iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hey moon welkom.
    Jammer dat het toch op de MMM aankomt.
    Hoop dat het snel resultaat heeft voor jullie!

Swissa. moeilijk, ik heb goedkope medicijnen (nog geen 20 euro per keer) Ik zou het denk ik wel voorschieten als ik het had.

Roca: balen! knuff!

2. geduld

geduld Bekend lid

Jan 22, 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Tja kan niet in je spaarpotje kijken...

Ik heb het toen voorgeschoten. Moest wel 2 pregnylspuiten toen voorschieten dus dat was iets van 850 euro.

Als je het voorschiet moet je wel zeker weten dat je het van je verzekeraar terugkrijgt. Anders zou ik een maandje wachten.

3. klazientje

Mar 15, 2007
    76
    0
    0
    cassiere
    schiedam
    hallo

ik snap het niet dat jullie zoveel voor de pregnyl moeten betalen ik hoefde maar 11 euro te betalen. voor 3 spuiten was dat. maar ik slik ook nog tamoxifen en die krijg ik ook vergoed. maar wat geduld en natasja zeggen als ik het geld heb zou ik het ook betalen. anders moet je nog een maand wachten.

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja pregnyl is inderdaad 11 euro en dan had ik nog 8 voor de Clomid.

5. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    @Swissa,.....ik zou goed informeren of de medicijnen wel vergoed worden door je verzekering.
    Bij mijn verzekering werd de medicatie niet vergoed.
    Ik gebruikte clomid en pregnyl.Betaalde hier 22,36 voor.
    Dit heb ik wel opgegeven bij de belasting...
    Dus bonnetjes bewaren.

6. angel1978

angel1978 Actief lid

Sep 6, 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo,

Ik krijg de hele IUI behandelingen voorgoed van mijn verzekeraar, ook de medicijnen, ik ben bij CZ verzekerd. Mag ook wel want ik betaal genoeg iedere maand. ;)

Groetjes Angele

7. geduld

geduld Bekend lid

Jan 22, 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    oh ff niet zo duidelijk geweest denk ik :) De Gonal is zo duur. 425,88 voor gonal-f 900 ui/1,5 ml. Hahaha dat weet ik niet uit mijn hoofd heb het er ff bij gepakt!

8. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

Pfff.... ik heb me eigenlijk nog niet echt verdiept in de verzekering. Ik heb alleen de pregnyl zelf betaald, maar die is niet duur.
    Verder gebruik ik geen hormonen.

Ben in de pauze even met mijn vriend mee geweest naar zo'n chinees kruiden winkeltje. Wat een taaltje zeg, dat chinees, haha. Hij heeft weer een voorraad pillen voor een maand gekregen.
    Was gisteren nog even opzoek naar een positieve instelling, maar heb deze gelukkig weer gevonden. We gaan er weer voor de volle 100% voor, tjakka ! haha

Heerlijk, een grote lounche bank, dat is pas genieten he! Zeker met een alcohol vrije coctail erbij!

Liefs Roca

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    *schuift lekker bij roca op de bank*
    nog 8 daagjes ongeveer!

10. Niet meer actief

Ik weet 100% dat mijn verzekeraar het vergoed zit namelijk ook bij CZ heb navraag gedaan ze vergoeden IUI onbeperkt en ook de hormonen dus dat het probleem niet.

Voorschieten is op zich wel te doen, vind het alleen jammer dat het zo moet. Maar we hebben nog 1.5 week om erover na te denken ;)

Misschien hoeft het niet eens dat zou helemaaaaaaaaal mooi zijn.

11. hippel

hippel Actief lid

Mar 4, 2007
    210
    0
    0
    Balen Roca! :( Gelukkig ga je weer voor 100 procent voor de volgende ronde. Hoop volgende week weer op de bank te komen zitten! Wel fijn dat het nu een stevige bank is! ;)
    Meiden succes allemaal! Hoog tijd voor goed nieuws intussen!
    Liefs hippel

12. klazientje

Mar 15, 2007
    76
    0
    0
    cassiere
    schiedam
    hallo meiden

is er nog plaats op de grote bank want ik mag er vanmiddag ook weer op komen te zitten.

13. patricia34

patricia34 Bekend lid

Nov 19, 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Ploft ook om lekker te loungen!Heeeerlijk in het zonnetje met een groot glas ice tea! 8)

14. klazientje

Mar 15, 2007
    76
    0
    0
    cassiere
    schiedam
    zo ik zit vanaf nu ook op het wachtbankje.
    me man mocht het zelf in spuiten van de arts. dus hoop op zegen.

15. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

Mar 27, 2006
    1,085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Swissa,

Ik zou heel goed navragen bij je verzekering hoor voordat je gaat zelf voorschieten en later declareren.
    Ik zat namelijk met het zelfde dilemma, ik zat te wachten op het formulier van het ziekenhuis, toen op de machtiging van de verzekering, en ik was ook bang dat het allemaal te laat zou zijn en we weer een ronde langer zouden moeten wachten.
    Ik de verzekering gemaild, kreeg bericht terug dat ik echt op de machtiging moest wachten omdat er anders fouten zouden kunnen ontstaan of vertragingen of misschien geen vergoeding.
    Dat risico wilde ik niet lopen dus heb toch maar gewacht.

Verder kreeg ik bij de apotheek te horen dat ik de spuiten zelf eerst moest betalen maar op de machtiging stond dat als ik de brief meenam naar de apotheek ik niet hoefde te betalen, die brief was het bewijs dat de apotheek rechtstreeks bij de verzekering moest declareren.
    En inderdaad hoor, ze wilde me eerst laten betalen, ik schuif haar die brief onder haar neus en alles was in orde!

16. angel1978

angel1978 Actief lid

Sep 6, 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo,

Wij hebben vandaag de uitslag gekregen van het zaad van mijn man.
    Nou de arts gooide me toch met medische termijn, pffffff

Voor de wassing waren het er 5,5 miljoen, na wassing zijn er 3 miljoen overgebleven, de snelheid was na wassing beter dan ervoor.

Nu wordt er een speciale formule op de uitslagen los gegooit en de uitkomst moet 1 zijn, en bij ons was die nu 0,9. We mogen als deze keer is mislukt voor de 2e keer terugkomen omdat de snelheid en het aantal goed was.

Mocht de 2e keer nu minder zijn moeten we alsnog naar het AZM voor IVF behandeling.

Nou dat was het zo'n beetje, ik zit ook lekker in de zon op het wachtbankje met een stuk limburgse vlaai. ;)

Groetjes Angele

17. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Hoi Angele,

Laten we hopen dat we voorlopig niet naar het AZM hoeven he. Het moet gewoon met IUI gaan lukken. Tja.. en al die medische termen. Gewoon in het Nederlands zou een stuk makkelijker zijn.

Liefs Roca

ps: heb je ook fruitvlaai in de aanbieding?

18. angel1978

angel1978 Actief lid

Sep 6, 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Inderdaad, ik hoop echt dat we niet naar het AZM hoeven te gaan. Het gaat ons zeker lukken!

Ja hoor fruitvlaai heb ik ook, wanneer kom je? ;)

Groetjes Angele

19. Niet meer actief

@Moontje, we zitten inderdaad in het zelfde schuitje. Ik weet dat mijn verzekering alles vergoed maar twijfel toch ergens nog aan. Daarom neem ik liever het zekere voor het onzekere en wacht totdat ik die machtiging in mijn handen heb ;)

20. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

Mar 27, 2006
    1,085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Swissy, kan me voorstellen dat je op de machtiging wilt wachten, ik durfde de gok ook niet te nemen hoor.

Share This Page