@twinny, Spannend hoor, hoop dat he traak is! @noesje, Wat irritant dat ze zo doen in het zh!! Goed luisteren naar je eigen gevoel hoor! @ieoor, He meid, wat balen nu. Kwam dit uit de SOT?? Wat waren de waardes deze keer?? Dikke knuff voor jou..........en je weet.........ivf geeft vaak wat meer kans!! @hanneke, Super!!Thanxxxx kunnen we weer pregnylen Ik morgen weer follikelmeting.........CD11 ben benieuwd! Krijg nu ook blauwe plekjes van het prikken Doet ook steeds meer pijn.
Haaallooo dames! Noesje, Wat vervelend allemaal zeg. Ioor, Weer een stap verder. Hopen dat IVF wel wat doet. Hoe slecht is het zaad dan? Wie weet deze IUI wel raak en is IVF niet meer nodig Succes in ieder geval. Hanneke, Goed bezig! Hoe voel je je?? Germini, Probeer niet teveel op 1 plek te spuiten. Ik heb een keer gahad dat ik heer raar gespoten heb. Heb wel een week met een enorm blauwe plek gelopen. Niet echt prettig. Maargoed het is voor een goed doel he Vandaag mn eerste spuit weer gezet. Volgende week maandag mn eerste FM. Spannend weer!!
Ik heb nu ook voor het eerst een paar blauwe plekjes terwijl ik ook elke keer op een andere plek prik. In de eerdere rondes dat ik Puregon spoot had ik hier helemaal geen last van en nu opeens wel....
@Ieoor, jeetje meis de IVF in, maar ik ga zo hard duimen voor jullie dat deze IUI raak word voor jullie. @Hanneke, super van je. Ik ben de afgelopen 2 nachten best misselijk als ik in mijn bed lig s'avonds en nu kan ik niet naar de wc voor grote boodschap Een beetje buikpijn echt onderin, geen ongiegevoel en is met vlaagjes erger pffff die pregnyl en wachtweekjes, echt ik wordt er nu even gek van Volgende week maandag is het voorbij en weten we meer. Wat de operatie betrefd, ik probeer me er eventjes niet zo druk om te maken en de laatste week een beetje ongespannen door te komen. Als na week blijkt dat de IUI mislukt is dan ga ik er goed over nadenken en erover praten met de gyn. Meiden vraagje: Hoelang duurt het nu eigenlijk voor de pregnyl uit mijn lichaam is, want dat hebben ze me ook allemaal niet goed uitgelegd blijkbaar. Ze hadden tegen mij gezegd na 6 dagen is alles uit je lichaam maar ik hoor van meerdere meiden dat dit langer duurt???? liefs noesje
@lauwtje, Ik prik elke dag anders, ene dag links, andere dag rechts. Had net als giegel ook de vorige keer nergens last van en nu inenen wel. Mijn huid zal wel wat geirriteerd zijn door al dat spuiten ofzo denk ik. Spuit jij ook gonal? @noesje Pregnyl is echt rotspul! Had de vorige keer ook allemaal zwangerschapsverschijnselen terwijl ik het niet was. Heel irritant!! Ik ben vanmorgen naar het zh geweest voor fm. Was ik zondag nog zo teleurgesteld met 2 kleine eitjes van 9 en 11m rechts en links helemaal niets (ja hele ienieminie kleintjes) nu was ik erg verrast. Ook de echoscopiste was verrast! REchts zaten er 2 van 12 en 13 maar links zaten er inenen 2 van 18 en 19 mm!! Vanavond dus pregnyl spuiten en dan donderdag de iui. Had eigenlijk een etentje vanavond ,maar kan ik niet naar toe nu, das wel balen, maar is voor goed doel!! Met gonal spoot ik gewoon op de toilet, maar nu zie ik dat ook niet zitten met al die ampulletjes. of doen jullie dat wel?? Vorige iui zat het ei rechts, nu links, dus wie weet meer geluk Nu heb ik 2 eitjes.........springt er altijd maar 1 bij je sprong of kan he took zo zijn dat ze allebei springen en allebei kans hebben bevrucht te worden?? Hoe werkt dat eigenlijk??
Goedemorgen meiden! @ Ieoor: Het zal er al aan te komen natuurlijk, maar wel rot dat het eerder is dan verwacht. ik zal extra voor je duimen of deze IUI mag gaan lukken. Wonderen bestaan! Hoe ben je er zelf onder? Voor ons duurt het ook niet al te lang meer. Al gaan wij pas starten in september ivm vakantie mocht het zover komen. @ Noesje: Goed dat je op je strepen staat bij je artsen. Probeer wel om je niet te druk om dingen te maken. De mmm is nou eenmaal veel polonaise aan je lijf en het is makkelijker voor jezelf als je je verstand op nul zet en het over je heen laat komen. Sterkte ermee! Pregnyl blijft volgens mij gemiddeld een dag of 10 in je lichaam. @ Hanneke: Super meid! Mocht ik zwanger raken ga ik er ook zeker aan meedoen. @ Lauwtje: Succes met spuiten en op weer naar de 1e FM! @ all: Ik duim voor jullie!
Hoi allemaal, Even een ego-berichtje. Ben net terug van de gynaecoloog en zit nu op mijn werk. Mijn collega zit vlak naast me en ik kan nu dus niet uitgebreid op iedereen reageren, sorry! Vanmorgen naar de gynaecoloog voor de eerste van de reeks inwendige echo's om te zien hoe het staat met de groei van mijn eitjes. Zit nu op cyclusdag 11, dus ik verwachtte nog niet erg veel bijzonders te zien. Dus wij kijken naar het scherm......vol verwachting en spanning van wat we te zien zullen krijgen. Zien we ineens een enorm zwart rondje! Zelfs de gynaecoloog was er even stil van. Had ik al een eiblaasje van 20 mm! Gelijk werd er natuurlijk actie ondernomen...... Ik kreeg een Pregnylspuit van de assistente in mijn buik (mocht kiezen: buik of bil). (Bij ons in het ziekenhuis mag je trouwens kiezen of je zelf de spuit zet of dat je dat door de assistente laat doen.) Morgen om 11.00 uur moet mijn vriend zijn spulletje inleveren. Dat wordt dan nog verder bewerkt en om 12.00 uur bij mij geinsemineerd. Spannend dus! @ iedereen die ongi is: sterkte en een hele dikke knuffel. Ik hoop voor jullie dat dit de laatste ongi is en dat je de volgende keer zwanger mag zijn! @ diegenen met een positieve test: GEFELICITEERD, ik hoop dat er veel mensen mogen volgen! @ diegenen op het wachtbankje: ik hoop dat jullie binnenkort een mooie positieve test in handen hebben. Ik ga nu weer aan het werk!
IUI MEIDEN Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF? Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6 chantal76: IUI 1,2, 3 4 en 5 mislukt, 6e IUI 7 juni hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl Zora : 5e IUI icm Clomid en pregnyl Anouk: Ook 6e IUI mislukt. Nu pauze en dan IVF. Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze. Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb. Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is... Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt. Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 2e IUI Puregon/Pregnyl mislukt, 3e IUI eind juni Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, 19-5 3e IUI 24-5 extra pregnyl 5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon) Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl Ieoor: 4e IUI (75 eenheden Puregon + Pregnyl) Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl Sen13: 1e iui 17/04 mislukt Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt, 3e IUI mislukt, 4e IUI 6-6-09 Traantje: 1e IUI 2-5 mislukt Hannelore:1e IUI 2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat) Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI, zwanger! Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle Caecilia 1ste IUI met Puregon en Pregnyl mislukt, nu 2de IUI op moederdag! Lauwtje 1e IUI mislukt. 22/05 2e IUI Marsim 1e IUI clomid en pregnyl Moursi 1e IUI Gonal en Ovitrell mislukt, nu de 2e IUI Be Happy: 17-06-09 12.00 uur: 1e IUI. Klingel 1e IUI mislukt, 2e IUI 10/6 met puregon Noesje 1e IUI dinsdag 9 juni 11:00 met pregnyl HET WACHTBANKJE Funkie testen vanaf 19/6 Zora testen vanaf 19/6 Talulah testen vanaf 20/6 76Chantal testen vanaf 24/6 klingel testen vanaf 24/6 ZWANGER DOOR IUI!! 1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy 2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia 3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) 4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky 5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie 6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner 10e IUI: Mandy80 Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21 Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
IUI MEIDEN Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF? Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI LadyZorra: IUI 1,2,3,4,5 mislukt. Nu voor IUI 6 chantal76: IUI 1,2, 3 4 en 5 mislukt, 6e IUI 7 juni hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl Zora : 5e IUI icm Clomid en pregnyl Anouk: Ook 6e IUI mislukt. Nu pauze en dan IVF. Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze. Ilonaa: 2de IUI gehad op 24 feb. Lola2: 2de IUI mislukt. 3de poging kan pas in juni omdat donor op vakantie is... Benthe: 4e IUI op 16.03 met Gonal-F (75) en pregnyl MaaikEmile: 1e IUI februari mislukt, eisprong in maart gemist, volgende IUI in april Emmy: 1e IUI Menopur/Pregnyl mislukt. Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 2e IUI Puregon/Pregnyl mislukt, 3e IUI eind juni Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, 19-5 3e IUI 24-5 extra pregnyl 5je: IUI 5 (Pregnyl + Puregon) Franka: 5e IUI Puregon/Pregnyl Ieoor: 4e IUI (75 eenheden Puregon + Pregnyl) Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl Sen13: 1e iui 17/04 mislukt Talulah 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt, 3e IUI mislukt, 4e IUI 6-6-09 Traantje: 1e IUI 2-5 mislukt Hannelore:1e IUI 2BB 1e IVF afgeblazen ivm tekort aan follikels -> 1e escape iui Juudje1975 4e IUI waarschijnlijk op 21-04 (eerste 2 pogingen raak, maar 2x miskraam, 3e IUI week te laat) Penelope 1e en 2e IUI niet doorgegaan door eiertekort, derde IUI mislukt , 29/4 2e IUI, zwanger! Hanneke78 2 april 1e IUI met ovitrelle Caecilia 1ste IUI met Puregon en Pregnyl mislukt, nu 2de IUI op moederdag! Lauwtje 1e IUI mislukt. 22/05 2e IUI Marsim 1e IUI clomid en pregnyl Moursi 1e IUI Gonal en Ovitrell mislukt, nu de 2e IUI Be Happy: 17-06-09 12.00 uur: 1e IUI. Klingel 1e IUI mislukt, 2e IUI 10/6 met puregon Noesje 1e IUI 9 juni met pregnyl, NOD 23 juni HET WACHTBANKJE Funkie testen vanaf 19/6 Zora testen vanaf 19/6 Talulah testen vanaf 20/6 Noesje testen vanaf 23/6 76Chantal testen vanaf 24/6 klingel testen vanaf 24/6 ZWANGER DOOR IUI!! 1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy 2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia 3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) 4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky 5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie 6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner 10e IUI: Mandy80 Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21 Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren. Vanavond ga ik weer eens lekker kokkerellen, we zijn vandaag 3 jaar getrouwd, we doen er nooit zoveel aan, maar ik ga wel een lekker 3 gangenmenu maken. Lang geleden dat ik weer eens uitgebreid kook, dus vanavond is het moment. Heb vanmorgen al honing/amandel ijs gemaakt dan is het vanavond goed. Ik vind het zalig om weer eens uitgebreid te koken.
@behappy, He dat is goed nieuws!! LEkker snel ook! Bij ons mag je ook kiezen of je pregnyl zelf zet of in zh. Succes morgen!! @All.................zit nog even te speuren op het forum en vraag me nu af..............heb ik niet teveel eitjes?? 12, 13,18 en 19 mm??? Of zullen die 2 kleinere niet meer groeien?? HE bah, nu ga ik me daar weer druk om maken!
Noesje; ik mag altijd 2 weken na de IUI testen. Dus bijvoorbeeld op donderdag de IUI, dan 2 weken later op donderdag mag ik testen. Ik weet niet precies wanneer de Pregnyl uit je lijf is, maar na 2 weken is het zéker uit je lijf. Germini; als je meer eitjes hebt, die groot genoeg zijn om te kunnen springen, dan springen die mee. In jouw geval zullen die van 12 en 13 niet meedoen en die van 18 en 19 zullen wel springen denk ik. Bij elke vrouw springen ze vanaf een bepaalde grootte, meestal is dat zo vanaf 20 mm geloof ik. Spannend. Donderdag de IUI. Ik heb de Pregnyl tot nu toe altijd thuis gespoten. Ik weet niet of ik het ergens op een wc zou kunnen. Maar ja, als het moet, dan kan het natuurlijk wel. Succes.
@germini: waarschijnlijk zullen die 2 kleintjes niet mee groeien en moet je je richten op die 2 grote! Wanneer moet je weer terug komen voor FM? @Noesje: gefeliciteerd met jullie 3 jarige huwelijk! Cool dat je zelf ijs hebt gemaakt! Ik ben niet zo'n kookgeval @BeHappy: wauw wat een verrassing daar op het scherm zeg! Super hoor! Hopelijk komt het helemaal goed deze ronde en ben je straks gewoon lekker zwanger! @Lauwtje succes met spuiten!! Hopelijk heb je snel een mooi groot ei! @all: hier weinig nieuws, ik voel niks zoals gewoonlijk. Mijn temp.lijst is wel bijzonder mooi, zo mooi is hij nog nooit geweest. Maar ach, het is echt iets voor mij om dan morgen bijv. plotseling weer naar beneden te zakken met mijn temp. Afgelopen zondag nog even een flinke jankbui gehad, vriendlief vroeg of het misschien niet verstandig was om met de psycholoog van het ziekenhuis te praten maar dat zie ik niet echt zitten. Ik blijf bidden en het geloof houden dat het eens zal gaan lukken!
Be Happy; morgen al de IUI. Zo snel kan het ineens gaan dus. Nou veel succes. Het komt allemaal goed. Noesje; gefeliciteerd met jullie trouwdag. Veel plezier vanavond samen. Maak er een gezellige avond van. Dat ijs klinkt trouwens erg goed...... jummie. Hanneke; gefeliciteerd met je spontane zwangerschap. Goed zeg. En harstikke goed dat je aan Moeders voor Moeders meedoet. Als het bij mij ooit zover mocht komen, ga ik ook zeker meedoen.
@ be happy: zo dat is inderdaad snel, ik ga duimen voor je en toitoitoi morgen haha, ik maak regelmatig zelf ijs vind ik heerlijk. Zomer's maak ik vaak citroenijs, yoghurtijs of sinasappelijs hhhhmmmm lekkerrrr Ik hield ook nooit van koken enzo maar sinds ik weer terug in de horeca werk en bij ons is het een taverne dus eten en drinken, en ik meestal in de keuken sta omdat ik goed kan koken volgens mijn baas en collega's, vind ik het heerlijk af en toe lekker te kokkerellen. Ook is het fijn, want dan ben ik helemaal lekker in mijn keuken en potten en pannen met mijn hoofd en denkt ik even niet aan de rest.
@germini, Ik heb de laatste keer gewoon in het restaurant gespoten. Was met een stel vriendinnen en een vriendin van mij heeft me geholpen met mengen aangezien we niet echt schone plekken hadden om spulletjes neer te zetten. Ging prima, kan je man toch eventueel wel bij helpen?? Succes he Chantal
Germini en Lauwtje; onze zaaduitslagen tot nu toe: 1e: 8 miljoen, 12 % snel / 7 % langzaam, juli 2008 2e: 10 miljoen, 7% snel / 10 % langzaam, september 2008 3e: 10 miljoen, 15 % snel / 14 % langzaam, december 2008 4e: 45 miljoen, 2 % snel / 0 % langzaam, mei 2009 De SOT test is ook in mei geweest, daar hebben we gisteren de uitslag IVF van gekregen. Echter hier heb ik geen cijfers van gevraagd. Dat zal ik vrijdag doen als ik voor een FM naar het ZK moet.
@ieoor, Thnx voor de uitleg....hoef me dus geen zorgen te maken voor een eventuele 4-ling Balen dat de SOT uitslag ivf had. Maar nu weet je wel waar je aan toe bent denk ik? Hoe sta je tegenover IVF?? @talulah, JIj ook thnx voor de uitleg! Ik hoef niet terug te komen voor fm. Ik moet vanavond pregnyl spuiten en dan donderdag iui. Voel je je inmiddels alweer wat beter?? Soms heb ik dat ook ook hoor, dan komt alle ontlading eruit en een paar dagen later gaat het weer beter. @Chantal, Voor mij zou het de eerste keer zijn dat ik pregnyl alleen zou spuiten, vind het doodeng. Daarnaast gaat mijn man niet mee alleen mijn collega's. Die weten wel dat we in de medische molen zitten (alleen niet iedereen weet precies waar) en ook zouden die wel kunnen helpen....maar toch.....vind ik zo raar. Als het mijn man of een vriendin was dan was het anders geweest denk ik. Of ben ik nu een muts??
hi IUIbeebs, ik kom hier nog niet zo vaak maar ik zal toch eens mijn (op andere plekken op dit forum) beruchte mega-reactie geven voor wat ik tot nu toe heb meegekregen... @behappy: so, spannend zeg, ook al zon groot ei zo vroeg! wens je veel succes morgen! @germini: ik denk idd dat er 2 springen.. das 2 x zoveel kans! ik duim voor je donderdag, enne, ik snap wel dat je het wat lastig vindt om je collegas te vragen voor hulp.. is wel erg intiem dan opeens he.. zou het niet lukken als je zelf gaat klooien op de wc? ik denk tochg dat ik dat zou proberen geloof ik... hoe laat moet je de preg nemen dan? @ieoor.. boeh das toch wel even slikken denk ik.. maar, ivf zal jullie (veel) meer kans op succes geven denk ik? indien nog nodig natuurlijk, want er komt nog een iui! @noesje: vervelend he als je je een nummertje voelt. soms moet je echt even grommen of iets gevoeligs roepen hoor, dan gaan hun ogen (en monden) misschien meer open! enne...zelf honingamandel-ijs maken?? WOW respect zeg! wat klinkt dat lekker trouwens! @lauwtje: fijn dat je nog een ronde mag he, net voor zomerstop! @talulah: het is ook niet niks allemaal, dat gehannes en het hele zwangerwordcircus... zoveel meiden weten daar niets van, die gaan gewoon een x met hun vent naar bed en HOPPA. dat vind ik wel eens moeilijk ook.. dat de meeste mensen geen weet hebben van onze hoop&vrees en al die ziekenhuis-uitjes... maar houd moed he! @gieg: en hoest bij jou? blou? gek dat je dat opeens wel hebt he.. @zora: hoe gaat het met jou, voel je al ' verdachte ' dingen? ik hoop het echt! @hier: ik voel nix, hoewel ik me vandaag dizzy voel, maar dat zal komen door lang werken.. verder zullen we wel zien.. aangezien mijn ei op dag 11 al bijna 25 was en de IUI pas op dag 13 heb ik minder hoop dat ik, althans door de iui, zwanger kan zijn deze ronde. zo, en nu de tuin in met n grote zonnebril voor mn koppijn. fijne dag!
@klingel, Hoest met je koppijn?? Ik heb ook zo'n dag vandaag.......kan me nergens toe zetten......pijn in me kop en de hele dag op het forum te vinden Ik hoop inderdaad dat er 2 springen! Wel spannend hoor je wachtweek. Ik hoo pdat de inseminatie nog op tijd was! Wel lastig lijkt me dat als je mannetje geregeld in buitenland zit. Heb je je eieren goed geinstrueerd te blijven wachten op hem? Ik hoop inderdaad dat ze bij mij allebei springen!ze zijn wel bijna evengroot, dus wie weet......ik weet niet hoe en wanneer er meerdere springen of dat ze altijd na een bepaalde grootte springen? Ik moet om hafl 9 de preg zetten vanavond en we gaan pas rond half 8 uiteten. (is ong. klein half uurtje rijden vanaf zh). Heb besloten niet langer na te denken en het af te zeggen. Heen en weer rijden is geen optie en ik zie mezelf nog niet echt met de ampullen en de spuiten op het kleine wctje in de strandtent staan8) Kan nergens mn spullen kwijt en erg hygienisch lijkt het me ook niet. Pfffff........wat kan je moeilijk doen over zoiets stoms eigenlijk Nu hopen dat het voor een geslaagd doel is!
Hoi Dames, daar ben ik weer. Ik heb inmiddels mijn 3e IUI gehad, 10 juni. nu fingers crossed!! ik mag pas volgende week woensdag testen, maar ik voel nog niets, ik vrees het ergste...... Als het deze keer niet gelukt is gaan we naar een kliniek in Leiderdorp wat hier speciaal op gericht is. kan even niet op iedereen reageren maar lots of love!!! en succes!!! Liefs, Kiezel