iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb dit gevonden over hoelang een zaadcel en eicel leven. Komt van een gyn:

Zaadcellen kunnen in het slijm van de baarmoederhals tot 72 uur overleven. Een eicel overleeft slechts één dag. Ze is slechts gedurende de eerste 12 uur optimaal vruchtbaar.

Volgens het boekje heb je de eisprong 36 uur na de pregnyl. Ik had 6 uur na mijn eisprong de IUI, ik denk dus op tijd. Meestal heb ik IUI 2 uur eerder (dus 4 uur na eisprong) maar er was helaas niet eerder tijd en het liep ook nog bijna een uur uit. Mijn eitje en zijn zaadjes hebben dus 6 uur optimaal de tijd gehad om elkaar te vinden:D:D:D.

Ik weet alleen niet hoe lang een zaadje er over doet om bij het eitje te komen, zal wel geen 6 uur duren toch!

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @ineke1983
    Jij hebt dus 10 uur voor de eisprong je IUI gehad, de zaadjes hebben dus lekker liggen wachten tot het eitje voorbij kwam:D:D.

Jij zit dus ook goed, zaadjes leven minimaal 24 uur en jij hebt dus optimaal van die 12 uur gebruik kunnen maken dat je eitje bevrucht kan worden.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik vond op een site het volgende stukje;
    "Een zaadcel leeft 48 uur, en kan een snelheid bereiken van 4 millimeter per minuut."

Terwijl ik ook wel eens gelezen heb dat een zaadcel langer kan blijven leven. Op die site staat ook dat er verschil is tussen vrouwelijke en mannelijke zaadcellen. Moet je maar eens kijken bij de zwangerschap van week tot week, bij week 2!

En je kan beter te vroeg dan te laat je iui hebben!

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    jorientje meid ik wens je alle geluk toe het komend half jaar
    misschien word je wel zwanger
    ik geef je een dikke knuffel mee

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Bij ons zal het dan waarschijnlijk zo zijn dat het eitje al richting baarmoeder is wanneer de zaadjes ingespoten worden. De snel zwemmende zaadjes zorgen dus voor de bevruchting want eisprong en IUI worden goed op elkaar afgestemd.

Wij hebben dus statistisch gezien meer kans op een jongen, bij mij klopt het in ieder geval:).

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat het bij mij ook gaat kloppen (zie ook pendels in onderschrift, haha)!

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik wens iedereen veel succes in het IUI traject. Hopelijk is het snel raak.

Omdat wij met IUI zijn gestopt en nu voor ICSI op de lijst staan hebben we 6 maanden om het zelf te doen. Omdat ik zo'n rare week na mijn ei heb gehad ben ik even de weg kwijt wat betreft mijn lichaam. Nu nog zo'n week wachten tot mijn NOD. Is best lastig kan ik jullie vertellen.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

meid ik wens je veel geluk en succes de komende 6 maanden
    en tja die nod is grrrrrrrrr ik moet vrijdag ongi worden maar voel niks
    meid dikke knuffel van mij

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dank je. Ik voel een knallende koppijn die ik met aspirine had onderdrukt, maar terug lijkt te komen. :(

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik heb gisterenavond een heeeeeel klein druppeltje roze bloed gehad en sinds vanmorgen wat roze-bruine afscheiding dus ik was in de veronderstelling dat dit m'n ongy was die 2 dagen vroeger daar was, maar het komt maar niet door!!! Echt vervelend want ik moet op dag 3 met m'n Clomid beginnen! Telt dit dan toch als dag 1?

11. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Mij is gezegd dat dag 1 pas is als er voor 18.00 uur helderrood bloedverlies is.
    Misschien geeft dat duidelijkheid.

Chantal

12. Teddy13

Teddy13 Lid

20 sep 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even ego:

Ongi geworden vanochtend om +/- 11.00 uur, maar had ik al verwacht (vertrouwen in iui is bij mij een beetje weg). Mijn cyclus was nu 18 dagen :$ en bij de echo vanochtend was er al weer een eiblaasje van 12 mm.

Ik heb vanochtend de echo gehad in het UMC Utrecht omdat ik mee doe met de Cola-screening. Mijn eigen gyn. had vorige week contact met haar gehad en gesproken over mijn vroege eisprong. Zij was vanochtend toch ook erg verbaasd dat het eiblaasje zo groot was en zij zei ook dat ze het nog nooit eerder had meegemaakt.

Vanmiddag contact gehad met mijn eigen gyn. en toch besloten om vanavond te beginnen met Puregon. Donderdag weer FM.

Ze zeggen dat ze nog nooit hebben meegemaakt dat een eiblaasje al zo groot is op de eerste cyclusdag. Maar dat kan ik moeilijk geloven. Ik zal toch niet de enige van de vele vrouwen in Nederland zijn die dat heeft? Weet niet wat ik er allemaal van moet denken.

13. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Inderdaad zeer vreemd, Teddy!
    Hopelijk zullen ze je snel kunnen helpen!

14. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Mijn FM was goed!

Links zitten twee follikels van 17 en 13mm.
    Rechts kon ze eerst niet vinden, maar na wat gepor (auw) zag ze daar nog een follikel van 11mm.
    Vanavond spuit ik nog een keer Puregon, morgenavond de Pregnyl en vrijdag heb ik m'n 5e IUI :)
    (7e IUI-poging)

15. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik mag vanag morgen alweer aan de Clomid en waarschijnlijk 2 november de 2de IUI, was inderdaad mijn ongi gisteren... :(
    Nieuwe ronde, nieuwe kans!

16. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    meiden het wordt tijd voor wat positief nieuws hier!! Ik wens iedereen die nu weer kort bij een volgende IUI zit veel succes en voor de meiden die weer aan het wachten zijn (hoe kort of lang dat dan ook mag zijn) heel veel geduld.

*************KNUFFELS**********

17. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    IUI-MEIDEN

Be Happy: 1e, 2e en 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. Uitslag HSG: goed. Nu 3x IUI met Puregon en Pregnyl, daarna IVF.
    Chantal76: IUI 1,2, 3 4, 5 en 6 mislukt, 7e IUI 19 oktober
    Cin1979: IUI 1 (pregnyl) en 2 (clomid 100mg + pregnyl) en 3 (wederom 100mg clomid + pregnyl) mislukt, september rustronde
    Dopey: IUI 5 (1e IUI weer na ma) mislukt, IUI 6 ei gemist; IUI 7 mislukt; 1 okt IUI 8
    Emmy X: 1e/2e iui mislukt, 3e iui zwanger maar mk met 5 wkn
    Funkie: 1ste iui mislukt, 2de iui mislukt, 3de iui zwanger maar mk met 5 wkn, 4de iui weer vmk, 5de iui mislukt, 6de iui mislukt op naar poging 7
    Giegel: IUI 3x mislukt, 2x afgebroken, 6e poging vmk, rustronde vmk, 7e poging IUI rond 23 oktober
    Hope76: 1e, 2e IUI en 3e IUI mislukt.4e IUI mislukt, 8 okt. nr 5!
    Joontje: 1e IUI mislukt. Op weg naar de 2e IUI.
    Klingel 5x IUI mislukt, 1e escape ICSI: helaas vmk :(
    Lauw: wachten op 1e ronde clomid (volgende cyclus)
    Lauwtje: 2x vmk. 6de IUI
    Lilmomo: 1e en 2e IUI mislukt. Op weg naar de 3e IUI 03/10
    Linda73: 1e IUI mislukt. 2e IUI 18-08-09 mislukt. Op weg naar 3e IUI.
    Marjolinos: op weg naar de 1e IUI.
    Marnat: op weg naar de 1e IUI.
    Marsim 5e IUI puregon/pregnyl
    MaaikEmile: 1e IUI feb. mislukt, 2e IUI juni mislukt
    Mercedes: 1e IUI icm Gonal F 75 ie en Ovitrelle 250
    Noesje 1e IUI 9 juni mislukt, eventjes pauze
    Nuage: 3x IUI mislukt. Voorlopig even pauze.
    Pearl29: 1e iui clomid (eind augustus?)
    Puck1234: 1e IUI in eigen cyclus juni/juli (mk met 9 weken)
    Robing: 3 x IUI in eigen cyclus mislukt nu 1ste TP cryo
    Riv: 1e, 2e en 3e IUI mislukt. Op weg naar de 4e IUI.
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sen: 1e iui mislukt, 2e iui zwanger (vmk),3e iui zwanger!
    Timon: 1e en 2e IUI mislukt. Nu door naar ICSI :(
    Traantje: 1e, 2e en 3e IUI mislukt, IUI 4 op 10-9, clomid 50 en pregnyl
    Tracey: 1e IUI mislukt met Menopur en Pregnyl
    Willemijn: 1e en 2e IUI mislukt met clomid 100 mg en pregnyl, 3e IUI met puregon nen pregnyl. Nu eerst de duivels opwekken met provera..
    Zeehondje: 1e IUI 16-10-2009, daarna Utrogestan gebruiken.

HET WACHTBANKJE

Traantje testen vanaf 24/09
    Lilmomo: Testen vanaf 17/10
    Ineke1983: Testen vanaf 21/10
    Hope76: testen vanaf 25/10
    Zeehondje: testen vanaf 03/11
    Chantal76: testen vanaf 05-11

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234(mk na 9w) en Marieke1610
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (VMK) & Germini
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (weer vmk helaas& Dopey (helaas ma 10 weken) & Giegel (helaas vmk)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    7e IUI: Funkie
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (helaas weer mk)& Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa& seat(helaas vmk), bijltje77 (zwanger in zomerstop met clomid), Giegel (helaas weer vmk)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Goed en slecht nieuws hier, zo te lezen.
    ik wens iedereen weer veel succes met de iui's die er aan zitten te komen en de rest sterkte met wachten!

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ik word zo moe van wachten is het al 2 nov.

20. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    marnat; jij moet inderdaad nog even langer wachten dan ik. Ik hoop dat ons wachten beloond wordt. Hou vol meid!!

Deel Deze Pagina