iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Mijn vorige cyclus was 30 dagen, dus dan zal ik even uittellen...
    Denk wel dat ik ervoor al even ga spieken :)

2. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    Ineke ik denk niet dat je mannetje zo slecht zaad heeft maar misschien heeft het te maken met hoe jou baarmoedermond slijm is als dat heel zuur is zeg maar dan vermoord dat slijm de weinig snel zwemmende spermacellen.
    en dan doet de totaal aantal spremacellen er niet zo toe en ik denk indd dat als je na 14 dagen niet ongi bent je een test kan doen maar na 10 dagen zou je heel licht posi kunnen testen geloof ik.

3. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Oh ik durf dat niet eens , al eerder testen...ben veel te bang voor de teleurstelling...

4. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    @ladypink: hoe is het nu met je cyste afgelopen ?

5. anja25

anja25 Actief lid

Jun 23, 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    hee

ja zoveel zijn ze niet nodig, onze arts zei dat ze 1miljoen zaadjes nodig had voor iui.

6. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Ik ben er weer en heb niet teruggelezen.

Vanmiddag had ik weer een afspraak bij de gyn voor een FM na weer een vmk in de rustronde na de vorige vmk.
    Het ging goed bij de gyn, maar ik heb er een erg dubbel gevoel aan overgehouden.
    Het goede gevoel is dat we deze maand weer verder gaan met IUI en morgen ga ik dus weer Puregon spuiten.
    Het slechte nieuws is dat ze vermoedt dat ik een innestelingsprobleem heb.
    Ze weten nog te weinig over de innesteling om dat meteen op te lossen, maar het vermoeden is dat het bij mij leeftijdsgerelateerd is........
    Ik krijg nu nog wel twee IUI-pogingen, maar ben heeeeel bang dat ik niet meer zwanger ga worden.
    Dat ik uitgerekend in de afgelopen maanden zwanger ben geworden, komt volgens haar toch mede doordat ik veel met andere dingen bezig was (dochter).

Aan ƩƩn kant is het heel goed dat ik dus toch gewoon zwanger kan worden maar des te moeilijker nu ik weet dat alle eerdere vage streepjes van de afgelopen jaren, dus zeer waarschijnlijk wel vroege miskramen zijn geweest.

Deze ronde hoop ik dat de Etos-pillen gaan helpen en ik zit eraan te denken om ook nog de vitamineB erbij te blijven slikken.
    Voor nu zie ik de komende twee maanden als mijn laatste kans op een derde :(

7. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Ach Giegel das geen leuk nieuws, wat vervelend voor je. Hoe voel je je nu ? Rustig alles een plaats geven, al is dat op dit moment natuurlijk hartstikke moeilijk. Sterkte en misschien dat het toch nog met de 2 IUI die je nog mag doen wel lukt. We blijven positief toch ?

Wat zijn dat voor ETOS pillen waar je het over hebt ? Ik probeer elke dag foliumzuur te slikken.
    X hope76

8. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    @giegel veel sterkte
    @Hope76 ja dat is misschien zo maar ja het is ook een teleurstelling als je ongi wordt ik voel geen verschil.
    @ ik weet niet meer wie maar mn cyste is een beetje geslonken.

9. Teddy13

Teddy13 Lid

Sep 20, 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle nieuwe meiden welkom.

@zeehondje. Ik heb ook 2x drie eitjes gehad en wij hebben gewoon iui gedaan. Ons ziekenhuis heeft er niet eens een opmerking over gemaakt.

@ineke1983. Ik vind het zelf geen slechte cijfers. Wij hebben mindere aantallen gehad en volgens het ziekenhuis was het goed.

10. Teddy13

Teddy13 Lid

Sep 20, 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hope76. Ook van mij de vraag: Etos-pillen?

@giegel. Nog twee iui behandelingen? Mag je geen ivf meer doen, omdat er drie vergoedt zijn?

@weet niet meer wie. Ik zou ook nog niet testen. Als ik het goed heb gelezen heb je pregnyl gespoten en dan kan de test een streepje geven terwijl je niet zwanger bent.

Ik zelf ben vandaag gebeld door de Gyn. Ga nu een onderzoek in van het UMC Utrecht. Blijf wel in Nieuwegein, maar samen met het UMC. Ze snappen niet dat ik zo snel een eisprong heb. Het heet het Cola onderzoek. Iemand ermee bekend?

11. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

May 21, 2007
    1,358
    0
    36
    IUI-MEIDEN

Be Happy: 1e, 2e en 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. Uitslag HSG: goed. 02-10: controlefoto. 15-10: gynaecoloog bespreken gestimuleerde IUI.
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, 01-10 cyclusdag 1 voor 7e IUI
    Cin1979: IUI 1 (pregnyl) en 2 (clomid 100mg + pregnyl) en 3 (wederom 100mg clomid + pregnyl) mislukt, september rustronde
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist; IUI 7 mislukt; 1 okt IUI 8
    Emmy X: 1e/2e iui mislukt, 3e iui zwanger maar mk met 5 wkn
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt, 6de iui mislukt op naar poging 7
    Giegel: IUI 3x mislukt, 2x afgebroken, 6e poging aug zwanger maar mk, september rustronde
    Hope76: 1e, 2e IUI en 3e IUI mislukt.4e IUI mislukt, 8 okt. nr 5!
    Joontje: 1e IUI mislukt. Op weg naar de 2e IUI.
    Klingel 5x IUI mislukt, 26/9 escape ICSI gehad
    Lauw: wachten op 1e ronde clomid (volgende cyclus)
    Lauwtje: 2x vmk. 6de IUI
    Lilmomo: 1e en 2e IUI mislukt. Op weg naar de 3e IUI 03/10
    Linda73: 1e IUI mislukt. 2e IUI 18-08-09 mislukt. Op weg naar 3e IUI.
    Marjolinos: op weg naar de 1e IUI.
    Marnat: op weg naar de 1e IUI.
    Marsim 5e IUI puregon/pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Pearl29: 1e iui clomid (eind augustus?)
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli (mk met 9 weken)
    Robing: 1e & 2e IUI in eigen cyclus mislukt , nu 3e IUI
    Riv: 1e, 2e en 3e IUI mislukt. Op weg naar de 4e IUI.
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui zwanger!
    Timon: 1e en 2e IUI mislukt. Nu door naar ICSI :(
    Traantje: 1e, 2e en 3e IUI mislukt, IUI 4 op 10-9, clomid 50 en pregnyl
    Tracey: 1e IUI mislukt met Menopur en Pregnyl
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..
    Zeehondje: op naar de 1e IUI met Gonal-F en pregnyl.

HET WACHTBANKJE

Traantje testen vanaf 24/09
    Robing Testen vanaf 9/10
    Lilmomo: Testen vanaf 17/10
    Ineke1983: Testen vanaf 21/10

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w) en Marieke1610
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas& Dopey (helaas ma 10 weken) & Giegel (helaas vmk)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    7e IUI: Funkie
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat(helaas vmk), bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

poging 5 wederom mislukt :(

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wie schreef er nou over de vaginale capsules inbrengen?
    Dit is hoogstwaarschijnlijk Progestan of Utrogestan. Ik krijg deze ook elke keer na de eisprong. Hierdoor wordt je baarmoederslijmvlies dikker gemaakt. Zit dus progesteron in. Het is wel een beetje een vieze bedoening. Het omhulsel wordt namelijk niet door je lichaam opgenomen en komt dus weer naar buiten. Inlegkruisjes zeer gewenst.
    Succes ermee.

13. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    IUI-MEIDEN

Be Happy: 1e, 2e en 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. Uitslag HSG: goed. 02-10: controlefoto. 15-10: gynaecoloog bespreken gestimuleerde IUI.
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, 01-10 cyclusdag 1 voor 7e IUI
    Cin1979: IUI 1 (pregnyl) en 2 (clomid 100mg + pregnyl) en 3 (wederom 100mg clomid + pregnyl) mislukt, september rustronde
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist; IUI 7 mislukt; 1 okt IUI 8
    Emmy X: 1e/2e iui mislukt, 3e iui zwanger maar mk met 5 wkn
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt, 6de iui mislukt op naar poging 7
    Giegel: IUI 3x mislukt, 2x afgebroken, 6e poging aug zwanger maar mk, september rustronde
    Hope76: 1e, 2e IUI en 3e IUI mislukt.4e IUI mislukt, 8 okt. nr 5!
    Joontje: 1e IUI mislukt. Op weg naar de 2e IUI.
    Klingel 5x IUI mislukt, 26/9 escape ICSI gehad
    Lauw: wachten op 1e ronde clomid (volgende cyclus)
    Lauwtje: 2x vmk. 6de IUI
    Lilmomo: 1e en 2e IUI mislukt. Op weg naar de 3e IUI 03/10
    Linda73: 1e IUI mislukt. 2e IUI 18-08-09 mislukt. Op weg naar 3e IUI.
    Marjolinos: op weg naar de 1e IUI.
    Marnat: op weg naar de 1e IUI.
    Marsim 5e IUI puregon/pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Pearl29: 1e iui clomid (eind augustus?)
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli (mk met 9 weken)
    Robing: 1e & 2e IUI in eigen cyclus mislukt , nu 3e IUI
    Riv: 1e, 2e en 3e IUI mislukt. Op weg naar de 4e IUI.
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui zwanger!
    Timon: 1e en 2e IUI mislukt. Nu door naar ICSI :(
    Traantje: 1e, 2e en 3e IUI mislukt, IUI 4 op 10-9, clomid 50 en pregnyl
    Tracey: 1e IUI mislukt met Menopur en Pregnyl
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..
    Zeehondje: op naar de 1e IUI met Gonal-F en pregnyl.

HET WACHTBANKJE

Traantje testen vanaf 24/09
    Robing Testen vanaf 9/10
    Lilmomo: Testen vanaf 17/10
    Ineke1983: Testen vanaf 21/10
    Hope76: testen vanaf 25/10

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w) en Marieke1610
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas& Dopey (helaas ma 10 weken) & Giegel (helaas vmk)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    7e IUI: Funkie
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat(helaas vmk), bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

Hoi dames op het wachtenbankje !

14. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    ik mag vanaf vandaag ook op het wachtbankje alleen weet ik nu niet zo goed wanneer ik mag testen. ik ben op 26 september ongesteld geworden en heb een cyclus van 28 dagen. Normaal zou ik dan ook in het weekend mijn ei gehad hebben, maar dit is vandaag geweest dus 3 dagen later. theoretisch zou ik volgende week zaterdag mogen testen...

@Teddy en Hope, denk dat ze de etos zwanger worden pillen bedoelt. dit zijn capsules van eigen merk etos voor dames met een zwangerschapswens. Kosten 7,50 .

Ga nog lekker rustig bank hangen!

groetjes Marjolein

15. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Welkom nieuwe dames!

Giegel, wat een verhaal. Ik hoop dat je alsnog van een derde uk zwanger mag raken.

Ik ben het verder vergeten. Sorry!

Ik heb een vraagje. Rond zondag had ik mijn ei en hebben we goed geklust. Alleen had ik gisteravond ineens een enorm rode veeg op de toilet. Hierna was het nog een vage druppel, net als vandaag. Op de tampon zat amper wat. Wat was dit????? Ik vermoed innestelingsbloeding, maar ken dit niet. Ik voel me erg blonT.:)

16. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Ze zeggen eigenlijk bijna altijd na je eisprong nog 14 dagen wachten.

17. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    #14677 Timon, Oct 13, 2009
    Last edited: Oct 13, 2009
    Heee, jij komt dus ook in Utrecht te lopen. Misschien komen we elkaar nog eens tegen.;)

Ik ken het COLA onderzoek niet, maar heb het net opgezocht. Spannend onderzoek, hoor. Is het een lang traject?

18. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Hope: Etos heeft Multi zwanger worden capsules.
    Er zijn meerdere meiden die dit zijn gaan slikken en die zwanger worden. Ook zou het een lange cyclus kunnen verkorten.

@ Teddy: We mogen nog wel IVF maar hebben ervoor gekozen dat niet meer te doen en dan hou ik het innestelingsprobleem. We hebben al twee kinderen en waren in eerste instantie eigenlijk van plan om helemaal niet het medische circuit in te gaan.

19. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Zullen de Etospillen zoveel kunnen schelen? Ik slik foliumzuur van de apotheek.

20. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    In de Etos-pillen zit veel meer dan foliumzuur alleen, maar het kan soms ook de cyclus verkorten bij een lange cyclus en andersom. Hier op het forum is wel een topic waar meiden schrijven die deze pillen gebruiken, met op zich een goed resultaat. Al heeft het bij mij eerder niet geholpen.

Share This Page