iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda73

linda73 Actief lid

Jul 22, 2009
    114
    0
    16
    Nog een paar dagen, ik vind het erg spannend nu!! Ik heb echt wel ongigevoel, maar ja...kan ook symptomen van zwangerschap zijn zegt men......ik hoop het zo!!!!

2. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    goede middag meiden

aller eerst vind ik het heel lief dat jullie zo mee gaand zijn
    dank daar voor
    helaas ben ik gister ongi geworden dus de test klopt niet
    prodector dus koop ik nooit weer

we gaan hier dus maar gewoon weer verder met van elkaar houden
    maandag na gyn maar zien wat ze dan al gaan doen

giel ik duim voor je

hope moet je spuiten grrr
    moet ik ook spuiten wie weet dat
    wie kan me wat info geven over eerste keer gyn of verschild dat veel
    spannig komt nu wel een beetje

liefs marnat

3. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Marnat, he wat jammer dat je ongesteld bent geworden :(
    Bij mijn eerste keer gynaecoloog hadden we eerst even een gesprek van hoe en wat en daarna heb ik een inwendige echo gehad. Ik zag er wel tegenop maar had hier de tip gelezen dat je iets langs aan kon trekken zoals een tuniekje :D Vervolgens heb ik bloed laten prikken.
    Mijn man moest zn sperma inleveren om te kijken of dat in orde was en toen bleek dat dat niet zo was moest hij ook bloed laten prikken en naar de uroloog voor verder onderzoek.

Moet zeggen dat ik geen samenlevingstest enz heb gehad. Het is bij ons allemaal erg snel gegaan ivm mn ene eierstok met teratoom en de beperkte houdbaarheid daarvan.

Succes en maak je niet te zenuwachtig want ik denk dat je achteraf wel zegt dat het allemaal mee is gevallen.

4. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    joontje ik zal me niet te zenuachtig maken hihi
    het zaad van mijn man is al onderzocht en dat was is goed
    waarschijnlijk licht het bij mij hoeft niet maar anders weet ik het
    ook niet
    er zal toch wel wat zijn omdat het al zo lang duurt
    we gaan uit van het ergste dat we kinderloos blijven

we hebben wel eeen kleine hoop hoor maar toch

fijn dat het jou is mee gevallen
    ik heb ook gelezen om wat langs aan te trekken

bedankt voor de info

5. tracey

tracey Lid

Apr 3, 2007
    88
    0
    0
    Wij zijn ook begonnen met IUI. Na drie jaar (1 miskraam) wordt het wel tijd. Vorige cyclus zouden we eigenlijk beginnen, maar dit ging niet door i.v.m. een te grote cyste. Ben nu gisteren naar het ziekenhuis geweest en heb gisteravond voor het eerst gespoten (menopur, 75 eenheden). Het spuiten viel me gelukkig reuze mee, hopelijk de rest ook ;).

6. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Alle nieuwe dames, welkom.

Marnat, wat jammer dat je alsnog ongesteld bent geworden.

Giegel, we lopen aardig gelijk. Ik moet ook nog een week wachten!:$

De rest ben ik even vergeten, sorry.

In het begin van de week was ik erg moe op het werk, wat niet handig is in de winkel.;) De rest ging best goed. Gisteren was een rare dag waarin het een en ander mis ging. Ik vergat zelfs de gordel om te doen in de auto terwijl ik dat altijd doe!:( Erg moe thuisgekomen. Vanmiddag gewerkt en weer erg moe.
    Dit is me echt niet eerder overkomen. En nu nog een week wachten of dit alles z'n reden heeft maakt het er niet makkelijker op.:(

7. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Ja iui wordt bij mij wel vergoed enzo, maar cz heeft automatisch een eigen risico van 155 euro en daardoor moet ik de pregnyl dus terug betalen. Vind het ook maar krom maar goed! Stel dat je idd perugon krijg dan moet je zelf dus eerst nog 155 euro betalen en de rest wordt betaal de verzekering. Kvind het ook maar raar dat ik moet betalen ga maar eens bellen het is niet veel maar goed.

8. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Lilmomo: Het eigen risico kom je niet vanaf. Doordat ik sowieso vrij veel medicijnen gebruik ben ik dat eigen risico al verschuldigd na 1 á 2 maanden, ondanks dat ik chronisch ziek ben. Bij mij wordt dan dus wel alle Puregon en Pregnyl vergoed, maar dat komt doordat ik mijn eigen risico van €155,- door andere medicijnen al heb betaald.

9. goedeavond!

was ik weer..
    hier mn verhaal...sorry beetje lang

half 3 waren we in t ziekenhuis, moesten het zaad in t lab afleveren omdat het zaterdag is. je kon er zo naar binnenlopen. niemand te zien.. dus t hele lab maar doorgesjokt op zoek naar iemand. eindelijk iemand gevonden moesten ze t ponskaartje van mn vriend hebben, vreemd want normaal ging alles, ook zaadonderzoek, via mijn ponskaartje. en laat mn vriend nu net een verouderd ponskaartje hebben.. zucht..maar t moest maar want verder zat alles dicht vanwege t weekend.
    toen moesten we een uur wachten op de gyn. om half 4 zaten er met ons erbij 3 stellen in de wachtkamer. de gyn kwam aanlopen en haalde het 1e gezin op. ik baalde al want wij zaten er eerder en was al als de dood dat t zaad niet zo lang kon overleven ofzo
    dat duurde niet zo heel lang gelukkig. vervolgens zei die tegen t andere stel dat die nog even moesten wachten en kwam hij naar ons toe. hij vroeg: wie zijn jullie dan? huh?? okej.. dus ik mijn naam gezegd, hij kijken... jullie staan helemaal niet op de lijst, maar kom maar mee. dus ik meteen is t zaad dan al wel opgehaald?? gyn: zaad?? moesten jullie iets inleveren dan? eeeh ja meneer wij komen nu voor de inseminatie.. hij wist van niks. hij dook t kamertje weer in en ging bellen, vervolgens ging hij even boodschappen doen zoals hij het zei.. hij ging dus naar t lab. ondertussen zaten wij ons al op te vreten.
    10 voor 4 kwam hij terug en haalde t andere stel op. dus met grote verbazing zaten wij te kijken van wat is dit nu weer. maar hij kwam meteen weer terug en toen mochten we eindelijk meekomen.
    de eendebek was weer ff naar maar van het slangetje en spuiten heb ik niks gevoeld. mn vriend mocht eventueel zelf het erin spuiten maar dit wilde hij niet.
    het zaad was vrij goed. er waren in totaal 29 miljoen zaadjes en daar zijn er nu 24 van ingebracht. de overige die dus slecht waren zijn eruitgefilterd. hij en mn vriend ook waren erg tevrede over dit resultaat.
    al met al duurde de behandeling zon 5 minuten. daarna heb ik nog 10 minuten moeten blijven liggen en toen konden we gaan..
    nu is t dus afwachten ...

ik mag nu dus op t wachtbankje
    en vanaf 12 sept mag ik dan testen

10. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,031
    0
    0
    Spannend zeg.

Ik heb alweer iets van 2 a 3 dagen last van mijn onderbuik. Komt denk ik door de ei-sprong. Is vroeg. Door de clomid denk ik. Het is wel vervelend want iedere keer voel ik het. Net alsof je spierpijn hebt maar dan in je onderbuik. Het gaat wel weer over. Moet alleen wel even in de gaten gaan houden wanneer ik ongeveer ongie wordt. Moet zo maar even een kruisje in agenda zetten.

Verder vandaag samen met man laminaat gelegd in onze pc-kamer. We zijn het nu wel zat. Ik ook nog op de fiets naar Ikea om vloerbeschermers te kopen voor de bureaustoelen. Je had me moeten zien fietsen. Ik was erg breed met die dingen achterop mijn fiets.

Morgen 4 uurtjes extra werken dus ik ga zo naar bed toe. Weltrusten allen en s6.

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    marieke; oh, wat fijn dat het toch doorgegaan is! Super meid, ik duim voor jullie! Wel een blunder zeg van het ziekenhuis dat je niet op de lijst stond. Heel vreemd, maar gelukkig is alles goedgekomen!
    En ik heb de pregnyl ook vaker in het ziekenhuis laten zetten en dan gewoon met mijn eigen apotheeknaalden en in m'n buik. Dus da's wel balen dat zij het in je bil deden.
    Ik spoot altijd 75 eenheden gonal-f en de volgende keer gaan we beginnen met 37,5 eenheden en dan kijken hoe het verloopt.

marnat; ach wat balen zeg. Ze zeggen wel dat je als je te vroeg test het alsnog fout kan gaan he. Dus misschien is dat bij jou het geval geweest. Heel veel mensen zijn zwanger, maar gaat het mis nog voor de nod. En die mensen weten dus ook van niks.
    Sterkte de komende tijd. De hoop is waarschijnlijk even vervlogen, maar die komt hopelijk snel weer terug!

tracey; succes bij deze eerste echte poging! En dat van die cyste komt mij bekend voor (ook twee keer niet mogen beginnen met een poging door cyste, balen is dat hè?)

linda; nog één dagje, heb je er een goed gevoel bij?

timon; dat wachten duurt lang hè? Ik hoop dat je ons snel positief nieuws kan komen vertellen

all; als het goed is worden alle hormonen voor iui tegenwoordig (sinds vorig jaar augustus) helemaal vergoed. Dus idd wel raar dat de ene wel de pregnyl moet betalen, dit hoort denk ik niet hoor!
    En volgens mij heeft iedereen toch een eigen risico van 155 euro. En dan moet je idd dat eerst opmaken en dus zelf betalen. Daarna wordt alles vergoed. En bij mij is die 155 ook snel op.

12. linda73

linda73 Actief lid

Jul 22, 2009
    114
    0
    16
    @zeehondje: over 2 dagen mag ik testen, maar heb al wel een week last van ongigevoel en lage rugpijn, verder nogal emotioneel en liefst ben ik alleen of samen met mijn man...mijn gevoelens worden zo door elkaar geschud, aan de ene heb ik het gevoel dat ik ongesteld word en aan de andere kant zegt men dat dit ook bij een zwangerschap kan horen! Ik ga wel steeds naar de wc om te kijken of ik al wat zie maar tot op heden gelukkig nog niks....zo'n onzekere/zenuwslopende periode zijn die wachtweken, vooral de 2e. ...

@Irene: hoe gaat het met jou? jij mag ook 3 september testen toch?

13. zeehondje, hopelijk heb je met de mindere hoeveelheid meer geluk en kan de iui doorgaan!
    als t deze keer niet lukt dan gaan we de volgende ronde ook minder puregon spuiten..

14. tracey

tracey Lid

Apr 3, 2007
    88
    0
    0
    Marieke: Jammer dat het zo loopt in het ziekenhuis, ze hebben geen idee hoe spannend het voor jullie is. Gelukkig is het goed gekomen. Succes met wachten!

Zeehondje: Ja die cyste was wel even balen maar goed, we kunnen beter goed beginnen. Heb jij je eerste IUI ook nog niet gehad?

De rest: succes met wachten en hopelijk snel een positieve zwangerschapstest!

15. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Marieke, wat een verhaal! Bijna te gek voor woorden.:$ Gelukkig is de inseminatie toch gedaan. Nu die 'fijne' 2 weken op de wachtbank.

Linda, wat jammer dat je ongi-achtige gevoel heb. Hier zit je niet op te wachten.

Pearl, hou je het ei niet met ovu-testen in de gaten?

Zeehondje, ik wist niet dat die 2 weken zo lang konden duren. Eerder nooit last van gehad, maar omdat we nu gericht bezig zijn geweest dmv de IUI is het wel 'lastig'.
    Al enkele werkdagen last gehad van zeer vermoeide benen. Gelukkig is mijn man thuis heel lief en bezorgd.

16. dank je traecy! hopelijk is bij jullie strax de iui raak joh!

timon hoe voel je je?
    grappig he dat partners na een inseminatie veel bezorgder en zorgzamer zijn als na gewone sex haha terwijl je na gewoon sex ook zwanger had kunnen wezen.. iig viel mij dat op bij mijn vriend. als ik nu moe ben ofzo dan zegt ie meteen dat ik rustig aan moet doen.. en kan nog niet eens zwanger zijn hahaha vind t wel schattig

17. Zwitzali

Zwitzali Lid

Aug 28, 2009
    16
    0
    0
    Manager
    Utrecht

We mogen morgen onze verwijsbrief ophalen bij de HA. Ik had er nog eentje liggen van het jaar 2006! :) we hadden toen eigenlijk op advies van de HA een brief gekregen maar in mijn hart waren we niet toe aan die medische molen.
    Mijn man heeft heel weinig beweging in zijn zaadjes (toen 2x getest) dus ik heb zo een vermoeden dat ze zullen starten met IUI. Kan het ook mis hebben want ik ben er nog niet zo in thuis.

18. Zwitzali

Zwitzali Lid

Aug 28, 2009
    16
    0
    0
    Manager
    Utrecht
    Bannertest......

19. Zwitzali

Zwitzali Lid

Aug 28, 2009
    16
    0
    0
    Manager
    Utrecht
    Nog een keer testennn

20. hij doet t zwitzali ;) spannend joh!
    hopelijk krijgen jullie snel jullie eerste behandeling en raak je snel zwanger

Share This Page