iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    ik kreeg net bericht uit het ziekenhuis de bloeduitslagen waren al binnen. Dus ik kreeg meteen de zenuwen omdat ze me eigenlijk maandag zouden bellen.
    Alle uitslagen waren verder goed, ze wilde toch meteen de IUI inplannen voor a.s. maandag mits ik niet meer zo hevig vloei.

Hopelijk kan iedereen even meeduimen voor me...?

Nog even terugkomend op mijn cyclus, ik zou best willen ruilen met iemand die een langere heeft. Mijn natuurlijke cyclus duurt een dag of 18/19. Op dag 10/11 de eisprong en 7/8 dagen later ongi vanwege progesteron tekort.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Talulah: natuurlijk duim ik voor je mee! Wat een lastige cyclus heb je ook....Kan me heel goed voorstellen dat je graag met iemand zou willen ruilen.

3. thalulah kijk dat is dan weer beter nieuws.. duim voor je!

4. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    Be Happy kan best zijn dat ze dus te laat zijn geweest, maar goed het hoeft niet. Bij mij is dit dus wel 2x het geval geweest, de avond ervoor de eisprong en de volgende dag de IUI. Dit heb je als artsen soms niet naar je luisteren omdat je er toch geen verstand van hebt...ahum luisteren naar je eigen lichaam kan dus niet??

Ik moet het semen zelf ophalen bij het lab met paspoort en al. Dan krijg ik dus het buisje mee wat ik in mijn hand hou of in mijn jas stop en dan moet ik het hele ziekenhuis door. Bij de fert.afdeling zijn ze meestal wel op tijd helemaal als het om IUI gaat, soms moeten we 5 min. wachten. Dan geef ik het buisje aan de arts en zei plaatst het in het rietje/spuitje

5. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Dames!!

Ben eventjes weer niet geweest.
    Vandaag zijn mijn regels gekomen.
    Was 1 dag overtijd.
    Maandag weer de uitgangsecho
    Dat word dan alweer de 6de iui

Talulah, wat ik me afvraag is waarom ze jou dan geen progesteron bolleltjes geven of pregnyl omdat dan te ondersteunen.
    Mijn cyclus is 26 dagen.
    Maar met de 1ste iui was ik na 9 dagen alweer ongi, wat dus veelste vroeg was.
    Naar aanleiding daarvan heb ik progesteron gekregen wat je baarmoederslijmvlies dik houd en je menstruatie uitsteld.,
    Misschien kan je dat aan je FA voorstellen? :)

En over het afhalen van het semen dat doen wij bij het laboratorium. In een buisje maar die doen we dan meestal in de envelop met de uitslagen :) die kijken we ook altijd gelijk als we de envelop krijgen..

Zora en?
    en biekie?
    Breng ons goed nieuws :)

al met al een fijn weekend allemaal

6. Biekie

Biekie Lid

Jun 9, 2009
    90
    0
    0
    Hey dames,

Hierzo is (nog) alles rustig!
    pff wordt gek van mezelf!
    Tot gister was ik er zeker van dat het deze keer raak zou zijn..vanaf gister wist ik zeker dat ik ongi zou worden en voelde ik me zo ontzettend ellendig..en vandaag?? Nog steeds niks!!??
    Nu weer die hoop, ja het kan toch nog!!!
    Wachten, wachten en nog eens wachten..zolang er een mooi vooruitzicht is niet erg natuurlijk, maar ik ben er zoooo bang voor.....!!!!!
    Nou ja, ik hoop dat we binnenkort weten waar we aan toe zijn..
    Ik blijf nog heel even hoop houden...

liefs Biekie

7. Biekie

Biekie Lid

Jun 9, 2009
    90
    0
    0
    @ Funkie: Balen voor je meid! Ik weet helaas precies hoe je je voelt! Ik hoop dat je snel de kracht en energie weer vindt om door te gaan met poging 6! Ik ga zeker voor je duimen....!!

8. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    Funkie lief dat je mee denkt! Ik zit al heel lang aan de Utrogestan, dat gebruikte ik al voordat ik met de IUI's begon!
    Met Utrogestan krijg ik op dag 10 bruinverlies en dan 3 dagen later word ik altijd ongi.

9. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik ben vandaag geweest voor een FM alweer de 3de,nu moet ik vandaag morgen en zondag 150 eenheden spuiten (ipv 75),omdat mijn follikel te weinig was gegroeid. Ik had afgelopen maandag 2 follikels links van 8mm,die waren nu 9 mm. Zou ik nog kunnen hopen deze cyclus dat dit goed komt,of kan ik ervan uitgaan dat ze niet meer de gewenste grootte halen.

10. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Talulah wat balen van het bloedverlies...

Funkie balen van de duivels :S

Het is niet zo erg als de iui iets later dan de eisprong plaatsvindt, het eitje blijft best nog even leven.

Het bewerkte zaad mag zeker een uur blijven liggen voordat het ingebracht moet zijn! TIjd genoeg dus...

Idem, het wordt kant en klaar afgeleverd. In het ziekenhuis waar ik werk overigens niet, daar moet iemand het in een soort reageerbuisje afhalen bij het laboratorium.

Ik ben vandaag voor uitgangsecho geweest en gelukkig is de cyste weg en mag ik beginnen met Puregon. De eerste spuit zit er in, donderdag de eerste fm! Spannend weer, ik hoop dat het deze keer in 1x raak is...fijn weekend allemaal!

11. sen13

sen13 Lid

Oct 18, 2008
    90
    0
    0
    @be happy: Heb hetzelfde gisteren aan de FA gevraagd toen ze mij ging insemineren. Ik had ook het gevoel dat ik woensdagavond al krampjes had en heb `s ochtends op de dag van iui getemperatuurd. Deze temp was 0.24 hoger dan anders, dus was bang dat de eisprong al was geweest. Ze zei dat een ei iig 12 uur kan blijven leven en dat zelfs bij enkelen (uit studies gebleken) het ei wel tot 18 uur kan blijven leven.

Daarnaast heb ik de vraag gesteld hoe het zit met pregnyl. Ze zei dat de werking van Pregnyl pas na ongeveer 33 uur begint. Dus vanaf die 33 uur heb je kans dat het gaat springen. Meestal is dat na 38 uur. Ik dacht ook dat het binnen 36-42 uur zou zijn, dus dat kan ook al met 10 of 20 uur. Maar dat is dus niet zo. ALLEEN als je eitjes al groot zijn, bijv. 24 mm kunnen ze al eerder springen, maar dat is dan gewoon door je eigen lijf. Niet door pregnyl! Hopelijk is het wat duidelijk, het maakt mij iig iets zekerder.

@Lilmono: Heb ook al sinds gisteren last van krampjes en soms wat steken. Heb ik na de eerste 2 iui`s ook gehad.
    Volgens de FA (ik vraag werkelijk ALLES uit :) ) komt het doordat de eitjes (zwaar) hangen aan je eierstok en dat gevoel lijkt op een eisprong, maar ook na de eisprong is het nog even gevoelig......

@ Talulah: Hopen dat het maandag doorgaat!!!!!!!!! Suc6 met de uitslag!

@mercedes: Op de hoeveelste cyclusdag zit je??

@ Biekie: En? Heb je al getest? Idd erg spannend! Veel suc6!!

@ Funkie: Wat ontzettend balen weer........... Wachten duurt zo vreselijk lang als je iets zo graag wilt. Hopelijk is het de komende keer raak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier dus gisteren de 3e iui gehad. Hopelijk slaat deze net zo goed aan als de 2e, toen was ik zwanger. maar helaas een vmk.
    Het zaad is niet goed, wordt ook niet beter helaas...
    Vorige keer 1 miljoen en 40% beweeglijk en gisteren 8 miljoen maar 22 % beweeglijk. Wat is nu belangrijker vraag ik me af?
    Goed, de wachtweken zijn weer begonnen. Mag testen als we op vakantie zijn!!

Fijn weekend ladies!!

12. sen13

sen13 Lid

Oct 18, 2008
    90
    0
    0
    IUI MEIDEN

Hope76: 2e IUI gehad (pijnlijk!!!) nu weer afwachten...
    Anouk: Ook 6e IUI mislukt. Nu pauze en dan IVF
    Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, 19-5 3e IUI 24-5 extra pregnyl
    Be Happy: IUI in eigen cyclus met Pregnyl. 1e IUI mislukt. 17-07: 2e IUI.
    Benthe: na IUI gestart met IVF
    Biekie: 6e IUI icm Gonal F 75 mg en pregnyl NOD 17 juli
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, nu pauze
    Dopey: 17-07 uitgangsecho, IUI 5 (1e IUI weer na ma) Puregon/Pregnyl
    Emmy: pauze ivm operatie myoom
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 2e IUI Puregon mislukt, 3e IUI Puregon/Pregnyl mislukt
    Ieoor: 5 x IUI mislukt, nu door met IVF
    Klingel 3e IUI 6 juli met pure&preg
    Lauwtje: 3e IUI Mislukt. Nu zomerstop in zh.
    Lilmomo: 1e iui juli 13 juli FM meting 15 juli 1e iui
    Lola2: 3de IUI mislukt. Wegens vakantie geen hormonen dus deze ronde gaan we voor zelfinseminatie.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli
    Robing: 1e IUI in eigen cyclus juli
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui gehad.
    Talulah 5x IUI mislukt, op de wachtlijst voor IVF
    Traantje: 1e IUI 2-5 mislukt
    Willemijn: 1e IUI,mislukt, clomid 100 mg en pregnyl
    Zora : 6e IUI NOD 17 juli, 30 juli intake IVF

HET WACHTBANKJE

Funkie: testen vanaf 15/7
    Zora: testen vanaf 17/7
    Biekie: Testen vanaf 17/7
    klingel: Testen vanaf 21/7
    Robing: Testen vanaf 23/7
    Lilmomo: Testen vanaf 29/7
    Sen: Testen vanaf 30/7
    Be Happy: Testen vanaf 31/7

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini & Puck1234
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas) & Dopey (helaas ma 10 weken)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

13. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Funkie, wat rot meid, sterkte en een dikke knuffel!

Be Happy, bij ons wordt het semen opgehaald door de assistente, zhet buisje staat in een rekje. In het weekend moet je het zelf halen, en dan moet je het ziekenhuis door met een comlete koffer, soort koelbox volgens mij.

Talulah: Hier ook nog even een knuffel en ik duim!

Biekie: duim ook voor jou, hier ook nog geen rood. Denk dat morgen de sluizen openbreken.....die onzekerheid is killing, hoe nuchter ik ook ben....maar ze hebben dus als ik morgen ongi word zoals ik al vermoedde voor de 2e keer een dag te vroeg de IUI gedaan. Mijn LF is namelijk altijd 14 dagen.

Mercedes: Ik duim dat ze doorgroeien meid!

Sen: Spannend weer, duim voor je!

Fijn weekend meiden!

14. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg

Ik zit vandaag op cyclusdag 17,je mag normaal maar doorspuiten tot 20 zei mijn gyn,ik moet nu 3 dagen 150 eenheden spuiten ipv 75 in de hoop dat maandag die 2 follikel genoeg gegroeid zijn en anders zou de gyn overleggen met een andere arts.

Fijn Weekend allemaal

15. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Hey meiden, voordat ik met de iui starten had ik in mijn cyclus altijd na me eisprong die aanhoudende pijn links en recht, nu is het dus nog steeds zo. Dus ik denk niet dat de 1e iui gelukt is.
    De hoop is bij mij ver beneden 0 eigelijk omdat ik voel wat ik altijd voel.

groetjes lilmomo

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Sen; wordt jij in Den Bosch door de fertiliteitsarts geinsemineerd? Wat vreemd. Dat doen toch enkel de verpleegkundige?

Funkie; balen meid! Jij moet ook al voor je 6e (en laatste?) IUI gaan. Succes.

Talulah; hoe is het? Ik hoop dat het al minder is.

Biekie en Zora; hoe gaat het? Nog niks?

Iedereen die wacht; succes.

17. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Dames!

Ieoor, gelukkig is het nog niet mijn laatste iui!
    De eerste 2 waren mislukt, de 3de zwanger
    Dus de 4de iui is niet de 4de maar weer de eerste, omdat je zwanger bent geweest begint het dan weer opnieuw.
    Dus de 1ste iui (4de) was ik weer zwanger maar opnieuw vmk.
    Nu is het dus weer poging 1 geweest omdat ik weer zwanger was...
    Daardoor kom je niet in aanmerking voor IVF omdat het zo ook lukt.
    En om heel eerlijk te zijn ben ik daar wel heel blij mee.
    Want als het zo ook gaat waarom zou je dan een veel intensiever project in gaan? toch :)

Denk dat mijn volgende iui rond de 30-31 aug is,
    ben ik ook wel blij mee want dat is mijn laatste werkdag en dan heerlijk 3 weken vrij.. geen stress geen druk gewoon relax
    Daarbij komt dat ik ook heerlijk op vakantie ga, heb gister geboekt :D naar gran canaria waar ik verleden jaa ook ben geweest...

@ Talulah, oke dan meid dat je dat al gebruikt. Maar het helpt dus niet echt?

Sen idd hopen dat het snel weer raak mag zijn. Maar de moed zakt je al snel in de voeten als je 2x achter elkaar een vmk heb gehad, maar ook weer niet omdat het lichaam toch weer hoe het moet..
    Ik weet ook pcies hoe jij je voelt.. en hoop ook dat jij ( en alle andere hier) snel in verwachting zijn...

En biekie en zora ik wacht nog steeds op goed nieuws van jullie...

xxx

18. sen13

sen13 Lid

Oct 18, 2008
    90
    0
    0
    @Ieoor: ik wordt idd door de verpleegkundige geinsemineerd. Maar ik noem ze daar allemaal gewoon arts. Uiteindelijk weten ze (meestal) toch hetzelfde. Ik stel altijd veel vragen, al bij de FM, om verder geen onzekerheid te hebben met dingen die in mn hoofd blijven rondspoken.

Fijn weekend allemaal!!

19. Biekie

Biekie Lid

Jun 9, 2009
    90
    0
    0
    IUI MEIDEN

Hope76: 2e IUI gehad (pijnlijk!!!) nu weer afwachten...
    Anouk: Ook 6e IUI mislukt. Nu pauze en dan IVF
    Beehappy76:2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma, 2x IUI mislukt, 1x ICSI mk 11,6wk, 19-5 3e IUI 24-5 extra pregnyl
    Be Happy: IUI in eigen cyclus met Pregnyl. 1e IUI mislukt. 17-07: 2e IUI.
    Benthe: na IUI gestart met IVF
    Biekie: 6e IUI icm Gonal F 75 mg en pregnyl NOD 17 juli
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, nu pauze
    Dopey: 17-07 uitgangsecho, IUI 5 (1e IUI weer na ma) Puregon/Pregnyl
    Emmy: pauze ivm operatie myoom
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 2e IUI Puregon mislukt, 3e IUI Puregon/Pregnyl mislukt
    Ieoor: 5 x IUI mislukt, nu door met IVF
    Klingel 3e IUI 6 juli met pure&preg
    Lauwtje: 3e IUI Mislukt. Nu zomerstop in zh.
    Lilmomo: 1e iui juli 13 juli FM meting 15 juli 1e iui
    Lola2: 3de IUI mislukt. Wegens vakantie geen hormonen dus deze ronde gaan we voor zelfinseminatie.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli
    Robing: 1e IUI in eigen cyclus juli
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui gehad.
    Talulah 5x IUI mislukt, op de wachtlijst voor IVF
    Traantje: 1e IUI 2-5 mislukt
    Willemijn: 1e IUI,mislukt, clomid 100 mg en pregnyl
    Zora : 6e IUI NOD 17 juli, 30 juli intake IVF

HET WACHTBANKJE

Funkie: testen vanaf 15/7
    Zora: testen vanaf 17/7
    klingel: Testen vanaf 21/7
    Robing: Testen vanaf 23/7
    Lilmomo: Testen vanaf 29/7
    Sen: Testen vanaf 30/7
    Be Happy: Testen vanaf 31/7

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini & Puck1234
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas) & Dopey (helaas ma 10 weken)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

Hai meiden,

zoals jullie zien heb ik me van het wachtbankje afgehaald...
    Helaas hierzo geen goed nieuws:x
    Ik had er zoveel vertrouwen in dat het deze keer gelukt zou zijn, maar vanochtend zijn toch weer die verdomde rode duivels gekomen...
    Ik voel me echt heel erg verdrietig en kan het nog niet helemaal bevatten dat we nu dus definitief door zullen moeten gaan met IVF.
    Ik was op mijn werk en stortte echt totaal in, ben maar naar huis gegaan want dat had echt geen zin meer. Ben heel depressief in mijn bed gekropen en heb toch een paar uur geslapen..
    Hopelijk heb ik dit snel weer een plekje gegeven. We hebben donderdag 23 juli ons gesprek bij Geertgen wanneer we met IVF gaan starten. We willen eerst op vakantie dus dat zal eind september begin oktober gaan worden...
    Ga me nu maar opladen om weer iets te gaan doen...:(

20. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    Biekie meid wat vervelend joh, ik ken je gevoel maar al te goed!
    Sterkte....

Ik ben me aan het voorbereiden dat de IUI maandag niet door gaat. Er is nog niks verandert en ben net zelfs door gelekt toen ik in de winkel liep, ik had al een flauw vermoeden dus ik wilde vlug naar huis en jaaa hoor. Ben meteen onder de douche gesprongen. Zoveel bloed maakt me vrij onzeker want waar moet het allemaal vandaan komen, nog maar niet te spreken over die stolsels..........voel me verdrietig....

Share This Page