iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    MaaikEmile: goed zeg, hier moeten we de boom nog kopen... morgen dan maar denk ik.

Ladypink: k*t zeg! Mag jij wel deze maand nog door voor een derde poging, of heeft het lab ook vakantie?

2. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Muurbloempje gefeliciteerd :)

Ladypink wat balen :(

Duivinnetje, Hope heeft al 6x IUI gehad, zonder resultaat, vandaar ;)

Alle anderen ik duim voor jullie!

En ter informatie: mijn buik rommelt enorm en mijn borsten zijn wel voller, maar niet zo pijnlijk als na de eisprong. Ik had voor mijn NOD eigenlijk vrij weinig symptomen ;) pas nu begint het te komen, wat misselijk en geen zin in koffie en in wat andere dingen. Sowieso eet ik niet zoveel, heb niet zo'n trek. Het blijft wel spannend, ik verlies nog steeds bruinig vocht. Vrijdag mag ik weer voore cho, dan is er hopelijk een hartje te zien (dat zou moeten kunnen, bij 5 1/2 week is dat wel te zien)...
    Fijn weekend allemaal!

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Gefeliciteerd Muurbloempje!!!!!!

4. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Wat mega balen voor je meid, dat alsnog die rooie monsters door hebben gezet.
    Maar de moed en hoop (nog) niet opgeven he!

Liefs

5. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Wat leuk en spannend Dopey, vrijdag die echo....En indd hopelijk dan een hartje te zien kloppen.
    Dan ga je het volgens mij ook pas echt beseffen denk ik.

En wat vervelend meid, dat je nog steeds last heb van die bruinige afscheiding.

@ Maaik, betreft die witte afscheiding...het kan vele dingen zijn.
    Je lichaam kan alvast bezig met de evt. zwangerschap, wat natuurlijk erggg te hopen is.
    En het laatste...aankomende ongi symptomen, maar deze mag wegblijven!

@ Milk, Veel plezier met boom kopen en versieren he....maar dat zal wel goed komen denk ;)

@ Ineke, hoe is het verder met jou meid???

Meiden die op het wachtbankje (nog) zitten, nog ff geduld....jullie kunnen de dagen nu aftellen!
    Op goed geluk, en hoop van zegen!!!

Liefs

6. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    @ Hope, Pffff wordt tijd dat ik echt een bril ga kopen hiero :D hihi.
    Ik heb het ff over het hoofd gezien, sorry meis.

Dit is gericht mbt iui behandelingen...
    Het kwartje is gevallen nu....hoezo ikke blond ;).

Je leest ook zoveel berichten hiero, en soms haal ik helaas wel bepaalde dingen door mekaar heen.

Liefs

7. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Heyyy meiden,

Ik heb een andere vraag aan jullie he?!

Kunnen jullie ook nog op een natuurlijke manier zwanger worden, of zijn jullie echt afhankelijk van het zknhuis :(.

Dmv al die testen bij ons....hebben manlief en ik ongeveer maar 25% kans op slagen van een natuurlijke zwangerschap :(.

Daarbij ben ik nu enige tijd druk folium tabletten aan het slikken, en vitamine pillen.... en manlief ook maar meteen aan de vitamines gezet :p.

En tevens wil ik per januari toch die "Flixar" voedingssupl. proberen, tenminste manlief dan he...hihi.
    Als we het niet proberen, weten we het ook niet.... En niet geschoten is altijd mis toch ?!

Liefs

8. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    IUI-meiden
    Aquilegia: 3e IUI met puregon
    Babii: 1e IUI januari 2010
    Babysss (27): 2e IUI op 05-12
    Be Happy (bijna 35): 5x IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. 6e IUI in januari 2010. Daarna op wachtlijst voor IVF
    Botervliegje: 7e IUI mislukt, rustronde wegens slecht zaad
    Brabbel1988: IUI op 01-12, testen 17-12
    Caro31 (33): 1e IUI (P75) teveel eitjes, 2e IUI teveel cystes, op naar IUI in december
    Chichi: 1e IUI in januari
    Cin1979: 1e IUI pregnyl, 2e en 3e IUI C100/P mislukt, rust/pilronde
    Dopey (bijna 34): 5e IUI (1e na ma) mislukt; ei gemist; 6e en 7e IUI mislukt; rustronde; 8e IUI op 18-11 raak! Maar zit het goed?
    Duivinnetje (33): 1e IUI op 24-11 mislukt. Op weg naar 2e IUI in januari.
    Esmeee: 1e IUI december (Clomid)
    Ester75: januari
    Ineke1983 (26): 1e en 2de IUI mislukt... 3e IUI op 03-12
    Joontje: 5e IUI op 12-12 met utrogestan
    Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt
    Lauwtje: 2x vmk, 6e IUI mislukt, in januari verder
    MaaikEmile: 1e IUI feb mislukt, 2e IUI juni mislukt, 3e IUI 16-12 testen
    MilkHd (31): IUI op 03-12 (na gonal-f en pregnyl)
    Mindy74: 1e IUI op 19-11 (P75/P)
    Muurbloem: 1e IUI mislukt, 2e IUI test op 11-12 ZWANGER?!
    Nataly1972: 1e en 2e IUI C100 mislukt, nu 3e IUI met C150
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI december
    Qweenie: 1e IUI op 11-11 mislukt. op weg naar 2e IUI
    Riv: 1e, 2e, 3e, 4e (vmk) en 5e IUI mislukt. 6e IUI op 01-12 (daarna IVF)
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sjan: januari prikinstructie IUI (puregon)
    Tracey: 4e IUI gehad op 03-12
    Willemijnp: 1e en 2e IUI mislukt (C100/P), 3e IUI P/P mislukt, 4e IUI op 12-11
    Wondertje79: hopelijk IUI december
    Zeehondje (29): 1e & 2e IUI mislukt, 3e IUI op 10-12, testen vanaf 27-12
    Zonnetje1980 (29): 1e IUI 03-12

Het wachtbankje
    Brabbel: Testen vanaf 15-12
    Riv: Testen vanaf 15-12
    MaaikEmile: testen vanaf 16-12
    Ineke1983: Testen vanaf 17-12
    Tracey: Testen van 17-12
    Milk: Testen vanaf 18-12
    Zonnetje1980: testen vanaf 18-12
    Babysss: testen vanaf 20-12
    Joontje: testen vanaf 26-12
    Zeehondje: testen vanaf 27-12

Wachten tot 2010
    Duivinnetje & chichi & Babii & Be Happy & ester75 & sjan & lauwtje

Zwanger door IUI!!
    1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234 (mk 9w) & Marieke1610 (mk) & Pearl29 & Lauw & Angelica (bbz)
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (vmk) & Germini & Djaar77 & Muurbloem
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13 & Emmy X (mk 5w) & Linda73
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (vmk) & Emmy X & Dopey (ma 10w) & Giegel (vmk) & Dopey 2e keer!
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie & Marsim
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    7e IUI: Funkie
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (mk) & Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa & seat (vmk) & bijltje77 (zw in zomerstop met clomid) & Marieke1610 & Giegel (weer vmk)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

(even) geen IUI meer :(
    IVF/ICSI: Chantal76 & Hope76 & Klingel & Marnat & Robing & Teddy13 & Timon & Traantje
    Stop mmm: Giegel & Nuage
    Rust: Jorietje & Noesje

Las op een ander topic dat Angelica een bbz en operatie heeft gehad, sterkte meid!
    ladypink: heb jou ook aangepast. 3 maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen!

9. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    nee in januari weer...

10. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Het wachtbankje
    Brabbel:
    Testen vanaf 15-12
    Riv: Testen vanaf 15-12
    MaaikEmile: testen vanaf 16-12
    Ineke1983: Testen vanaf 17-12
    Tracey: Testen van 17-12
    Milk: Testen vanaf 18-12
    Zonnetje1980: testen vanaf 18-12
    Babysss: testen vanaf 20-12
    Joontje: testen vanaf 26-12
    Zeehondje: testen vanaf 27-12

View attachment 35649

NOG OP HET WACHTBANKJE MEIDEN.....EN HOPELIJK BRENGT "HET KLAVERTJE 4" JULLIE VEEL GELUK!!!

@ Angel, ik heb je op de vorige topic geschreven meid...Nogmaals ontzettend VEELLL sterkte toegewenst!

Liefs

11. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Ik denk dat vele zknhuizen/lab. dicht zijn rond de feestdagen.
    Nu maar hopen dat 2010 een beter jaar wordt voor ons allen!

We mogen strakkies wel een grotere bank hebben, met al die meiden in januari ;)

Liefs

12. babyssss

babyssss Lid

Dec 11, 2009
    72
    0
    0
    winkelmedewerkster
    noordholland
    ladypink;wat balen weer die stomme ongi's ook!!

duivinnetje;hebben jullie 25%kans om op de natuurlijke manier zwanger te worden? je bedoeld toch per maand 25%kans?
    want 25%kans per maand is heel normaal hoor.
    zelfs met iui is de kans van slagen maar 25 a 30 %,tenmiste dat waren de woorden van diegene die mij geinsemineerd heeft.

13. babyssss

babyssss Lid

Dec 11, 2009
    72
    0
    0
    winkelmedewerkster
    noordholland
    #16133 babyssss, Dec 12, 2009
    Last edited: Dec 12, 2009
    owja;als ik volgende week ongesteld wordt dan zal ik waarschijnlijk ook 1maand over moeten slaan want hier is het lab ook dicht(tenminste ik dacht het laatst ergens opgevangen te hebben in het ziekenhuis).
    maar opzich zou ik het ook niet erg vinden om het even 1maand over te slaan voor 1 keer,mijn lichaam reageert behoorlijk op de hormonen waardoor ik vaak tot heel veel dingen in staat ben,dit tot grote ergernissen van mijn vriend soms natuurlijk.

owja;inprinciepe ben ik niet afhakelijk van het ziekenhuis om zwanger te worden,het is alleen wel een raadsel waarom het dan niet via de natuurlijke weg is gelukt,aangezien mijn zoon er ook via de natuurlijke weg is gekomen en er geen duidelijke oorzaken zijn waarom het niet lukt,spermaonderzoek was matig tot voldoende,de laatste keer hadden ze gekeken of het goed genoeg was om te bewerken voor iui en dat was het en ik kon er zelfs op de natuurlijke manier zwanger van worden zei de gyneacoloog,heb een samenlevingstest gehad en die was ook goed,hsg was ook goed,dus ja verklaar het maar.

14. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Hey Babysss,

Mijn slagingspercentage was in 2006 rond de 65% op een natuurlijke manier.

Maar nu ik inmiddels een nieuwe partner heb, en vele factoren mee spelen, ligt het nu rond de 25% op een natuurlijke manier.
    Daarbij is de slagings kans vd iui tussen de 15 en 20% bij ons.

Het probleem ligt helaas bij manlief....die heeft geen sterke zwemmers namelijk.
    En bij mij is alles goed namelijk....
    Maar volgens mn ferti.arts kan het vele oorzaken hebben, waarom het op natuurlijke manier niet lukt;

- Leeftijd van man en vrouw (manlief is bijna 39)
    - Leefgewoonte bv. roken, drinken en eten
    - Medische reden

Ik heb zelf in 2006 2 ingrepen moeten ondergaan (poliepen verwijdering en uitstrijkje was niet goed), want mn ferti.arts dacht dat dat misschien de oorzaak wel was om niet zwanger te kunnen worden....een obstakel zeg maar.

Soms denk ik ook wel eens....het geluk is bij mij waarschijnlijk niet weggelegd.
    Maar ja.....we moeten nog positief blijven he, wat er niet is kan nog altijd komen he ;)

Liefs

15. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Goed gezegt meid... verklaar dat maar eens??? hmmm....

Mijn huidige manlief heeft ook een dochter van zich zelf, maar dan vanuit zn vorige relatie.
    Ik snap het soms ook niet meer he....

Maar hoe ouder je wordt, des te minder de zaadkwaliteit wordt bij de man....aldus mn arts.
    En dan heb ik het nog niet eens over de leeftijd vd meiden!

Maar we blijven gewoon druk aan het klussen, hihi
    En over paar weken maar weer naar het zknhuis toe.
    Verwacht zelf (als ik mn normale cyclus volg) halverwege januari de 2de iui.

Maar zoals je weet meid....Wonderen zijn de wereld nog niet uit he ;)

Liefs

16. babyssss

babyssss Lid

Dec 11, 2009
    72
    0
    0
    winkelmedewerkster
    noordholland
    duivinnetje mag ik vragen hoe jong jij bent?(gewoon nieuwschierig hoor).bij mij lagen de kansen op een spontane zwangerschap gezien mijn leeftijd en hoe ik leef en hoe mijn vriend leeft rond de 50%.
    ik zelf rook niet en ik drink niet(geen drank tenminste:p),wel drink ik een 2a 3 kopjes koffie op een dag maar meestal is het maar 1kopje....dat kan toch geen kwaad toch?
    alleen mijn vriend heeft wel 1nadeel;hij rookt,hij rookt 2sigaretten op een dag,en hij drinkt ook gemiddeld 2kopjes koffie op een dag.maar verder drinkt hij bijna nooit....ja affentoe 1biertje maar thats itt! hij draagt ook geen strakke onderbroeken.howwww wat kunnen er een hoop factoren mee spelen die ervoor zorgen dat het juist niet lukt.
    hoe denken jullie er eigenlijk over deze zin;mensen zeggen heel vaak tegen mij van; je bent er veel en veel teveel mee bezig met het zwanger worden en daarom lukt het juist niet!!!!
    is dat ook echt zo of vinden jullie het onzin dat daardoor het zwanger worden niet lukt?!
    kijk ik weet wel dat stress nooit goed voor je is,maar volgens mij kan je gewoon zwanger worden als je in een stress periode leeft(denk ik).

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Soms zeggen mensen ook: Als je stopt met die "onzin" dan word je wel vanzelf zwanger, dat hoor je zo vaak!!! Yeah, dan krijg ik spontaan elke maand een cyclus en wordt het zaad van m'n vantje plots superzaad?!?

18. babyssss

babyssss Lid

Dec 11, 2009
    72
    0
    0
    winkelmedewerkster
    noordholland
    haha mijn vriend zei net van;in de oorlog hadden ze ook stress en werden de vrouwen ook gewoon zwanger hoor.
    daar had ik nog niet eens overnagedacht,maar toen hij dat zei dacht ik echt van...ja daar zeg je me wat.

19. babyssss

babyssss Lid

Dec 11, 2009
    72
    0
    0
    winkelmedewerkster
    noordholland
    hey ineke,bedankt voor je reactie,stelt me toch een beetje gerust.
    ik heb dit ook wel eens aan mijn gyneacoloog gevraagd over het teveel mee bezig zijn en toen zei hij letterlijk van;t zaadje zal toch nu echt niet gaan denken van;vandaag ga ik het eitje niet bevruchten want de vrouw is er teveel mee bezig.
    hij gelooft er dus ook niet in.maar soms heb ik ook wel het idee dat gyneacologen over een hoop dingen het zelfde denken,bijvb.de meeste gyneacologen geloven absoluut niet in paragnosten,mediums,homeophaten,accunpunctuur en dat soort dingen allemaal.

20. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Ladypink, jammer dat je ongesteld bent geworden, dikke knuffel. Hoop dat de volgende ronde jullie meer geluk zal brengen.

Om 12 uur de vijfde IUI gehad, ging allemaal toppie. Omdat het in het weekend was moesten we ons nu op de kraamafdeling melden. IUI was dan ook in een verloskamer. Wel bijzonder, weet ik ook hoe die er van binnen uit zien :p

Tja over kwaliteit van zaad.. Mn vriend is gestopt met roken en dat heeft toch wel duidelijk verschil gemaakt. En hij drinkt altijd voor de zaadlozing een red bull. De vorige keer hadden we vergeten een blikje te kopen en toen had hij toch minder zwemmers dan ervoor en deze keer. Of het helpt weet ik niet maar in elk geval geloven wij erin (zit tussen de oren) en dat is het belangrijkste.

Zo werken, helemaal geen zin in :(

Fijn weekend allemaal

Share This Page