iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik was er ook niet helemaal zeker van Ieoor. Wij zaten bijna helemaal bovenin rechts waar je binnenkwam. Zaten jullie aan de andere kant meer naar beneden?

Er waren zoveel stellen, echt niet normaal zo druk.

Wat rot dat je ongi bent geworden zeg en inderdaad vreemd zo vroeg al. Sterkte met belissen waar e de IVF wil doen.

2. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Even een (domme) vraag...
    Hoe krijg ik in hemelsnaam dat onderschrift onder mijn tekst??
    Ik zie dat iedereen er heeft staan hoeveel IUI's je hebt gehad en dergelijke, maar ik heb me suf gezocht om het in te stellen maar kan het niet vinden??!!
    Of doe je dit elke keer handmatig??

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Biekie; ga naar gebruikersinstellingen / handtekening wijzigen.
    Daar kun je dit aanpassen.

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Wij zaten, als je bovenin binnenkwam, helemaal rechts, 1 stoelrij naar beneden.
    Had jouw man een fel blauw tshirt aan?

5. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Biekie; ga naar gebruikersinstellingen / handtekening wijzigen.
    Daar kun je dit aanpassen.[/QUOTE]

Thanks Ieoor!!

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ja, volgens mij had hij iets blauws aan ja. Ik heb momenteel rood haar dus ook vrij herkenbaar. Dus jullie zaten achter ons? Heb echt geen idee wie jullie dan waren. Wat had jij aan?

Robin: Ik had je over het hoofd gezien, welkom hier, succes en klets lekker mee.

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    goedemorgen IUIbeebs!

@ieoor: neeej ongi geworden?? :( knuf voor jou..... :(
    enne, wat is een SOT test eigenlik? ik heb gister wel gevraagd of niet nog eens moest worden (grondiger) getest, maar gyn zei dat het bij elke x opwerken wordt onderzocht, en dat de vorige 2 keren wel prima waren (meerdere miljoenen) dus ik denk dat t eenmalig was? hoop ik? (ik stress wel nu een beetje :()
    @joontje: afgepoeierd? hmm, dat zou ik niet pikken. het is best lastig om soms door te vragen/iets te 'eisen' maar aan de andere kant, het is jouw lijf en jouw wens en jouw leven en zij moeten je niet als een nummertje behandelen.
    je kan evt ook bellen als je dat makkelijker vindt? succes!
    @zora: ja, caecilia geeft ons hoop he! :)
    @voorlichtingsavond: het was wel interessant, maar zo te lezen niet heeeeel vernieuwend voor jullie?
    grappig dat jullie elkaar gezien hebben maar toch ook weer niet; hier wordt dagelijks gepraat en zo zit je in dezelfde ruimte zonder dat te doen! :)
    niet even een meet&greet willen doen? ;)
    @robin: jee, je hebt een heftige tijd achter de rug volgens mij. ik wens je succes en een snelle zwangerschap!
    @biekie: je hoort ook dat mensen soms puregon spuiten op dag 3 en 6 . ik snap t niet zo goed, wie dat wel/niet hoeft te doen eigenlijk.
    soms denk ik wel eens: doe mij ook maar de volle bak aan medicijnen (ook na IUI) als dat helpt, maar ergens heb ik ook afkeer..

@rest: fijne dag en knuff!

8. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    @zora: dankjewel! heb de lijst gevonden

9. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    IUI MEIDEN

Anouk: Ook 6e IUI mislukt. Nu pauze en dan IVF
    Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, 19-5 3e IUI 24-5 extra pregnyl
    Be Happy: IUI in eigen cyclus met Pregnyl. 1e IUI mislukt. 09-07-09 follikelmeting.
    Benthe: na IUI gestart met IVF
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, nu pauze
    Emmy: pauze ivm operatie myoom
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 2e IUI Puregon mislukt, 3e IUI Puregon/Pregnyl ]
    Ieoor: 4e IUI (75 eenheden Puregon + Pregnyl)
    Klingel 3e IUI begin juli met pure&preg
    Lauwtje 3e IUI 28/6
    Lola2: 3de IUI mislukt. Wegens vakantie geen hormonen dus deze ronde gaan we voor zelfinseminatie.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni 7 juli testen
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Talulah 4x IUI mislukt, IUI 5 op 20-06-09, op de wachtlijst voor IVF
    Traantje: 1e IUI 2-5 mislukt
    Willemijn: 1e IUI,clomid 100 mg en pregnyl
    Zora : 6e IUI icm Clomid 50 mg en pregnyl NOD 17 juli
    Biekie: 6e IUI icm Gonal F 75 mg en pregnyl NOD 17 juli

HET WACHTBANKJE

Germini testen vanaf 02/7
    Willemijnp:testen vanaf 7/7
    Giegel testen vanaf 09/7
    Lauwtje testen vanaf 12/7
    Funkie: testen vanaf 15/7
    Zora: testen vanaf 17/7
    Puck: Testen vanaf 09/7
    Biekie: Testen vanaf 17/7
    MaaikEmile: testen vanaf 07/7

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

10. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    nee nog niet, wil nog even een paar dagen wachten voor de zekerheid...

balen dat je ongi bent geworden.. knuffel..

11. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    moest trouwens voor het eerst ook pregnyl spuiten, vond het echt eng, die naald brr.. :p vroeg eerst aan mn vriend oftie het wou doen, maar uiteindelijk toch zelf gedaan. op het moment dat ik het inspoot werd ik een beetje misselijk..

12. ieoor thx .. ik ben benieuwd. duurt nog een maandje dus moet me niet zo druk maken haha
    dikke knuffel voor je ongi.. niet leuk..
    suc6 met jullie beslissing.

maaikemiel, stoer hoor dat je t toch zelf hebt gespoten.. durfde je vriend t niet? mijn vriend zegt nu al.. ik ga je echt niet spuiten..strax spuit ik je vol lucht en ben je dood hahahaa
    scheelt wel dat ik zelf in de zorg werk en dagelijks mensen spuit maar bij mezelf is t toch eng

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @maaik: eng he, ik werd ook misselijk en ik deed t niet eens zelf! ;)

@IUIexperts: denken jullie dat die 0.5 miljoen per milliliter zouden zijn ipv in geheel? dat zegt een vriendin van me, ook omdat IUI onder 1 miljoen zou worden afgebroken?

@lijst: volgens mij mag germini van de wachtbank af trouwens ;) en ik erop op de 21e... kijken of t me weer lukt..

14. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    nou mijn vriend durfde het wel, maar ik wou het uiteindelijk toch liever zelf doen.. ik was ook bang voor de lucht. een kennis van ons maakte nog een "leuk grapje" "je gaat binnen 10 minuten dood want er zat lucht in" .... maar goed, niks aan de hand ik leef nog 8)

15. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hoi meiden,

Ik ga vanaaf voor het eerst pregnyl spuit zetten en donderdag heb ik onze 1ste IUI. Moet zeggen vind het allemaal erg spannend en zie er wel wat tegenop. Waar zetten jullie de pregnyl? Buik, been, bil? Laat een dinnetje hem zetten die is verpleegkundige. De gonal-f durfde ik zelf wel te doen maar deze niet denk ik.

@maaikemiel; knap hoor dat je hem zelf hebt gezet. Heb je al getest??

liefs Wen

16. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    ik heb hem in mn vetrol gezet haha :p

heb nog niet getest.. wil wel maar vorige keer werd ik 2 dagen nadat ik (negatief) had getest ongi... dus wacht nog even.. ook al is het moeilijk vol te houden hoor..

ik duim voor je dat het de 1e x gelijk raak is voor je!

17. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Ohw in een vetrol dan komt het helemaal goed bij mij...haha;)

Kan me voorstellen dat je nog niet getest hebt...ik moet zeggen dat ik ook regelmatig had als ik testte dat ik dan net daarna ongi werd:(
    De laatste keer had ik echt zoiets van nou ik test nog maar niet want het komt toch nog wel en toen bleek ik zwanger te zijn(helaas uitgedraaid op BBZ).
    Mijn duimen draaien volop voor je,

liefs Wen

18. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Volgens mij bedoel je Pregnyl op dag 3 en 6 na de iui, dat wordt soms gedaan als iemand een te korte luteale fase (=de fase na de eisprong) heeft en dan in een lagere dosis dan voor de eisprong. Maar als dat allemaal goed is, heeft het totaal geen zin.

@ik weet niet meer wie: Puregon is FSH= een hormoon, is hetzelfde als Gonal-F, is hormoon om eitjes te laten rijpen. Pregnyl=HCG= ook een hormoon, om een eisprong op te wekken. Ik spoot altijd alles zelf, ik werk ook in de zorg, na 1x onder begeleiding van een pleeg spuiten kon ik het wel zelf. En de Pregnyl doe ik ook in mijn buik/vetrolletje;)

@MaaikEmile je gaat echt niet dood door een beetje lucht in een spuitje onderhuids hoor! Pas als er een behoorlijke hoeveelheid lucht in een ader wordt gespoten, is er kans op doodgaan, maar dan hebben we het over een halve infuusslag vol lucht, best veel dus ;)

Ik zet mezelf maar even niet op de lijst, omdat ik wachtend ben op de menstruatie om met de volgende iui te beginnen...ik heb er zin in! Voor deze ene keer mag het wel komen :D

19. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland

het gaat nu heel goed met mij, we zijn eigenlijk al sinds 2005 in afwachting van... eerst 2 MK en toen werd ik ziek, maar we hebben de hoop en vertrouwen nooit opgegeven en zodoende zijn we vrij snel na de laatste kuur verhuisd van afdeling oncologie naar de IVF afdeling in het ziekenhuis lees 3 maanden geleden..... toen we groen licht van de oncoloog kregen zat ik bij wijze van al bij onze IVF arts op schoot........ en die was gelukkig ook meteen van de aktie en zodoende zijn we waar we nu zijn..

ik hoop dat ik hier een hoop positieve verhalen zal lezen en meiden vooral positief blijven hoor al is het soms erg moeilijk, want wachten is nl erg naar ook al duurt het `maar`twee weken het blijft lang, geef de moed niet op !! veel schrijven en vragen stellen !

Robing ;)

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Klingel; die 500.000 zaadjes zijn inderdaad het totale aantal zaadjes na opwerking. Dus niet per mm. (sorry).
    Zoals je weet kan de zaadkwaliteit schommelen. Helaas.

Een SOT test is volgens mijn ZH iets anders dan het opwerken van het zaad voor IUI en ook iets anders dan de gewone zaadtest. Ze kijken langer naar het zaad, hoe beweegelijk/sterk/etc het is, ook na 10 of 20 uur. De exacte medische omschrijving heb ik niet. Mijn uitleg is meer de Jip en Janneke uitleg...
    succes ermee. En gewoon erom vragen als je wil.

Deel Deze Pagina