iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Had vorige week een jankdag maar niet omdat ik een dikke buik zag maar omdat mijn schoonvader een hele zware operatie moest ondergaan, we druk zijn met het huis verkoopklaar aan het maken en de wasmachine het ineens begaf. Dat was de druppel... Echt niet te troosten. Hahaha hormonen!

2. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    klazientje,veel succes vrijdag!
    Hier morgen nogmaals pregnyl spuiten om de evt. innesteling te bevorderen,als er al een bevruchting is geweest...

Echte jankdagen heb ik niet,maar na 6x iui denk ik weleens.....wanneer mogen wij nou eens eindelijk bij de gelukkigen horen? het duurt gewoon heel erg lang...:(
    Wij gaan voorlopig "gewoon"" door met iui omdat we met donorzaad (van goede kwaliteit)behandeld worden.Bij mij zijn er verder geen afwijkingen gevonden,dus tsja...begin weleens te twijfelen of hét ooit wel zal lukken,word er tenslotte ook niet jonger op :oops:

3. Wisti

Wisti Lid

22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Dames,

Ik kreeg vandaag van de dokter te horen dat met mij alles in orde is alleen het zaad van mijn man is "mild". en daarom komen wij in aanmerking voor IUI. Nou weet ik zelf nog helemaal niks hierover en las net iets over een Pregnylspuit. Ik heb hier 2 vraagjes over en hopelijk kunnen jullie mij helpen.

1 Moet ik het zelf doen of kan ik het in het ziekenhuis doen?
    2 Doet het pijn?

Groetjes Chantal

4. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Hoi chantal welkom hier!

Je kan het de eerste keer in het ziekenhuis laten doen. Daarna kan je het zelf doen. Kan hoeft niet.

Half uurtje voor het inspuiten uit de koelkast halen en je voelt er niets van. Tenminste dat is mijn ervaring.

5. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    hoi meiden, mag ik met jullie meedoen?
    Ik ga de volgende cyclus starten met IUI, vind het erg spannend allemaal!
    Ga straks de spuiten halen bij de apotheek......

6. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Hoi Moontje

Hahaha tuurlijk mag je meedoen!

Welkom in het schuitje!

7. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    Thanks geduld!

Ik zie dat het voor jou heel spannend is, bijna testdag!
    Het lijkt me zo zenuwslopend, je weet dat de ingredienten op de juiste tijd op de juiste plaats zijn en dan maar wachten(dan heb je je naam hard nodig) :confused:

Ik moet nu wachten op de :evil: en dan gaat het voor ons echt beginnen, ik denk dat dat de langste wachttijd van mijn leven gaat worden!

Weet iemand hoe dat zit....
    In het ziekenhuis hebben ze het over 6 pogingen, na 3 pogingen gaat ze bespreken hoe en wat verder met de IUI maar onze verzekering zegt er maar 3 te vergoeden........ vind het zo raar :rolleyes:

8. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

Welkom alle nieuwe dames.

Hier ben ik weer. De :evil: :evil: zijn vandaag echt doorgebroken. Gisteren toch wel een moeilijke dag gehad, maar nu gaat het wel weer. Ik probeer weer positief te zijn. Woensdag zit ik weer op dag 7, en kan ik alweer voor een echo. De vorige keer op dag 8 pregnyl en op dag 10 IUI. Ben benieuwd hoe mijn cyclus er deze maand uitziet.
    Ik hoop alleen niet dat de IUI op zondag uit gaat komen, want dan is het lab namelijk dicht... :(

Mijn vriend gaat vanmiddag weer even wat nieuwe pilletjes halen bij zo'n chinese kruidenwinkel. Deze maand was de kwaliteit echt beter geworden, dus hopelijk geldt dat ook voor deze maand. We hebben er in ieder geval vertrouwen in.

Ik heb het trouwens helemaal eens dat we maar een grote en steveige bank moeten gaan bouwen, zodat we er niet meer af kunnen vallen :)

Liefs Roca

9. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    De IUI behandeling zelf valt onder de basisverzekering. De medicatie (hormonen) valt onder de aanvullende verzekering. Dit is, in ieder geval bij mijn verzekeraar, gemaximeerd tot 6 pogingen per een aaneengesloten periode van 12 maanden.

De 3 pogingen waarover gesproken wordt door de verzekeraar is niet op de IUI van toepassing tenzij in de polisvoorwaarden staat dat de hormoonbehandeling is beperkt tot maximaal 3. Maar dit lijkt mij vreemd omdat de meeste er 6 vergoeden.

Ik denk dat ze het verschil niet weten tussen IVF/ICSI en IUI. Bij mijn verzekeraar wist dat meisje aan de telefoon ook het verschil niet... Bij IVF en ICSI is namelijk het maximum van 3 van toepassing.

Snap pie?

10. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Oh ja en Roca

SH*T SH*T SH*T

Maar het zat er dik in he?

Heb nieuwe bank besteld! Een ronde lounge bank. Onmogelijk om eraf te vallen!

11. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    thanks Geduld, heldere uitleg!
    Ik heb maar ff een mailtje naar de verzekering gedaan met de vraag over hoeveel behandelingen ze vergoeden, eens kijken wat ze nu weer gaan antwoorden.
    Ze weten waarschijnlijk inderdaad het verschil niet!

Ik heb net mijn injecties opgehaald bij de apotheek.
    Ik dacht dat je alles in zo'n kant en klaar pen zou krijgen maar de pregnyl zijn van die ampullen die je zelf nog moet mengen en mixen, hmmmmm nou ja daar zal ik toch wel uitleg over krijgen?

12. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    He?

Zo'n pen is net zo handig. Waarom heb je geen pen gekregen? Of stond dat niet op het recept?

13. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Heb je trouwens niet in de machtiging van de verzekeraar staan hoeveel hormoonbehandelingen je vergoed krijgt?

14. Niet meer actief

Ik ben nog steeds in afwachting van de aanvraag van het ziekenhuis, als ik deze ontvang moet ik ermee naar mijn verzekering en dat duurt ook wel een week of 2 :( en dan kan ik pas starten met IUI :x

Volgens mij ga ik hem te laat krijgen want volgende week moet ik mijn menstruatie krijgen :(

15. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    nee, er staat alleen in dat de machtiging een half jaar geldig is........... dus toch 6 behandelingen?

pregnyl bestaat dus wel in zo'n pen?
    Ik heb alleen de gonyl in pen gekregen.

16. klazientje

15 mrt 2007
    76
    0
    0
    cassiere
    schiedam
    hallo allemaal

meiden die nieuw zijn welkom.
    ik heb ook pregnyl in ampullen maar ik lat het prikken in het ziekenhuis.
    en ik zit bij de oz en krijg de iui gewoon vergoed.
    geduld denk dat we ook maar een koelkast er bij moeten bestellen voor het drinken nu het warmer wordt is thee niet echt lekker meer. haha
    zo vandaag vrij en morgen ook ga me huis lekker soppen en vanavond me rug recht laten zetten en dan maar hopen dat het morgen raak is.
    groetjes klazientje

17. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik mag het van de verzekering niet in het ziekenhuis laten spuiten want dan vergoeden ze het niet!

Oeps, ik bedoel gonal en niet gonyl! :oops: maar dat zit dus wel in een pen maar de pregnyl niet, dat zijn ampullen.

18. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    maar goed meiden, ik ga er mee stoppen voor vandaag.
    Ik moet gaan werken.
    Fijne dag verder.

19. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Hahaha Ik bedoelde gonal! Dat zit bij mij in een pen en pregnyl zit in ampullen.

Gewoon ff aan de gyn vragen. Misschien heeft de verzekeraar het niet eens door als je het in het ziekenhuis laat doen omdat het ziekenhuis dat niet zo specifiek vermeld in de factuur welke ze aan de verzekeraar versturen.

20. Niet meer actief

Helaas zit er voor ons geen IUI deze maand :(
    Mijn aanvraag van het zk moet nog verstuurd worden heb ze net gebeld kan nog een dag of 2 duren. En dan moet deze nog naar de verzekering heb ze net gebeld ze hebben een achterstand dus dat word nog 2 weken wachten. En aangezien mijn menstruatie volgende week komt is het te laat :(

Of ik moet de medicijnen zelf voorschieten bij de apotheek is maar 300 euro! Dan kan alles wel doorgaan. Ongeacht de machtiging accoord is van de verzekeraar want IUI word gewoon vergoed.

Ik zit met een dilemma wat zouden jullie doen?

Deel Deze Pagina