iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Ok dan weet ik wat me morgenvroeg te doen staat :) alvast bedankt voor de raad...

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    ineke; ik had vorige cyclus door hormoongebruik 5 rijpe eitjes en kreeg toen geen pregnyl en geen inseminatie. De volgende cyclus zag de gyn bij de uitgangsecho (dus op dag 3 ofzo van mijn cyclus) dat er een eitje niet goed was gesprongen en dus was achtergebleven en een cyste is geworden. Mocht dus geen hormonen spuiten, want anders wordt die cyste alleen maar groter.
    Ik heb toen gevraagd of ik deze ronde wel gewoon zwanger kon raken en het antwoord was ja. Want er groeit gewoon een nieuw eitje dat springt. Die cyste 'lost' dan vanzelf op met de rest van de te kleine eiblaasjes.
    Snap je het nog?

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Ahzo ik dacht dat ik deze ronde gewoon helemaal geen kans meer had, maar er waren eigenlijk wel enkele kleinere eitjes aan het rijpen... Ik denk wel dat die cycte van deze ronde was want 3 weken eerder was er nog niets te zien op de echo...
    Heel vervelend dat mijn gyn me niet meer uitleg had gegeven (ik was toen ziek en helemaal versuft dus heb geen vragen gesteld maar ik beklaag het me nu wel)
    Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts, dan weet ik misschien al meer ze gaan sowieso bloed prikken...

4. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi

@ Riv: jemig wat spannend. Ik zou echt lopen stuiteren en zou dus ook niet kunnen wachten. Maar ik vind het wel verstandig. Heel veel succes de komende week :)

@de rest: Ik heb dus ook een cyste die er (waarschijnlijk) al een heel tijd zit. Deze produceerd hormonen en daardoor heb geen eisprong. Geen extra zin in sex, geen veranderde afscheiding, geen temperatuur verschil etc etc. Dit heb ik vroeger wel gehad. Dus eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat anderen wel een eisprong hebben :(. Wat oneerlijk....(sorry meiden). Produceren jullie cystes dan geen hormonen? Mijne dus wel en daardoor dachten ze in het zh elke keer (na echo en bloedprikken) dat ik (bijna) mijn eisprong had. Nu blijkt dus dat mijn eierstokken door de cyste lekker lui zitten te doen, aangezien de cyste een signaal afgeeft (hormoon) dat er al wat in gang is (ja een cyste... :(). Ik snap er nu helemaal niks meer van. En als ze bloedprikken, hoe zijn jullie bloedwaarden dan? Zit daar een verloop in, in de loop van de maand?

Liefs

5. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    Je hebt verschillende Hormonen namelijk kijk maar op dit plaatje.

Ik hoop dat je het een beetje snapt anders zal ik het in stappen proberen uit te leggen.
    En met een cyste kan je soms wel een nieuwe follikel hebben en soms niet het ligt helemaal aan je hormoonbeeld maar om alles te laten resetten kan je vragen om duphaston of provera ikzelf gebruik meestal primalut omdat ik veel hoofdpijn heb van die andere 2.
    Ik was ook heel erg cyste gevoelig toen ik nog geen hormonen gebruikte.

groetjes Anita

6. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi

Bedankt voor je uitleg! Ik heb dus steeds de hele cyclus door oestradiol productie en mijn progesteron blijft telkens laag. Gelukkig mocht ik nu provera slikken :).

Liefs

7. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    2,642
    0
    0
    @All; meiden als ik jullie verhalen zo lees besef ik hoeveel geluk ik eigenlijk wel heb. Mijn partner en ik hebben geen klachten of erfelijke aandieningen zoals een aantal van jullie wel hebben merk ik. Ik voel me dan ook schuldig als ik wat te klagen heb.
    Ook cystes ed zijn mij tot nu toe bespaard gebleven. Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen!!!

Ik zit nu midden in de spannende dagen. Zondag wil ik gaan testen, dus ik moet nog even geduld zien op te brengen en dat is mijn zwakte........

8. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    IUI-MEIDEN

Be Happy: 1e, 2e en 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. 01-10-09 12.30 uur: HSG. November: hopelijk start gestimuleerde IUI
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, nu pauze
    Cin1979: IUI 1 (pregnyl) en 2 (clomid 100mg + pregnyl) mislukt; 31/08 IUI 3 gehad (wederom 100mg clomid + pregnyl)
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist; IUI 6 mislukt
    Emmy: pauze ivm operatie myoom
    Esther78: 1e poging (clomid 50) afgebroken, 1e IUI (clomid100+Pregnyl) inseminatie te laat, 2e IUI (clomid100+Pregnyl) Zwanger! helaas MK
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt, 6de iui mislukt op naar poging 7
    Giegel: IUI 3x mislukt, 2x afgebroken, 6e poging 17 aug
    Hope76: 1e, 2e IUI en 3e IUI mislukt.4e IUI mislukt, op naar nr. 5
    Ineke1983: op naar de 1e IUI met Clomid en pregnyl (eerste maand cycte gehad dus nog even geduld)
    IreneH: 1e IUI met Puregon en Pregnyl op 20/08.
    Joontje: 1e IUI mislukt. Op weg naar de 2e IUI.
    Klingel 31/8 5e IUI gehad. kansloos: <100.000 :(
    Lauwtje: 2x vmk. 5e IUI.
    Lilmomo: 1e en 2e IUI mislukt. Op weg naar de 3e IUI 31 aug FM.
    Linda73: 1e IUI mislukt. 2e IUI 18-08-09 mislukt. Op weg naar 3e IUI.
    Marjah: 1e IUI (Clomid) afgebroken vw cyste. Nu Provera en op naar de 1e echte IUI (Gonal F)
    Marjolinos: op weg naar de 1e IUI.
    Marnat: op weg naar de 1e IUI.
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Pearl29: 1e iui clomid (eind augustus?)
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli (mk met 9 weken)
    Robing: 1e & 2e IUI in eigen cyclus mislukt , in afwachting van IUI nummer 3
    Riv: 1e, 2e en 3e IUI mislukt. Op weg naar de 4e IUI.
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui zwanger!
    Timon: 1e IUI mislukt. 2e IUI op 15 september
    Traantje: 1e, 2e en 3e IUI mislukt, IUI 4 op 10-9, clomid 50 en pregnyl
    Tracey: 1e IUI mislukt met Menopur en Pregnyl
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..
    Zeehondje: op naar de 1e IUI met Gonal-F en pregnyl.

HET WACHTBANKJE

IreneH: Testen vanaf 03/09
    cin1979: Testen vanaf 15/09
    Traantje testen vanaf 24/09
    Funkie: 29/09
    Timon: 2/10
    marnat: 25-9
    ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w) en Marieke1610
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas& Dopey (helaas ma 10 weken) & Giegel (helaas vmk)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat(helaas vmk), bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Nou, ik ben van het wachten bankje afgestapt (onder protest hoor!) Ik ben vanmorgen ongesteld geworden precies op dag 31, nu straks nieuwe voorraad Puregon gaan halen, zondag weer prikken...en dan op naar poging 5. Ik hoop wel dat ze iets hebben gevonden om de IUI minder pijnlijk voor me te maken.
    x hope76

9. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    2,642
    0
    0
    @Hope; balen meid. Ik ben heel benieuwd hoe je volgende IUI ervaring zal zijn.

10. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    hoi meiden

hier helaas ook ongi geworden ik kan ook van het wachtbankje af
    maar ik weet even niet meer hoe dat moest wil iemand dat voor me doen

ik heb mijn hooft er even niet bij ik kreeg vanmorgen niet zulk leuk nieuws
    mijn oma is vanmorgen overleden
    vandaar ik het even niet meer weet

11. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,031
    0
    0
    Weer veel eitjes. 5 totaal. De kleinste is 10x8mm, 2 zijn er 13x13mm. en 14x11mm en 14x10 mm. Dus we weten nu niet hoe nou verder. De verpleegkundige gaat me terug bellen zodra ze met de arts heeft gesproken. Want ik heb geen zin om bij elke cyclus iedere keer teveel eitjes hebben en dan weer een maand wachten. Ik zei al we kunnen zo beter ivf gaan doen als er telkens veel eitjes zijn. Dus ik wacht nog op antwoord.

12. tracey

tracey Lid

Apr 3, 2007
    88
    0
    0
    Hallo Marnat,

Ik ga de lijst voor je bijwerken en wil je heel veel sterkte wensen met je oma.

13. tracey

tracey Lid

Apr 3, 2007
    88
    0
    0
    #14393 tracey, Sep 25, 2009
    Last edited: Sep 25, 2009
    IUI-MEIDEN

Be Happy: 1e, 2e en 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. 01-10-09 12.30 uur: HSG. November: hopelijk start gestimuleerde IUI
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, nu pauze
    Cin1979: IUI 1 (pregnyl) en 2 (clomid 100mg + pregnyl) mislukt; 31/08 IUI 3 gehad (wederom 100mg clomid + pregnyl)
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist; IUI 6 mislukt
    Emmy: pauze ivm operatie myoom
    Esther78: 1e poging (clomid 50) afgebroken, 1e IUI (clomid100+Pregnyl) inseminatie te laat, 2e IUI (clomid100+Pregnyl) Zwanger! helaas MK
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt, 6de iui mislukt op naar poging 7
    Giegel: IUI 3x mislukt, 2x afgebroken, 6e poging 17 aug
    Hope76: 1e, 2e IUI en 3e IUI mislukt.4e IUI mislukt, op naar nr. 5
    Ineke1983: op naar de 1e IUI met Clomid en pregnyl (eerste maand cycte gehad dus nog even geduld)
    IreneH: 1e IUI met Puregon en Pregnyl op 20/08.
    Joontje: 1e IUI mislukt. Op weg naar de 2e IUI.
    Klingel 31/8 5e IUI gehad. kansloos: <100.000 :(
    Lauwtje: 2x vmk. 5e IUI.
    Lilmomo: 1e en 2e IUI mislukt. Op weg naar de 3e IUI 31 aug FM.
    Linda73: 1e IUI mislukt. 2e IUI 18-08-09 mislukt. Op weg naar 3e IUI.
    Marjah: 1e IUI (Clomid) afgebroken vw cyste. Nu Provera en op naar de 1e echte IUI (Gonal F)
    Marjolinos: op weg naar de 1e IUI.
    Marnat: 1e IUI mislukt
    Marsim 1e IUI clomid en pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Pearl29: 1e iui clomid (eind augustus?)
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli (mk met 9 weken)
    Robing: 1e & 2e IUI in eigen cyclus mislukt , in afwachting van IUI nummer 3
    Riv: 1e, 2e en 3e IUI mislukt. Op weg naar de 4e IUI.
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui zwanger!
    Timon: 1e IUI mislukt. 2e IUI op 15 september
    Traantje: 1e, 2e en 3e IUI mislukt, IUI 4 op 10-9, clomid 50 en pregnyl
    Tracey: 1e IUI mislukt met Menopur en Pregnyl op naar 2e IUI poging
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..
    Zeehondje: op naar de 1e IUI met Gonal-F en pregnyl.

HET WACHTBANKJE

IreneH: Testen vanaf 03/09
    cin1979: Testen vanaf 15/09
    Traantje testen vanaf 24/09
    Funkie: 29/09
    Timon: 2/10

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w) en Marieke1610
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas& Dopey (helaas ma 10 weken) & Giegel (helaas vmk)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat(helaas vmk), bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Ik heb gisteren weer groen licht gehad voor de 2e IUI poging. Alles zag er goed uit, dus gisteravond weer Menopur gespoten:p. Moet trouwens wel iets minder spuiten i.v.m. vorige keer teveel grote eitjes.

14. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    tracey@ dankje wel

15. tracey

tracey Lid

Apr 3, 2007
    88
    0
    0
    #14395 tracey, Sep 25, 2009
    Last edited: Sep 25, 2009
    Marnat: graag gedaan
    was je oma ziek of is ze plotseling overleden?
    In ieder geval heel veel sterkte!

16. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    tracey@ mijn oma was een tijdje geleden gevallen en daar is is na de hand goed van opgeknapt
    en gister avond is op genomen vanwege nier bek ontsteking+ uitdroging en vanmorgen belde mijn moeder dat oma niet meer plaste en koud aan voelde en naar een andere afdeling ging
    toen ben ik naar mijn schoonouders gegaan ik wilde niet alleen zijn
    en daar belde mijn man en die vertelde dat oma overleden is

toch nog plotseling gegaan

verder nog niks weer van mijn ouders gehoord
    ik hou je wel op de hoogte als je dat wil

17. tracey

tracey Lid

Apr 3, 2007
    88
    0
    0
    wat vreselijk, snap dat je niet alleen wilt zijn dan.
    wens je nogmaals heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies
    liefs Tracey

18. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Ten eerste wil ik marnat condoleren met haar oma! En veel sterkte wensen deze periode.

Ik weet het niet meer dames.. Zondag of maandag mag ik testen, maar ik kon het niet laten en heb een testje gekocht.
    Heb hem net gedaan met middagurine. Ondertussen ging ik een senseotje maken, en de koffie was nog niet klaar en ik wierp een blik op de test. Mijn gedachtegang onderweg naar de test was. Er is toch niets te zien. Zit nu 13 dagen na de pregnyl, en ik kijk op het testje en ik zie een duidelijke 2de streep.
    Maar ik twijfel en ben bang.. Heb natuurlijk al 2x eerder met iui een vmk gehad.
    Ik kan mijn ogen niet geloven.
    Zou het dan toch nu weer zo zijn dat ik zwanger ben.
    Heb geen kwaaltjes eigelijk.
    En bij de 1ste keer wel.
    Jeetje zeg ben een beetje beduust ervan..

Sorry voor mijn ego berichtje..

xxx

19. Teddy13

Teddy13 Lid

Sep 20, 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Funkie, ik hoop zo voor je dat je weer zwanger bent. En zal voor je duimen dat het nu goed gaat.

20. Teddy13

Teddy13 Lid

Sep 20, 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marnat. Sterkte met het verlies van je oma.

Share This Page