Is inderdaad deels jaloersheid inderdaad. Heb het voornamelijk met bekenden. Was ook altijd dol op kinderen hoor. Ben van mezelf ook iemand die dingen snel aantrekt, speelt ook wel mee. En de angst dat het nooit gaat lukken. Manlief wil namelijk hierna geen ivf doen. Dus alleen iui is mogelijk. Heb het nooit zo goed kunnen vinden met schoonzus, speelt ook een rol. @ineke: heb je een pb gestuurd met uitleg. Bij ons heeft het weinig zin om het te proberen zo. Gezien ik dat al 2 jaar heb gedaan. En er anti-stoffen op het sperma zitten. Is dan een waar wonder als het zo lukt. Alle zaadjes kunnen alleen op hun plek rondzwemmen. Zelfs na de bewerking voor iui waren het nog niet echt goede resultaten.
zonnetje het is heel normaal dat je jaloers bent vooral als je al zo lang wacht op een wonder wil je man geen ivf i.v.m spuiten en zo want er bestaat ook ivf in natuurlijke cyclus dat doen ze niet overal in nederland. milkd: wie weet is het deze maand dan wel raak zonder iui
Mijn man wil geen ivf omdat hij helemaal geen zin heeft in de mmm. Gelukkig heb ik hem al zover kunnen krijgen dat we voor iui gaan. Want als het aan hem ligt was hij helemaal niet de mmm ingegaan. Hij houdt niet van dokters. Aan de andere kant wil hij toch wel kinderen. Want hij gaat nogsteeds mee en na de iui was hij ook heel lief en bezorgd om me. Het nadeel is dat hij iemand kent die tevreden is met een leven zonder kinderen. Die zijn gestopt aan het begin van de mmm. Die hadden geen zin in de poespas. Maar ook voor andere dingen wil manlief niet naar de dokter. Tandarts is ook niks. Ik moet met de iui ook spuiten, dus dat is het niet. Maar is meer het gedoe er omheen. Het moet bij hem makkelijk gaan en anders stopt hij liever zijn kop in het zand. Is wel met meer dingen zo ben ik achter. Maar ja, het leven is niet altijd makkelijk. Hij wil er ook met weinig mensen over praten dat het niet lukt. Ook tegen zijn ouders minimaal. Dat laat hij meestal aan mij over. Hij doet net of het hem niks doet allemaal. Maar ondertussen merk ik dat het veel met hem doet. Zijn ouders weten bv ook helemaal niks over dat hij hierna niet verder wil of wat er soms bij ons thuis afspeelt aan emoties. Heb zelf een keer gehad dat we smorgens hooglopende ruzie hadden, bij zijn ouders deed hij net alsof alles goed ging bij ons en op de terugweg weer geen woord tegen me. Maar dat maakt het allemaal wel heel lastig voor mij. Maar zijn hele familie zwijgt erover eigenlijk. Is dat ik open ben over het geheel. En ik heb regelmatig te horen gekregen dat het geluk voor het verdriet gaat van schoonmoeder. Maar ja, ik houd toch nogsteeds van manlief. Wil hem ook niet kwijt hoor. Is geven en nemen. En wie weet lukt het gewoon met iui en anders hoop ik dat hij toch nog ivf wil doen. En zo niet, dan zie ik dan wel verder. Ik ga gewoon voor een iui-wondertje. Voordeel is dat schoonfamilie ver weg woont en eigen familie die me wel steunt in de buurt.
Hier ook nog leuke berichten. Ben net gebeld dat ik in de 2e week van januari mijn nieuwe auto kan ophalen.
Joehoe nice!! Wat voor auto is het??? Jammer dat je man niet door wil gaan met IVF. Een vriendin van mij zat er ook tegenaan te hikken omdat ze dacht dat het veel intensiever zou zijn dan IUI. Maar achteraf is het haar heel erg meegevallen, stelde niet zoveel meer voor dan IUI. Hoop dat je man zich (mocht het nodig zijn) nog bedenkt... Wat kinderen betreft begrijp ik je wel en ineke ook trouwens. Wij hebben zelf geen kleine kinderen in de familie dus dat scheelt. Mn schoonzus is op dit moment ook bezig voor de eerste dus dat is wel spannend, zal ook zeker slikken zijn als zij eerder zwanger zijn dan wij. Mn vriendin komt straks met haar 2 kindjes, 1 van 3 en 1 van 4 maanden. Vind het heerlijk om zo'n klein hummeltje in mn armen te hebben. Maar mn hormonen zijn een beetje aan de hobbel en moet overal om janken. Dus zie er wel een beetje tegenop. Puck1,2,3 je maakt het wel spannend, knap hoor dat je je kan beheersen Milk, het mag dan wel geen pasen zijn maar hoop dat de zwemmers je ei hebben kunnen vinden
Dag lieve meiden, Bedankt voor jullie lieve verwarmende reactie's, was ik echt ff nodig....en het doet me zeker goed. Even een kleine update, maar wil het tevens ook nu achter me laten...althans er NIET meer in blijven hangen. Vriendlief heeft afgelopen nacht weer op de bank geslapen, en ik had natuurlijk weer weinig slaap gehad vanacht. Maar hij is echt een megaaa stijfkop, en heeft tot op heden nog geen excuses aangeboden . Maar hoe dan ook, doordat ik in feite alleen vanmorgen moest werken, en onverwachts vanmiddag een client erbij kreeg....Stuurde vriendlief me wel een sms van; Waar blijf je??? Ben je nog niet vrij??? Tja, toch enigzins wat gevoel....en ongerust maken, wat uiteraard wel weer erggg lief is! Kwam ik vanmid thuis, en beetje bij beetje begint hij weer tegen me te praten... Nu de rest nog, maar ik doe het zeker niet. En indd he, het is in een relatie geven en nemen....maar heb natuurlijk wel mn grenzen he! @ Zonnetje....lieverd bedankt voor je pb bericht, erggg lief en zeker herkenbaar ook! Ik kom daar later nog op terug meis oke?! En wat super dat je volgende week een nieuwe andere auto krijgt, heb je deze zelf helemaal uitgezocht of??? En daarbij wat ontzettend naar meissie dat je manneke niet verder wilt gaan na de iui, ik hoop op mn blote knieen dat 1 vd iui's aan gaan slaan....het is je zo gegund! @ Puck...WELKOM terug meid! Wat spannend allemaal nu voor jou zeg.... Houd je het nog een beetje vol meid? Ik zal zeker voor je duimen, en kaarsjes weer aansteken . @ Timon, heb je nog een stukje taart over meid hihi. Of heb je inmiddels al alles opgegeten.... @ Xsannex, meid....ik hoop zeker op een positieve test voor jou! We duimen natuurlijk ook voor jou he . Ow ja...en niet te vergeten, de kaarsjes zal ik vanavond wel weer aansteken! @ Marnat, hey lieverd...ook bedankt voor je lieve woorden he! Hoe gaat het nu verder met jou??? Wil het inmiddels al een beetje lukken met eten en met je stoelgang .... Zooooo...............nog paar dagen meiden, dan hebben we de feestdagen weer gelukkig gehad. Het kan voor mij niet snel genoeg omgaan, op naar 4 januari! Ik hoop dat het jaar 2010 positiever wordt dan 2009 nu, wil het zsm achter me laten en het doen vergeten. Daarnaast hoop ik dat we nog paar zwangeren zien hiero ....meiden toi toi toi! Op goed geluk natuurlijk..... Liefs
Zonnetje! Heel erg bedankt voor je pb'tje! Ik wens je veel sterkte toe, zeker nu tijdens de feestdagen... Ik herken het gevoel van jaloezie ook wel! Niet met de kindjes van mijn zus (we zijn dan wel erg close) maar vooral bij kennisen of vreemden... Ik kan haast wenen van Pampersreclame, of wanneer een kennis vertelt hoe ze ongewenst zwangergeraakt en het haar helemaal niet uitkwam... ook het kindje gaan bezoeken was erg zwaar en ik heb de hele rit naar huis gejankt! Hierbij een dikke knuffel aan iedereen en hopelijk mogen wij allemaal snel zo een klein wondertje in onze armen sluiten...
zonnetje heftig hoor. ja je moet er samen voor gaan maar het lijkt me erg moeilijk. vooral als je wens voor kinderen zo groot is. hopelijk kom er inderdaad een iui wonder voor jullie. en veel plezier naruurlijk met je nieuwe auto inneke: herkenbaar ik ben ook altijd chagerijnig van de always reclame have a happy peroid grrrrrrrr net of dat zo happy is. duivinnetje het is zeker geven en nemen maar je hoefd niet alles te pikken. zeker niet als je niet fit bent en je alleen naar huis laat gaan. mannen je kan niet met en niet zonder ze. succes met goed maken dames neeeeeee eigenlijk houd ik het niet meer vol en mijn mannetje doet zo koel grrrr ik vroeg net wanneer zullen we testen ja doe woensdag maar zegt hij dan heel nuchter en ik.......................ik sta bijna te stuiteren van spanning natuurlijk. dus zeg ik daarop tja woensdag moet ik werken doe dan donderdag na mijn werk maar dan kunnen we knallend het nieuwe jaar in gaan. maar als ik donderdag niet ongie ben dan hoef ik eigenlijk niet meer te testen dan weet ik het eigenlijk wel. ik houd jullie op de hoogte. liefs puck
Het zou toch megaaa superrr zijn om "knallend" het oude jaar uit te gaan, en het nieuwe jaar zo in te gaan luiden Ik ben reuze benieuwd.... En hoop op een dikke vette + op je test meid! DUIM DUIM DUIMMM Liefs
duivinnetje@ meid hoe gaat het nu met je? grrrr heeft man lief zijn exussus nog niet aan geboden erg hoor kerels zo als puck zegt je kunt niet met ze maar ook niet zonder ze met mijn eet lust gaat het beter ik eet al weer meer het blijft er ook nog steeds in ontlasting verschild per keer vandaag was het weer dun en een beetje dik sorry voor de viese praat dus komt goed vandaag geen rare dingen het gaat goed net wel even gelegen meis knuffel voor jou puck je houd het spannend meid knap dat je het vol houd om niet te testen
@ Milk, View attachment 39815 Sorry meid, ik kon het ff niet laten ..... Maar ik vond deze toepasselijk plaatje in mn map, en dacht meteen aan jou. En mede om wat je schreef; dat je het ei wel te pakken had genomen. Ik zou het geweldig vinden he, en helemaal op de natuurlijke manier zonder medische handelingen . Is nog ff geduld en afwachten dus.....! @ Marnat & ALL, vriendlief is eindelijk tot bezinning gekomen....en heeft het weer goed gemaakt. En mede omdat ik vanavond met tranen en tuiten zat te huilen tijdens het eten. Kreeg het eten nog nauwlijks door mn keel..... En indd....Je kunt NIET met en ook NIET zonder mannen he! Je hebt ze (soms) toch wel nodig.... @ Marnat, fijn en leuk om te horen dat het de goeie kant opgaat, met de ontlasting zal het op den duur ook wel goed komen he! Veel vezels eten meid...... En als je er zelf niet helemaal lekker bij voelt, dan dokter ff voor de zekerheid opbellen en het voorleggen. Heel veel sterkte nog he! ALL....lieve meiden, maak jullie borst volgende week maar nat en haal de schaatsen maar uit het vet , want ze voorspellen -15 graden vorst. Het koude lucht komt vanuit Scandinavie, Polen en Duitsland... Misschien een 11 stedentocht Liefs
Lief duivinnetje; gelukkig heeft hij het licht gezien en het goed gemaakt. Fijn voor je! Timon; ik vind het altijd zo lief dat jij hier ook op bijna iedereen reageert. Gewoon even een KNUFFEL voor jou.
wat fijn duivinnetje dat manlief het goed heeft gemaakt knuf nog maals id als de ontlasting nog dun blijft bel ik de dokter maar binnenkort moet ik ook nieuwe medicatie hebben voor de bloeddruk altans daar moet ik ook over bellen dan om te weten of ik het nog door moet slikken maar ik denk het niet want ik hoef niet meer geopereerd worden he
dames even een vraagje ik heb deze maand voor het eerst clomid en een pregnyl spuit moeten zetten de andere keren was het in de natuurlijke cyclus. ik lees hier ergens op het forum dat je menstruatie later op gang kan komen door die pregnyl spuit. wie heeft daar eraring mee? kan het nu zijn dat ik mijn borsten voel door die spuit? de spuit is nu 15 dagen geleden gezet s,middags! ik ben nu bang dat ik mezelf weer voor de gek houd en morgen toch ongesteld ga worden? pffffffff wat een gedoe ik moet ook niet op het forum gaan rond snuffelen daar maak ik me alleen gek mee. groetjes puck
Heyyy meis, Pregnyl is pure hormoon middel wat je inspuit. Ik had vorige maand ook ff gedacht dat ik zwanger was, en mede omdat mn ongi pas zolaat op gang was gekomen. En dit laatste kwam door de pregnyl en de iui. Pregnyl kan je lijf behoorlijk op verkeerde been zetten, en je kunt er indd zwangerschaps syptomen van hebben. Daarom ga ik bewust niet teveel rond snuffelen op de site, want je wordt er indd gek van....en haalt ook soms de verkeerde dingen in je hoofd. Het is te hopen voor je dat pregnyl je niet voor de gek houdt, en gewoon zwanger bent. Liefs
Vanochtend test gedaan... Dat gevoel dat je van te voren hebt.. misschien is het nu wel echt raak, wat zouden we dan SUPER het nieuwe jaar in gaan, ik dacht nog zo dat het deze maand raak zou zijn om die en die en die en die reden..., Je bent er toch anders mee bezig, je hebt meer hoop etc dat het middels IUI wel in 1 keer lukt ..maar nee.. helaas.. Voor de goede orde doe ik morgen nog een test omdat de gyn zei na 14 dagen, dat is officieel morgen.. Maar ik ben bang dat we voor de 2e IUI moeten gaan..Waaarrrooomm via deze weg waarom niet gewoon zoals de meest blije in verwachting mama's... :x Zo ben m'n ei even kwijt, thanks dames van het forum
Heyyy meissie, Ik las bij je banner dat je vanaf je 30ste kunt testen.... Misschien iets te vroeg.....??? En te lage HCG hormoon, anders nog ff aankijken meid zolang je nog niet ongi bent geworden, en evt rond de 30ste opnieuw een testje doen. Nog ff geduld misschien....ik weet dat het moeilijk is. Maar het belangrijkste is; geef de moed, hoop en kracht (nog) niet op. Knuffie Duivinnetje
Hoi Xsannex, Herken je verhaal helemaal. Wij zijn 16 dec voor 1ste iui geweest. Heb de hele week al met vlagen menstruatiepijnen en ook steeds meer last van mijn borsten, allemaal erg herkenbaar helaas. Word heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees lijkt wel, klinkt heel dramatisch maar zo voelt het. Ik mag van de gyn pas testen als ik 3 dagen over tijd ben, waarom heb jij nu al getest. Geen ongi, nog geen bewijs toch Ik kan me wel voorstellen dat je niet kon wachten, maar zou toch mijn ongi maar afwachten. Denk dat ik zelf voor de zekerheid wel een test in huis ga halen, anders zit ik straks met oud en nieuw dat de winkels dicht zijn. Kan zowieso geen kwaad om hem in huis te hebben. Nou meis ik duim voor je dat je wel knallend het nieuwe jaar in gaat, want dat kan echt nog steeds. Kop op groetjes Wondertje79
Hoi Zeehondje, Wat vreselijk balen dat je ongi heeft doorgezet. Ben bang dat ik ook ongi ga worden 31 dec., zo voelt het tenminste wel. Maar hoop blijft toch, ben bang voor de dreun die ik krijg als ongi echt komt. Jij kop op, wie weet wat 2010 brengt. Heb trouwens het lijstje bijgewerkt in Quote weet niet of dit de goede manier is groetjes Wondertje79