Ik wil iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen. Ik hoop dat 2010 een zeer vruchtbaar jaar mag worden en dat ieders wensen & dromen dit jaar uit mogen komen!
@ineke: ik spuit gonal. En dat gebruik ik omdat er dan meer eitjes kunnen groeien. Ze hopen op 2, dus meer kans. Bij 3 doen ze geen iui meer. Rustmaand is gewoon eigen cyclus. En de rustmaand is omdat het lab dicht was tussen kerst en oud en nieuw. En ja dat heb je toch nodig om het zaad te bewerken. De iui zou bij mij precies in deze week vallen. Dus dat was balen. Als ik ongi wordt gewoon weer bellen en op dag 3 voor uitgangsecho. Als er geen cyste zit mag ik gaan spuiten en dan vanaf dag 9 op fm tot ei groot genoeg is. (vorige keer 4 fm's gehad) Ik ben geen persoon volgens de boeken, zeker wat betreft cyclus niet. Sinds mijn hsg wel een cyclus van ongeveer 4 weken, daarvoor 5 weken. Verder een hele gevoelige baarmoeder, die ook nog gekanteld ligt. Als hij in je bil gegeven wordt mag je dat inderdaad niet zelf doen nee. Vast iemand met weinig prikervaring. Of ze zat in een bloedvaatje. Dan moet je ook opnieuw prikken. Misschien nog niet uitgeslapen Dat wordt een blauwe bil als je pech hebt.
Vraag me af wat ik gisteren verkeerd heb gedaan. Gisteravond al een beetje en vandaag heel veel last van spierpijn in mijn bovenbenen. Gisteren wel kleine stukjes op gladheid gelopen en klein stukje gefietst (wat ik zelden doe). Misschien zoiets. Voelt niet prettig in ieder geval.
@Ineke. Hahahah, hier ook aan de kinder champagne geweest. De mijne was appelsap met bubbels, echt lekker!!!! Gewoon een simpele van de Hamsterwinkel. Hahahaha, je weet wel welke Was beter te drinken dan de echte champagne van mijn broer. De pregnyl, ik mag altijd naar de EHBO om m te laten zetten. Vorige keer om 22.00 op zondagavond, recept mee en zetten maar! En ook ik heb m nu al 2 keer in mijn bil gekregen. De eerste keer een blauwe-plekken-gevoel toen ze de spuit eruit trok, ik voelde de vloeistof gewoon gloeien in mijn bil. De 2e keer voelde ik helemaal niks. En idd mooi dat je een vrouwtje uit de boeken ben, geeft een fijn gevoel als ze zoiets zeggen. Ook een fijn idee dat je eigen gyn de IUI gaat doen, lekker vertrouwd. Ikzelf moet voor de IUI naar een andere locatie van hetzelfde ziekenhuis. Dus met andere woorden is t elke keer maar afwachten wie bij mij de IUI gaat doen. Ik ben gisteren terug geweest bij de gyn. Naar 2! Uur wachten mochten we naar binnen. Op de echo was de cyste nog te zien, en ook een eitje die was gesprongen. Vorige keer vond de gyn m nog niet de moeite, en vond hij dat mijn cyclus een beetje vertraging op heeft gelopen. Maar ja, nu wel een eitje die gesprongen is. Ook vertelde ze me dat ik toch geen IUI had gekregen ivm de feestdagen. Had ze de vorige keer ook wel ff kunnen vertellen!!!! De moed zakte me gisteren in de schoenen. We moeten wel de volgende keer terugkomen op dag 2 of 3 van mijn menstruatie. Dit is dan voor een uitgangsecho. Dan kijken we of de cyste eindelijk weg is. Wel een vies idee, lig ik daar met de rode vloed. Bah bah. Dus deze ronde geen IUI voor ons. @ Zonnetje, Doen ze bij jou geen IUI met 3 eitjes? Bij mijn eerste IUI had ik er 3, bij ons bij 4 geen IUI. Zou dit aan jou Gonal kunnen liggen? Ik heb gewoon Clomid en Pregnyl spuit. Zou hier een verschil in zitten?
@brabbel: ze doen het niet ivm kans op een meerling. Tweelingen willen ze nog wel, drielingen niet. Is het protocol van ziekenhuis. Dit wisselt per ziekenhuis. Ik had vorige keer maar 1 ei. Dus moet meer gaan spuiten. Dan heeft je ei een flinke groeispurt gemaakt of hij is voortijdig gesprongen. Wat raar dat ze je toch laten komen als ze geen iui doen. Is wel balen. Hier moet je op dag 3 ook voor een uitgangsecho. Standaard kijken ze of je een cyste hebt. En als die te groot is begin je niet eens. Is inderdaad niet zo prettig idee, maar ja voor het goede doel. En ze zijn het vast gewend.
allemaal een gelukkig nieuwjaar met veel leifde geluk en gezondheid en natuurlijk veel zwangerschappen. hier is het ook gisteren doorgezet ik zit op oudjaarsdag echt gezellig om dan nog naar een feestje te moeten! het ging op zich wel ik was de grootste klap al weer te boven morgen beginnen met dubbele dosis clomid ik ben erg benieuwd hoeveel eitjes er gaan groeien. groetjes puck
Hey lieve meiden, Ik ben weer terug van ff weg geweest ....hihi. Ik wens jullie allen een; View attachment 40562 En ik lees later de berichten nog wel ff, want ik heb heel wat gemist in die afgelopen paar dagen . Leuke jaarwisseling gehad dames??? Ik reageer later wel ff.... Liefs Duivinnetje
Hoe is het eigenlijk met Coni, al vanaf kerst ofzo niets meer van vernomen... En Esmeee? geldt eigenlijk hetzelfde voor...
Ik wens iedereen een vruchtbaar 2010! Wij hopen met februari/maart eindelijk te kunnen beginnen met IUI-D, dus ik zou graag komen meepraten hier. IUI-D is gewoon IUI, maar dan met Donorzaad. Als het goed is starten we met IUI in eigen cyclus, maar dat gaan we nog bespreken in het startgesprek. Ik zal sowieso geen Clomid oid gaan gebruiken de 1e 3x, heel misschien Pregnyl om zeker te zijn wanneer mn eitje springt. Zijn er nog meer dames die IUI in eigen cyclus doen? Lopen er hier toevallig nog meer dames bij het MCK? Mogen jullie partners het zaad inspuiten? Mogen jullie blijven liggen na de inseminatie? Doet de IUI eigenlijk zeer? Hoop vragen, maar ik denk dat jullie als IUI experts die wel kunnen beantwoorden Liefs Dreamer
Ik heb 2x IUI in eigen cyclus gehad. Vanaf de aangegeven dag moest ik ovutesten gebruiken en bij een dikke streep de dag erna moest ik naar het zh. Bij de IUI zat mijn man naast me en de bewerkte sperma werd ingebracht. Volgens mij kan je man dit eigenlijk niet doen, omdat et nogal secuur werkje is. Het kan eventueel erg pijnlijk zijn, maar ik heb daar geen last van gehad. Het kan zijn dat je bmmond niet groot genoeg is, etc. Na de IUI mocht ik zo'n 5/10 minuten blijven liggen, maar kreeg wel een doekje eroverheen zodat je minder bloot lag. Prettig.
Hee Dreamer... Welkom bij de club!! Ook jij de beste wensen. Ik was zelf behoorlijk zenuwachtig toen ik de eerste IUI kreeg. Ik heb mijn eerste IUI erop zitten(1 dec), met Clomid en pregnyl. Geen zwangerschap, en deze maand cyste dus geen IUI. Mijn partner mocht idd het spuitje legen. Vond ik zo fijn, kon wel huilen zo blij!! Geeft hem ook een fijn gevoel. En de eendenbek die ze inbrengen is een beetje een naar gevoel. Het drukt op je anus en voelt een beetje strak aan. Geen pijn, maar een onwennig gevoel. Was gelukkig wel een warme, bij de gyn was ie koud! Ik mocht 10-15 minuten blijven liggen, en de kamer verlaten. Heel veel succes de aankomende tijd.
Dank jullie wel voor de snelle antwoorden! Mijn man mag het zaad ook zelf inspuiten. Dit ivm toch het gevoel hebben iets bij te dragen. Vind het wel heel bijzonder! Ik heb pas 1 inwendige echo gehad en nog nooit een eendenbek, dus dat vind ik wel spannend. Heb ook geen idee of ik een gevoelige bmm heb of dat ie gekanteld is ofso. Bij mij geven ovu testen de ene keer wel en de andere keer niet duidelijk mn piek aan. Ook kan het zo 1, 2 of zelfs 3 dagen duren eer mn eitje springt na de laatste posi test. Deze maand ga ik nog een keer proberen met ovu testen, maar als ze weer niet duidelijk aangeven wanneer mn piek is of als mn ei niet direct de dag erna springt, dan ga ik wel vragen voor Pregnyl. Of zou dat raar zijn? Welke ovu testen gebruiken jullie? Ik heb sensitest en matcare testen gebruikt. Ik vraag me af of de digitale ovu testen van cb beter zijn? Iemand daar ervaring mee? Bij hoeveel eitjes wordt bij jullie IUI gedaan, wat is de max? Hebben jullie ook evaluatiegesprekken na een aantal keer IUI? Krijgen jullie na de IUI te horen hoeveel zaadjes er gebruikt zijn?
Misschien kan tempen iets voor jou zijn ivm het onduidelijk springen van je ei. Met 2 of meer maanden tempen heb je beter beeld wanneer je ei is of of je wel een ei hebt. Als je een dikke streep heb dan zal binnen 24 of 36 uur je ei sowieso springen. Ik heb de ovutesten van K****vat gebruikt.
@Timon, Zo zie je maar dat qua ziekenhuis er ook nog verschil is. Maar het doekje eroverheen leggen doen ze denk ik overal wel. Zoals je zelf al zei, prettig! En in die 10-15 minuten lekker kunnen knuffelen met mannetje.(incl. hard huilen) @ Dreamer, Mijn gyn vertelde al meteen te stoppen met de ovu testen. Hij zei heel simpel: dit was voor jou de afgelopen maanden een soort manier om t te controleren. Hier kan je vanaf nu mee stoppen want t kost je klauwen vol met geld, en vanaf nu gaan WIJ jou controleren. En bovendien maak je je eigen ook nog stapelgek, want je cyclus is te wisselend. Had hij ook gelijk in, het werd een beetje een obsessie voor me Ik heb die van sensitest gebruikt, gewoon de simpele dipsticks. Die krengen waren al duur zat. Ongeveer 6 maanden gebruikt, dit waren bij mij toen 3a4 cyclussen. Bij mij stond er echt een KNAL roze streep met de eisprong, dus buitengewoon handig in gebruik. Even over clearbleu..... Heb gehoord dat de digitale zw testen ook bij een man 3a4 weken zwanger aan gaf. Hahahahahha, hier gaat mijn voorkeur niet zo naar uit, snap je zelf wel denk ik8) Bij ons is 3 eitjes de max. Bij 3 wel en 4 niet meer. Naar de IUI ggen nabespreking, gewoon 2 weken wachten en dan testen. Niet zwanger, dan weer terug voor follikelmeting op dag 10,11 of 12 en dan krijgen wij de uitslag van het zaad van de vorige IUI.
Ik temp al 21 maanden, dus weet wanneer mn ei is gesprongen. Maar daar heb je niets aan als je IUI moet doen natuurlijk. Kruidvat ovu testen geven vals positief, dus die ga ik niet gebruiken. Mocht je ooit weer ovu testen nodig hebben zou ik zeker geen kruidvat testen meer halen (zw testen daarentegen zijn weer wel goed van de kv!) Maar door het tempen weet ik dus dat mn ei niet gelijk oploopt met de ovu testen. Het kan vanaf de eerste knal test echt 4 dagen duren eer mn ei springt, maar hij kan ook de volgende dag al springen. En dat is natuurlijk nogal lastig ivm de IUI. Vandaar dat ik zit te denken aan Pregnyl, dan weet ik tenminste zeker dat ie de volgende dag springt. Ik voel ook niet wanneer mn ei springt, heb geen kwaaltjes ofso die erop duiden. Eggwhite is ook niet altijd duidelijk aanwezig. Bmm doet het ook niet volgens de boekjes, dus is ook geen indicatie. En heb ook nog eens geen echt regelmatige cyclus Erg lastig allemaal dus! Misschien een beetje een rare vraag, maar ik zit er best wel mee in mn hoofd. Loopt er na de IUI ook sperma uit? Want daar zie ik nogal tegenop namelijk...
Merk je dan wanneer je ei springt? Hoe weet je zo zeker dat de Kruidvat ovutesten niet betrouwbaar zijn?