iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    @Marieke: Fijn dat het uiteindelijk toch goed gegaan is. Hopen dat het allemaal helemaal voor elkaar is zo ! Vervelend he, als dat allemaal zo rommelig gaat in het ziekenhuis (spreek NIET uit ervaring) Bij ons hebik zoiets nog niet meegemaakt.

2. ik heb t vorig jaar meegemaakt met t zaad en mijn bloedonderzoek.. toen zeiden ze in eerste instantie dat alles goed was.. en een half jaar later zei een andere gyn (in ons ziekenhuis liepen toen 4 gyn's inmiddels 5, dus iedere keer kreeg je een ander) dat diezelfde uitslagen van toen helemaal niet zo geweldig goed waren.. uiteindelijk bleek mijn bloed gelukkig wel goed te zijn maar t zaad dus wat minder. kom je dan dus na een half jaar pas achter. toen heb ik ook gezegd dat ik vanaf toen steeds bij dezelfde gyn wilde blijven of t moet echt niet anders kunnen.
    maar zoals t nu was gegaan had ik idd ook nog niet meegemaakt. vond t idd wel vervelend maar goed t is toch goed gekomen..

denk dat ik wat last heb van de pregnyl.. heb wat steken net boven het schaambod.. en dit kan nog echt niet van de behandeling zijn haha
    dus de pregnyl is lekker bezig denk ik

3. Zwitzali

Zwitzali Lid

28 aug 2009
    16
    0
    0
    Manager
    Utrecht
    Hallo Marieke,

Mag ik vragen hoe bij jou het traject is verlopen vanaf het eerste gesprek met de gyn tot nu je eerste IUI?
    Ik mag maandag namelijk bellen voor een eerste afspraak.
    Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat.

4. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Hey meiden,

Ik hoop hier op een wijze beslissing. Ik heb mijn afspraak voor vandaag voor de fm meting afgezegd en nemen even een rustronde.

groetjes lilmomo

5. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden BAH!!!! Ik had er zo op gehoopt en voel me zwaar k.........., voel me verdrietig en denk op dit moment dat we nooit een kindje krijgen. Ook al was het de 2e keer, je hoopt het gewoon zo! Precies op de 28e dag (mijn cyclus is gelukkig heel regelmatig) Zit nu op mijn werk en denk er steeds aan....ik moest het even kwijt, hoop voor ons allemaal dat onze grote wens snel uit mag komen!! liefs

6. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Be Happy: 1e, 2e en 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. September: pauze. Oktober: HSG. November: hopelijk start gestimuleerde IUI
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, nu pauze
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist
    Emmy: pauze ivm operatie myoom
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt
    Giegel: IUI 3x mislukt, 2x afgebroken, 6e poging 17 aug
    Hope76: 1e, 2e IUI en 3e IUI mislukt. Op naar 4e IUI.
    IreneH: 1e IUI met Puregon en Pregnyl op 20/08.
    Joontje: 1e IUI mislukt. Op weg naar de 2e IUI.
    Klingel op naar 5e IUI met pure&preg
    Lauwtje: 4e IUI.
    Lilmomo: 1e en 2e IUI mislukt. Op weg naar de 3e IUI 31 aug FM.
    Linda73: 1e IUI mislukt. 2e IUI 18-08-09 mislukt
    Marieke1610: op weg naar de 1e IUI rond 31/08
    Marjolinos: op weg naar de 1e IUI.
    Marnat: op weg naar de 1e IUI.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Pearl29: 1e iui clomid (eind augustus?)
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli (mk met 9 weken)
    Robing: 1e & 2e IUI in eigen cyclus mislukt nu ff op vakantie :)
    Riv: 1e, 2e en 3e IUI mislukt. Op weg naar de 4e IUI.
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui zwanger!
    Timon: 1e IUI in eigen cyclus op 19 augustus
    Traantje: 1e en 2e IUI mislukt, IUI 3 op 13-8, clomid 50 en pregnyl
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..
    Zeehondje: op naar de 1e IUI met Gonal-F en pregnyl.

HET WACHTBANKJE

Traantje: Testen vanaf 27/08
    Giegel: Testen vanaf 03/09
    IreneH: Testen vanaf 03/09
    Timon: Testen vanaf 05/09
    Lauwtje: Testen vanaf 12/09
    ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w)
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas) & Dopey (helaas ma 10 weken)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat, bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiƫren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.[/QUOTE]

7. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Linda73, wat een teleurstelling :( Tuurlijk heb je elke keer hoop, helemaal als je zo gericht bezig bent. Hoop dat de volgende ronde je meer geluk mag brengen. In de tussentijd een dikke knuffel voor jou.

Lilmono, jeetje wat knap voor je dat je deze beslissing hebt gemaakt. Ik hoop dat je een beetje rust vind in deze maand zonder de hormonen en de volgende ronde weer met frisse moed mag beginnen

8. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Dag dames, eerst een knuffel voor jullie allemaal!

Ik ben gisteren helaas ook ongesteld geworden. Het was niet helemaal onverwacht, omdat ik geen IUI heb gehad (ei gemist), maar toch... :( Nu nieuwe ronde, nieuwe kansen, en hopelijk schieten we deze keer raak!

9. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Be Happy: 1e, 2e en 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. September: pauze. Oktober: HSG. November: hopelijk start gestimuleerde IUI
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist; 7 sept 1e fm voor IUI 6
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt
    Klingel op naar 5e IUI met pure&preg
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..

HET WACHTBANKJE

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w)
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas) & Dopey (helaas ma 10 weken)
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat, bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid)

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiƫren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

10. sen13

sen13 Lid

18 okt 2008
    90
    0
    0
    Hoi meiden,

Wat een vervelend nieuws lees ik hier allemaal.......
    Net als jullie had ik op pos.berichtjes gehoopt!!

Ik zal af en toe nog eens iets schrijven hier op dit topic, en lezen doe ik in ieder geval! Misschien te confronterend met mijn banner eronder en dat wil ik niet. Gun jullie natuurlijk wel allemaal heel snel ook het goede nieuws!!

Suc6!!!!!!!

11. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    De rede dat k deze ronde oversla is niet alleen voor een ronde zonder hormonen maar ook alles voor mezelf even op een rijtje te zetten. Ik merk dat ik nogal in een depressie raak door al het gedoe om me heen en dat ik ff een stapje terug moet doen. Zowel met iui als het gewone leven. Het loopt op het moment niet zoals het zijn moet in mijn hoofd. Ik ben zelf borderliner en vind dit niet makkelijk om zo'n beslissing te nemen, maar voor de stoppen doorslaan roep ik mezelf even terug.

groetjes lilmomo

12. zwitzali, wij zijn in nov.07 naar de gyn doorverwezen. we waren toen een jaar bezig. toen hebben we allerlei onderzoeken gehad. in okt van 2008 kwam daar dus uit dat mijn vriend wat teveel misvormde zaadcellen had maar verder alles goed was. en ook met mij is alles goed. toen hebben we een rustpauze gehad van 8 mnd. in die 8 mnd is onze relatie erg slecht geworden door het kinderenverhaal. onbewust knaagde t toch heel erg aan ons beide dus besloten we eerder terug te gaan naar de gyn. en zodoende is er dus besloten om te gaan behandelen.

lilmomo, dappere beslissing.. af en toe even rust er tussendoor is niet verkeerd..
    hopelijk helpt t jullie en ben je in deze rustronde gewoon spontaan zwanger ;)

linda dikke knuffel.. niet leuk :(

kan iemand mij op t wachtbankje zetten? testen vanaf 12 sept. ik durf niet aan de lijst te komen want ik maak altijd een zootje van die lijsten haha

dopey ook voor jou een dikke knuffel :( zo oneerlijk allemaal

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi lieve meisjes

wat een slecht nieuws allemaal hier.. :(

@lilmomo: ik snap en herken je beslissing.

ben zelf sinds deze ronde ook helemaal moe en op van al dat GESOL aan/met mijn lijf.
    echos, 5x per week naar zh, prikken, gister lukte de pregnyl niet, ei sprong gister al, en vandaag..... <100.000 zaadjes bij de (overigens wel doorgegane) IUI

' afgerond NUL ' hoe erg wil je het hebben :(

ik vind het echt niet leuk meer. klingman gaat morgen naar uroloog, hopelijk vinden ze een reden voor de afnemende kwaliteit.

tjah, en verder door naar IVF of ICSI. wie had dat 21 maanden geleden gedacht.

knufff en voor iedereen (meer!) succes..

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist; 7 sept 1e fm voor IUI 6
    Klingel 31/8 5e IUI gehad. kansloos: <100.000 :(

HET WACHTBANKJE

Marieke1610: Testen vanaf 12/09
    Klingel: Testen vanaf 13/09
    ZWANGER DOOR IUI!!

NIET Kopiƫren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

15. ooh klingel dat is ook geen fijn nieuws allemaal :(
    hopelijk (al klinkt t raar) vinden ze een oorzaak bij je hubbie. dan kan dat behandeld worden en dan word je gewoon meteen zwanger..puh ;)

dank je dat je me ook op t wachtbankje hebt geplaatst..

dikke knuffel voor jou meid.. ik ga heeeel hard duimen dat t toch lekker raak is deze iui

16. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @marieke: thanx. hoop ook dat het gewoon een of andere ontsteking is, moet toch haast wel, want eerst waren de IUIs goed.
    heb alleen echt geen hoop voor deze ronde, of het moet van ons illegale sexy timetje van gisteren zijn.

nou ja we zien wel.. pfff

duim voor jou!

17. en ik duim voor jou meid.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit he ;)

18. Zwitzali

Zwitzali Lid

28 aug 2009
    16
    0
    0
    Manager
    Utrecht
    @Marieke1610

Ok maar je gaat dan nu voor de 1ste IUI? of is dit jullie 2de?
    IK heb vandaag meteen gebeld naar het ZH en de eerste plek die ze hebben was op 05 Okt. Duurt nog wel even maar ach we wachten nu toch al zolang 8) Ik heb stille hoop dat ze de eerste IUI nog dit jaar kunnen uitvoeren.
    Ik hoop dat de zaadjes van het mannetje verbeterd zijn in de jaren (laatste test 2006) want ze hebben in de tussentijd diabetes bij hem geconstateerd en hij heeft daar medicatie voor. Misschien heeft dat invloed gehad in de jaren ( je weet nooit ;)) wij duimen in ieder geval.
    Hoop voor jullie dat je volgend jaar een wondertje mag vasthouden! :)

19. zwitzali jeetje in oktober pas? dat is idd nog even.. wel jammer he als je weer zin hebt om eraan te beginnen
    ik ga heel hard duimen dat de zwemmers van je hubbie nu beter zijn geworden. ik weet niet of diabetes daarmee te maken heeft maar zou maar zo goed kunnen! hopelijk hebben die medicijnen dus ook daar zn werking gedaan!

dit was onze eerste iui. na een jaar lang onderzoeken en ziekenhuisgesprekken hebben we 8 mnd rust pauze gehad. dus niet meer tempen en ovutesten en gericht klussen enzo. maar dat begon zo te vreten op een gegeven ogenblik dat we terug zijn gegaan en toen zei ze meteen dan gaan we beginnen! dus dat was zeker fijn!
    hopelijk is dat bij jullie ook zo!

wel raar zon eerste iui, we wisten niet wat ons te wachten stond. ik dacht dat t net zoiets zou zijn als het HSG onderzoek. dat was drama bij mij omdat ik een gekantelde baarmoeder heb. dus was zeer pijnlijk. dat senario had ik ook hierbij in mn hoofd. maar t enige vervelende was de eendenbek en verder heb ik er nix van gevoeld. was ook maar een werkje van hooguit 5 min hihi
    vind het wel spannend hoor..

20. Zwitzali

Zwitzali Lid

28 aug 2009
    16
    0
    0
    Manager
    Utrecht
    @Marieke1610,

Ja ik weet dus ook nog helemaal niet wat me te wachten staat met de IUI. Ik laat het maar op me afkomen en hoop dat het maar 1 keertje nodig is ;)
    Ja als je besluit te stoppen kan ik me voorstellen dat het begint te knagen, je ziet natuurlijk overal zwangere vrouwen en pasgeboren babytjes... moet erg vermoeiend zijn.

Ik denk zelf dat er bij mij niet veel mis is .... heb alijd regelmatige cyclus en heb wel eens ovutests gedaan die op het juiste moment positief waren. Ook heb ik wel eens voor een andere klacht in dat zelfde ZH een inwendige echo gehad. De gynaecologe vertelde me dat ik een hele mooie baarmoeder heb. k heb toen wel verteld dat we een kinderwens hadden en ze zag geen rede waarom dat bij mij niet mogelijk was. (al kunnen er natuurlijk verborgen gebreken zijn)
    Ik mag hopen dat de maand voorbij schiet!!

:p

Deel Deze Pagina