iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Dank je voor deze info... mijn gyn spreekt altijd over de inseminatie, dus weet niet precies welke techniek hij toepast! Nu maak je me wel benieuwd :) zeker eens vragen volgende keer!

Even een andere vraag: Ik heb een brief gekregen waarin staat dat ik me als leerkracht gratis mag laten inenten tegen mexicaanse griep. Ik heb dan gisteren ook mijn huisarts gecontacteerd en deze zei dat ik best contact opnam met mijn gyn omdat het risicos kan inhouden in het eerste trimester van de zwangerschap... ben wel nog niet zwanger, maar het zit dan wel in je lichaam... wie heeft hier nog al over gehoord?
    Ben ook wel bang voor de bijwerkingen, je hoort zoveel verhalen van mensen die erg ziek worden ervan of zelf zenuwschade oplopen...

2. Teddy13

Teddy13 Lid

Sep 20, 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ineke1983. Officieel is het vrijdag de 13e :$. Maar door de Pregnyl wordt ik (al 4 keer eerder gebeurt) de 11e dag na de iui ongesteld. Hou er dus rekening mee dat ik dinsdag al ongi kan worden.

Ga zeker ook voor jou duimen. :)

3. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hey teddyy

ik lees dat jij al de 11de dag na de pregnyl ongesteld word..
    je kan aan je fa vragen om progesteron bolletjes die stellen je menstruatie uit en houd je baarmoederslijmvlies dik
    de 1ste en 2de iui was dat bij mij ook het geval.
    toen kreeg ik utrogestan voorgeschreven en werd die maand zwanger..

4. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    @Ineke1983: Jij hebt gelijk hoor, het heeft trouwens ook helemaal niets met angst inpraten maar gewoon de werkelijkheid voor sommigen onder ons jammer genoeg...
    Ik heb nu 6x iUI gehad en elke keer met verschillende slangetjes, haakjes en zelfs vorige keer onder plaatselijke verdoving.
    We weten zelf het best hoe het er bij ons aan toe gaat, toch ?

Fijn weekend !
    Liefs Hope76

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn gynaecoloog heeft mij gezegd dat ik, omdat ik vruchtbaarheidsbehandelingen onderga, absoluut de Mexicaanse Griepprik NIET mag hebben. Deze prik wordt afgeraden voor vrouwen die net zwanger zijn of bezig zijn om zwanger te worden. Bij ons in het ziekenhuis hangen ook posters waarop staat dat als je een kinderwens hebt, deze prik NIET moet halen. Men weet namelijk nog niet wat voor gevolgen deze prik zou kunnen hebben voor het kleine vruchtje.

6. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,031
    0
    0
    Ik mocht van de gynae ook geen mex griepprik nemen.
    Dus dat doe ik dan ook niet.

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Dank je wel dames! Dan zal ik zeker passen voor de mexgriepvaccinatie! Weet je misschien of de gewone griep mag?

@ Teddy vrijdag 13 brengt mij juist geluk, dan zijn mijn ouders getrouwd LOL maar even serieus... hopelijk mag jij ons volgende week ontzettend goed nieuws vertellen :)

@ Hope, inderdaad, iedereen is anders en heeft een licht verschillende behandeling nodig... wou gewoon mijn verhaal doen om andere te steunen en te laten weten dat ze niet alleen staan!
    Hartelijk bedankt voor je steun, het betekent veel voor me ;)

8. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    Ik zal hier nog 1 keer op reageren...IK was bang doordat al deze dingen op het forum werden verteld en vooral dat van inke omdat die zei als je een achterovergekantelde baarmoeder hebt dan moeten ze dat draaien met een tangetje..ik heb dat dus ik ben naar het ziekenhuis gegaan en mijn gyn zei het bestaat niet je kunt namelijk niet met een tangetje een baarmoeder kantelen dat kan alleen operatief daarom twijfel ik aan jou woorden.
    En dat er mensen zijn die met een tangetje een baarmoeder mond word gepakjt dat begrijp ik dat heb ik eerder ook al gehad voor een ander onderzoek dus dat geloof ik wel en dat dat bij de 1 misschien iets gevoeliger is als bij de ander bij mij viel het wel mee en ik heb een hele lage pijngrens.
    En dat er andere slangetjes nodig zijn is ook wel in te denken maar inke je doet het voorkomen dat je eerder een hele operatie hebt gehad je noemde zelf het woord NAALDEN en daar verloor je voor mij alle geloofwaardigheid en dat je dat zelf verkjeerd hier neerzet is helemaal jou eigen fout en als ik je op basis van die woorden een leugenaar noemt kun je me dus ook niet kwalijk nemen.

Verder hoop ik alle mensen die ineke verdedigen om echt alle berichten hierover terug te lezen.
    Ik hoop voor iedereen dat ze zwanger terug komen en dat er dus ook geen ruzie op het forum voorkomt want dat is niet mijn intentie.

9. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    en om terug te komen op het mex griep virus ik zou het niet doen ik ken iemand die in een lab werkt en die zegt dat er kwik in de vac voorkomt en dat geeft voor meerdere generatie's vergrote kans op misvormde of mongolide kinderen

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik heb ook helemaal geen zin om hier ruzie over te maken, maar ik zou het ten zeerste appreciëren als je mij hier niet meer een leugenaar zou noemen, het is zo al moeilijk genoeg voor iedereen zonder dat iemand al je woorden gaat verdraaien... het is niet de eerste keer dat je iemand hier niet gelooft!
    1 tip: degene die enkel gelooft wat hij zelf ziet of meemaakt mist heel veel in het leven...

11. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik heb even informatie gezocht hierover... Het wordt in NL nog niet toegepast maar in België wel al... Ik weet natuurlijk niet of dit is wat de gyn precies doet, maar ik ga het hem zeker vragen volgende keer :)

Fallopian Sperm Perfusion (FSP): FSP is een variant op IUI (IntraUteriene Inseminatie), waarbij een portie zaad wordt verdund tot 4 ml. De bedoeling hiervan is om een grotere hoeveelheid te krijgen. Die grotere hoeveelheid wordt vervolgens in de baarmoeder gespoten, en door de druk en de hoeveelheid loopt het zaad ook de eileiders (‘Fallopian ducts’) in, waardoor het zaad direct in contact wordt gebracht met daar aanwezige eicellen. Vaak is de aanmaak van de eicellen van tevoren hormonaal gestimuleerd. FSP biedt alleen voordelen ten opzichte van IUI bij paren waarbij de oorzaak van de onvruchtbaarheid onbekend is. Omdat het zaad verdund wordt, moet het van zichzelf van goede kwaliteit zijn.

Redenen voor FSP:
    Bij paren met onvruchtbaarheid door onbekende oorzaak zou FSP in principe een betere mogelijkheid bieden dan IUI. FSP wordt in Nederland echter nog niet toegepast.

Risico’s:
    Theoretisch gezien is er bij FSP een iets grotere kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dan bij IUI, maar hier is nog geen onderzoek over gedaan. Overigens zijn de risico’s hetzelfde als bij IUI.

Succespercentage: Waarschijnlijk 2x zo groot als bij IUI, namelijk 25%.

12. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    :pHAHA Ineke ik lach er maar om want hoe je het ook went of keert je moet gelijk hebben dus bij deze..

INEKE HEEFT GELIJK EN IKKE NIET:p:p:p:p:):):)

13. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Hoi Hoi,

allereerst vind ik het erg jammer dat we op dit forum, waarin we elkaar zouden moeten steunen, nu welles nietes spelletjes gaan spelen. Laat iedereen in zn eigen waarde.... Bij mijn vorige IUI konden ze het slangetje ook niet opschuiven in de baarmoedermond en toen kwam er op den duur ook een klem met haakjes aan te pas. En of we het nu een naald of een slangetje noemen, denk dat we tussen de regels door wel weten wat de ander bedoeld..

Over de mexicaanse griepprik, werk zelf op een IC en bij ons gaan ze maandag al inenten. Maar in het begeleidend boekje stond duidelijk dat als je twijfeld of je zwanger bent of in de komende 2 maanden zwanger wilt worden de prik niet moet nemen. Vanaf 13 weken zwangerschap wordt juist wel weer aangeraden om de prik te nemen. Ik neem de prik dus ook niet, zou niet graag willen dat een eventueel kindje hierdoor schade zou oplopen.

Iedereen een heel fijn weekend, liefs Joontje

14. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Ok dan staat mijn besluit vast! Geen mex griep prik voor mij! En nu maar hopen dat de microobjes wegblijven...
    Heb via google ook al opgezocht en gevonden dat het helemaal niet goed zou zijn voor een (eventueel) vruchtje...

15. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    #15195 Hope76, Nov 7, 2009
    Last edited: Nov 7, 2009
    Misschien kunnen jullie (Ineke & Ladypink) het ergens anders "uitvechten" wordt hier een beetje moe van. Jullie zeiden een paar berichten al dat jullie hier geen discussie meer over zouden voeren met z'n 2....
    Kom op dames, houdt het gezellig !
    Respecteer elkaars standpunt/mening
    Beide een fijn weekend.

Hope76

16. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Het was Zeehondje niet hoor!
    En ik word hier ook ontzettend moe van en zal op dat gebied dus ook niet verder meer reageren daarover...
    Gewoon gezellig blijven kletsen met elkaar, dat is de bedoeling :)

17. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Sorry Zeehondje, ik bedoelde jou niet...:) Had Ladypink moeten zijn...Oeps !

18. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi Ineke,

Als je de mexicaanse griepspuit wil halen mag je 3 maanden niet zwanger worden, en omdat je twee spuiten moet hebben mag je 6maanden niet zwanger worden.
    Ik heb dat er niet voor over en daarom ga ik niet.
    Ik heb de griepspuit zelf ook gehaald en heb toen een miskraam gehad, of dat ook de reden was dat weet ik niet, maar het zou kunnen.

Liefs en succes

19. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi iedereen,

Ik hoop dat iedereen elkaar wil begrijpen, wat ieder ook zegt of denkt. Het maakt niet uit wie gelijk heeft. Ik hoop dat iedereen het beste met elkaar voor heeft. Iedereen hopen dat ze een kleine in de armen kan sluiten. En de een in het zh doet het zo en de ander zo.
    Wees lief voor elkaar en respecteer elkaar.

Prettig weekend en tot snel.
    Ik draai voor iedereen de duimen.

Liefs

Na regen komt zonneschijn.

20. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Oei riv, wat jammer om te horen!
    Maar toch bedankt om het mee te delen, dan zal ik de gewone griep best ook niet halen... Je weet maar nooit!

Share This Page