iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    #16301 zonnetje1980, 15 dec 2009
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
    Ik had dus bedacht om op vakantie te gaan met kerst. Maar toen ging dus eind oktober schoonzus/ zwager lopen zeuren dat het contact zo slecht werd enz. Dus manlief wilde eigenlijk niet meer weg. Om problemen te voorkomen.
    Wij vonden het contact prima en hebben hun dat ook verteld.

Dus ik ga er gewoon het beste van maken die dagen. En gewoon niet te lang.
    En probeer zoveel mogelijk naast me neer te leggen. Gaat tegenwoordig wel beter hoor het contact. Maar blijf het lastig vinden. Zeker omdat je nu weer aan het proberen bent ben ik weer emotioneler merk ik.
    Misschien gaat het volgende week wel weer beter met me. Moet zeggen dat ik de hele week om alles al emotioneel ben. Zal wel aan de hormonen liggen.

Moet er wel bijzeggen dat schoonzus me al niet lag voor haar zwangerschap. Vond het al nooit prettig om met zijn alle samen te zijn. Ze trekt heel erg de aandacht naar zich toe. En krijgt die ook. Maar ik vind dat ze dat op een vervelende manier doet. Ze gaat heel gek doen en onzin zitten uitkramen enz.
    Zal wel te volwassen worden en te serieus denk ik dan maar.

2. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hoi !
    Nou fijn gesprek gehad gister, we hebben nu 3 afspraken laten maken, 1 voor voorlichtingsavond dan 2 wkn later met de fert. arts, en weer 2 wkn later voor ee prikinstructie (heb ik al gehad, maar omdat je met IVF/ICSI zoveel andere med. krijgt is het nodig)
    Denk niet dat we dit jaar nog de voorlichtingsavond hebben, dus we hebben een rustig jaar verder...
    Ik zit nu op dag 32 vd cyclus,dus das ook nog spannend, heb gister al wel getest,maar helaas...nog niets. We wachten het rustig af,over een paar dgn maar weer eens doen als er nog niets roods is.
    Keep the hope...

Liefs Hope76

3. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    ik heb een beetje last van schuldgevoel op het moment.
    Het volgende is er aan de hand: ik was jaloers op mijn schoonzusje en zwager dat zij wel zwanger raakten (van de 2e) en heb daar veel moeite mee gehad en zij ook omdat ze later achter kwamen dat wij al zolang bezig waren. Maar goed nu is mijn nichtje er (2 wkn te vroeg) en nu blijkt na vele zh bezoeken en onderzoeken dat ze het syndroom van Cri du Chat heeft (frans voor huilen als een kitten) Dit is een afwijking met vele ziektebeelden, een daarvan is dat ze doof is geboren.... Soms denk ik wel eens, tjonge dan zit ik daar jaloers over te doen,moet je ze nu zien wat voor zorgen zij hebben, vreselijk !

Sorry meiden moest het even kwijt...
    Liefs Hope76

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @hope: gelukkig dat je een goed gesprek hebt gehad.

Kan me ook voorstellen dat je je nu schuldig voelt inderdaad over je gevoel.
    Zo te lezen ben ik ook niet de enige die jaloers is op andere zwangere.
    Maar zo een zorgenkindje is ook niet alles nee. Want dat geeft inderdaad ook veel problemen/ zorgen.
    Succes ermee.

En hopelijk wordt het voor jou alsnog een goede test deze maand.
    Hoelang zit je nu na de iui?

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Van hoeveel dagen moet je uitgaan na de iui dat je ongi kan worden?
    Ik had ergens gelezen 12-14 dagen. Maar in een normale cyclus heb ik na precies 2 weken na de eisprong mijn ongi. Dus dat betekend op dag 15.

Hopelijk kan iemand hier een antwoord op geven.

6. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    We hebben afgelopen maand geen IUI meer gehad (hadden er 6x opzitten en waren aan het wachten op gesprek voor IVF/ICSI, dus hopelijk heeft dat z'n werk gedaan.
    Wat denk jij, vorige mnd werd ik op dag 25 ongesteld, de keer daarvoor op dag 27 en al die keren (met IUI) daarvoor op dag 31, gister negatief getest, misschien straks maar weer testen ?

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het kan natuurlijk altijd dat het zo gelukt is.
    Ik denk dat het om vandaag te testen nog te vroeg is. Advies is meestal om een paar dagen te wachten na een negatieve test. Of je moet een ander merk test proberen. Dan zou het wel kunnen.

Weet nog van dopey dat die ook negatief testte en toch zwanger bleek.
    Ik hoop het zo voor je. Zal mooi zijn ter afsluiting van dit jaar.

8. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    @ Hope & Zonnetje & Esmeee

Wat herkenbaar die jaloezie naar anderen toe.
    Ik zelf heb dit ook heel erg gehad toen mn zusje spontaan en ongepland zwanger werd...oeps foutje, vergeten de pil in te nemen...duhhh!!!

Ja zegt mn zusje toen destijds; wordt het niet eens tijd dat jij eens zwanger wordt...jij bent de oudste!
    Pfff....tja, wat moet je hier nu op zeggen.
    Maar dit alles speelde af bij mn voormalige vriend hoor, toen ik ook in het MMM traject zat.

En even daarna werd mn jongste zusje ook nog eens onverwachts en ongepland zwanger (ook vergeten de pil in te nemen)....maar kreeg helaas een miskraam.
    Maar na die miskraam is ze alsnog zwanger geworden, en hebben nu beiden een zoontje.

Soms denk ik wel wel eens; krijg ik nooit eens geluk in mn leven, moet het echter allemaal via de medische weg?!
    En heb ook zeker wel eens met de gedachten gelopen van; als het zo allemaal moet, als ik zo zwanger moet worden....dan laat het maar, en hoeft het allemaal niet meer voor mij.

Daarbij heb ik nu wel eens bepaalde gedachten (bij mn huidige vriend nu) waarom kon hij toen destijds wel een kind verwekken en nu niet bij mij....wat is het probleem???
    Sorry meiden....voor mn rare gedachtengang!
    Ik ben wat dat aangaat wel soms jaloers ja, hij heeft een dochter uit zn vorige relatie....en ikke helemaal niks.
    En zn dochter is op natuurlijke manier gewekt.

Wat kan het leven soms gecompliceerd zijn he :(!!!

Daarom kan ik me zo opwinden wat ik soms hoor op tv....mega boos wordt ik ervan :x.
    Vrouwen die zwanger worden (oepssss ook foutje) en die hun baby bij het grofvuil zetten.....of erger nog, om het leven maken!!!

Ik zeg wel eens tegen mn vriend, laten ze dan het baby maar bij ons brengen....maar niet zo op deze gruwelijke manier een eind aan maken/brengen.
    Ergggg verdrietig wordt je ervan, en helemaal respectloos....oftwel GEEN WOORDEN ERVOOR!!!

Tja, meiden.....maatschappij is hard, heel hard.
    We moeten helaas de keiharde feiten onder ogen nemen, en voor lief nemen.

Ik zal de kaarsjes vanavond voor ons allen weer aansteken!!!

Liefs en dikke knuff.

9. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi allemaal,

weer een hoop bij te lezen die ik! voor iedereen die van t wachtbankje is gevallen een dikke knuffel.. voor iedereen die er nog opzit heel veel succes!

@duivinnetje; was geen enkele moeite hoor dat googlen :D

hier nog steeds niks te bekennen behalve zenuwen, zenuwen en nog is zenuwen..!!!!

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik vind die verhalen ook heel erg van mensen die inderdaad hun kind weggooien/ vermoorden ja.

Bij ons is er een duidelijke oorzaak voor het niet lukken om zwanger te worden. Antistoffen in het sperma. Deze week is het ook door mijn hoofd geschoten dat het even niet hoefde op deze manier. Al 2 weken last door de iui. En dan maar zeggen denk er maar niet aan, dan lukt het vanzelf.

Maar ja, wil eigenlijk toch wel kinderen hebben. Maar op deze manier is het niet echt prettig nee. Het moet iets leuks zijn om kinderen te krijgen. Maar ik vind er op dit moment heel weinig leuks aan. En zeker die onzekerheid elke maand weer.

11. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Fijn om te horen dat het gesprek goed verlopen is meid.

Maar wat lees ik nu....ben je al overtijd???
    Het zou toch helemaal superrr zijn als je nu echt zwanger zult zijn, ik hoop en gun het je zo meis.

Dan hoef je tenminste die andere (zwaardere) traject ook niet in.
    DUIM DUIM DUIM......en hopen!!!

Liefs

12. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    toevallig dat jij dit zo vermeld, die gedachten heb ik ook wellis maar heb dit nog nooit tegen iemand gezegd. Mijn vriend heeft 2 dochters uit 2 relaties. De jongste is bijna 6 en ze zijn ook alle 2 op de natuurlijke manier verwekt. Ik verwijt mn vriend wellis als ik boos ben dat het hem toch niet boeid dat wij geen kinderen kunnen krijgen omdat hij er al 2 heeft. Dat slaat natuurlijk nergens op want hij wilt het heel graag en zit er heel erg mee als het weer niet lukt. Ik heb een goede band met zn dochters en de jongste noemt mij ook mama. Maar ook al ben ik daar zeer dankbaar voor, ik zou het mooi vinden als mijn vriend en ik ook iets van ons tweeën mogen meemaken. Mijn vriend en de moeder van zijn jongste dochter kunnen totaal niet overweg (we zijn op dit moment ook bezig met een proces) en het is echt een heel naar mens. Dan denk ik wel is: zij wel een kind van hem maar ik niet... mag misschien niet zo denken maar...

13. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Maaikkkk......Ik ga vanavond ook een kaarsje voor jou branden meis!
    Laten die witte engelen maar komen, en straks de ooievaar ;)

Misschien toch een Babyboom hiero??? hihi

Liefs

14. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    dat eeuwige; denk er niet aan dan lukt het wel.. om gek van te worden toch. Als het zo simpel was; er niet aan denken en hup, zwanger. laat mij dan maar even met een leeg hoofd rondlopen :D vaak bedoelen mensen het goed, maar t zijn ook vaak mensen die al 3 kinderen hebben rondlopen..

15. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    dankje, je bent lief :)

16. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Wat ontzettend herkenbaar meis.... Zn ex is zomaar opeens bij hem weggegaan op de 1 of andere dag, en heeft dochter bij mn vriend achter gelaten.
    Ik zeg het ook wel eens hoor; jij hebt al een kind/dochter....en wij samen nog niet!
    In principe ken mn vriend dr natuurlijk niks aan doen, maar zo machteloos voel ik me soms.
    Ik gooi echter ook wel eens verwijten naar hem toe, maar weet diep in mn hart dat wat ik gezegd heb, niet correct en eerlijk is.
    Maar ja, mensen die boos zijn...zeggen vaak nare dingen he!

Maar ook ik kan heel goed met zn dochter opschieten, ze woont bij ons thuis.
    En 1x per 2 weken gaat ze een weekend naar moeders toe.
    Maar dit is besloten door de rechtbank, ook een hele proces en vervelende toestanden geweest.
    Had echt het idee soms, dat ik er midden in zat, pfff.
    Maar godzijdank, is dit nu allemaal achter de rug.

Dus ik weet precies wat er soms door je heen gaat, en hoe jij je voelt....want die momenten heb ik soms ook he.

Liefs

17. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    lijkt mijn verhaal wel wat je daar schrijft .. vooral deze zin: "Had echt het idee soms, dat ik er midden in zat, pfff"

18. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Hey meid, ik weet de oorzaak bij ons wel he...
    Bij mij is alles goed...allen vriendlief heeft niet zulke beste/sterke zwemmers meer.
    Maar ja, zoals je misschien wel weet....mensen die boos en verdrietig zijn, roepen soms vervelende dingen.

En ik heb zeker wel nare verwijten naar hem toegeslingerd, en mede omdat het steeds niet lukken wilt he.
    Om CRAZYYYY van te worden soms!

En indd, wie heeft liever niet dat je spontaan op een natuurlijke manier zwanger wordt.
    En leuk zal dit nooitttt worden, integendeel zelfs.
    Enigzins is maar goed dat je dmv techniek evt. nog zwanger kunt worden....als het lukt natuurlijk he!

Maar meiden, ik hoop echt vanuit mn diepte hart en ziel...dat al onze dromen werkelijkheid worden, en dat we snel mogen genieten van onze welverdiende wondertje.

Ze zeggen wel eens; wachten wordt beloond!!! maar of dit altijd opgaat?!

Liefs

19. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Ik doe zeker leuke dingen met haar, maar mn eigen dochter zal het nooittt en tenimmer worden he!
    Ik zeg ook wel eens tegen manlief; we kunnen beter kinderloos blijven, want een dochter van jezelf heb je al...en kinderen van ons zelf zullen we misschien toch nooit krijgen.
    Waarom al deze moeite ervoor doen.....!
    Maar dit zijn echt moment opnames he....
    Je zit en leeft soms zo mega in een 2strijd, en wie heb je dr mee???.....indd jezelf he!
    Je maakt je eigen koppie dr soms helemaal gek mee, pfff.
    Het is ook net, hoe jij je eigen voelt....geen dag is het zelfde namelijk.
    Maar goed...we moeten het beste er maar van maken he, of het nu leuk is of niet.
    Want niemand anders doet het voor je!

Liefs

20. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    mooi gezegd en je hebt er helemaal gelijk in!

Deel Deze Pagina