iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    owww spannend zeehondje....
    Nu maar wachten.... ik duim voor je..

2. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Ik heb vandaag de laatste Follikel meting gehad, maandag eindelijk onze 7e IUI.

Wordt dit dan eindelijk ons lucky number 7??

Chantal

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zeehondje, je heb je IUI gehad!!! Wat fijn dat het je zo is meegevallen. Ik duim voor je dat het positief uitpakt.

Chantal, ook voor jou duim ik. Het zou toch mooi zijn.

Hier geen gekke dingen. Leven gaat lekker door en ik merk ook geen verschillen in/aan mijn lichaam.

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Veel geluk Zeehondje! En wat leuk dat het zo vlot is verlopen!

Wel raar dat de vloeistof oranje was! bij ons was het gewoon doorzichtig... mijn man vroeg zelfs zo er wel sperma inzat :)

5. anja25

anja25 Actief lid

23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    hoi

Ik duim voor jullie allemaal
    zeehondje, mooi dat het is meegevallen
    chantal.. 7 is idd een geluksgetal dus het beste er maar van hopen wij wonen op nummer 7 maat heeft ons nog niet veel geluk gebracht haha

groetjes anja

6. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    IUI-MEIDEN

Be Happy: 1e, 2e en 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. Uitslag HSG: goed. Nu 3x IUI met Puregon en Pregnyl, daarna IVF.
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, 01-10 cyclusdag 1 voor 7e IUI
    Cin1979: IUI 1 (pregnyl) en 2 (clomid 100mg + pregnyl) en 3 (wederom 100mg clomid + pregnyl) mislukt, september rustronde
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist; IUI 7 mislukt; 1 okt IUI 8
    Emmy X: 1e/2e iui mislukt, 3e iui zwanger maar mk met 5 wkn
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt, 6de iui mislukt op naar poging 7
    Giegel: IUI 3x mislukt, 2x afgebroken, 6e poging vmk, rustronde vmk, 7e poging IUI rond 23 oktober
    Hope76: 1e, 2e IUI en 3e IUI mislukt.4e IUI mislukt, 8 okt. nr 5!
    Joontje: 1e IUI mislukt. Op weg naar de 2e IUI.
    Klingel 5x IUI mislukt, 26/9 escape ICSI gehad:zwanger! :)
    Lauw: wachten op 1e ronde clomid (volgende cyclus)
    Lauwtje: 2x vmk. 6de IUI
    Lilmomo: 1e en 2e IUI mislukt. Op weg naar de 3e IUI 03/10
    Linda73: 1e IUI mislukt. 2e IUI 18-08-09 mislukt. Op weg naar 3e IUI.
    Marjolinos: op weg naar de 1e IUI.
    Marnat: op weg naar de 1e IUI.
    Marsim 5e IUI puregon/pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Pearl29: 1e iui clomid (eind augustus?)
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli (mk met 9 weken)
    Robing: 3 x IUI in eigen cyclus mislukt nu 1ste TP cryo
    Riv: 1e, 2e en 3e IUI mislukt. Op weg naar de 4e IUI.
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui zwanger!
    Timon: 1e en 2e IUI mislukt. Nu door naar ICSI :(
    Traantje: 1e, 2e en 3e IUI mislukt, IUI 4 op 10-9, clomid 50 en pregnyl
    Tracey: 1e IUI mislukt met Menopur en Pregnyl
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..
    Zeehondje: 1e IUI 16-10-2009, daarna Utrogestan gebruiken.

HET WACHTBANKJE

Traantje testen vanaf 24/09
    Lilmomo: Testen vanaf 17/10
    Ineke1983: Testen vanaf 21/10
    Hope76: testen vanaf 25/10
    Zeehondje: testen vanaf 03/11

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w) en Marieke1610
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas& Dopey (helaas ma 10 weken) & Giegel (helaas vmk)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    7e IUI: Funkie
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat(helaas vmk), bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid), Giegel (helaas weer vmk)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

ik ga over opde cryo's, ga jullie wel in de gaten houden hoor ! suc6

X Robing

7. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi Hoi,

wat spannend zeehondje je eerste iui is achter de rug!! Nu wachten op goed nieuws!!!

Chantal veel succes maandag en 7 is idd een mooi getal :p

Verder nog geen nieuwe zwangeren geloof ik, is Funkie al bijna terug van haar verbouwing??

Hier afgelopen donderdag op dag 10 een follikelmeting gehad bij een andere gyn. Mooi dik bmslv, en hij zag een follikel van 16-18 mm, ik dus erg blij, zo snel ik nog nooit geweest!! Nu vandaag weer een echo bij mn eigen gyn en deze zag deze follikel niet, ze denkt dat hij de doorsnede van mn ureter voor follikel heeft aangezien. Ze zag wel 2 follikels van 14 en 16 mm. Nu vanaf vandaag 150 puregon spuiten en dan maandag weer. Ga nu dan toch twijfelen, vind het raar dat die andere gyn het niet goed heeft gezien en vind dat ik nu eigenlijk al veel moet spuiten. Hoop nu dan maar dat beide follikels goed doorgroeien en dan gaan we wel voor een tweeling :p

Iedereen een heeel fijn weekend

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoop niet dat die eerste gyn het goed had gezien en dat dat eitje dus al gesprongen was?

all;
    Weet iemand of je temp gelijk stijgt na de pregnyl injectie?
    Woensdagavond gehad en eigenlijk is ie nog steeds niet echt gestegen. Baal een beetje en begin gelijk onzeker te worden. Iui gehad zonder goede eisprong ofzo weet je. Nou, maar positief denken zullen zeggen!

En word bij jullie bij de inseminatie nog gemeld hoeveel zaadcellen er worden ingespoten?
    Bij ons namelijk niet, het wordt niet meer gecontroleerd bij iui. Dit omdat ze dan een deel van het monster nodig hebben voor de check en dus niet in kunnen spuiten. Klonk wel logisch, maar hoe is dat bij jullie????/

9. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi zeehondje,

tja weet het niet, wordt er een beetje onzeker van. Maar als ie al gesprongen is dan is het wel vreemd dat er nu nog 2 zitten... Drieling??:p Wacht maandag wel af en dan zien we verder.

Bij ons vertellen ze bij de IUI niet hoeveel zaadjes ze inbrengen maar ik bekijk de labuitslagen later altijd even in de computer (werk in het zkh) Heb het me even laten uitleggen door een laborante maar na bewerking (wassen van de zaadjes en de slechten eruit halen) worden alle zaadjes geconcentreerd in een 1 ml spuitje gestopt. Het wordt trouwens wel gecontroleerd want ik kan alle uitslagen terug zien, hoeveel zaadjes (a,b,c,d) en ook de aantallen voor en na bewerking..

10. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Robing, heel veel succes!!

@ Zeehondje, de iui is dus mee gevallen fijn en nu hopen op iets moois!

@ Chantal, ik duim voor je meid!

@ Joontje, ik heb dus ook het geluk dat ik in de computer kan kijken maar hoor inderdaad ook niet standaard wat de uitslag is.
    Weet je aan de ene kant heb je er ook niks aan om het te weten.
    We hebben echt maanden erbij zitten dat ik denk nou niet moet het toch echt goed komen met zo'n uitslag en dan valt het tegen en is het niet raak. Er moet 1 doorzetter bij zitten en daar hopen we deze maand dan maar weer op.

@ All, hier is het rustig en ik ben rustig en dan wil ik graag zo houden, haha. Ik heb deze maand geen zin om symptomen te zoeken. Aankomende donderdag is het 2 weken geleden dat ik mijn iui heb gehad. Ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Ik wacht maar even af. Ik heb ook geen testen in huis dus mocht ik een keer heel graag willen dan heb ik pech, haha. Nog even afwachten hier dus.

11. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Zeehondje; fijn dat het goed gegaan is meid. Wat de temp betreft bij mij is ie dit keer ook wat later gaan stijgen maar nu gaat het goed (geloof ik). Suc6 met wachten.

@All; als wij er naar vragen dan krijgen we het wel te horen wat de zaaduitslag is maar het is inderdaad wel zo dat je maar 1 goede nodig hebt. Hier zit er inmiddels bijna de eerste week wachten erop. Volgende week zondag willen we gaan testen, dus nu is het echt aftellen. Ik merk nog niets en probeer mezelf ook veel afleiding te bezorgen.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik ga er ook maar vanuit dat het zaad goed was. De twee keer dat het getest is was het ook goed, dus...
    Hier zijn de wachtweken net begonnen en ik merk dat het wel anders voelt na een iui. De hoop is toch een stukje mee, terwijl je hierdoor ook een grotere domper straks hebt als het niet gelukt is.
    En temp is gelukkig vanmorgen gestegen naar 36,9!

13. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Anja, ik moest dat ook slikken van de gyn, totdat ikde bijsluiter las...
    Zwangerschap:het gebruik van Naproxen wordt niet aangeraden wanneer u zwanger wilt worden en moeite heeft om zwanger te worden of wanneer u onderzocht wordt wegens onvruchtbaarheid. Zodra u een zwangerschap vermoedt of een kinderwens heeft, dient u uw arts te raadplegen

Vind het toch apart dat de gyn dit advies gaf, ik heb het maar gehouden bij een paar paracetamolletje...

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    IUI-MEIDEN

Be Happy: 1e, 2e en 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. Uitslag HSG: goed. Nu 3x IUI met Puregon en Pregnyl, daarna IVF.
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, 01-10 cyclusdag 1 voor 7e IUI
    Cin1979: IUI 1 (pregnyl) en 2 (clomid 100mg + pregnyl) en 3 (wederom 100mg clomid + pregnyl) mislukt, september rustronde
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist; IUI 7 mislukt; 1 okt IUI 8
    Emmy X: 1e/2e iui mislukt, 3e iui zwanger maar mk met 5 wkn
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt, 6de iui mislukt op naar poging 7
    Giegel: IUI 3x mislukt, 2x afgebroken, 6e poging vmk, rustronde vmk, 7e poging IUI rond 23 oktober
    Hope76: 1e, 2e IUI en 3e IUI mislukt.4e IUI mislukt, 8 okt. nr 5!
    Joontje: 1e IUI mislukt. Op weg naar de 2e IUI.
    Klingel 5x IUI mislukt, 1e escape ICSI: helaas vmk :(
    Lauw: wachten op 1e ronde clomid (volgende cyclus)
    Lauwtje: 2x vmk. 6de IUI
    Lilmomo: 1e en 2e IUI mislukt. Op weg naar de 3e IUI 03/10
    Linda73: 1e IUI mislukt. 2e IUI 18-08-09 mislukt. Op weg naar 3e IUI.
    Marjolinos: op weg naar de 1e IUI.
    Marnat: op weg naar de 1e IUI.
    Marsim 5e IUI puregon/pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Pearl29: 1e iui clomid (eind augustus?)
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli (mk met 9 weken)
    Robing: 3 x IUI in eigen cyclus mislukt nu 1ste TP cryo
    Riv: 1e, 2e en 3e IUI mislukt. Op weg naar de 4e IUI.
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui zwanger!
    Timon: 1e en 2e IUI mislukt. Nu door naar ICSI :(
    Traantje: 1e, 2e en 3e IUI mislukt, IUI 4 op 10-9, clomid 50 en pregnyl
    Tracey: 1e IUI mislukt met Menopur en Pregnyl
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..
    Zeehondje: 1e IUI 16-10-2009, daarna Utrogestan gebruiken.

HET WACHTBANKJE

Traantje testen vanaf 24/09
    Lilmomo: Testen vanaf 17/10
    Ineke1983: Testen vanaf 21/10
    Hope76: testen vanaf 25/10
    Zeehondje: testen vanaf 03/11

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w) en Marieke1610
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas& Dopey (helaas ma 10 weken) & Giegel (helaas vmk)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    7e IUI: Funkie
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat(helaas vmk), bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid), Giegel (helaas weer vmk)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

IUIbeebs, ik heb mezelf even veranderd van ' zwanger ' naar (in afwachting van een) vmk :( helaas.

dikke knuffel en succes allemaal..

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wij vroegen ernaar en kregen de hoeveelheid wel te horen. De tweede keer hoefden we er niet naar te vragen, want toen kregen we al te horen dat het bij lange na niet genoeg was voor de IUI. Toch had ze het ingespoten, want je bent er nu toch.
    Bij de onderzoeken waren er ook genoeg over waardoor voor IUI was gekozen. Alleen tijdens de behandeling was de hoeveelheid dramatisch teruggelopen. Zelfs te weinig voor IVF. Dat is enorm slikken. :(

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik denk dat als het er te weinig zijn dat ze dat bij het opwerken wel zien. Ze hebben bij ons dus blijkbaar geen twijfel gehad, gelukkig.
    Voor jullie was dat echt heel erg. Heb je nu niet zoiets van doe nog maar een keer een gewoon semenonderzoek. Kijken of het dan weer goed is? Dan weet je dat het ligt aan de druk die er bij je vriend achter zit.

Klingel, ach nee, wat erg. Wat is er gebeurd???

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Klingel, wat erg. Dikke knuffel en een virtuele schouder.

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zeehondje, wij wachten de komende maanden. Tegen die tijd zien we wel wat er gebeurd. De afgelopen maanden waren even genoeg.

19. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Timon: het kan natuurlijk zijn dat je vriend even wat minder zaad heeft.. heeft hij misschien een griepje ofzo gehad 6 weken geleden?? Maar misschien is ff rust voor jullie nu ook goed.. Ik hop in ieder geval dat als het echt ISCI wordt dat het snel raak is..

@ Klingel: wat lees ik nu "een VMK" ... tenminste er staat "in afwachting van" Heb je bloedverlies of krampen?? sterkte in ieder geval... Ik duim voor je...

@ Zeehondje: ik lees een tempstijging.. goed zo... spannend...

@ Djaar: weer een mooi kaartje... succes de laatste wachtweek..

@ Hope: ow... dat dat in de bijsluiter staat heb ik nog nooit geweten... Ik neem ze ook soms als ik erge last heb van ongi pijnen... Niet meer doen dus...!!! Ik hou het ook wel bij het paracetamolletje..

Hierzo:
    Nou ik zit nog steeds te wachten op mijn ei... Op CD 27 nog steeds geen tempstijging...
    Maar!!! ik heb gisteravond en vanmorgen wel ovulatiepijn... dus ik hoop dat ie morgen stijgt...

20. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @all: tjah, zwanger na ICSI, maar de testjes werden vager en de bloedtesten lieten zien dat HCG alweer gedaald is :(
    kort geluk dus

maar- het KAN dus wel, en daarom moeten we allemaal hoop hebben/houden.

nou ja, ik moet t nog even terugvinden want ik vind t wel erg gemeen en wreed allemaal

maargoed, zo zit t dus

ik doe geen IUI meer maar blijf bij de IVF/ICSI, ik wens jullie allemaal veel IUIsucces en hoop jullie niet in ' de volgende stap ' tegen te komen

liefs

Deel Deze Pagina