iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Het kan wel als ze van een groot gezin droomde. Ik heb weleens iets gezien over gezinnen met 11 kinderen of meer! En dan nog meer willen. :$

2. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Die vrouw heeft echt gezegd en toestemming gegeven voor die 6 terug te plaatsen, want ja 5 hadden geen effect. Haar vader vertelde dat gisteren bij oprah. Kvind het zowieso allemaal maar een raar verhaal. Zeker omdat zoiets gewoon niet mag, ik zou ook die arts aanklagen maja.

groetjes

3. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Hier mag het niet, maar in Amerika?

4. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Toch blijft het wel apart. Wij zouden er niet aan moeten denken en daar gebeurd het toch maar. Gelukkig staat iedereen er anders tegenover. ;)

Maar goed, ik ga me eens aankleden en hier in huis wat doen. Manlief is al begonnen met stofzuigen.

5. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    @ Bijltje : Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap ! Doet een mens goed hoor zo'n week met goede berichten.

@ Be Happy: ik hoop echt dat het goede voortekenen zijn, en dat je Lays kan opbellen voor een maandelijkse levering.Hi,hi !

@iedereen: Ik las net dat ze met 3 rijpe eitjes het een "bespreek geval is" ? Maar bij mij zijn de laatste 2 keer allebei 3 eitjes te zien voor de IUI behandeling. Het enige wat de gyn. heeft gezegd tegen ons, dat er een kleine kans is dat ik een 3-ling kan krijgen.
    Nou kom maar op !

Nog maar een paar dagen, ik hoop dat ik donderdag (dag 32) goed nieuws heb en op een ander wachtbankje mag gaan zitten (krijg hier een houten kont van....)

Liefs Hope76

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sen; ik gebruik de progestan/utrogestan ook vaginaal. hier begin ik ongeveer twee dagen na de pregnyl spuit mee. Dit is idd goed voor het baarmoederslijmvlies. Ik heb trouwens wel vaker gelezen dat ze er langer mee doorgaan. Maar ik moet het twee weken gebruiken en dan kijken of ik wel of niet ongi wordt.

all; we hebben besloten om idd het risico niet te nemen. Als er zoveel bevruchtingen plaats zouden vinden is er ook nog een grote kans op problemen. Dus even wachten maar weer...

7. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Zeehondje heel verstandig dat jullie het risico niet nemen! Ook respect hoor, ik wil wedden dat niet iedereen zich er aan houdt :S

Hoop: ik heb ook 2x IUI gehad met 3 follikels. Ze doen het hier pas bij meer dan 3 groten niet. De kans op een meerling is dan iets groter maar ook niet meer dan iets. Ik heb het liefst ook gewoon een eenling, eventueel een tweeling (liever dan een geenling ;) ) maar weet maar al te goed de risico's van een meerlingzwangerschap...

Ik heb nog steeds wat bruinverlies maar niet meer zoveel. Afwachten maar tot ik ongi word, en dan met frisse moed op voor een nieuwe poging!

Allemaal fijn weekend!

8. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    @Dopey: Tot hoeveel behandelingen gaan ze bij jullie door met de IUI ? Bij ons is er eigenlijk nog niet besproken, maar goed we hebben pas de 3e achter de rug.

9. Traantje

Traantje Bekend lid

Nov 26, 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    ik kwam even gedag zwaaien. Ga morgen een weekje op vakantie, dus ik zie jullie 1 september weer. Moet helaas wel ongesteld worden tijdens de vakantie en ik heb eigenlijk niet het idee dat deze poging gelukt is, dus tampons en clomid maar weer mee :D
    Succes hier allemaal met wachten, spuiten, slikken, etc etc...

10. sen13

sen13 Lid

Oct 18, 2008
    90
    0
    0
    Hey Funkie,

Thanks voor je antwoord!! İk ben blij dat ik nu eens pos.nieuws hoor. Dat stelt me echt gerust, dat ik hoor dat je ze zowieso tot 12 weken moet slikken als je zwanger bent.
    İk moet ze dus slikken en niet vaginaal inbrengen...
    En wat betreft onze dokter, tja kweet ook niet. Als je op internet leest, dan zie je ook dat het niet mag tijdens de zwangerschap. Maar goed, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk... İk neem ze nog trouw in iedere dag.
    Hopelijk mogen jullie snel weer het geluk hebben dat je zwanger bent!!!:)

Groetjes Sen.

11. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    @ Zeehondje, verstandigen keuze om het toch niet te doen. Voor de volgende ronde in ieder geval al succes toegewenst van deze kant.
    @ Traantje, veel plezier op je vakantie en geniet ervan meid, en hou die moed erin wie weet is je poging wel gelukt en heb je straks een positieve test in handen en kom je zwanger terug van vakantie. Me duimen draaien voor je.
    @ Sen, ben blij om te zien dat het goed met je gaat! Geniet ervan:D

Hier komen de ongi klachten tot echt door, kheb ontiegelijk rugpijn en pijn in me boobs echt niet grappig meer, slaap normaal altijd op me buik nou dat kon ik dus wel vergeten. ze branden de pan uit maja heb ik al een keer eerder gehad. Verder een humeur op de snijden grrrr, en merk aan het vochtigheid in me slip dat ik ongi word al met al weer een mislukte poging dus.
    Kga vandaag nog maar eens van de zon genieten.

Groetjes lilmomo

12. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    mag ik met jullie meeschrijven?

Als het goed is gaan we in de volgende cyclus beginnen met IUI (moet volgende week ongesteld worden, nou ja eigenlijk liever niet natuurlijk). Op 9 september een prikcursus voor de pregnyl en dan de vrijdag of zaterdag gaat het gebeuren denk ik.
    We wachten het af.

zijn sinds januari 2007 bezig en tot nog toe nog niet 1 keer gelukt.
    Ben sinds december 17 kg afgevallen en wil er voor de volgende cyclus begint eigenlijk nog 2 kwijt (moet er dan nog 20) en dan is mijn bmi voldoende gezakt om te mogen gaan proberen.

Groetjes marjolein

13. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Hoi allemaal,

ben er weer, volgens mij zijn er helaas geen nieuwe zwangeren onder ons bijgekomen.

Heb afgelopen vrijdag mn kijkoperatie gehad. Mn cyste zit helaas in mn eierstok zelf (deze was ook vergroot) dus daar konden ze helaas niks aan doen. Maar mn eileider konden ze goed doorspuiten. Goed nieuws dus want nu kunnen we door met IUI.
    Nu woensdag weer terug voor een echo. Ben nog steeds niet ongesteld geworden na mn eerste IUI (16 juni) en uit de echo van begin aug bleek dat ik gewoon met een nieuwe cyclus bezig was:( ben dus ook benieuwd wat we woensdag weer zien. Maar in elk geval dan weer in volle vaart verder met de IUI's

Liefs Joontje

14. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Joontje fijn om te horen dat het toch voor de rest met de kijkoperatie wel goed is gegaan en dat je toch verder kan met de iui, vind het wel raar dat je weer in een andere cyclus zit terwijl je niet ongi ben geweest sinds je eerste iui.
    Ik wens je veel succes bij de aanstaande iui en dat hij mag slagen.

groetjes lilmomo

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

IUI-meiden

Be Happy: IUI in eigen cyclus met Pregnyl. 1e IUI mislukt. 2e IUI mislukt. 3e IUI: 12 augustus.
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, nu pauze
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist
    Emmy: pauze ivm operatie myoom
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt
    Giegel: IUI 3x mislukt, 2x afgebroken, 6e poging 17 aug
    Hope76: 1e & 2e IUI mislukt, di. 11-08 op voor de 3e IUI...
    IreneH: 1e IUI met Puregon en Pregnyl op 20/08.
    Klingel op naar 5e IUI met pure&preg
    Lauwtje: 4e IUI.
    Lilmomo: 1e IUI mislukt 2e IUI 13 augustus
    Linda73: 1e IUI mislukt. 2e IUI 18-08-09.
    Marieke1610: op weg naar de 1e IUI rond 31/08
    Marjolinos: op weg naar de 1e IUI.
    Marnat: op weg naar de 1e IUI.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Pearl29: 1e iui clomid (eind augustus?)
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli (mk met 9 weken)
    Robing: 1e & 2e IUI in eigen cyclus mislukt nu ff op vakantie :)
    Riv: 1e en 2e IUI mislukt. 27 juli gestart met 3e IUI.
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui zwanger!
    Timon: 1e IUI in eigen cyclus op 19 augustus
    Traantje: 1e en 2e IUI mislukt, IUI 3 op 13-8, clomid 50 en pregnyl
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..
    Zeehondje: op naar de 1e IUI met Gonal-F en pregnyl.

HET WACHTBANKJE

Hope76: Testen vanaf 26/08
    Lilmomo: Testen vanaf 27/08
    Be Happy: Testen vanaf 27/08
    Traantje: Testen vanaf 27/08
    Riv: Testen vanaf 28/08
    Giegel: Testen vanaf 03/09
    Linda73: Testen vanaf 03/09
    IreneH: Testen vanaf 03/09
    Timon: Testen vanaf 05/09

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w)
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas) & Dopey (helaas ma 10 weken)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat, bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiƫren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

Marjolinos: ik heb je op ons lijstje gezet! WELKOM :D

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Joontje: sta jij al bij ons op de lijst? Volgens mij nog niet.... Wil je er ook bij op staan?

@ Lilmomo: ik hoop dat je niet ongi wordt en dat jouw klachten van een zwangerschap komen.

Hier gaat alles zijn gangetje. De beruchte broekloer-dagen zijn weer aangebroken. Afgelopen nacht had ik lichte ongi-krampen. Aangezien ik dat de vorige ronde ook had, ga ik er van uit dat ik wel ongesteld zal gaan worden. Ik hoop het toch niet! Maar ik houd er wel rekening mee.

17. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,031
    0
    0
    Zo eindelijk na 4 avonddiensten weer 2 dagen vrij.

Vanmiddag weer FM. Ik ben benieuwd hoe groot ze nu zijn en hoeveel. Moet helaas voorlopig nog wachten. Pas om 14:40 uur.

18. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Succes Pearl!

Be Happy, is het weer zover? Wanneer houdt het eens bij jou op? dan ben je namelijk zwanger!;)

Marjolinos, welkom. Jullie gaan ook spannende tijden tegemoet.

Lilmomos, was het fijn in de zon?

Joontje, apart dat je zonder ongi in een nieuwe cyclus kan komen. Succes met de volgende IUI.

Ik zag Dopey en Hope schrijven over de hoeveelheid IUI die men doet. Toen ik me met mijn ongi moest melden heb ik het gevraagd. Het UMC doet 6 IUI om daarna (meestal) over te stappen naar IVF.

Ik zit nog in mijn 1e week op de wachtbank en heb nog geen harde kont. Gisteren familiedag gehad en dat was een geslaagde dag. Was alleen 's avonds uitgeteld.

19. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    @ Be Happy, klopt ik sta inderdaad niet op de lijst (snap nooit hoe ik dat soort dingen moet doen :)) Maar als je me erop wil zetten dan graag, dit gaat mn tweede IUI worden..

@all nog even over de IUI's meestal doet het ziekenhuis 6 keer. Maar een collega van mij heeft naar haar ziektekostenverzekering gebeld en die vergoeden eigenlijk wel onbeperkt. Je zou dus meer kunnen doen als je zou willen (en mits het dan ook zinvol zou zijn natuurlijk) Zij heeft toen bv nog 2 IUI's extra gedaan en is toen verder gegaan met IVF

Groetjes

20. morgen!

hoe is het met de dames op de wachtbank? nog vol te houden?

hier gister alweer de 4e spuit erin gezet.. gaat best goed.
    ik heb altijd al wel last van eipijntjes gehad en de eisprong voelde ik ook altijd heel duidelijk.. maar nu met die spuiten zijn die ei "groei" pijntjes wel heftiger geworden pfff gisteravond echt een aantal zeer felle steken in de liezen..
    maar ja t zal er wel bij horen..

Share This Page