Hoi allemaal! Zou het fijn vinden om hier ook af en toe mee te schrijven. Zal me even mijn achtergrond in het kort vertellen. We zijn in 2007 begonnen voor een kindje. Vanwege hevige pijnklachten tijdens de menstruatie ben ik bij de gynaecoloog beland en na een kijkoperatie is de diagnose endometriose vastgesteld; verklevingen achter de eierstokken en 1 eileider zit dicht. De nog open eileider is meteen tijdens de kijkoperatie doorgespoten en wonder boven wonder had ik twee maanden erna een postieve zwangerschapstest in handen! Helaas is dit na negen weken uitgelopen op een miskraam. We hebben het nog een jaar zelf geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten. Nu zitten we dus in het IUI-traject. Heb deze cyclus ongeveer 10 dagen Puregon gespoten (75eenheden) en vanochtend tijdens de echo bleek dat er vier eitjes op springen staan. Helaas teveel om een IUI te gaan doen vanwege de kans op een meerling. Deze behandeling is dus helaas afgebroken. Is toch een flinke domper! Hadden we geen rekening mee gehouden. Over twee weken dus de start van de 2e IUI-behandeling; de dosis Puregon wordt dan verlaagd naar 50 + 1. Hopelijk slaat dit goed aan. Wens iedereen veel succes en ga proberen het een beetje te volgen hier. Groetjes Caro
Nog geen tijd gehad om bij te lezen maar zijn er nog belangrijke feiten of vragen? Ik ben vandaag weer geweest en de cyste was al bijna weg ik mag beginnen met menopur en hopelijk halverwege volgende week eerste IUI.... SPANNEND!! Mijn Mannetje en ik hadden allebei op een briefje geschreven wat we dachten deze deze maand onze kans zal zijn en we hadden beiden 80 % opgeschreven gek he nou laten we het hopen.
@Klingel. Wat een naar bericht. Wens je veel sterkte. @Caro. Welkom. Balen dat je iui niet door gaat. @Ineke. Als ik Pregnyl heb gespoten wordt ik al de 11e dag ongi na de iui. De eerste keer was ik verbaasd, maar nu vind ik het wel fijn dat ik eerder weet of het gelukt is of niet. @Ladypink. Goed nieuws. Hoop dat je snel weer mag beginnen. @Funkie. Leuk om van je te horen. Was al benieuwd hoe het met je ging. Goed nieuws. Wens je alle goeds toe. @Gmd. Welkom. Zou een mooi cadeau voor je verjaardag zijn. Bij mij is het nog steeds wachten op de ongi (of niet). Dan kan ik mee doen met het onderzoek in het UMC Utrecht. Als ik weer ongi wordt dan moet het een dezer dagen zijn. Wens iedereen op het wachtbankje en iedereen die aan een nieuwe ronde is begonnen veel succes.
Hai, Ik heb vandaag mijn 2e IUI gehad voor een tweede kindje. Ik sta ook op de lijst van zwangeren door IUI bij 4e IUI zwanger. Ik ken Jannes ook nog wel, we hebben eventjes samen op dit forum gezeten. Ik weet dat de meesten hier nog bezig zijn voor de eerste en het dus moeilijk vinden om geconfonteerd te worden met allemaal zwangeren en baby´s. Ik lees hier dus wel veel mee maar schrijf niet zoveel omdat ik wel graag een tweede kindje wil maar niet de druk voel of het ooit wel zou lukken als bij de eerste. Wil daarom diegene die voor de eerste bezig zijn niet voor het hoofd stoten omdat ik al een kindje heb. Ik weet dat jullie het heus niet erg zouden vinden als ik mee zou schrijven maar ik weet zelf nog wel hoe het voelt om bezig te zijn voor de eerste met alle onzekerheden van dien en dan te horen van iemand die al een kindje heeft dat het zo zwaar is. Vond ik niet altijd even leuk. Dus iedereen heel veel sterkte en als ik vragen en onzekerheden heb dan meld ik me wel. Veel liefs Nataly
@ Nataly, ik zeg altijd zo heb je een wens dan heb je een wens ook al heb je al een hummeltje thuis lopen. Dus klets gewoon lekker mee. We kunnen elkaar steunen en af en toe een goede ervaring is ook niet verkeerd. Succes met het zwanger worden van jullie 2e wondertje!
@meiden die al kinderen hebben; ik persoonlijk vindt het niet erg hoor om ook wat van jullie te horen. Dat geeft ons in elk geval hoop dat het toch kan gaan lukken. Dus schrijf gewoon mee als je daar behoefte aan hebt. De wens voor een tweede of derde kind is niet minder groot als de wens voor het eerste kind! @All; mijn temp houd zich nu vrij netjes aan de regels. Verder kan ik niet zeggen dat ik iets merk. Gisteren wat steekjes misschien maar of het verbeelding is.........
Hai, Ik heb toch een vraagje. Ik heb nu progesteron tabletten voorgeschreven gekregen die ik vaginaal moet inbrengen. De reden is dat ik bij de vorige IUI al na 6 dagen ongesteld werd. Dit had ik bij mijn andere IUI's niet daar was mijn LF 12 of 13 dagen en nu dus maar 6. Op de bijsluiter staat dat je best wel veel bijwerkingen kunt krijgen, misselijkheid, duizeligheid, slaperigheid, vocht vasthouden, hoofdpijn enz. Nu vroeg ik mij af of iemand al ervaring heeft met het vaginaal inbrengen van progesteron tabletten en of je echt deze bijwerkingen gaat krijgen want dan moet ik zelfs heel erg oppassen met autorijden. Bovendien heb ik het idee als ik de tabletten inbreng dat het in mijn vagina oplost en ook weer wat naar buiten komt. Het zijn witte tabletjes en in mijn onderbroek zit dan na een poosje wat wit spul/slijm. Is dit wel goed? Kan iemand mij advies geven? Veel liefs Nataly
Caro31; ik heb dit helaas ook meegemaakt toen wij onze eerste iui zouden krijgen. Ik had daarvoor al vier keer eerder hormonen gespoten, maar ik krijg dus steeds meer rijpe eitjes door die hormonen. Deze cyclus ook minder gaan spuiten en eerder een FM, toen zaten er weer een paar grote, dus ik alweer balen. Maar gelukkig is er maar eentje echt doorgegroeid en kon de iui deze keer wel doorgaan. Heb je ook een vrij verbod gekregen? Wij toen wel namelijk. Ladypink; heel veel succes, hoop dat het eindelijk bij jou ook een keer goed gaat zonder cystes! Teddy; hoop voor je dat de ongi natuurlijk niet komt, maar als ie toch moet komen dan maar snel hè?! Nataly; toen je van de eerste zwanger was (4e iui), waarom kregen/krijgen jullie iui. Slecht zaad, verklevingen??? Ik gebruik ze ook en wat je verteld over de afscheiding klopt. Het laagje wat om de tabletten heen zit lost niet op en moet dus op de één of andere manier weer naar buiten. Ik loop dus ook altijd twee weken lang met inlegkruisjes in. Heel irritant, maar het heeft een goed doel. Over de bijwerkingen; deze komen alleen voor als je ze slikt en niet bij het vaginaal inbrengen. Alles wat in de bijsluiter staat gaat eigenlijk alleen over het slikken. Ik heb geen bijwerkingen. Alleen het idee dat ik een beetje obstipatie krijg, maar dat is alles. Ik moet ze 14 dagen gebruiken en dan stoppen. De vorige keren werd ik ongeveer 3 dagen na het stoppen ongesteld. Het kan dus ook je menstruatie uitstellen. Djaar; ziet er netjes uit. Ik denk ook soms steekjes ofzo te voelen. Maar eigenlijk kan dat nog helemaal niet. Ja misschien een innesteling. Maar dat is wel ver gezocht.
@ zeehondje Wij zijn in november 2005 gestopt met de pil. Na een jaar proberen zijn we toen doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar is het zaad van mijn vriend onderzocht en dat was redelijk, niet heel slecht maar ook niet fantastisch. Vervolgens heb ik een HSG gehad waarbij de gyn het vermoeden had dat mijn linker eileider dicht zat dmv verklevingen. Ik heb toen een kijkoperatie gehad en mijn linker eileider was inderdaad zo ernstig verkleeft dat de gyn daar niks meer aan kon doen. De rechter is wel gewoon toegankelijk. Bovendien heb ik van mijzelf een cyclus die varieert van 23 t/m 38 dagen. Vanaf juli 2007 kreeg ik Clomid 50 voorgeschreven. 50 hielp niet goed (ik had wel een eitje maar die sprong pas op dag 25) en ze hebben toen de dosis verhoogd naar 100. Daarvan kreeg ik dag 14 een eisprong. In oktober 2007 heb ik toen de eerste IUI gehad. Als mijn eitje rechts zou zitten dan zou de IUI doorgaan en als mijn eitje links zou zitten dan kreeg ik geen IUI. Ik had altijd de ene maand links en de andere maand rechts mijn eitje. In maart 2008 had ik mijn eitje rechts gehad en mijn 3e IUI was dus mislukt. Op 9 april 2008 hadden we weer een vervolgafspraak bij de gyn om over IVF te gaan praten (ik was toen 35 en daarom wilde de gyn niet te lang meer wachten). Ik zat toen op dag 10 en de gyn wilde toch nog een follikelmeting en toen bleek er voor de tweede maand achter elkaar een eitje rechts te groeien. Dus op 12 april 2008 toch nog een onverwachte 4e IUI gehad. En je raad het al, daar ben ik dus zwanger van geraakt met 4,1 miljoen zaadjes. Op 26 december 2008 is mijn zoontje Luca geboren. Omdat ik nu al 37 ben (mijn vriend en ik hebben elkaar op ons 30ste ontmoet) willen we niet te lang wachten en gaan dus nu voor een tweede. Ik heb nu al 2 maanden achter elkaar een eitje rechts gehad en gisteren dus de 2e IUI met 11,3 miljoen zaadjes. Mijn NOD is dus rond 2 november. Zo dit dus is mijn verhaal. Veel liefs Nataly
hallo ik ga ook beginnen met iui (spuiten) ben na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een jaar proberen doorgestuurd naar gyn heb 2 keer clomid gehad eerste keer 50 dat deed niks 2de keer 100 ei groeide maar bleek dat clomid mijn sluijmvlies uitdroogde met als gevolg dat ei niet kan innestelen ben dus clomid resustant dus volgende week een afspraak bij verpleegkundige ze gaat alles uitlkeggen over het spuiten en dan mag ik zo snel mogelijk beginnen de gyn geeft me wel veel kans ben jong ben al zwanger geweeest en zaad van me man is goed dus we gaan afwachten he krijg eerst zonder intiminatie 3 maanden wat ik wilde vragen voor je met spuiten mag beginnen moet je dan eerst ongesteld zijn geworden??
@mamamandy; je begint met spuiten op dag 3 (dus de derde dag vanaf je eerste ongesteldheid). Veel suc6!!!
Mamamandy, ja je moet eerst ongesteld zijn geweest voordat je start met spuiten. Ik moet op dag 3 van mn cyclus voor een uitgangsecho komen en start dan ook met spuiten. succes hoop dat je snel mag starten en nog sneller zwanger mag zijn.. Vraagje: Hoeveel uur na het spuiten van de pregnyl hebben jullie je IUI? Vind sowieso dat ik al vroeg moet spuiten maar vanochtend belde de poli dat ze morgenochtend geen gyn hebben en dat mn IUI is uitgesteld naar morgenmiddag. Het is dan 42 uur na het spuiten van de pregnyl
mamamandy; ik heb ook eerst 4x wel hormonen gebruikt maar geen inseminatie. En het prikken doe ik ook thuis. Is een prikpen en heel gemakkelijk. De pregnyl laat ik wel in het ziekenhuis zetten. joontje; ik heb na ruim 40 uur de iui gehad (40 uur en 25 minuten om precies te zijn, haha). Ze zeggen dat je eitje springt tussen de 36 en 40 uur. Dus na 42 uur is prima volgens mij. nataly; spannend hoor, ook mijn nod is rond 3 november. Hopelijk beide dan goed nieuws kunnen vertellen hier!
@Joontje; ik heb beide keren 36 uur na pregnyl mijn IUI gehad. @mamamandy; ik spuit in elk geval thuis (moet zelfs na de echo's telkens nog naar huis om te spuiten en dan pas naar mijn werk)
Ik heb deze keer 42 uur na de pregnyl spuit mijn IUI gehad. Bij die keer dat ik zwanger ben geraakt was het ook 42 uur.
Ik heb 26 uur na mijn pregnylspuit de IUI gehad en neem Clomid 50 van dag 3 tot dag 7! Is toch wel veel vroeger dan de anderen hier blijkbaar... moet ik me daar zorgen om maken?
Ben hier al even niet geweest, maar wij stoppen even met IUI omdat de gyn denkt dat het mbv clomid toch nog wel op de normale manier moet gaan lukken. We mogen nu 6 maanden wegblijven uit het zkh en nu maar hopen dat het ons gaat lukken.. Eitjes groeien nu goed door de clomid, eisprong gaat ook goed en de zwemmers van manlief waren de keren dat we IUI deden ook prima in orde, dus de gyn ziet geen reden waarom het niet zou gaan lukken. Mocht het na een half jaar niet gelukt zijn, dan maken we weer een afspraak en dan gaan we bepraten wat de volgende stap is Heb daarmee ook gelijk besloten wat minder op dit forum te komen, wie weet werkt het