Alles kan natuurlijk. Maar zoals ik al zei: ik had hetzelfde de vorige ronde. Ook nog nooit zo'n korte cyclus gehad van 24 dagen. Ik was echter (helaas) niet zwanger. Maar goed, als je vrijdag toch heen moet voor FM, dan kan de gynaecoloog wel zien of er een zwangerschap zit OF dat er eitjes beginnen te groeien. In het laatste geval is een bloedtest dus niet nodig, want als je zwanger bent, groeien er geen eitjes.... Ik begrijp dat je nog steeds erg hoopt dat je ongi geen ongi was, maar alsjeblieft lieve meid, houd er rekening mee dat het gewoon je menstruatie was. Zou het jammer voor je vinden als je tegen een teleurstelling aan loopt! Ik ben af en toe erg moe, maar dat zal wel komen doordat ik afgelopen weekend een druk weekend had met allerlei verjaardagsfeestjes. Zoals ik net ook al zei tegen Lilmomo, om teleurstelling te voorkomen ga ik er gewoon van uit dat ik deze week de ongewenste visite ook wel op bezoek krijg.... @ Timon: is er bij jouw ziekenhuis een wachtlijst voor IUI? Ik hoop dan voor je dat het inderdaad gunstig voor je uitkomt qua cyclus. @ Funkie: zo zeg... twee flinke eitjes! Hoop en duim voor je dat ze flink hun best gaan doen en dat een eitje een date wil aangaan met het zaad van je mannetje. @ Pearl: inderdaad, geen bloed geeft moed! Ben je al eens eerder zo lang overtijd geweest? Heb je een regelmatige cyclus? Ik hoop voor je dat je toch zwanger bent! @ Dopey: kom erbij op het wachtbankje, gezellig! Dat wordt weer twee lange weken hopen, duimen en afwachten. Hier is het broekstaren inmiddels weer begonnen.... Weet je wat best wel raar is trouwens? Ik zie dat iedereen hier eigenlijk wel te horen krijgt hoeveel zaadjes er worden ingebracht. Het enige wat wij te horen krijgen van de gynaecoloog is dat "het" goed is. Meer niet. Ik zei net tegen mijn vriend dat, mocht een volgende keer nodig zijn, ik eigenlijk ook wel wil weten hoeveel zwemmers m'n lieverd heeft. Al was het maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik heb daar toch recht op of niet?
Ik heb 1x een cyclus gehad van 52 dagen zonderde clomid. Met de clomid zat ik altijd op 33 dagen. Dus geen idee hoe het gaat lopen. Als ik over 3 dagen weer nega test dan bel ik de gynaecoloog want dan moeten ze toch echt verder kijken en eventueel een injectie of medicatie geven om het op gang te brengen. Dat zou dan de 1e keer zijn. Ik wacht gewoon rustig af.
Be happy, het is toch helemaal niet prettig om alleen maar te horen dat het wel goed is? Meer informatie is altijd prettig, want het gaat wel over jullie lijf en kinderwens. Gewoon doorvragen, hoor! Ik heb vandaag ook doorgevraagd over beide zaadonderzoeken en het nieuwe traject. Het gaat ons echt wel aan en dus mogen ze ons ook alles vertellen. Nu weten we dat ook dat de 2,5 en later 4,7 miljoen zaadcellen goed zijn en de fouten er al uitgehaald waren. Zo word je wijzer. Ja, bij ons blijkt een wachtlijst te zijn. Deze is nu enkele weken, maar kan blijkbaar ook 3 maanden zijn. Nou, ik ben nu erg blij met de vakantie. Over zo'n 3 weken heb ik mijn ei weer en hoop dus dat we gelijk voor IUI kunnen gaan.
Ik hoop er niet meer op dat ik alsnog zwanger ben en ik weet dat ik gewoon ongi ben geworden maar me tante zei dat ik het toch moest vragen want ze kreeg altijd uitgangs echo's enzo en dat is hier dus niet het geval. Ik kreeg trouwens de vorige keer ook niet te horen hoeveel zaadjes het waren hoor! Alleen dat hij opschreef 0,2 ml vlot wat dat inhodt geen idee vrijdag even vragen. groetjs lilmomo
@ Lilmomo: even een bekentenis van mij...De vorige ronde was bij mij dus ook erg kort. Ondanks dat ik ongi was geworden, fantaseerde ik / hoopte ik toch dat toen ik weer voor de 1e FM bij de gynaecoloog zat, de beste man zou zeggen: heee, je bent zwanger.......Beetje raar, maar ja. De kinderwens zit diep. Hier is de moeheid over. Zal inderdaad wel met het drukke weekend te maken hebben gehad. Afgelopen nacht ongikrampen gehad. Ik zal dus een dezer dagen vast wel weer ongi gaan worden. Hebben jullie dat trouwens ook? Dat je na je IUI niet kunt wachten op je testdag, maar dat je toch zenuwachtig begint te worden naar mate de testdag dichterbij komt? Daar bedoel ik mee: telkens als ik nu naar de WC ga, ben ik bang bruinverlies of roodverlies aan te treffen op het papiertje. Ik zit nu telkens het WC-papiertje grondig te onderzoeken. Bang voor de ongi, bang voor weer een teleurstelling.......
Gister op dag 32 (normaal =dag 31) ingesteld geworden, heel licht roze, paar druppels, zh gebeld om afspraak van nacontrole te maken (omdat er 3 eitjes zaten bij de iui behandeling) Ik kreeg weer iets hoop,misschien was er wel 1 blijven zitten.Maar helaas de ong. heeft aardig doorgezet, nu denk dat we ons klaar moeten maken voor de volgende ronde IUI (zie er nu al zo tegenop, gewoon de pijn!) Maar goed ik moet morgenvroeg (3e dag dus)om 8.30 uur bij de gyn. zijn, we zullen zien wat er te zien is, of helemaal niets en wanneer we dan de baarmoedermond gaan oprekken en opgaan voor de 3 IUI behandeling. Positief denken gaat op het moment echt niet, wat mensen ook zeggen...dat valt niet mee.Ik heb echt het gevoel dat het nooit lukt. Maar goed eerst morgen maar eens horen. Liefs Hope76
Keihard aan het werk Ik heb dat ook hoor, dat ik aan de ene kant neit kan wachten tot ik kan testen en helemaal de zenuwen heb voor elke keer afvegen...daarbij zijn mijn verwachtignen nu extra hooggespannen omdat het de vorige keer raak was...maar aan de ander kant weet ik ook heel goed dat het nu echt niet zo hoef te zijn, want de vorige keer was ook pas de 4e ronde raak... zucht, nog 13 dagen! Hoop wat gaan ze doen, de baarmoedermond oprekken??? balen van je ongi Mijn duimen draaien hoor voor wie dat nodig heeft!
@Dopey: Ze willen het inderdaad gaan oprekken, de IUI behandelingen die ik nu heb gehad zijn zo pijnlijk dat ze deze 2 keer al een haakje aan de baarmoedermond moesten plaatsten om de zaadjes zover mogelijk te krijgen (nu hebben ze ze zover mogelijk ervoor gelegd) Nog 13 dagen in spanning... zenuwslopend he? Vooral die laatste paar dagen. Hoe gingen jouw IUI behandelingen, 5 ook alweer...hebben ze het bij jullie al misschien over IVF of is dat niet aan de orde ? Kan ook dat jullie dat niet willen natuurlijk... Wij hebben ook een MK gehad met 10 weken nu alweer een jaar geleden. Ik duim voor je dat je over 2 weken een leukere banner hebt !! Hope
Bij de vorige IUI hebben we het al over IVF gehad, en daar zouden we ook meer info over gaan krijgen en zo, maar toen bleek ik dus zwanger. Na de miskraam hebben we samen met de gyn besloten nog 3x IUI te doen en dan evt door voor IVF. En ja, het is inderdaad heel spannend allemaal, vooral volgende week. Die eerste wachtweek wil nog wel, die tweede...en nu helemaal , ik weet dat het kan! Wanneer gaan ze nu de boel oprekken? Lijkt me niet zo'n pretje, of doen ze het dan vlak voor de IUI?
De baarmoedermond oprekken... Ik moet nog beginnen met het IUi traject en zie dan dit soort berichten. *slik* Doet het openen van de bmmond zo'n pijn? Be Happy; Je mag vandaag testen. Spannend!!!
Hoi meiden! Nee, ik mag vrijdag pas testen . Dat is precies 14 dagen na IUI. Hier gelukkig nog geen ongi. Mijn ongi begint normaliter altijd met een zeurende lage rugpijn. Zeer kort daarna krijg ik wat bruinverlies gevolgd door de bekende rode derrie. Verder heb ik altijd weinig last van mijn ongi (niet of nauwelijks buikpijn). Sinds maandagnacht heb ik af en toe erge ongi-pijnen. Dinsdagavond was het zo erg dat ik tegen mijn vriend wilde zeggen dat ik vast ongi zou worden. Ik naar de WC, helemaal niks (gelukkig!). Ik ga er nog steeds van uit dat ik wel ongesteld zal worden hoor. Dit om een teleurstelling te voorkomen. Maar in elk geval heb ik deze pijnen anders nooit voordat ik ongi wordt (maar misschien is het wel wat nieuws..). Vanochtend was ik ook even duizelig. Was met het huishouden bezig en ik viel bijna van het huishoudtrapje af. @ Hope76: dikke knuf van mij. Het is nooit leuk om die ongewenste rode visite weer op bezoek te krijgen . Dat klinkt aardig eng trouwens dat oprekken van de baarmoedermond. Hopelijk valt het erg mee. En hopelijk heeft het direct resultaat! Dat is het belangrijkste. @ Dopey: tja, die wachtweken. De eerste week kan ik niet wachten totdat de tweede wachtweek ingaat. Maar als ik eenmaal in de tweede wachtweek zit, durf ik nauwelijks meer naar de WC. Bang om iets teleurstellends aan te treffen op het WC-papiertje . Ik hoop dat deze weken voor jou voorbij vliegen en dat je positief mag testen aan het einde van deze irritante wachtweken. Ik hoop trouwens ook altijd dat ik het erg druk heb in de wachtweken, zodat ik er zo min mogelijk bij stil kan staan. Hebben jullie dat ook?
Kijk jij een beetje uit? Bijna van het keukentrapje vallen... Misschien geven die pijnen juist zwangerschap aan. Dat hoor je toch meer. Nu ga je natuurlijk meer broekloeren, maar ik duim voor zwangerschap.
Nee, tenminste, ik voel bijna niks van de IUI zelf. Normaal gesproken is je baarmoedermond namelijk ietsje open rond je eisprong, en dan kan dat dunne slangetje er makkelijk door. Behappy spannend is het wel! Ik probeer inderdaad ook die 2e wachtweek maar vol te plannen, anders word ik gek van mezelf...
Hey Dames hier ook weer een berichtje van mij! Hope balen dat je weer ongi bent geworden, dikke knuf En dat van die baarmoedermond ieuwwww moet er niet aan denken zeg.. De eerste 3 keer ging bij mij ook niet echt makkelijk duurde enkele minuten voordat het kateterje er in zat maar nu de andere 3 x wel makkelijk gelukkig... Vandaag de IUI weer gehad... 7 miljoen zaadjes waarvan goed bewegelijk. Daarna paar keer wezen plassen niks aan de hand.. Maar na die paar keer moest ik weer en toen had ik een beetje bruinige afscheiding!? Iemand idee wat dat is?? MIsschien adertje ofzo geraakt? Heb dat bij de andere 5 x niet gehad.. Ook moest ik door naar de verpleegkundige om nieuwe medicijne op te halen.. dat als ik eventueel zwanger hier van raak ik gelijk aan de injecties moet om mijn bloed dun te houden Het schijnt een vervelende prik te zijn met veel vloeistof die behoorlijk gemeen voelt zegt ze En waarvan ik behoorlijke blauwe plekke schijn te krijgen. Ik zie het allemaal niet echt zitten ben het beu dat het niet gewoon een keer blijft zitten en goed lukt... En daarbij komt nog dat het niet 12 weken spuiten is bij evt zwangerschap, nee je raad het nooit??????????? 9 maanden lang iedere dag zo een spuit zetten... Ik word letterlijk al panisch bij de gedachte dames... Moet die spuiten ook mee op vakantie nemen want als ik mag testen zit ik in Gran Canaria.. Lekker dan blauwe plekken op vakantie... Hopen dat ik ze mag gaan gebruiken Beetje dubbel gevoel heb ik erbij :S Maja xxx
@ Funkie: Ik heb tot nu toe bij elke IUI een bloeding gehad. Dit komt doordat de baarmoedermond goed doorbloed is en hoef je je dus geen zorgen om te maken.