iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Nee ik merk niet wanneer mn ei springt.
    Ja een paar rondes heb ik echt veel pijn gehad en wist ik dat mn ei op springen stond/aan het springen was, maar dat is echt 1 of 2x per jaar.

Over heel internet lees je verhalen over de kruidvat testen.
    Ze geven vaak 5 dagen positief aan en dat kan natuurlijk niet.

@Brabbel: bij ons is het ook max 3 eitjes.
    Maar ik denk niet dat je daar snel aan komt in eigen cyclus.

Is bij jullie de cyclus niet helemaal goed, dat jullie gestimuleerd worden?
    Of is dat om een andere reden?

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hey dreamer lieverd,
    Ik wil je ook in dit topic heeeeeeeeel veel succes wensen en 2010 moet JULLIE jaar worden!
    Overleg het idd goed hoe jullie het ei in de gaten houden.
    Wie weet kom ik hier in dit topic ook nog terecht met dezelfde vooruitzichten als dreamer nu.
    Maar we hebben nu 3 cryo's uit onze tese-icsi wat onverwacht toch icsi- d werd.
    NU hopen we natuurlijk dat die hun werk goed gaan doen:D.
    Maar je weet het nooit!

Meiden heel veel succes allemaal!!

3. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    #16743 Duivinnetje, Jan 2, 2010
    Last edited: Jan 2, 2010
    Goedemorgen :)

@ Dreamer...WELKOM bij ons clubbie meid! En nog de beste wensen!!
    Zelf heb ik in november de 1ste iui gehad, en helaas mislukt.
    Ik kreeg tijdens deze behandeling meteen te horen hoeveel bewerkte zaadjes er waren.
    En mn ferti.arts bracht het zelf inwendig in....En daarna moest ik minimaal 15 min. blijven liggen, want het is medisch bewezen dat de zwangerschap hierdoor wordt vergroot.

Je hoeft niet bang te zijn dat de zwemmers/zaadjes na de iui behandeling weer eruit gaan, want daarom moet je ook minimaal 15 min. blijven liggen.
    Het kan misschien wel zo zijn, dat er een beetje roze vloeistof uitkomt (dit is vloeistof waar bewerkte zaadjes inzitten).

Helaas had mn ferti.arts tijdens het inbrengen vd eenbek mn inwendige addertje geraakt, en dit ging ff wat bloeden....Maar dit was voor korte duur.

De inseminatie zelf voel je echter niks van, althans het inspuiten niet.
    Echter kun je wel wat last hebben vd eendebek.
    En heb de 1ste dagen last gehad van buikpijn, en mede omdat ze natuurlijk wel inwendig bezig zijn geweest met je.
    Maar dit kan misschien per persoon verschillen.

Zelf heb ik alleen "pregnyl" gespoten...2 dagen voor de iui behandeling.
    Dit mocht ik echter zelf thuis doen, maar er zijn ook meiden bij die hiervoor naar het ziekenhuis heen moeten.
    Ook dit kan per ziekenhuis en regio verschillend zijn!

Na de mislukte iui heb ik geen nagesprek meer gehad bij mn ferti.arts.
    Maar ik kan dit nog krijgen misschien, omdat ik deze maand voor de 2de ronde ga.
    Hiervoor moet ik a.s. maandag bellen!

Daarbij doe ik zelf niet aan ovu-testen....Omdat ik zelf merk wanneer ik mn eisprong heb.
    Dit voel en zie ik dmv witte afscheiding (dikke afscheiding), en klinkt beetje vies, maar dmv deze afscheiding kun je er soort draadjes mee trekken/maken!

En betreft de aantal eitjes....ziekenhuis bij ons gaat niet insemineren als er meer dan 3 eitjes aanwezig zijn!!

Ik hoop je voldoende ingelicht te hebben meid, en dat je nu een beetje het idee hebt van hoe of wat.
    En dat je uiteraard snel zwanger mag worden ;).

Liefs

4. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    @ Xsannex, wat balen voor je meis....dat je alsnog ongi bent geworden!
    Ik hoop meer geluk bij de volgende ronde.

Hebben we nog meiden die op het wachtbankje zitten :(.....!!!

@ Brabbel, wat vervelend voor je meis...dat uitgerekend die cycste nu roet in het eten gooit!
    Ik hoop deze maand meer geluk....

@ ALL....Hmmm, ondanks dat ik flink geklust heb in de maand december, ben ik vandaag alsnog ongi geworden :(.
    Had diep in mn hart gehoopt op een wonder...

A.s. maandag maar weer naar het ziekenhuis heen bellen voor een nieuwe afspraak (FM meting en de 2de iui).
    Ik denk dat half januari de iui wordt!!!

Ik hoop voor alle meiden hiero....een BEEB dit jaar!
    En dat het ONS (vruchtbaar) jaar wordt!
    Meiden, laten we maar het beste van hopen....en veel duimen!

Liefs :)

5. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Och jee meissie....wat naar! Hoe gaat het nu met je?!
    Huilen lucht soms op he, het is niet niks wat je de afgelopen tijd voor je kiezen hebt gehad.
    Ik wens jou natuurlijk ook uiteraard een heel gezond, en met name een vruchtbaar 2010!
    En vanaf deze kant, een dikke knuffel.....

Liefs

6. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Heelllll veellll sterkte en suc6 meissie!!!
    Hopen dat dit de allerlaatste keer zal zijn....
    Ik zal weer voor je duimen, en vanavond de kaarsjes maar weer aansteken ;)

En nu indd maar hopen dat die kaarsjes "DEZE MAAND" wel geluk gaat brengen, en ook voor andere meiden!

Liefs

7. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    dreamer @ welkom meid veel succes met zwanger worden.
    ov test doe ik ook niet aan. ik weet vaak wel wanneer mijn ei komt

zo als nu is mijn vruchtbare week deze ronde heb ik hem nog niet gevoeld

mijn gyn heeft mijn ei een keer gevolgt voor dat ze toen ging kijken vroeg ze aan mij of ik steken had gevoelt onder in mijn zij ik zij ja welke kant links dan is je ei aan de linke kant gesprongen ok dat zag je op de echo

ze raade aan om zo ie zo drie keer in de week om de dag te klussen
    +de momenten je steken voeld ook te gaan klussen dan heb je meer kansen

hij springt vaak de 12 of 13 de dag er zijn meiden waar ie later springt

ik hoop je hier bij geholpen te hebben

succes

duivinnetje @ hier gaat het weer goed hoor het nu twee week geleden
    ik loop de trap al weer gewoon af loop dus weer goed we hebben gister even een stukje om de flat gelopen ging goed vandaag weer een stukje lopen
    bukken gaat ook beter schoenen kan ik zelf weer aan doen
    de wondd ziet er mooi uit

is nog wel dovig maar dat gaat wel weg had ik gehoort
    mijn buik voeld hard aan maar is niet zo ik hoop dat dat gevoel ook vanzelf weg gaat is dat normaal trouwens?

eergister wel gehuild miste mijn oma maar dat gaat ook wel weer dat krijg je met deze dagen ze is vorig jaar overleden
    ze kijkt op me neer zo voeld dat

tja en het gemis naar manlief toe blijft maar veel knuffelen redden we het wel
    nu af tellen nog vier week

elfi@ jij hier? succes morgen meis knuf mee komt goed mijn duimen draaien heel hard

8. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Dreamer wat fijn dat jullie nu eindelijk bijna kunnen starten met IUI. Jullie hebben lang moeten wachten zeg, dat is omdat donorzaad zo schaars is?? Wat betreft ovutesten die ben je nu niet meer nodig, ze zullen je ei gaan volgen met behulp van echo's en denk wel dat je voor de eisprong pregnyl moet spuiten of niet?

Hier willen de eitjes niet groeien :( Vandaag op dag 12 weer echo gehad... Had op dag 3 ook nog veel baarmoederslijmvlies bij uitgangsecho dus cyclus is een beetje van slag. Nu dinsdag weer heen en hopen dat we dan zover zijn :) Maandag ook bellen naar duitsland voor een orienterend gesprek voor IVF.

Sneeuwt het bij jullie ook alweer zo fanatiek?? Hier ligt wel weer 10cm en het sneeuwt nog flink door. Straks weer werken dus we gaan weer met de benenwagen :p

Fijn weekend allemaal, liefs Joontje

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    @Dreamer
    Ik heb de ronde voor de IUI mijn eisprong ook heel goed gevoeld.
    Ik lag opgerold in bed van de pijn en braakneigingen.
    En dan moet je dus klussen!!!:$
    De gyn zei dat ze dan de pregnyl waarschijnlijk verkeerd hebben gezet.
    Maar anders merk ik mijn ei echt niet!

En bij mij was mijn cyclus varrierend van 35-55 dagen, voor ik bij de gyn kwam.
    Daarom nu een hormoon gestimuleerde cyclus.
    En mijn cyclus is nu voortaan ongeveer 28-31.
    Netjes dus!

En 3 eitjes komt volgens mijn gyn wel vaker voor, de eerste IUI had ik er ook 3!
    Was wel ff een vette opsteker, maar helaas geen zw.:(

De dag van de IUI heb ik wel enorm veel buikpijn gehad, ik heb de hele dag op de bank gelegen met een dekentje over me heen.
    En om over t huilen maar te zwijgen, was heeeeel emotioneel toen de IUI klaar was

@Duivinnetje,
    Ja die cyste……
    Daar schrok ik toch wel ff van.
    Maar had gedacht dat ie weg zou gaan.
    Niet dus.
    En dan vertellen ze ook nog dat als de cyste weg zou zijn geweest dat ik dan toch geen IUI had gekregen ivm de feestdagen!!!!
    Hadden ze me ff wat eerder mogen vertellen he?8)
    Was er van uit gegaan dat ons ziekenhuis geen feestdagen stop had.

Balen voor je dat de ongi er is!!!!:x:x:x
    Aan de andere kant heb je nu wel weer een datum waar je naar uit mag kijken.
    Liever gisteren zwanger dan vandaag dat snap ik, maar ik ben aan de andere kan ook altijd blij dat ik weer een volgende afspraak mag maken.
    Hebben we weer een datum om naar toe te leven.
    Succes meid!!

@ Marnat,
    Fijn om te lezen dat t goed met je gaat!!
    Hele onderneming geweest zeker? Veters strikken?:D
    Veel succes de aankomende tijd nog met herstellen.
    Dat je maar weer snel de oude bent.

En met die feestdagen, ik zei gisteren tegen mijn man…
    Als je alleenstaand ben, geen kinderen heb of een dierbare verloren ben, dat gevoel is met deze dagen 10x zo sterk als in de andere maanden.
    Moet eerlijk bekennen, heb met kerst en oud en nieuw ff een klein traantje gelaten.:(

@Joontje
    Hier ook een aparte cyclus achter de rug….:(
    Nu leer ik pas hoe ingewikkeld ik in elkaar zit
    Mijn man wist al jaren dat ik een apart geval was, maar de gyn heeft t nu bevestigd.:p:D
    Snap er ook niks van soms.
    Dan denk je zelf al een hele planning klaar te hebben liggen voor de aankomende maand, groeien de eitjes niet.
    In mijn geval dan een cyste.

En hier een klein laagje sneeuw, sneeuwt nu niet meer hier.

Zo!!!Ik ben weer bij……….;)

10. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Het sneeuwt hiero flink he, vanaf vanmorgen al....
    Vriend lief had vandaag al heel wat sneeuw geruimd, en strakkies mag hij weer.
    Aantal cm ligt hier sobiso wel he!
    Maar gelukig hoef ik niet op pad, niet eerder pas dan maandag.
    En dikke sneeuw :$ en veel.... Wel leuk om zo foto's te maken ;).
    Ik hoef niet naar Tirol op wintersport vakantie, kan het thuis zo wel vieren :D...hihi.

@ Brabbel, indd he meis...zo heb ik wel weer iets om naar uit te kijken, kan niet wachten tot maandag...dat ik weer bellen mag naar het zknhuis.
    Mn cyclus was deze maand wat later op gang, dan dat ik gewend ben...zat nu op dag 26 ipv 21 a 22 dagen.
    Heb een vrij korte cyclus namelijk....ik had zoiets van; mocht de ongi vandaag niet aangebroken zijn, dan had ik zeker een testje gedaan he.
    Maar helaasssssssss...........!!!:(

@ Marnat, fijn meis...dat het de goede kant opgaat, en dat de wond ook mooi geneest.
    En ik herken het gevoel he, het gemis van een dierbare.... En met name rond de feestdagen maakt het zojuist moeilijk.
    Daarom ben ik allang blij dat we weer normale dagen hebben, hebben we dit tenminste weer gehad.

Meiden, ik wens jullie allen een; View attachment 40702

Duivinnetje :)

Voor de meiden die nog op pad moeten, doe voorzichtig aan ivm gladheid!
    Het begint hier steeds harder en steviger door te sneeuwen :$.

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hé lieve meiden, allemaal een heel fijn, gelukkig en natuurlijk vruchtbaar 2010 gewenst, dit wordt ons jaar!!!

@Ineke; wat lees ik nu? Komt er bij jullie iemand langs om de pregnyl te zetten? Wat handig zeg! Wij moeten naar het ziekenhuis toe. Of is dat erg ver voor jullie?

@Brabbel; jeetje zeg, 2 uur wachten?! Wij moeten ook wel eens wachten, maar gelukkig nog nooit zo lang. En dan krijg je ook nog eens slecht nieuws. hoop dat de cyste vanzelf weggaat en jullie de volgende ronde wel een iui krijgen, sterkte meis.

@Zonnetje; ik heb wel vaker één eitje. Maar andere keren had ik dan juist weer te veel eitjes. Mijn lichaam reageert dus elke cyclus anders. Nu spuit ik wel iets minder en heb dan elke keer één goed eitje. Maar ja, ik vind dat beter dan te veel, dus het is niet zo erg voor ons gevoel.

@Puck; sterkte meid. De klap is altijd groot, ookal ga je er vanuit het blijft balen. Hoop dat er niet te veel eitjes gaan groeien?!

@dreamer, welkom meid hier. Spannend hoor de komende tijd! Wij doen iui met hormonen, vond de iui nauwelijks tot geen pijn doen (eendenbek idd een beetje vervelend en drukkend gevoel), partner mag of heeft in ieder geval het zaad nog nooit zelf ingespoten (nooit gevraagd ook aan gyn) en de 2e en 3e keer mocht ik gelukkig even blijven liggen ja. Gebruik geen ovutesten, heb wel een tijdje getempt en zag dan vaak duidelijke stijging in temp en wist dan wanneer ei gesprongen was (maar dit is voor iui niet handig natuurlijk, want je weet het pas achteraf). Bij 2 eitjes gaat het zeker door en bij 3 eitjes is het een bespreek geval. Maar het liefst doen ze het dan niet. Wij krijgen niet te horen hoeveel zaadjes er worden ingespoten (vind ik trouwens wel jammer). Krijgen nu de vierde iui en heb nog geen evaluatiegesprek gehad. Weet niet of dit nog komt, vast wel. Hoop het alleen niet nodig meer te hebben, haha.
    Zo, volgens mij alle vragen nu beantwoord.

@Duivinnetje; ach meid, ook al ongesteld geworden. Weinig zwangeren hier hoor aan het einde van 2009. Dan gaan we maar voor veel zwangeren in januari 2010 toch?!!!!

@Joontje; wij ook dinsdag voor fm. Misschien lopen we dan daarna wel gelijk! Hoop dat ze goed gaan groeien meid.

@All; vanmorgen lag er een klein laagje sneeuw (randstad) maar dat was redelijk snel al weer weg.

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    IUI-meiden
    Aquilegia:3e IUI met puregon
    Babii: 1e IUI januari 2010
    Babysss (27): 2e IUI op 05-12 mislukt
    Be Happy (35): 5x IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. 6e IUI in januari 2010. Daarna op wachtlijst voor IVF
    Botervliegje: 7e IUI mislukt, rustronde wegens slecht zaad
    Brabbel1988: IUI op 01-12, testen 17-12 mislukt
    Caro31 (33): 1e IUI (P75) teveel eitjes, 2e IUI teveel cystes, op naar IUI in december
    Chichi: 1e IUI in januari
    Cin1979: 1e IUI pregnyl, 2e en 3e IUI C100/P mislukt, rust/pilronde
    Coni: 6e IUI laatste, testen vanaf 26-12
    Dopey (34): 5e IUI (1e na ma) mislukt; ei gemist; 6e en 7e IUI mislukt; rustronde; 8e IUI ! helaas miskraam
    Duivinnetje (33): 1e IUI op 24-11 mislukt. Op weg naar 2e IUI in januari.
    Esmeee: 1e IUI december (Clomid)
    Ester75: januari
    Ineke1983 (26): 1e, 2de en 3de IUI mislukt... 4de IUI op 02-01 Joontje: 5e IUI op 12-12 met utrogestan mislukt
    Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt
    Lauwtje: 2x vmk, 6e IUI mislukt, in januari verder
    MaaikEmile: 1e IUI feb09 mislukt, 2e IUI juni09 mislukt, 3e IUI dec09 mislukt (pregnyl)
    MilkHd (31): IUI op 03-12 mislukt
    Mindy74: 1e IUI op 19-11 (P75/P)
    Muurbloem: 1e IUI mislukt, 2e IUI test op 11-12 ZWANGER
    Nataly1972: 1e en 2e IUI C100 mislukt, nu 3e IUI met C150
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI december
    Qweenie: 1e IUI op 11-11 mislukt. op weg naar 2e IUI
    Riv: 1e, 2e, 3e, 4e (vmk) en 5e IUI mislukt. 6e IUI mislukt (daarna IVF-15 januari)
    Seat: mogen we verder met IUI nr 4 of starten met IVF???
    Sjan: ZWANGER (wonder verrricht :)!) zonder IUI!
    Tracey: 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Willemijnp: 1e en 2e IUI mislukt (C100/P), 3e IUI P/P mislukt, 4e IUI op 12-11
    Wondertje79: 16 dec 1e iui, testen vanaf 31 dec
    Xsannex: 1e IUI 15 december, testen vanaf 30 december
    Zeehondje (29): 1e, 2e & 3e IUI mislukt.
    Zonnetje1980 (29): 1e IUI mislukt

Het wachtbankje
    Coni: testen vanaf 26-12
    Esmeee: testen vanaf 28-12
    Xsannex: testen vanaf 30-12
    Wondertje79: testen vanaf 31 dec

Ineke1983: testen vanaf 16-01

Wachten tot 2010
    Duivinnetje & chichi & Babii & Be Happy & ester75 & lauwtje & milk & zonnetje1980 & MaaikEmile

Zwanger door IUI!!
    1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Marije1980 & Marientje & Nursy & Hannelore & puck1234 (mk 9w) & Marieke1610 (mk) & Pearl29 & Lauw & Angelica (bbz)
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz & LizaM & Sunnycloud & Penelopea & Caecilia & Sen13 (vmk) & Germini & Djaar77 & Muurbloem
    3e IUI: Jalena & Enise & Funkie (vmk) & Kiezelsteentje & Sen13 & Emmy X (mk 5w) & Linda73
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky & Funkie (vmk) & Emmy X & Dopey (ma 10w) & Giegel (vmk) & Dopey 2e keer(vmk)
    5e IUI: Otter68 & Mariel77& Franka & Stitchie & Marsim
    6e IUI: Hippel & Cilianne & Sooner
    7e IUI: Funkie
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen) & Anouk (mk) & Nikkie & Hanneke78 & Ilonaa & seat (vmk) & bijltje77 (zw in zomerstop met clomid) & Marieke1610 & Giegel (weer vmk)
    Zwanger na stoppen behandelingen: Marieke21

(even) geen IUI meer :(
    IVF/ICSI: Chantal76 & Hope76 & Klingel & Marnat & Robing & Teddy13 & Timon & Traantje
    Stop mmm: Giegel & Nuage
    Rust: Jorietje & Noesje

Hallo dames!
    vanmorgen weeral onze 4de IUI gehad! Om 8 uur moest mijn mannetje "leveren" en om 10 uur mochten we bij de gyn! Was wel een vreemd gevoel, zo een lege gang in het ziekenhuis, we moesten zelfs de lichten aandoen! Blijkbaar was hij speciaal voor ons gekomen :) vond ik echt superlief! Het was weeral een zeer moeilijke onderneming (hij heeft zelfs lopen vloeken) maar uiteindelijk is het toch gelukt met de nodige hulpmiddeltjes!
    Daarna had hij uitgebreid de tijd voor ons en hij stelde voor om als het deze keer niet zou lukken een kijkoperatie te gaan doen om te zien of bij mij in mijn eileiders en baarmoeder alles OK is (onder narcose)... ben ik wel wat bang voor, maar dat heb ik er voor over... ook goed nieuws voor mijn ventje want hij had na bewerking 12 miljoen zwemmertjes! Zelfs de gyn kon het amper geloven!

Nu is het weer duimen geblazen geburende 2 LANGE weken...

13. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Hee ladies, ik zat me iets af te vragen. Ik zit te denken aan het openen van een nieuw IUI-topic, bv "IUI in 2010". Of gewoon een 'verse' lijst. Dit omdat het huidige topic al sinds 2006 bestaat en velen niet meer hier meeschrijven. Ook staat de huidige lijst vol met namen die we niet kennen (vooral bij de zwangeren). Wat vinden jullie? (Ja sorry, ik ben een regelneefje... ik leef op lijstjes ;))

Coni en Esmeee: hoe is het met jullie? Jullie testdatum is al geweest, maar we hebben niets meer vernomen. Hopelijk heeft minimaal een van jullie goed nieuws!

Dreamer: Jij ook een vruchtbaar 2010! Lijkt me wel heftig hoor, IUI-D! Wel erg fijn dat het in je eigen cyclus kan. Om je vragen te beantwoorden: nee, niet in eigen cyclus; niet in mck; partner mag het niet inspuiten; mag zo lang blijven liggen als ik wil (met doekje ;)); IUI was pijnlijk door het tangetje, maar helaas hebben velen dat tangetje nodig om de bm-mond goed te openen...; eendenbek is wel wat ongemakkelijk ook; ovutesten van ebay (fertilityplan)=spotgoedkoop en goed (12 euro voor 50 testen geloof ik). Ik heb OF twee dagen enigszins posi streepjes, OF 1 dag een knalstreep; IUI gaat hier niet door bij 3 eitjes; na 3 IUI wordt de medicatie aangepast (van gonal naar menopur); wij horen meteen hoeveel zaadjes het waren; sperma loopt er niet uit, want het wordt met een heeeeeel klein beetje vocht ingebracht (maar 0,2 ml ofzo); bij ons doen ze overigens niet eens IUI in eigen cyclus, dat is voor hun gewoon geen optie, verbaasde mij ook

Brabbel: wat ontzettend k*t van cyste zeg! En vaag dat ze toch geen IUI gedaan zouden hebben... waarom dan al die metingen enzo?!

Elif: succes met je tp morgen! was er spontaan donorzaad beschikbaar, of was dat tevoren al geregeld? spannend allemaal hoor!

Duivinnetje: ah, jij bent de eerste die van het 2010-wachtbankje mag!

Ineke: hoe was je IUI? wel jammer dat we nu niet meer gelijk lopen hoor ;) ah, zie nu dat het enigszins goed ging en mannetje zelfs 12 miljoen had, super!

Marnat: wat een lang herstel zeg. Hoe lang zeggen ze dat je moet herstellen? Is dat ook nu nog 4 weken?

Joontje: nou ja zeg, luie eitjes ;) waar woon jij? hier nauwelijks sneeuw hoor...

zeehondje: jij ook een supervruchtbaar 2010!

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    @ Zeehondje,
    Dit was ook de 1e keer dat we zo lang moesten wachten.
    De gyn schaamde zich dood, wel gratis parkeerkaartje gekregen.
    Netjes geregeld want deze zijn al niet al te goedkoop.
    Nu kan ik op dag 3 van menstruatie komen voor uitgangsecho, dus dit is weer de volgende stap.

@Ineke
    Dat is niet mis 12 mlj!!
    Zal mannetje ook wel blij mee zijn geweest.
    Heel veel succes met wachten, spannend!!

@ Milk
    Een verse lijst lijkt mij ook wel een goed idee.
    Frisse start in 2010, frisse lijst.
    Ik zit hier nu een poosje, en diegene die nog actief zijn kunnen we beter inkorten tot een overzichtelijke lijst, de meeste ken ik helemaal niet.

En dat ik dan gewoon kon komen voor die metingen!?!?!
    Snap er ook niks van.
    En als t nou een kleine cyste was….
    Nee 24 bij 37mm, hadden ze kunnen weten dat t niks was geworden.
    Ik had toch wel eigenlijk hoop..

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    @Duivinnetje: dank je voor je uitgebreide reactie!
    Jij dus ook alleen Pregnyl?
    Dus het was geen rare gedachte van me.
    Krijg je de IUI dan als je ei al gesprongen is?
    Of net voordat je ei springt?
    Ik ga duimen dat IUI 2 raak gaat zijn meis!

@Marnat: mijn ei springt tussen dag 13 en dag 24.
    Geen touw aan vast te knopen dus.
    En klussen heeft bij ons geen zin, mijn man is onvruchtbaar (vandaar ook IUI-D)

@Joontje: het komt idd omdat donorzaad zo schaars is helaas.
    Bij het MCK moet je dus wel zelf je ei vinden met ovu testen.
    Vandaar ook dat ik deze ronde nogmaals ga proberen of het lukt.
    Lukt het niet, dan vraag ik of ze het via echo's of bloedtesten willen doen.
    (liever echo's, want dat prikken is echt een drama daar!)
    Ik hoop dat je eitjes snel gaan groeien en IVF niet nodig zal zijn!

@Zeehondje: kan je niet vragen naar het aantal zaadjes dan?
    Misschien wel fijn om te weten.
    Ik ga duimen dat IUI 4 raak gaat zijn meis!

@Ineke: zooo wat een superscore zeg!
    Nu maar duimen dat 1 van die 12 miljoen zwemmers Olympisch kampioen zwemmen is.
    Ik ga duimen voor je!

@Milk: oei een tangetje?
    Die is nieuw voor me, waarvoor is dat?
    Bij ons doen ze wel in eigen cylus, omdat wij eigenlijk nog nooit een kans hebben gehad ivm onvruchtbaarheid.
    Dus als je een eigen cyclus hebt zullen ze het eerst daarmee proberen.
    Zo blijf je het dichtste bij een 'natuurlijke' zwangerschap (voor zover je daarvan kan spreken met IUI en donorzaad :p )
    Bij jullie dus ook na 3 behandelingen een evaluatie.
    Ik ga duimen dat IUI 2 (als ik het goed heb) zal slagen!

@All: ik ben heel blij om te lezen dat er zo goed als niets uitloopt na de IUI.
    Daar zag ik echt heel erg tegenop.
    Het idee dat er zaad van een andere man uit mij loopt .. heb het daar erg moeilijk mee.

Is het zaad wat ingespoten wordt altijd roze?

Wel apart om te lezen dat het bij elk ziekenhuis/kliniek weer anders gaat!

16. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    #16756 MilkHd, Jan 2, 2010
    Last edited: Jan 2, 2010
    Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Lijst IUI in 2010

IUI-meiden (24)
    Babii: 1e IUI januari 2010
    Babysss (27): 2e IUI op 05-12 mislukt
    Be Happy (35): 5x IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. 6e IUI in januari 2010. Daarna op wachtlijst voor IVF
    Botervliegje: 7e IUI mislukt, rustronde wegens slecht zaad
    Brabbel1988: IUI op 01-12, testen 17-12 mislukt
    Chichi: 1e IUI in januari
    Coni: 6e IUI laatste, testen vanaf 26-12
    Dopey (34): 5e IUI (1e na ma) mislukt; ei gemist; 6e en 7e IUI mislukt; rustronde; 8e IUI ! helaas miskraam
    Dreamer83: 1e IUI-D in feb/mrt
    Duivinnetje (33): 1e IUI op 24-11 mislukt. Op weg naar 2e IUI in januari.
    Esmeee: 1e IUI december (Clomid)
    Ester75: januari
    Ineke1983 (26): 1e, 2de en 3de IUI mislukt... 4de IUI op 02-01
    Joontje: 5e IUI op 12-12 met utrogestan mislukt
    Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt
    MaaikEmile: 1e IUI feb09 mislukt, 2e IUI juni09 mislukt, 3e IUI dec09 mislukt (pregnyl)
    MilkHd (31): IUI op 03-12 mislukt
    Nataly1972: 1e en 2e IUI C100 mislukt, nu 3e IUI met C150
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI december
    Tracey: 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Wondertje79: 16 dec 1e iui, testen vanaf 31 dec
    Xsannex: 1e IUI 15 december, testen vanaf 30 december
    Zeehondje (29): 1e, 2e & 3e IUI mislukt.
    Zonnetje1980 (29): 1e IUI mislukt

Wachtbankje
    Wondertje79: testen vanaf 31-12
    Ineke1983: testen vanaf 16-01

Zwanger!! (0)
    Hopelijk komt dit lijstje snel vol!

Geen IUI meer (0) :(
    Hopelijk blijft dit lijstje leeg!
    IVF/ICSI:
    Stop mmm:
    Rust:

Nieuw jaar, nieuwe kansen!
    Zoiets? En dan hopelijk snel wat zwangeren om erbij te zetten! Ik heb iedereen die in december actief was erin laten staan.

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi Milk, misschien geen slecht ideetje van je! ;)
    Hier ook weer de tang nodig gehad... pfff waarom kan het niet voor 1 keertje vlot gaan? En toen nog een andere naald moeten pakken en zo ja twas weeral een hele onderneming, maar achteraf vergeet je dat natuurlijk wel :) we weten waar we het voor doen he!

Veel succes aan alle dames en hopelijk kunnen de dames in de rustperiode snel weer voor de uitgangsecho gaan!

18. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    @ Marnat ik kwam dreamer ff nog veel succes wensen.
    Jou nu dus ook had je nog niet gezien hihihi.
    Wie weet kom ik hier ook nog terecht???

Mikhd: Dat was van te voren afgesproken, het was gewoon een back up zoals ze het noemden.
    Alleen niet echt verwacht.
    Maar nu staan we weer beter in onze schoenen.
    En vinden het weer erg spannend:D

19. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Elif, laat je ons weten hoe het gegaan is vandaag?
    En wel fijn dat ze een back-up hadden, TESE is niet niks natuurlijk. Heel veel succes strakjes!

20. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    #16760 Duivinnetje, Jan 3, 2010
    Last edited: Jan 3, 2010
    Goedemorgen meiden,

Wat een sneeuw wat een sneeuw hiero, niet normaal meer.... Er is sobiso wel ruim 30 cm. gevallen!
    We kunnen lang-laufen en skieen hiero :p.....hihi.

@ Ineke, zozo meid....wat vele miljoenen joh!
    Als dit hem niet meer wordt, hihi....
    Maar goed, ik zal voor je duimen meissie....en veel suc6 op het wachtbankje!

@ Dreamer, klopt he meid...ik heb alleen maar pregnyl gespoten, en net voor mn eisprong.
    Maare, die donor wat je krijgt...misschien een rare vraag, maar is het van een bekend iemand of???
    En wat vervelend en naar dat je manlief zelf onvruchtbaar is!

En betreft die "roze vloeistof" waar het bewerkte zaad al in zit....geen idee meid!
    Ik denk doordat het bewerkt is, dat ze de beste zwemmers in een speciaal vloeistof doen (roze dus) zodat ze misschien langer overleven.
    Anders zou ik het niet anders weten....

@ Elif, ook heel veel sterkte en suc6 vandaag he meid!

@ Joontje, hmmm wat vervelend meissie dat je eitjes niet willen groeien!
    Kun je nagaan dat je lichaam doet waar ie zin in heeft, en ook je cyclus.
    En dat het per maand verschillend is en kan zijn.
    Zo heb ik de 1ne maand meer eitjes dan de andere maand.
    Kunnen ze misschien door middel van bepaalde medicatie je eitjes niet laten groeien of opwekken :(
    Heb geen idee hoor meid, ik roep maar ff wat....hihi.

@ Zeehondje, indd he meid....dit jaar hopelijk meer zwangeren!
    We laten 2009 nu achter ons, en gaan nu voor een nieuw begin in een nieuw jaar!!
    Enehhh....dan wel met een positieve test he ;).
    Tenslotte zijn de wonderen de wereld nog niet uit...toch?!

@ Brabbel, wat een service meid...een gratis parkeerkaartje :D.
    Dat krijgen wij hiero niet in het zknhuis he!
    Heb soms wel eens meer dan een uur moeten wachten :x... Maar kreeg vorige keer wel een kopje thee van mn ferti.arts, en mede omdat ik behoorlijk gammelig werd (was rond etenstijd).
    Kijk dat is wel weer netjes natuurlijk, hihi.

@ Milk, superrr idee meid...Nieuwe lijst van 2010!
    Want de meesten schrijven hier indd niet meer he.
    En is de overzicht ook wat mooier en beter ;)....

ALL, het zonnetje schijnt hier nu meiden....joehoeeee!
    Maar helaas gaat het niet dooien, maar vriezen.
    Het lijkt heel mooi buiten nu, dik pak sneeuw...bomen enzo wit.
    Mooie foto's maken uiteraard :D, en wat ik zoal ook al gedaan heb.
    Maar ja, morgen begint mn werkdag weer....als ik maar niet weer in de sneeuw vast komt te zitten :x!!

Liefs Duivinnetje

Share This Page