iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haha 12 ligt in ieder geval tussen 5 en 15 oktober...

Heb jij voor die ongi pijn nog wat genomen of geregen aan medicatie? Ik heb het idee dat mijn rug al die tijd (=maanden) misschien wel pijn doet vanwege de cystes, het lijkt ook verdacht veel op ongi pijn , alleen had ik het verband nog niet gelegd.

M

2. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

kan iemand mij op de lijst zetten.
    Riv: Begonnen met 4e iui
    Bedankt

3. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Het enige wat je mag nemen is paracetamol..want NSAID's zorgen ervoor dat je geen eisprong krijgt en zijn dus helemaal niet goed als je cyste gevoelig bent.
    voorbeelden van NSAID's zijn: ibuprofen, diclofenac, meloxicam, naproxen, etofenamaat en acetylsalicylzuur (aspirine)(Aspegic).of medicijnen waar deze bestand delen inzitten.

4. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Succes Riv..!!

5. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    @ be Happy: Vervelend is die HSG he ? Bij mij mocht mijn mannetje ook nog eesn niet mee die ruimte in om bij me te zijn, had wel super assistentes die me alles duidelijk uitlegden en mijn hand vasthielden. Hoe ging dat bij jou ?

@ 76Chantal: 7 is zeker een mooi aantal. Wat zeggen ze ook alweer? 7 is a lucky number ? Ik hoop het voor je, ik ga duimen.

@ iedereen: Ik heb vanaf het begin dat we gestopt zijn met de pil een soort dagboek bijgehouden, om het van me af te schrijven en om mijn gevoelens op papiet te zetten. Ben nu bezig om dit uit te tikken, maar dat valt niet mee. Ikebn nu bij het hoodfstuk dat ik vorig jaar zwanger was, maardat het na 9 weken mis ging. Al die pijn komt weer naar boven als ik het lees. Maar ik moet doorzetten, ik wil alles klaar hebben, zodat als wij ooit een kleine hebben hij/of zij dit kan lezen. Ik heb het zelfs een titel gegeven ( ons wachten op jou ) en heb dat supermooie gedicht erbij gezet "weer een maand voorbij"

Hebben jullie dat ook gedaan, een dagboek of iets bijgehouden voor jezelf ? Ik merk wel dat het alles op een rijtje zet voor mezelf.

Iedereen een fijn weekend !!
    x Hope76

6. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Hallo Hope76 ik heb alle berichten die ik hier heb gepost dus echt de verhalen die ik over mezlef op het forum heb verteld uitgeprint en die doe ik in een map..

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi

@ Ladypink; dank je wel voor de info... dan maar paracetamol. Ibuprofen werkt aleen veel beter. Jammer zijn dit soort dingen.

M

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn vriend mocht mijn hand ook niet vasthouden. In tegendeel, ik moest mijn handen onder mijn hoofd doen zodat ik niet mijn handen op mijn buik zou leggen (al dan niet per ongeluk, door de pijn). Mijn vriend moest achter een glazen wand staan waar de rontgenlaboranten de apparatuur bedienden (ivm de straling).

Mijn gynaecoloog vertelde ook telkens precies wat hij ging doen en toen hij zag dat ik pijn had, zei hij ook dat het niet meer lang zou duren (en dat was gelukkig ook zo). Na afloop vroeg hij ook steeds hoe het ging met mij (maar direct nadat dat slangetje uit mij was, was de pijn ook helemaal weg).

Maar ben blij dat ik die HSG nu achter de rug heb en dat de uitslag goed is. Nu kunnen we verder met gestimuleerde IUI.

9. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Lijkt me echt pijnlijk zo;n HSG ben blij dat ik het niet hoefde ik ben geopereerd onder narcose dus ik heb niks gevoeld en ik kreeg daarna heel veel pijnstilling met morfine en dat hielp zo goed dat ik maar 1 dag pijn heb gehad>
    En doordat ik geopereerd ben konden ze alles real life bekijken met een camera dus hoefde geen HSG

10. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    @ Ladypink: das ook een goed idee, bedankt ! Ga maar eens kijken wat ik allemaal geschreven heb...

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    even ego berichtje;
    gister dus geen ovulatiebloeding gehad, maar gewoon het begin van mijn menstruatie. Opeens een cyclus van maar 21 dagen, dat heb ik echt nog nooit gehad. Hoop dat ik maandag gelijk naar de gyn kan, zodat zij even goed kan kijken of alles wel goed gaat!
    Ben erg geschrokken, verdrietig, boos en chagerijnig nu.

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    @ Hope, even een vraagje, erg dom waarschijnlijk, maar wat is HSG?

@ Zeehondje! Echt balen zeg! Hopelijk volgende maand meer geluk...

Even een persoonlijk vraagje!
    Vorige cyclus had ik een cycte van 40mm op dag 14 daardoor heb ik geen hormonen mogen nemen... Nu zit ik op dag 10 en voel ik (aan de andere kant) een stekende pijn rechtsonder tussen m'n navel en m'n lies. Zou dit m'n ei kunnen zijn en ben ik dan maandag op dag 12 alweer te laat bij de gyn? Dan moet ik gaan voor de echo...

13. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ja, ik heb ook het hele verhaal bijgehouden en zo nu en dan update ik het weer. Het is voor mij ook een stukje verwerking.

@ Ineke, dat kan wel je eisprong zijn, maar ook wat anders (darmen?) Ik heb mijn ei wel eens op dag 8 gehad...

@Zeehondje dat is een korte cyclus! Nou ja op naar de echte ronde dan maar he.

@Behappy fijn dat de HSG goed is, bij mij was mijn moeder mee (manlief moest werken) en die heb ik gewoon in de wachtruimte laten wachten.

@ iedereen fijn weekend!

14. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Dank je voor je reactie Dopey!
    Ik ben (jammer genoeg) darmpatient en ik weet dus precies hoe het te herkennen, dan zal het mijn ei wel zijn denk ik...
    Maar zal ik dan maandag te laat zijn voor de echo?

Aan jou ook een fijn weekend!

15. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    @ ineke als je nu je eisprong hebt gehad, ben je maandag inderdaad te laat, maar waarschijnlijk kan de gyn dat wel zien met de echo. Misschien moet je een volgende ronde dan op dag 10 komen ipv dag 12? Nou ja, laat ik niet op de zaken vooruit lopen, eerst morgen maar afwachten he! STerkte, ik hoop dat je gewoon op tijd bent morgen en dat die pijn iets heel anders was. Een knuffel voor je!

16. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Dank je wel Dopey!

De pijn heeft eigenlijk maar enkele uurtjes geduurd en ik vermoed inderdaad een eisprong! Gelukkig hebben we flink geklust de afgelopen dagen... Maar dan moeten we inderdaad NOG vroeger op afspraak!
    En als het groeiende eitjes zijn ben ik hopelijk maandag nog op tijd!
    Best wel spannend :)

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hoi lieverds,

na een tijdje weggeweest, ben ik er weer maar....
    we gaan weer verder met onze kinderwens, maar voorlopig even geen MMM en IUI, we gaan nu eerst even aan de slag met ovu testen omdat mijn cyclus ineens langer is geworden.
    We denken dat ze de samenlevingstesten te vroeg hebben uitgevoerd, op dag 12, dan gekeken naar een cyclus van 28, terwijl ik toen al 2 cyclussen van 30 had.

Kunnen jullie het een beetje volgen:)

Ik kom natuurlijk weer af en toe gluren bij jullie, en ga hard duimen voor jullie allemaal.

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Daems, ik heb een een beetje gelezen. Voor ons is het IUI-verhaal echt over.

We zijn vandaag naar de fa geweest. Nouja, fa... het was een arts-assistent. Ze legde erg duidelijk de verschillen van IVF en ICSI uit. Ivm de lage productiescore van mijn man zitten we zelfs onder de grens voor IVF (0,5 miljoen) en gaat het ICSI worden. :$ Helemaal niet verwacht en dus waren we even overdonderd. Ik zal moeten spuiten.:$ Die namen ben ik alweer vergeten, maar het is eibevorderend en voor eirijping. Vast dat jullie de namen weten. Gelijk mijn naaldenprobleem aangegeven en ze hebben me een spuit met naald laten zien en dat leek niet zo erg. Nu nog in praktijk ervaren. Maar goed, dat duurt nog even. De wachtlijst is 6 maanden!!!!:(
    Mijn man heeft bloed geprikt zodat ze kunnen kijken of er afwijkingen zijn. Dit is vrij standaard. Over zo'n 2 maanden is de uitslag bekend.
    We hebben de 6 maanden omgedraaid... even 6 maanden geen verplichtingen. Op eigen wijze klussen zonder onthoudingen of juist moeten. Eens zien of dat positief effect mag hebben.;)

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    IUI-MEIDEN

Be Happy: 1e, 2e en 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. Uitslag HSG: goed. 02-10: controlefoto. 15-10: gynaecoloog bespreken gestimuleerde IUI.
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, 01-10 cyclusdag 1 voor 7e IUI
    Cin1979: IUI 1 (pregnyl) en 2 (clomid 100mg + pregnyl) mislukt; 31/08 IUI 3 gehad (wederom 100mg clomid + pregnyl)
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist; IUI 7 mislukt; 1 okt IUI 8
    Emmy X: 1e/2e iui mislukt, 3e iui zwanger maar mk met 5 wkn
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt, 6de iui mislukt op naar poging 7
    Giegel: IUI 3x mislukt, 2x afgebroken, 6e poging 17 aug
    Hope76: 1e, 2e IUI en 3e IUI mislukt.4e IUI mislukt, op naar nr 5!
    Ineke1983: op naar de 1e IUI met Clomid en pregnyl (eerste maand cycte gehad dus nog even geduld)
    Joontje: 1e IUI mislukt. Op weg naar de 2e IUI.
    Klingel 31/8 5e IUI gehad. kansloos: <100.000 :(
    Lauw: wachten op 1e ronde clomid (volgende cyclus)
    Lauwtje: 2x vmk. 5e IUI 29/9
    Lilmomo: 1e en 2e IUI mislukt. Op weg naar de 3e IUI 03/10
    Linda73: 1e IUI mislukt. 2e IUI 18-08-09 mislukt. Op weg naar 3e IUI.
    Marjolinos: op weg naar de 1e IUI.
    Marnat: op weg naar de 1e IUI.
    Marsim 5e IUI puregon/pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Pearl29: 1e iui clomid (eind augustus?)
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli (mk met 9 weken)
    Robing: 1e & 2e IUI in eigen cyclus mislukt , nu 3e IUI
    Riv: 1e, 2e en 3e IUI mislukt. Op weg naar de 4e IUI.
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui zwanger!
    Timon: 1e en 2e IUI mislukt. Nu door naar ICSI :(
    Traantje: 1e, 2e en 3e IUI mislukt, IUI 4 op 10-9, clomid 50 en pregnyl
    Tracey: 1e IUI mislukt met Menopur en Pregnyl
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..
    Zeehondje: op naar de 1e IUI met Gonal-F en pregnyl.

HET WACHTBANKJE

cin1979: Testen vanaf 15/09
    Traantje testen vanaf 24/09
    Robing Testen vanaf 9/10
    Lilmomo: Testen vanaf 17/10

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w) en Marieke1610
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas& Dopey (helaas ma 10 weken) & Giegel (helaas vmk)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    7e IUI: Funkie
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat(helaas vmk), bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

20. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi Timon,

jeetje dus het gaat nu echt ICSI worden. En 6 maanden wachttijd, er nog over nagedacht om het ergens anders zonder wachtlijst te doen?
    Ik denk dat je decapeptyl bedoeld, dat ga je al voordat je met puregon begint spuiten (heb op dit moment 2 collega's die met ivf bezig zijn).

Ik wens je heel veel succes en hoop dat 2010 of begin 2011 jullie een wolk van een baby mag brengen..

Liefs Joontje

Deel Deze Pagina