Ik weet niet meer wie het vroeg, maar voor het dikker maken van het slijmvlies werkt utrogestan/progestan niet. Utrogestan wordt vaak bij bv IVF gebruikt om het progesteronniveau hoog te houden en langer de kans te geven goed in te nestelen. Anderen gebruiken het om miskramen te voorkomen en weer anderen (zoals ik) gebruik(t)en het om de lf te verlengen. Wel zag ik een topic dat misschien geschikt is voor je: medicatie die het slijmvlies moeten doen groeien?
Dopey: gefeliciteerd! Ik vrees dat de rode visite mij ook weer komt bezoeken vandaag of morgen ... Gisteravond al het eerste bruinverlies gespot. Dat betekent bij mij altijd slecht nieuws. Bruinverlies is bij mij de knecht van de rode visite die daar kort op volgt. Dus ook de 5e IUI is mislukt. Ik geloof eerlijk gezegd niet meer dat IUI ons het wondertje zal brengen waar wij zo op hopen. Het zaad van mijn vriend is prima in orde. Ik heb alleen last van vijandig slijm en toch lukt het helaas niet. Nu nog 1x IUI en dan op de wachtlijst voor IVF.
Babii; die capsules zijn idd om de innesteling te bevorderen. Normaal maak je zelf ook progesteron aan en dit is dus extra als ondersteuning. Jij maakt denk ik dan zelf weinig progesteron aan. Bij ons in het ziekenhuis geven ze dit zowieso. Ik heb dus geen last van weinig baarm.slijmvlies maar krijg het toch. Ik krijg het alleen pas na de inseminatie, omdat je baarmoedermond/slijmvlies hierdoor weer moeilijk doorgankelijk wordt. Om het dus voor de eisprong dikker te maken kan het niet gebruikt worden. Weet niet of het nut heeft om je slijmvlies na de eisprong nog dikker te maken. Je krijgt er wel zwangerschapsgevoel van, erg verwarrend. Ik gebruik het 14 dagen en dan word ik 3 dagen na het stoppen pas ongesteld. Hoop dat dat deze keer eindelijk een keer niet gebeurd! Succes
Hallo allemaal, Ik had een nieuwe iui vraag aangemaakt, maar werd hierheen verwezen, vandaar dat ik me even voor zal stellen hier. Wij zijn nu 2 en halve jaar bezig om zwanger te worden van de 2e. Over de eerste (een dochter) hebben we ook 2 en halve jaar gedaan en na een HSG ben ik van haar zwanger geworden. Vorig jaar heb ik wederom een HSG gehad en was weer zwanger, wat helaas een miskraam is geworden. Een jaar later, na mijn miskraam dus, nog steeds niet zwanger. Dus verdere onderzoeken. Alles was gelukkig goed en we zouden dus met IUI aan de slag gaan. Afgelopen vrijdag een echo gehad maar het eitje was nog te klein, dus gister opnieuw een echo. M'n spuit (pregnyl) moest ik meenemen en was er echt helemaal klaar voor. Tijdens de echo bleek dat het eitje totaal niet gegroeit was en de iui is nu dus afgeblazen. Deze cylus wordt er dus niets gedaan. Ik heb nu clomid gekregen voor m'n volgende cylus. Moet op de 3e dag t/m de 7e dag dat gaan slikken en op de 11e dag krijg ik weer een echo om te kijken wat de clomid heeft gedaan. Was wel een domper gister want we zouden het eerst zonder medicijnen doen en ik was er helemaal klaar voor. En nu is het maar weer afwachten en erg spannend allemaal. Voor ons is dit allemaal nieuw. Tijdens de feestdagen wordt er geen iui gedaan, dus daar zullen we pas in het nieuwe jaar mee van start gaan. Maar goed, laten we hopen dat die clomid aan slaat. Hebben jullie ervaringen met clomid? Liefs Ester
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties meiden! Het nieuws is hier inmiddels aardig geland en het verklaard ook waarom ik soms zo'n opgeblazen, net-niet-misselijk gevoel heb verder voel ik me goed hoor en ben ook heel blij. Zelfs al zou het een vroege miskraam zijn, dan nog ben ik blij dat ik tenminste weer zwanger ben Morgen al, maar dat is om te kijken of te zien is waar dat bloedverlies vandaan komt. Dan ben ik 5 weken, dus is nog geen hartje te zien. Spannend hoor, als er een zwangerschap is, is er wel al wat te zien. Hopelijk stopt het bloeden nu en hebben we in augustus wat te doen Andere meiden, succes met de behandeling, het kan dus echt he! En nieuwe meiden welkom hier! liefs Dopey
Spannend Dopey...morgen je 1ste echo, hopelijk kunnen ze wat vinden waar indd het bloedverlies steeds vandaan komt. Suc6 en sterkte morgen meid! Liefs
Fijn Dopey dat je lekker aan het genieten bent! Welkom Ester. Ik heb geen ervaring met clomid, sorry.
Ester welkom bij ons clubbie he meid! Ik had je al eerder gesproken in de vorige topic. Maar wat vervelend voor je dat je nu een cyclus over moet slaan, en dat je daarbij ook medicatie ervoor moet gebruiken. Je gaat hoopvol naat het zknhuis, en wordt je alsnog teleurgesteld. Betreft de Clomid, deze heb ik zelf enige jaartjes terug gebruikt...ik had er nare bijwerkingen van, maar kan per persoon verschillen natuurlijk. Zo kreeg ik behoorlijk last van opgeblazen gevoel in mn onderbuik, en erggg aan de diarree. Heb Clomid zelf maar 1 maand gehad/gebruikt....en tabletten waren verdeeld over 5 dagen, 1 tabl. per dag. Er zijn nog een aantal meiden hiero, die in januari voor het iui moeten....gezellig zo met elkaar op het wachtbankje straks , kopje koffie en koekje dr bij...hihi. Wellicht meer hoop en kans(en) in 2010!!! We gaan dr voor... Liefs
Hai Timon, Ik heb eerlijk gezegd geen idee he....maar mn ferti.arts heeft mij die info boekjes al gegeven voordat ik begonnen was met de iui, beetje voorbarig vond ik dat. Maar waarom miss icsi??? hopelijk hoeft het niet zover te komen. Mn ferti.arts wilde aantal iu's doen om te kijken wat het doet en of het evt. aanslaat. Als zij het vermoeden heeft dat dit echter totaal niks wordt, dan volgende stap -->> icsi dus! Maar hoe dan ook, ik wil die 6 iui's doen...je weet tenslotte maar nooit he?! Liefs
Ow jeeeee Be Happy, laten we hopen dat het NIET doorzet! Laten die rooie duivels maar wegblijven... Het zou indd erg jammer zijn dat je naar het volgende traject heen moet. Hopelijk bied de 6de keer meer kansen.... Is wat he...je hoopt en duimt keihard iedere maand, en toch nog weer die teleurstelling. Soms erg vermoeiend en slopend, en mede omdat we het zo graag willen dat het slaagt. Liefs
Welkom Wondertje..... We zullen voor je duimen meid, hopelijk deze maand wel je inseminatie! Ik begrijp uit je verhaal, dat dit de 1ste keer wordt??? Spannenddd... En is indd erggg vervelend, als je zojuist op het punt staat voor de/een behandeling dat er iets in de weg zit. Want dan moet je weer een maand wachten, pfff. Maar hoe dan ook, we blijven moed en hoop houden!!! Wanneer mag je weer naar het zknhuis toe??? Liefs
klopt meid het kan ook geen kwaad je kan er zwanger mee worden, ze kunnen makkelijk bij die van mij vandaar ze hem weg halen en hij is 4,5 cm als ie nu niet groter is geworden en voor de zekerheid halen ze hem weg er is iemand in mijn topic die had er ook 1 is ook verwijdert kunt je daar lezen vleesboom verwijderen daar staat ie als je wilt
Dat was ik! Super bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee. Ga even googlen op die medicatie, want lees net in dat topic dat je het niet mag gebruiken tijdens het Clomid gebruik (ik slik geen Clomid, maar spuit Gonal F).
Hoe heten die capsules zeehondje??? Dan wil ik dit de volgende maand ook eens naar vragen. Ik heb er echter nooit van gehoord he! Maar als die capsules de innesteling bevorderen, waarom geven dit dan niet standaard erbij... Misschien dat ik het niet krijg, omdat mijn progesteron en baarmoederslijmvlies wel goed is. Maar vragen kan ik altijd toch Liefs
Heyyy meiden, Wie is hier bekend mee; met de voedingssupplement Flixar voor mannen??? Zie ook link; Flixar: Oorzaak mannelijke onvruchtbaarheid, Flixar, Mannelijke vruchtbaarheid, Kindje verwekken, Papa te worden Ik denk dat ik manlief in januari hier ook maar eens aanzet . Niet geschoten is altijd mis toch, hihi. Je kunt het online bestellen en bij de apotheek kopen heb ik begrepen. Liefs
@ Zeehondje, ik heb het even nagekeken, maar er zijn ook meiden die Progynova ofzo voor de eisprong slikken . Puur om het baarmoederslijmvlies dikker te maken. Wat betreft mijn Progesteron... Ik heb beide bloeduitslagen een Progesteron waarde van 53,9 gehad! Dit was dan wel d.m.v. een eisprong met Gonal F, maar mijn baarmoederslijmvlies bleef dun .