zo spannend dat ik lag te trillen op de stoel hihi, ik moest erna 15 minuutjes blijven liggen. Ze moest alleen wel eventjes mijn baarmoeder rechtleggen, die was iets naar links gedraaid, vreemd want daar heb ik ze nooit eerder over gehoord, de IUI zelf viel 100% mee heb er niks van gevoeld.
    Ik vond het wel vreemd dat ze van te voren niet naar mijn eitjes keek, ze ging gelijk de Insteminatie doen, is dit normaal altijd zo????

Het ergste vond ik om erna gelijk naar de inschrijfbalie moest voor opname, bah, niet echt leuk om te doen hoor. 23 juni moet ik naar de anesthesie voor een afspraak om alles door te nemen enz.
    Wel raar want op die dag is ook mijn NOD.

Toen we het ziekenhuis eindelijk uitliepen, kreeg ik ineens koppijn, het is nu weer een beetje gezakt hoor. Mijn spanning kwam er een beetje uit denk ik.
    Aggosie, mijn mannetje was een beetje emotioneel, ikzelf ook wel hoor.

Nu de slopende wachtweken. Hopelijk kom ik ze een beetje goed door.

Liefs Noesje

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Noesje, zo de eerste heb je achter de rug, laten we hopen dat het ook de laatste is meid! Je baarmoeder is een 'zwevend' orgaan dus het is niet gek als je baarmoeder een keer gekanteld is of meer naar links of rechts ligt. Bij ons doen ze ook nooit een echo voor de IUI en bij mij hebben ze het 3 van de 4 keer precies op tijd gedaan. Een keertje had ik mijn eisprong een dag later. En deze keer moet ik natuurlijk nog even afwachten.

Wat voor operatie krijg je precies als de IUI niet lukt? Een kijkoperatie? Of gaan ze de cystes meteen verwijderen?

Ik heb een kijkoperatie gehad voor we begonnen met IUI en dat is echt 100% meegevallen. Als ze de cystes weg gaan halen is de operatie iets zwaarder en heb je volgens mij een iets groter sneetje, of een sneetje meer maar valt ook 100% mee. Mijn schoonzusje heeft m laatst gehad. Niet dat ik je gevoel wil bagataliseren , natuurlijk wil je liefst helemaal geen operatie, maar echt het is te doen.

11. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Hey Meid,

Ik wil je heel veel succes wensen!
    Wij zijn inmiddels aan de 5e IUI poging begonnen, en zit vol spanning af te wachten!
    Hopelijk gaat het bij jullie sneller en ben je snel rondbuikig!
    zet m op!

grtz Biekie

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #12512 Vlinder3, 9 jun 2009
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
    @zora, voor jou is het ook spannend he meis, mijn nod is 23 juni 4 dagen na jou.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een dubbel gevoel heb nu, ik heb het gevoel dat dit een zinloze poging is dat komt denk ik omdat ik me eigen ook heb ingeschreven voor de operatie.

Ze gaan dan de cystes verwijderen en proberen om mijn linker eierstok intact te houden, ook gaan ze dan kijken naar meerdere endo haarden in mijn buik of ze die kunnen behandelen en of er verklevingen zijn.
    Ik krijg zo ie zo 2 sneetjes eentje links en eentje rechts in mijn buik en de 3e via de navel.

Ik zie erg tegen de operatie op omdat ik nog nooit in een ziekenhuis heb gelegen dus ook geen narcose heb gehad.
    Ik heb een overgeef fobie en dat is mijn grootste angst.
    Klinkt heel kinderachtig maar het is nu eenmaal zo.

Er is wel een lichtpuntje nu, normaal heb ik bij mijn eisprong nooit pijn of alleen pijn links (bij de cystes) en nu heb ik af en toe steekjes bij mijn rechter eierstok die gezond is.
    Ja het kan ook mijn lichaam zijn die me helemaal gek maakt hoor.
    Afwachten maar.

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Noesje; fijn dat het erop zit! Nu de wachtweken nog!!!
    Ik snap dat je een dubbel gevoel hebt vwb de operatie. Maar liever op de lijst staan, en die af kunnen bellen. Dan nutteloos lang moeten wachten. Probeer het maar positief te zien.

Bieke; welkom hier! En succes natuurlijk met jullie 5e poging.

Zora; hoe is het ermee?

Hier geen bruin verlies meer gehad. En ook nog geen ongi te zien. Ik wacht de loop van donderdag maar af..... dan word ik vast gewoon zoals verwacht, keurig op tijd ongesteld.....

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ieoor ik duim voor je dat de ongi wegblijft meid! Ik hoop het zo voor jullie! met mij gaat het redelijk, ik heb niet echt hoop meer deze ronde en ga me (merk ik) toch steeds meer voorbereiden op IVF).

Biekie: welkom hier, we hadden elkaar al even 'gesproken' in het door jou geopende topic, klets hier ook lekker mee meid!

Noesje: Ik vind het helemaal niet kinderachtig hoor, ik snap best dat je daarom extra tegen de narcose opziet. Ik ben in het verleden vaker geopereerd en was altijd heel misselijk na de narcose. Dit heb ik aangegeven en heb hier extra medicijnen voor gehad en ik ben maar een half uurtje misselijk geweest en niet overgegeven, en toen ik aangaf dat ik misselijk werd kreeg ik meteen weer wat van dat medicijn. Dus geef goed aan wat je angsten zijn. Ik heb voor de operatie een kalmeringspilletje gehad en dat vond ik ook heel fijn, dan voel je je heel relaxed, misschien ook wat voor jou? Uiteindelijk is het me heel erg meegevallen maar dat is natuurlijk makkelijk praten als je al geweest bent. Ik had 2 sneetjes, 1 in mijn navel en 1 boven de schamstreek zeg maar. Een kijkoperatie is iets minder zwaar. Ik duim voor je dat het neit meer nodig is meid!

15. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    #12515 Funkie, 9 jun 2009
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
    Haiii Dames!!

Allemaal een fijn weekend gehad?
    Hier wel druk druk druk zoals altijd hahah!

@ Noesje. Fijn hoor dat je 1ste iui goed ging, hopen dat het idd gelijk weer de laatste is voor jullie!
    Hier bij mij in het Bronovo doen ze ook geen echo om te kijken of het eitje er nog zit.. Hun zeggen dat het pcies goed is getimed. Waar ik zelf ook soms mijn twijfels bij heb.
    Nu mag je gezellig met ons op het wachtbankje zitten.

@ Ieoor.. Meid vin het maar raar dat je bruinverlies heb gehad... Hoop voor je dat de iui gelukt is.. want zoals ik het lees lijkt het me dat er een innesteling heeft plaats gevonden en het oude bloed eruit moest.. Maar ik ben natuurlijk ook geen dokter.. Heb je dat wel vaker dan dat je bruinverlies heb of is het voor het eerst? Ik las terug in het topic dat je lichaam ook anders voelde dan anders? Het is je gegund meid...

@ Zora hoe is het met jou vrouwtje.. nu net als ik 4 dagen na de iui en hoe voel jeje?
    Ik voel me goed, heb wel een raar gevoel weer bij me lies soort steekjes ofzo of het me eierstokken zijn weet ik maar iig wel die hoogte ervan.
    We lopen gelijk dus ik houd je in de gaten hoor :p

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ieoor meid ik duim voor je dat het bruin/bloed wegblijft, nog 2 daagjes spannend.

Ik ging net naar de toilet en had iets raars, ik voelde iets eruitlopen zeg maar,
    en toen ik keek lag er een gelig slijmerig hoopje in de wc, sorry beetje vies.
    heeft iemand van jullie dit ook gehad of weet iemand wat het is????

gr noesje

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Funkie; alleen met de 1e IUI heb ik ook last gehad van bruin verlies. De IUI's 2 en 3 heb ik daar helemaal geen last van gehad. Vreemd he!
    Ik had zelf de poging al afgeschreven. Maar wat jij schrijft zou natuurlijk ook kunnen.......
    Hoe is het met jou?

Zora; ik denk dat dat normaal is hoor. Dat je langzaam aan steeds meer en serieuzer over IVF na gaat denken. Je hoopt natuurlijk dat het niet nodig is. Maar je gedachtes gaan toch steeds vaker die kant op.
    Ik herken het helemaal.

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Noesje; vergeet ik jouw vraag toch bijna......
    Het zou misschien kunnen dat er iets van de vloeistof substantie uit is gekomen???
    Ik kan het me niet herinneren, maar zoiets lijkt me mogelijk.
    Als je het zeker wilt weten, kun je natuurlijk ook de assitente in het ZK even bellen. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor meid.

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    dank je ieoor voor je antwoord, ik denk dat ik morgen eventjes ga bellen, dan heb ik wat zekerheid.

20. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Bedankt voor je antwoord, ben net geweest, al met al toch een uur daar gezeten.

Ik moet cd 3 voor echo komen en dan 's avonds beginnen met gonal-f 75 ie. De instructies vielen idd mee.en kleine naald,had ik niet verwacht.

Deel Deze Pagina