iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    #16541 Duivinnetje, 22 dec 2009
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
    Goedemiddag meidennn,

@ Marnat, dikke digi knuff terug meis....leuk en fijn om te lezen dat het naar verwachting alles goed met je gaat.
    Aleen vervelend voor je stoelgang :(....

@ Esmeee, niet om je te ontmoedigen meid...maar heb begrepen uit je verhaal dat je eerder wilde testen.
    Dit laatste is op zich geen probleem, maar de test kan evt. negatief zijn he! ivm te weinig hcg in je urine.
    Maar goed, dit laat ik natuurlijk helemaal aan jou over he :).

@ Joontje, hmmmm laat het hopelijk een innestelingbloeding zijn en GEEN beginnende ongi!!! :x
    Ik duim voor je meis, dat het niet verder doorzet!

@ Zeehondje, hoe gaat het met jou meid....hoe voel jij je nu???

@ Ineke, toi toi toi meis.....hoe eerder weer een behandeling, hoe beter :p.

ALL, zo de wegen zijn zo goed als ontdooit en schoon hiero...JOEPIEEE!!!
    Kunnen we weer redelijk veilig rijden :D

Meiden nog Bekijk bijlage 38499 verder he!

Liefs

2. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi,

hier nog geen ongi doorgezet. Wel sinds gisteravond een beetje zeurende buikpijn. Had er de afgelopen nacht wel de balen van. Zit vandaag op dag 10 na IUI. Ik slik de utrogestan, 3 x 100mg op een dag. Slik op dit moment gewoon maar door.
    Mn collega van het lab (die het zaad voor de de IUI dit keer ook bewerkt had) kwam vannacht nog even de buisjes voor het bloed afnemen langsbrengen. Ze had het nu toch weer over geen IUI's doen met de feestdagen :(. Hoop dan dat het nog niet doorzet anders kan ik de volgende IUI wel eens hebben rond de jaarwisseling en dat zou dan net niet mooi uitkomen.
    Baal gewoon dat mn lichaam gewoon niet doet wat ze moet doen.

Vannacht wel alvast een mail gestuurd naar de kliniek in Duitsland...
    En op dit moment ontzettend pijnlijke borsten en misselijk. Denk dan ook niet dat het een innesteling kan zijn..

Liefs Joontje

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    joontje@ meid toch je houd het spannent dikke knuf voor jou

meiden ik probeer op ieder van jullie te reageren hoor sorry als het niet gebeurd ben nu wat lam

net ontlasting gehad gelukkig het zag er goed uit sorry voor de vieze praat deed wel pijn ik doe nu even benen om hoog

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @joontje: voor innesteling is het al te laat volgens mij. Maar je kan ook beetje bloedverlies hebben en toch zwanger. Kan dus nog alle kanten op.

Hier is het een grote vieze massa buiten, net regen gehad en alles wat gestrooid is is nu dus een grote waterige troep. Had na boodschappen doen gewoon een hele natte broek aan onderkant pijpen.

Hier flink de balen, volgende ziekmelding op het werk. Wil niet weten hoe we de aankomende weken door moeten komen. Nog maar 7man/vrouw personeel over. Waarvan er straks ook nog 2 op vakantie zijn.
    Deze collega zit met een gescheurde enkelband en moet geopereerd worden, dus ook weken eruit.
    Hopen op een blik personeel, maar vast niet in deze tijd.

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marnat: veel ontbijtkoek en pruimen eten.
    Is goed voor de darmen. En bij mij werkt koffie en thee ook prima.
    Misschien helpt het je.
    En doe rustig aan

6. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Game over :( Nu echt rood bloedverlies bij afvegen met kleine stolsels erbij. Overleg gehad met de poli en de utrogestan nu stoppen en donderdag weer voor uitgangsecho en overleg over hoe nu verder..

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    BAlen joontje. Hopelijk mag je deze maand verder.
    Heb je nog 1 poging of heb je er meer dan 6

Dikke knuffel

8. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Zonnetje, eigenlijk wilden we niet meer dan 6 IUI's doen (ook omdat het steeds zo moeilijk loopt). Nu maar even afwachten hoe het verder gaat lopen met duitsland. Ip vergoed de verzekeraar IUI onbeperkt dus als je meer zou willen hebben dan kan het zkh denk ik niet weigeren..
    Eerst maar weer donderdag afwachten.. Heb het wel even gehad.
    Nu wachten dat mn mannetje straks thuis komt, vannacht nog 1 nachtje werken en dan een week vrij. GEEN zin in de kerstdagen, kunnen we de familie weer bijlangs ;)

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik herken je gevoel wat betreft feestdagen. Hier hetzelfde gevoel. Zeker dit jaar heb ik het heel erg. Vorig jaar ook al een rotkerst gehad met zwangere schoonzus. Want die was zo zielig. En gaven ook aan schoonouders een cadeau met babyspullen met de woorden of hun toekomstig kind een keer mocht logeren. Ze was toen 3 maanden zwanger. En het raar vinden dat het mij pijn doet.
    Dit jaar zal ze wel weer alle aandacht opeisen samen met neefje.
    Jammer die verplichtingen. Had bedacht om weg te zijn dit jaar, maar ja schoonfamilie ging klagen dat we elkaar te weinig zien. Dus moeten maar weer verplicht opdraven.

Gaan jullie in duitsland voor ivf? Kan me voorstellen dat je daar meer op hoopt dan.
    Hier ben ik ook weleens bang dat het allemaal niet meer gaat lukken.

Heel veel sterkte, nog een nachtje en dan lekker rust.

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    dankje voor de tip meid ga het proberen de koffie valt niet altijd even goed thee valt wel goed

mijn zusje komt zo even langs ik doe kalm aan hoor zonnetje jij ook he

hoe is je iui gegaan of heb ik iets niet goed gelezen sorry dan meid

11. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Ja jammer hé dat de we op de oooo zooooo gezellige feestdagen allemaal moeten voldoen aan familie verplichtingen. En als we nu gaan zeggen dat we niet komen dan krijgen we scheve gezichten en ru zie...
    Sterkte dit jaar met je schoonfamilie, hopelijk hoef je niet de hele dag. Mijn schoonzus heeft ons ook verteld dat ze bezig zijn voor de eerste. Schaam me een beetje om het te zeggen dat ik elke keer als we hun zien ben bang dat ze zegt dat ze zwanger is.... Zou het natuurlijk fijn vinden voor ze, maar het zou ook ontzettend pijn doen.

Ja we gaan naar Duitsland voor de IVF. Meer kans maar aan de andere kant ook ontzettend eng want als dat niet lukt dan houdt het op..

Dank voor je steun, dikke knuffel

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje Joontje, wat ontzettend balen zeg. Maar wel een iets langere lf toch? Misschien een klein lichtpuntje.

Ik voel zelf nog niks anders dan de vorige keren.
    Last van borsten. Maar dat heb ik elke keer rond deze tijd na iui. Verwacht er dan ook niet al te veel van.

Aan de ene kant wel zin in kerst. Vind het altijd wel gezellig met neefjes en nichtje (neefje van bijna 3 en de andere twee nog geen jaar oud). Deze zijn allemaal van mijn kant van de familie.
    Wat ik moeilijker vind is zwangere vrouwen om me heen. Hebben jullie dat ook?
    Zeker schoonzusje. Die was de vorige keer dat we bij familie waren zo aan het klagen. Mijn man heeft daar later wat over gezegd en daar is ze volgens mij wel van geschrokken. Sindsdien doet ze 'normaal'. Zij is ongepland zwanger en klaagde overal over en zeker dat ze niet nogmaals zwanger wil worden. Dat steekt heel erg bij ons, dat begrijpen jullie wel denk ik.

13. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    @ Joontje...wat ontzettend kl*ten meid!
    Jammer dat het alsnog door heeft gezet die rooie duivels :x.
    Ik hoop dat het jaar 2010 jou jaar wordt meissie, en natuurlijk ook voor alle andere meiden uiteraard.

@ Zonnetje, Vervelend he al die zieken rond de kerstdagen....grrr.
    In de meeste gevallen zijn het ook bijna altijd dezelfde jaarlijks!
    Tenminste, dit heb ik zo destijds ervaren in de zorg.
    Nog paar dagen meis, en die kerstdagen zijn godszijdank weer om.... Voor mij hoeft dat ook allemaal niet he!
    En met name die verplichtingen, net als oud & nieuw.

Mijn gevoel zegt ook wel eens he; ik beland nog in het icsi traject terecht dit jaar.
    Raar idee eigenlijk....het idee dat je nog maar aantal behandelingen tegoed heb, en als deze niet aanslaan....Dan stapje verder, wat tevens ook intensiever is qua geestelijk en lichaamelijk.
    Pfff, ik wil op blote knieen hopen dat het niet zover hoeft te komen...Want het vergt veel van je!
    Maar goed, zover is het nog ff niet....Laten we 1st die overige behandelingen maar afwachten, en het beste er maar van hopen!!!

Nu maar hopen meiden dat een ware babyboom alsnog ontstaat in 2010!
    Maar 1st die andere meiden nog, die op het wachtbankje zitten.

Liefs

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    grrrr joontje dikke knuf voor jou

15. Esmeee

Esmeee Lid

16 okt 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Zonnetje; wat vervelend doen die schoonmensen van je. Gene begrip voor jouw/jullie situatie is heel vervelend. Jouw vriend is tenslotte hun zoon! voelen ze dan totaal niet mee? Kan me hier wel aan storen hoor. Ik denk dat ze hun gezamenlijke kerst in hun r**t zouden kunnen steken wat mij betreft...maar goed. Misschien weer wat kort door de bocht van mij....vind het alleen rottig voor jou. Dikke knuffel van mij.

@ Joon: Klote meis...veel sterkte hoor..

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het begrip van schoonfamilie is er nu wel deels hoor. Maar is wel heel veel ruzie aan vooraf gegaan. En in november ook nog een gesprek met schoonzus en zwager. Sindsdien laten ze zeer weinig horen.
    Tijdens de zwangerschap van schoonzus is er heel weinig begrip voor mijn gevoel geweest. Ja is hun zoon en ze vinden het wel zielig, maar ja, het geluk ging voor vonden ze.
    Sinds de laatste flinke uitbarsting van mij zijn ze zowaar belangstellend geworden. Maar daarvoor veel verdriet erover gehad. Is niet zo goed geweest voor mijn huwelijk. Alleen hun weten dat dus niet. Schoonouders komen hier ook zelden langs. (wonen een uur rijden). Schoonzus ligt mij gewoon niet. Al 3 jaar niet hoor. Ze eist op een vervelende manier de aandacht op. En het ergste is dat alle andere het nog leuk vinden ook. Of in ieder geval om haar lachen.
    bv: ze gaat op de grond liggen en dan moet je heel hard gaan gillen. Midden in de kamer. Of kinderliedjes zingen als er geen kinderen zijn enz. Wordt denk gewoon te oud en serieus om dit te begrijpen.
    Je krijgt inderdaad scheve gezichten als je niet gaat. Ben de vorige keer niet op een verjaardag geweest. Werd me niet in dank afgenomen. Manlief vind het ook niet echt leuk als ik niet meega. Want ja het is toch zijn familie. Snap ik dan ook wel weer.

Bij ons zijn niet elke keer dezelfde ziek, hebben alleen allemaal rare zieken. 1 loopt nog in ziektewet na overlijden van haar partner, nu een gebroken enkelband, pas geleden 1 die met brommer onderuit ging en 2 weken niks kon, 1 heeft per 1 dec een andere baan. Gelukkig nog weinig griepgevallen.
    En we hebben gewoon een klein team. En veel te veel mensen om te helpen. Zeggen al regelmatig nee, maar de mensen die in zorg zijn moeten doorgaan. Dachten wat beter te staan, totdat er een collega besluit weg te gaan. Maar ja, de hoeveelheid werk blijft gelijk. Gezien de meeste mensen langdurige zorg nodig hebben. En het liefst allemaal nog vroeg ook.

Hier hoef ik niet bang te zijn dat andere familieleden zwanger gaan worden.Maar kan me voorstellen dat je bang bent dat ze het vertellen dat het gelukt is. Zwangere vrouwen zijn inderdaad erger dan kleine kinderen. Vorige keer ging het ook wel goed hoor met neefje zien. Steekt wel, maar gaat wel. Maar is meer de aandacht die alleen naar hun toe gaat en minimaal naar ons. En daarom zie ik ertegen op. En zeker na alle opmerkingen die ik al heb gehad afgelopen jaar. Loop al jaar in de mmm namelijk.

Maar ga er gewoon leuke dagen van proberen te maken. Gaan gelukkig wat later op de dag. Hopelijk is snelweg beetje begaanbaar met kerst. Moeten namelijk ruim een uur rijden (zonder ijs en sneeuw). 2e dag bij eigen ouders, die wonen op 5 min dus dat is te lopen.

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje

Hopelijk gaat de ivf gewoon lukken bij je. Maar wat je zegt, zijn wel de laatste kansen.
    Of hopen op wonderen.

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hee meiden hier ben ik weer....

Even een kleine update....
    Ik heb de afgelopen maand een zeer vreemde ongi gehad.
    Echt heel veel, vreemde kleur(voor mij dan), en kort.
    Nu mag ik donderdag weer terug komen voor een echo, zit dan wel pas op dag 9, maar anders wordt t de maandag naar de kerst.
    Dan kan t zelfs al zijn dat we een ronde mis zijn gelopen.
    Dat kunnen we er natuurlijk niet bij hebben he?!
    Met heel veel geluk kan ik 28 29 of 30 december voor de tweede IUI.
    Ik hoop dat het snel raak mag zijn.
    Ik heb wel het gevoel dat mijn lichaam aan t werken is.
    Al die pijntjes en zeertjes de vorige keer.
    Sommige in mijn omgeving denken dat t dan ook niet lang meer zal gaan duren deze keer.
    Laten we het dan ook gaan hopen dat we in 2010 meer geluk mogen meemaken dan het afgelopen jaar.

Zo weer ff op de hoogte.

Kus Brabbel

19. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Heyyy meis,

Hoezo vreemde kleur en maar kort???

Het zou super zijn voor je, als je eind deze maand voor je 2de ronde mag.
    En voor donderdag alvast veel suc6 he, toi toi toi....

Liefs

20. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    IUI-meiden
    Aquilegia:
    3e IUI met puregon
    Babii: 1e IUI januari 2010
    Babysss (27): 2e IUI op 05-12 mislukt
    Be Happy (35): 5x IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. 6e IUI in januari 2010. Daarna op wachtlijst voor IVF
    Botervliegje: 7e IUI mislukt, rustronde wegens slecht zaad
    Brabbel1988: IUI op 01-12, testen 17-12 mislukt
    Caro31 (33): 1e IUI (P75) teveel eitjes, 2e IUI teveel cystes, op naar IUI in december
    Chichi: 1e IUI in januari
    Cin1979: 1e IUI pregnyl, 2e en 3e IUI C100/P mislukt, rust/pilronde
    Coni: 6e IUI laatste, testen vanaf 26-12
    Dopey (34): 5e IUI (1e na ma) mislukt; ei gemist; 6e en 7e IUI mislukt; rustronde; 8e IUI ! helaas miskraam
    Duivinnetje (33): 1e IUI op 24-11 mislukt. Op weg naar 2e IUI in januari.
    Esmeee: 1e IUI december (Clomid)
    Ester75: januari
    Ineke1983 (26): 1e en 2de IUI mislukt... 3e IUI op 03-12 mislukt
    Joontje: 5e IUI op 12-12 met utrogestan mislukt
    Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt
    Lauwtje: 2x vmk, 6e IUI mislukt, in januari verder
    MaaikEmile: 1e IUI feb09 mislukt, 2e IUI juni09 mislukt, 3e IUI dec09 mislukt (pregnyl)
    MilkHd (31): IUI op 03-12 mislukt
    Mindy74: 1e IUI op 19-11 (P75/P)
    Muurbloem: 1e IUI mislukt, 2e IUI test op 11-12 ZWANGER
    Nataly1972: 1e en 2e IUI C100 mislukt, nu 3e IUI met C150
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI december
    Qweenie: 1e IUI op 11-11 mislukt. op weg naar 2e IUI
    Riv: 1e, 2e, 3e, 4e (vmk) en 5e IUI mislukt. 6e IUI mislukt (daarna IVF-15 januari)
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sjan: ZWANGER (wonder verrricht :)!) zonder IUI!
    Tracey: 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Willemijnp: 1e en 2e IUI mislukt (C100/P), 3e IUI P/P mislukt, 4e IUI op 12-11
    Wondertje79: hopelijk IUI december
    Xsannex: 1e IUI 15 december, testen vanaf 30 december
    Zeehondje (29): 1e & 2e IUI mislukt, 3e IUI op 10-12, testen vanaf 27-12
    Zonnetje1980 (29): 1e IUI mislukt

Het wachtbankje
    Coni: testen vanaf 26-12
    Zeehondje: testen vanaf 27-12
    Esmeee: testen vanaf 29-12
    Xsannex: testen vanaf 30-12

Wachten tot 2010
    Duivinnetje & chichi & Babii & Be Happy & ester75 & lauwtje & milk & zonnetje1980 & MaaikEmile

Zwanger door IUI!!
    1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234 (mk 9w) & Marieke1610 (mk) & Pearl29 & Lauw & Angelica (bbz)
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (vmk) & Germini & Djaar77 & Muurbloem
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13 & Emmy X (mk 5w) & Linda73
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (vmk) & Emmy X & Dopey (ma 10w) & Giegel (vmk) & Dopey 2e keer(vmk)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie & Marsim
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    7e IUI: Funkie
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (mk) & Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa & seat (vmk) & bijltje77 (zw in zomerstop met clomid) & Marieke1610 & Giegel (weer vmk)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

(even) geen IUI meer :(
    IVF/ICSI: Chantal76 & Hope76 & Klingel & Marnat & Robing & Teddy13 & Timon & Traantje
    Stop mmm: Giegel & Nuage
    Rust: Jorietje & Noesje

@ Joontje, ik heb je gegevens aangepast hoor.

Meiden nog een fijne avond verder he!!!

Liefs

Deel Deze Pagina