iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik weet nu nog helemaal niet hoe dit traject in elkaar zal zitten. Ik hoop niet dat ik moet spuiten. Kan namelijk niet tegen injecties.

Moet je met IUI altijd hormomen spuiten?

2. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Meestal moet je pregnyl spuite om je eisprong op te wekken die dan 36-40 uur na de pregnyl spuit plaats vind samen met de iui.
    Dat was in iedere geval wel bij mij en de meeste die ik ken op eigen cylcus. Maar er kan ook een ander alternatief zijn op eigen cyclus bv met ovaluatie testen. Maar je kan er beter over spreken hoe of wat met je gyn.

groetjes lilmomo

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb rond dag 14 mijn ei altijd. Zal ik het dan alsnog moeten opwekken?

Zoals je waarschijnlijk merkt ben ik hier dus nog helemaal beginnend in.:)

4. geeft niet ik ook nog hoor..

ik weet al wel dat ik moet gaan spuiten, puregon en pregnyl ..
    terwijl t niet aan mij ligt.. maar dat doet ons ziekenhuis denk ik gewoon standaart ofzo

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hebben die hormonen ook bijwerkingen? En moet je straks veel vaker naar het zh? Ik vraag me af hoe dit te combineren zal zijn met werk, want dit wil ik niet gelijk aan mijn leidinggevende vertellen.

6. ja die hormonen kunnen dezelfde bijwerkingen hebben als dat je zwanger bent,... moe, misselijk, stemmingswisselingen...
    hoeft niet hoor iedereen reageerd er anders op.
    ik zal dan wel vaker in die week terug moeten komen ja, voor de fm meetingen..
    gelukkig heb ik dan vakantie

7. ik heb t afgelopen 3 jaar niet verteld aan mijn leidinggevende. maar nu we gaan behandelen wel. zeker met die spuiten en eventuele bijwerkingen, t steeds naar t ziekenhuis moeten dus miss vrije uren opnemen. en dan de behandeling zelf nog.. dus heb t nu wel verteld. ik vond t wel een opluchting hoor

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Oeps... dat is gezellig.

Wanneer krijg je fm meetingen?

9. dat weet ik ook niet precies nog. ik moet deze cyclus eerst bloedprikken op t vrouwenhormoon. en als dat goed is mag ik volgende cyclus beginnen met die spuiten. heb de recepten al binnen en de dvd over t spuiten ook.
    verder weet ik ook nog vrij weinig.. ben dus ook echt een leek

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb net een nieuwe baan en wilde dit zonder bekendmaking doen. Zou het niet leuk vinden het te moeten vertellen.

11. oo ja dan is t een ander verhaal. dan zou ik ook nog even wachten denk ik.. tot t echt niet anders kan dan t te vertellen natuurlijk..

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dus wacht ik eerst het gesprek met de gyn. af en dan weet ik meer.

Waar dienen de hormonen puregon en pregnyl voor?

13. puregon is om meerdere eiblaasjes groot te maken, en pregnyl is om de eisprong op te wekken..

mij nog steeds een raadsel waarom ik moet spuiten omdat ik een aardig regelmatige cyclus heb met eisprong maar ja t zal wel haha beter te veel dan te weinig eraan doen denk ik dan maar

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hmm, ik denk dat dit maar in mijn achterhoofd hou. Ik heb namelijk ook een regelmatige cyclus.

15. heb je goed.. ik ga t ook nog even vragen hoor.. als ik nu ongesteld word.. morgen of van de week ofzo.. dan bel ik ook nog even op om te vragen waarom dat eigelijk moet..

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Kun je dat niet nu al doen? Dan ben je met je ongi al op de hoogte.

17. nee want als ik ongi word dan is t pas bij de volgende keer ongi spuiten. dus heb nog een maandje hihi

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dus ben je sowieso een maand kwijt. Jammer...

19. ja daar baalde ik ook van.. want wachten duurt lang... al bijna 3 jaar wachten we.. maar deze 1,5e maand sinds we t weten lijkt echt een eeuwigheid te duren.. is echt niet grappig.. dus zit echt te hopen dat ik snel ongi word..

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik duim met je mee!

Deel Deze Pagina