iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Nou vanmorgen naar de gyn geweest om te controleren er misschien toch nog wat zat, maar helaas (dacht het al...) en je raadt het nooit, ik lag er toch mooi bij..meteen maar met een grote staaf naar binnen om de baarmoedermond op te rekken. (wilde het eigenlijk niet zien, maar hij hield het helemaal ophoog, dat ik niet kon missen (leek wel een lange dikke spijker ofzo) Maar okay, was wel pijnlijk, maar ging aardig goed gelukkig! Hij heeft ook uitgelegd dat ze met het flexibele slangetje de bocht niet konden halen omdat daar ribbeltjes zaten (niets ongewoons), en met deze iets stevigere lukte het wel. Nu mag ik 10 aug. weer voor de meting voor de 3e IUI.

Trouwens bij mij is het elke keer nog erg bloederig geweest,omdat ze het haakje dus aan mijn bm moeten plaatsen.Net in de meest vruchtbare periode heb je dus een bloeding van heb ik jou daar, en vrijen gaat dan dus echt niet. 1e keer wel geprobeerd, maar toen hebben we het wondje van de IUI weer opgehaald (kan je voorstellen wat dat voor bende werd, ik ben zo geschrokken..dat liever dus niet meer)
    Maar ik lees ook zat goede verhalen waar de IUI op zich pijnloos is, dus ik hoop dat het oprekken z'n werk heeft gedaan en dat de 3e keer beter gaat. Bah, weer een maand verder....

2. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    #13342 klingel, Jul 29, 2009
    Last edited: Jul 29, 2009
    hey IUIbeebs,

@gieg: hoe gaatie met jou :) in ' je eigen ronde' ? zou geweldig zijn als het NU gelukt is!!
    @timon: maak je je zorgen om de 1e IUI? is ook spannend he. ik moet zeggen, ik merk er helemaal niets van, terwijl de HSG een HEL was.
    @funkie: 7 miljoen SUPER! ik duim voor je! :)
    @be happy: voor jou wordt t ook spannend,.. ik duim!!!!
    @hope76: brr, dat klinkt eng van dat haakje! :$ spannend, de 10e weer een FM? ik duim ook voor jou!
    @dopey: begrijp ik goed dat de ivf dus wordt uitgesteld, en er meer iuis komen? poe, spannend allemaal he...

@mij: ik vandaag (dag9) eerste FM weer, en wat denk je: VIJF eitjes! 1 links en 4 rechts, allemaal ommenabij de 12mm. :$

grote griebels!!!! zou het komen doordat ik de puregon dit x op dag3 ben begonnen ipv dag5?

naja, aangezien ik heb besloten deze ronde zwanger te worden, gaat dat met de hoeveelheid eitjes de goede kant op! :p

ik hoop (en neem aan?) dat er meerderen achter blijven; en dat we met iets meer eitjes behoorlijk meer kans hebben.

de gyn zei: 20% kans op bevruchting per ei.

das met 3 eitjes (wordt nog een discussie of ze met 3 eitjes een IUI willen doen, ik denk t nog net wel..) dus 60% (!!!!) kans op een 1ling, 4% op een 2ling, 0.8% op een 3ling...

pfff! spannend!

vrijdag weten we meer..

heb goede vibes deze ronde, hoewel dit wel weer een beetje het andere uiterste is (na lui ei van vorige ronde)

we zullen zien!

hang in there, IUIbeebs!

knuf
    kling.

3. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Klingel: Ik heb al een paar dagen buikpijn en sinds vandaag pijn in m'n lies alsof ik nu pas m'n eisprong heb, maar dat lijkt mij stug. Als het deze ronde raak zou zijn, zou dat geweldig zijn!
    (maar verwacht het niet)

Heb jij niet per ongeluk ook de dosering verhoogd?
    Vijf eitjes is veel!
    Ik hoop dat er drie dominante overblijven zodat de IUI door kan gaan :)

4. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    @gieg: ik duim echt onwijs voor joe!!! :)

enne, ik heb de dosis een tikje verhoogd ;) maar ik weet niet of dat de reden is van zoveel eitjes.

de gyn in meppel heeft al eerder gezien en gezegd, dat er (in het begin van de cyclus) behoorlijk wat blaasjes zaten steeds..

ik hoop ook onwijs dat er nu wat eitjes achterblijven, 3 lijkt me geweldig (spannend) zat!

:)

5. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Boefje!!

Ik begin sowieso altijd op dag 3 met spuiten, dus ik verwacht dat het aantal eitjes komt door de dosering :)

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    @ Klingel: ik hoop het voor je dat er mooi 3 overblijven!
    Ik heb een keer na dosisverhoging (van 75 naar 112,5) ca. 12 eitjes gehad, dat was niet best, gelijk afgebroken. En de eerste keer had ik er drie, maar twee bleven bij 9 mm en 11 mm 'hangen'.
    Maar 5 kleintjes, laten we zeggen 3 door en dan 1 of 2 kindjes zou wel erg mooi zijn he!

7. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    ;)

denk je dat verhogen van 50 naar 50+2 al dat effect kan hebben??
    *kijkt onschuldig*

@botervliegje: 12!! wow!!! en gingen die allemaal groot groeien?
    ik gok *en reken* ook op ' blijven hangen '

slaap lekker allemaal en word snel zwang lieve IUImeisjes!
    :)

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoi lieve allemaal!

Hier nog steeds geen ongi te bekennen, ook nog geen voortekenen gelukkig. Laten we hopen dat het zo blijft! Als die irritante ongewenste visite wegblijft, dan ga ik zaterdag testen. Mocht dat positief zijn, dan meld ik dat uiteraard meteen even hier :D. Horen jullie niks van mij, dan zit ik waarschijnlijk in een dip, omdat het negatief is of omdat de ongewenste visite toch is langsgekomen....

Jeetje Klingel :$, wat een eitjes! De kans op een meerling wordt daardoor wel iets groter...Maar goed, als dat mij zo overkomen zou ik dat he-le-maal niet erg vinden hoor. Als ik maar zwanger mag worden, als ik maar moeder mag worden.

Las gisteren trouwens iets op het nieuws (op teletekst van RTL), wat mij niet helemaal lekker zit. Er stond dat zwangeren 4x zoveel kans hebben om ernstig ziek te worden en te overlijden aan de Mexicaanse griep dan andere mensen. Dit bericht ging mij niet helemaal in de koude kleren zitten. Ben er een beetje bang van geworden. Maar ik wil er mijn zwangerschapswens (ook mede gezien mijn leeftijd van 34 jaar) niet door opzij laten schuiven eigenlijk.

Hoe gaan jullie om met al die onrustbarende berichten in de media over de Mexicaanse griep en het zwanger worden?

9. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Oei, 5 eitjes, dat is teveel voor IUI...in mijn ziekenhuis doen ze geen IUI als er meer dan 3 boven de 16 mm zijn of meer dan 5 boven de 12 mm... Heb je op eigen initiatief de dosering verhoogd? Niet zo heel verstandig he ;)

Funkie wat zou je dan moeten spuiten, fraxiparine of innohep of zo? Dat is in elk geval niet veel vloeistof en ook niet zo pijnlijk, alleen moet je wel eke dag spuiten en dat is nog het vervelendst...maar voor het goede doel he!

Behappy het blijft spanennd bij je? :D Ik maak me niet zo druk over die mexicaanse grep, eerst maar eens zien...ik werk in de gezondheidszorg, dus loop ook nog eens extra risico om het te krijgen, maar goed, ik laat me tzt wel inenten. Ik heb ook nog eens astma trouwens, dus wat meer kans op complicaties van de griep. Nou ja, ik wacht het wel af hoor, als je je overal druk om moet maken, heb je ook geen leven ;)

Klopt helemaal, we zouden na de 4e IUI dooorgaan met IVF maar dat is nu dus uitgesteld na de zwangerschap...erg spannend inderdaad! Ik hink voortdurend op en neer tussen 2 gedachtes: ja ik word zwanger deze IUI want dat was de vorige keer ook zo, nee ik word vast niet zwanger want de vorige hadden we ook 4 pogingen voor nodig. Pfff was het maar een dikke week verder...

Nou meiden ik duim ook voor een flink aantal zwangerschappen hier de komende tijd, en ik wil dan zelf wel mee doen ;)

10. linda73

linda73 Actief lid

Jul 22, 2009
    114
    0
    16
    IUI MEIDEN

Anouk: Ook 6e IUI mislukt. Nu pauze en dan IVF
    Be Happy: IUI in eigen cyclus met Pregnyl. 1e IUI mislukt. 17-07: 2e IUI.
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, nu pauze
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) Puregon/Pregnyl, 27-07 IUI
    Emmy: pauze ivm operatie myoom
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 2e IUI Puregon mislukt, 3e IUI Puregon/Pregnyl mislukt, vakantiestop/rustrondes
    Hope76: 2e IUI gehad (pijnlijk!!!) nu weer afwachten...
    Klingel 3e IUI 6 juli met pure&preg mislukt
    Lauwtje: 3e IUI Mislukt. Nu zomerstop in zh.
    Lilmomo: 1e iui juli 13 juli FM meting 15 juli 1e iui
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli
    Robing: 1e IUI in eigen cyclus juli mislukt, 2e IUI in eigen cyclus
    Seat: 3de IUI Gonal F & Pregnyl
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui gehad.
    Talulah 5x IUI mislukt, op de wachtlijst voor IVF
    Traantje: 1e IUI 2-5 mislukt
    Willemijn: 1e IUI,mislukt, clomid 100 mg en pregnyl
    Linda73: 1e IUI

HET WACHTBANKJE

Lilmomo: Testen vanaf 29/7
    Sen: Testen vanaf 30/7
    Be Happy: Testen vanaf 31/7
    Giegel: Testen vanaf 6/8
    Linda73: Testen vanaf 6/8

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini & Puck1234
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas) & Dopey (helaas ma 10 weken)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.[/QUOTE]

11. linda73

linda73 Actief lid

Jul 22, 2009
    114
    0
    16
    Be happy, even laten weten dat ik aan jou denk.....

12. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    IUI MEIDEN

Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk
    Giegel: 1e IUI Puregon/Pregnyl afgebroken, 1e IUI mislukt, 2e IUI afgebroken, 2e IUI Puregon mislukt, 3e IUI Puregon/Pregnyl mislukt, vakantiestop/rustrondes
    Lilmomo: 1e iui mislukt 2 iui 31 july FM meting

HET WACHTBANKJE

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini & Puck1234
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas) & Dopey (helaas ma 10 weken)
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

13. Be Happy

Hey Linda73: welkom hier! :D

Het ene moment is het rustig hier en kun je alles goed bijlezen, het volgende moment wordt er als een razende gekletst hier. Maar het is hier erg gezellig hoor. Je vindt altijd een luisterend oor (of: ik kan beter zeggen "een lezend oog").

Lief van je dat je aan me denkt. Ik duim ook voor jou hoor!

14. Be Happy

#13354 Be Happy, Jul 30, 2009
    Last edited by a moderator: Jul 30, 2009
    IUI MEIDEN

Lilmomo: 1e iui mislukt 2 iui 31 july FM meting

HET WACHTBANKJE

ZWANGER DOOR IUI!!

NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

Zo, even weer alles op alfabetische volgorde gezet.

Waar is Sen eigenlijk? Ik zie dat zij als eerste mag testen! Sen.... Joehoe... hoe staat het ermee? :D

15. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    hey lieve IUIbeebs,

@be happy: ik duimmm!! hoe voel je je??
    @dopey: poe, het is wel heel spannend ja! ik hoop echt dat de IUI raak is! :)
    @sen: en??? :)
    @funk: eh :) ja, ik heb zelf in de begindagen (dag3-6) een tikje meer gegeven, omdat ik vorige ronde een heel sloom ei had, en omdat ik maandag (dag 14) op vakantie ga en dan de IUI zou missen!

ik moet zeggen, ik heb steeds in het begin een boel blaasjes, de gyn in meppel zei dat dat pco er ook zo uit ziet, maar dat heb ik niet hoor.

de IUI mag idd alleen door gaan als er 3 dominante eitjes overblijven..
    hmm, goede vriendin van me heeft IUI met 4 eitjes gehad (!) en is zwanger van 1 (!!)

ik zit er wel over te piekeren, als je de kansen berekent zou ik het risico wel aandurven denk ik...

kans op 1 ei bevrucht= 20%
    kans op 2 ei bevrucht= 20% van 20%= 4%
    kans op 3 ei bevrucht= 20% van 4%= 0.8%
    kans op 4 ei bevrucht= 20% van 0.8%= 0.16%

maargoed, eerst hopen en bidden dat er wat eitjes afvallen.. stel er blijven er 3 over, dan is de kans op EEN bevrucht eitje 60% :D :)

so, dat was weer een lang kletskousverhaal!
    dat breekt de stilte weer een beetje! :)

fijne dag allemaal!!!

16. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Be Happy: Ik ben zelf niet zo bang voor de mexicaanse griep, maar eerder bang dat mijn jongste dochter het krijgt omdat zij een verminderde weerstand heeft.
    Misschien worden sowieso wel mensen die normaal de griepprik krijgen ook tegen de mexicaanse griep ingeent en worden daarbij ook zwangeren meegenomen. Het zou mij in ieder geval iets verbazen als ze voorzorgsmaatregelen nemen als zwangeren er gevoeliger voor zijn.

17. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    @be happy: op een of andere manier ben ik er totaal niet bezig, al hoorde ik net op t nieuws dat zwangere vrouwen 4x zoveel risico lopen.

wel ben ik voorstander van zsm een inenting!

18. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen

19. sen13

sen13 Lid

Oct 18, 2008
    90
    0
    0
    Hoi allemaal,

Vanuit een zonovergoten vakantie ;) lees ık ff jullie berichten!!
    Lief dat jullie je ook afvragen waar ik ben hahaha. Nou, in Marmaris. Jullie nog op vakantie of iets anders leuks??
    Was zo benieuwd of er al positieve testen zijn geweest!!!Maar ik zie dat we nog ff een paar dagen moeten wachten voordat er meer bekend is! Spannend weer!!

İk zit vandaag op mijn nod. Maar nog geen ongi gelukkig!! Heb al wel sinds zondag het gevoel ongi te worden, steekjes onderin. Had dat de vorige keer ook, was toen even zwanger. Hopelijk zijn dat nu weer de voortekenen.
    İk durf niet te testen....erg he?!! Hoop zo dat het weer raak is, maar ben ook zo bang dat het na een paar dagen geluk weer mis blijkt te zijn. Dan houden we er wel een k*t vakantıe aan over. Maar we wachten iig tot zaterdag. Dan horen jullie het natuurlijk als ik weer een internetcafe heb gevonden!

Alvast fijn weekend en ik duim voor jullie allemaal!!!!!!!!!!!!!
    Ook voor een beetje zon ;)

20. sen13

sen13 Lid

Oct 18, 2008
    90
    0
    0
    hee??!! İs mijn bericht nou niet geplaatst? İk kan m niet terugvinden :(
    Zal wel door de drukte komen dat ie wat opgeschoven wordt haha. Any way, nu doe ik het maar ff in het kort: vandaag mn nod, gelukkig nog niks!! Keispannend!
    Bee happy: succes morgen! Ben benieuwd!!

Share This Page