Hoi @chantal: 7 weken is lang zeg (okee bij mij duurt het soms langer, maar toen zat ik nog niet in "het" traject). Als je het zat bent kun je je arts misschien vragen om provera, dat hebben ze mij ook voor mijn eerste IUI een aantal keren voorgesteld. Maar als het puntje bij paaltje kwam, dan zeiden ze dat natuurlijk toch beter was. Nu weet ik wel beter en zet het door. Ik moet en zal provera krijgen. Dat NIET ongesteld raken / eisprong hebben frustreerde mij het meeste. @marsjamuis; Ik heb werkelijk geen idee @pearl; jammer dat je nog niet pregnyl mag spuiten. Hopelijk veel plezier van het weekend. Wat ga je doen als het wel in het weekend uit komt? Ga je ervoor terugkomen? @Marnat; succes bij de neuroloog... Slik je geen medicijnen voor epilepsie? @Esther; yep je staat erop... helaas.... @djaar; oei wat spannend allemaal @Marsim en Djaar; sorry, (nog) geen ervaring mee @ hier: nog niet ongi, maar misschien beetje aan het spotten . Ik hoop op morgen, dan kan ik zaterdag nog aan de spuit... Kus, M
@marnat Ik denk dat ze willen kijken of het erfelijk is of als het verergerd als je zwanger raakt @teddy ik ook wel hoor,soms heb je het even nodig dat mensen een troostend woord hebben en als je dat dan niet krijgt of niet op die manier die je graag zou willen dan voelt het wel eens alsof het hun niks kan schelen maar ja dat moet je dan nuanceren maar dat valt niet altijd mee. @pearl meid heel veel succes. @76chantal meid waarom vraag je niet om provera of duphaston of iets anders om je ongi op te wekken. Nou we hebben te horen gekregen dat ik drager ben van CF en 5 okt hebben we uitslag van mn man. Zolang vindt het ziekenhuis het beter om nog geen beslissing te nemen of we onze kinderwens in vervulling willen laten gaan. @Djaar ontzettend veel geduim vanaf deze kant... @Marjah sorry als ik misschien gevoelens los heb gemaakt bij je...maar soms is dat ook wel even goed denk ik. @ Djaar en Marsin Ten eerste bespreek altijd je onzekerheden met je gyn, ten tweede de gyn beslist waarschijnlijk voor dit moment omdat met clomid de groei niet zo nauwkeurig is te volgen en te doseren. Als je ei 18 mm is en je hormoon estradiol is verhoogd in je bloed dan kunnen ze zien of je eitje rijp is ook kunnen ze in het bloed zien of je eigen eispronghormoon iets omhoog gaat zoja dan is een mindere dosis van pregnyl misschien al genoeg terwijl dat bij iemand anders misschien te weinig zal zijn. Daarbij kijken ze ook of je ei gesprongen is zo ja, dan weten ze ook dat het lichaam het doet op die dosis zoniet dan wordt de dosis soms verhoogd.    
@Ladypink; met clomid had ik een zeer regelmatige cyclus en altijd op dag 15 of 16 een eisprong met een follikel van 26/27 mm. De progesteronwaarde was dan ook telkens ruim>60. Ik heb dan ook meer het gevoel dat een follikel bij mij ook pas rijp is bij 26. Uiteraard vertrouw ik op het oordeel van de gyn. Maar als blijkt na 2 keer iui dat het nog niet gelukt is ga ik er toch eens nadrukkelijker vragen bij stellen. Maar in elk geval bedankt voor je reactie, ik kan het zeer zeker waarderen!! @All; vandaag is mijn temp weer iets omhoog geklommen en zit ik op de merkwaardige dag 10dpo.
Nee, we zijn met meerdere motorrijders in Luxemburg en dan is het niet even heen en weer gaan. Dan gaan we het gewoon zelf op de natuurlijke manier proberen zonder hulp van het ziekenhuis. Maar morgen moet ik weer terug en dan zien we wel hoe snel het gegroeid is.
marja bedankt nee ik heb geen medicijnen voor epilepsie? ze hebben een vermoeden dat ik het weer heb maar zeker weten ze het niet vandaar dat ik na neuro moet ladypink dat zou kunnen dat ze willlen kijken of het erfelijk is maar dat kan ik ze ook wel zeggen want dat is zo de kans dat het kindje het ook krijgt is er toch altijd? het zou toch niet zo zijn dat ik daar door geen kinder kan krijgen? ik word in elk geval goed onderzocht. nu pas dankzij mijn oude arts door zijn nalatigheid
Nou kijk wij zitten nu momenteel ook in die fase van erfelijkheids onderzoeken. En als het erfelijk is zoals jij zegt dan zijn zij verplicht om te onderzoeken heo groot de kans is en dan moeten jullie een beslissing nemen of jullie het wel of niet willen. Bij ons is het de situatie dat ik 2 zusjes verloren heb aan een hypoplastisch linkerhartsyndroom. Vroeger zeiden ze het is niet erfelijk maar daar denken ze nu wel anders over ze gaan het nu onderzoeken en dan is aan ons de keus wat we dan willen. En ik heb nog steeds het gevoel ik wil het niet weten, maar de arts zegt dat het beter is dat je weet hoeveel risico je hebt en daar je beslissing op af te stemmen anders krijg je emotioneel heel veel problemen met die eventuele beslissing en tijdens de zwangerschap.
hoi ledypink meid wat vreselijk ja weten ze bij jou al wat meer van hoe en wat als ik mag vragen sterkte meid ik had dat van mij ooit eens ergens gelezen dat die kans er is dat een kindje dat overdraagt mijn zusje heeft het niet dus ja mijn moeder mocht ook geen kids meer na mij 10 jaar later kwam wel mijn zusje stiliesatie ik weet niet hoe je het schrijft van mijn vader was niet goed gegaan mijn gyn belt ons voor de uitslagen van alle andere onderzoeken dan vraag ik haar wel ik weet het ook even niet meer ik hoop niet dat ik je boos heb gemaakt dat is niet mijn bedoeling hoop dat je het begrijpt ik ben zelf bang dat ik dat trajecht weer door moet daar heb ik geen zin in maar het is uit eindelijk wel voor een goed doel liefs marnat
lady pink ik heb er ook alles voor over voor een kindje ik heb er al heen gebeld zij van de balie had mij vertelt dat het om onze kinder wens ging dat ik daarom naar de neuro moest de gyn belt ons nog over de rest van de uit slagen van de onderzoeken en dan vraag ik haar wel ik schrok er gewoon van toen ze zij dat het ook om mijn rechte kant ging en niet allen om het flauw vallen meschien denk ik nu heel gek maar kan dat dan een oorzaak zijn dat wij al elf jaar niet zwanger raken? dat vind ik vreemd maar net als jij zegt meschien om te kijken of het erfelijk is ik laat het wel over me heen komen altans probeer het ik heb ook al heel wat over me heen gehad en me er altijd weer door heen geslagen tja dan zou je zeggen dan moeten we hier ook door kunnen komen toch ik wens je heel veel sterkte bij die onder zoeken meid ik hoop dat jij een wondertje krijgt en ik ook en de andere meiden natuurlijk mijn oma zegt altijd het is nooit zo duister of het word wel weer licht knuf van mij
@ mernat dat ben ik helemaal met je oma eens. We kunnen niet in de toekomst kijken en wat bedoel je als je zegt mn rechterkant? Ik ben geen dokter dus durf niet zeggen of dat de reden is van jullie kinderloosheid maar als dat zo was dan hadden ze dat denk ik eerder wel gezegd dat ze daar aan denken. Bij welk ziekenhuis ben je nu? Jij ook heel veel sterkte en ik hoop dat jullie ook gauw het wonder mogen ervaren om een kind te krijgen. groetjes Anita
@ladypink mijn rechte kant is niet helemaal zo als het hoort mijn knieen staan na binnen mijn voeten ook een beetje dat bedoel ik er mee daarom moet ik er dus heen en de epelepie of ik dat weer heb dus ik liep vroeger daar heel veel voor in het ziekenhuis en heb er geen last meer van soms als ik moe ben dan is het been slap zo voelt dat dan maar even mijn man weg te duwen en dat werkt benen tegen zijn lichaam en dan fietsen snapje min moeder gaat de 18de nov met me mee om me te steunen ik weet ook niet wat ze me allemaal gaan vragen vandaar ze ook mee gaat ik was toen nog klein he bedankt voor je woorden hihi
Hoi Hoi, marsim, mijn collega had steeds het gevoel dat de IUI bij haar te laat was. Zij is toen met ovulatietesten gaan werken. Bij haar laatste IUI had ze ook al weer een positieve test en toen hebben ze voorafgaand aan de IUI nog een echo gemaakt waaruit bleek dat het ei er nog zat. Volgens mij zorgt de pregnyl voor 36-48 uur na spuiten voor een eisprong en als je geinsemineerd bent kan het zaad ook nog enkele dagen leven dus als het eitje later springt kan het zaadje haar (maak haar vrouwelijk ) in principe al in de eileider opwachten. Heb vandaag mn tweede IUI gehad, trouwens dinsdag om 18 uur pregnyl gespoten en vandaag om 10 uur de IUI. Ik zag de assistente al zitten dus kneep hem wel een beetje, maar gelukkig heeft mn gyn het nu zelf gedaan. Ze hadden het er duidelijk over gehad (assistente heeft de vorige keer het slangetje maar voor de helft ingebracht en zonder overleg toch het zaad gespoten). Maar ging nu goed, er kwam wel een tang aan te pas om de boel op te rekken. Auw trouwens maar ze konden het nu wel goed doorspuiten. Nu weer wachten dus!! Liefs
Hoi dames, ik heb even een vraagje! Voor de eerste IUI was ik op dag 14 te laat. Mijn ei was te groot en een cycte geworden... Ik ben toen weer 10 dagen aan de Duphaston gegaan, net als vorige cyclus. 3 dagen nadat ik toen gestopt was werd ik ongesteld... Nu is het ondertussen al 5 dagen geleden... Zou ik de dokter moeten contacteren of nog even geduld hebben? Het is erg vervelend omdat ik nu ook al mijn echoafspraak al heb moeten herzetten...
Hoi Dames, IK ben nu 5 dagen overtijd en niks lijkt erop dat ik nogi ga worden. Ík ga nog even een week wachten met testen. Iedereen succes liefs riv.
Ineke, volgens mij is het elke keer anders. Heb een keer na provera 12 dagen moeten wachten voordat ik ongesteld werd. Tis erg moeilijk maar zou nog even afwachten. Riv, wat spannend!! Jeetje wat knap dat je je zo kan beheersen om nog een week te wachten met testen. Ik duim voor je.
Joontje; succes weer met wachten, wachten, wachten... Riv; idd knap dat je kan wachten. Maar je vorige test was nega toch? Ik hoop dat ie volgende week posi is en dat niet je cyclus van slag is, want dat lijkt met echt balen. Ik zit zelf nu in de eisprongfase. Weer geen eerste iui (cyste) en dus veel klussen. We proberen het elke twee of drie dagen te 'doen'. Ik hoop zo dat die iui's er niet meer aan te pas hoeven te komen. Ik word vooral gek van al dat wachten! Hebben jullie daar ook zo'n last van?
@ zeehondje Ik had ook een cycte! Maar waarom moet je dan veel klussen? Kan je ei dan toch nog springen en is het dan nog vruchtbaar? Mijn gyn heeft geen uitleg gegeven, zei gewoon dat ik suphaston moest nemen en volgende maand vroeger moest komen...
Ineke ik zou gewoon even de gyn bellen en overleggen ze kunnen misschien bloedprikken om te zien hyoe je hormoonbeeld eruit ziet of een inwendige echo om te kijken of je slijm in de baarmoeder al aan het afbreken is? @inke laatste bericht eerder komen hij moet toch tussentijds onderzoeken doen en kijken wanneer hij waarschijnlijk groot genoeg is?
En wat betekent dat dan? Komen de regels dan door? Ik weet wel dat ik sowieso veel slijm heb in m'n baarmoeder... Mijn gyn zei gewoon dat ik ipv op dag 14 nu op dag 12 moest gaan om een inwendige echo...
Nou kijk als je baarmoederslijm afbreekt dan wordt je ongi. want als het niet afbreekt dan zou het kunnen zijn dat je baarmoeder zich er op voorbereid om een goed nestje te zijn voor je toekomstige kind dus als het goed is kan de gyn met een echo al heel veel zien en anders bloed laten prikken.