Zonnetje, jeetje wat een gedoe en gedonder. Kan me voorstellen dat je daar in deze spannende onzekere tijden niet op zit te wachten.. Beetje begrip van zijn kant mag denk ik ook wel. Je kan toch compromissen sluiten?? Als jij moet werken met oud en nieuw dan kan hij zelf wel naar de familie, het is een grote jongen en heeft de hele dag de tijd. Heb zelf ook gewerkt met oud en nieuw en ben ook nergens meer geweest maar vriendlief had zelf de keuze. En het lijkt alsof hij alles voor je heeft opgegeven maar een uur rijden is niet het einde van de wereld, toch?? Hoop dat jullie wat meer balans kunnen vinden in de familie-aangelegenheden. Het is geven en nemen. Kan je bv niet een dagje op visite gaan tijdens de familie-vakantie?? Dan hoef je daar niet een antal dagen met ze te zitten maar heb je wel netjes je neus laten zien. Hoop dat jullie eruit komen, liefs. Elif, hoop dat die 2 cryootjes mooi blijven zitten de komende 9 maanden.. Mag ik ook mee naar het feestje?? Ben nl 12 mei jarig Hier zojuist een afspraak voor follekelmeting, mag nu morgenmiddag heen. Ennnnnnnnn mn beste duits uit de kast getrokken en gebeld met Leer!!! We hebben 2 februari ons intake-gesprek!!!!! Spannend!!!!! Grappige is dat ik 2 februari zelf ook in mn hoofd had qua planning...... Nog 1 avondje werken en dan ben ik 3 dagen vrij, jippieeeeee Liefs van een opgeluchte Joontje
Heh zonnetje dat is vervelend, hoop dat het straks weer goed gaat. Wij hebben dat ook gehad hoor! Joontje zeker kom maar mee feesten, jij je verjaardag en wij ons 6 jarig huwelijk hihihi.
@joontje: het gaat al een tijdje op en neer. Vooral sinds ik dus meer voor mezelf kies. Ik vind dat hij ook best alleen kan, maar hij vind dat dus niet. Zeker niet als het vaker is dat hij alleen moet. Want ja, waarom is hij alleen he. Een uur is ook niet het eind van de wereld, maar ja na een dag werken is het best een eind voor mij. Bij eigen familie ben ik ook maar 5 min geweest en die wonen om de hoek bijna. Heb ook al voorgesteld om een dagje te gaan tijdens die vakantie. Of iets te regelen dat we wel samen zijn maar dat ik ook een eigen plekje heb. Maar alles wordt afgewezen. Vind het ook jammer dat zijn ouders er vanuit gaan dat we mee gaan. Stond vorig jaar al gepland, maar toen is alles afgeblazen omdat schoonzus zwanger was. Sinds dat ze zwanger was en is bevallen ga ik minder graag naar schoonfamilie. Heb van hun heel veel vervelende dingen naar mijn hoofd gekregen. Jammer genoeg wil manlief dat niet echt inzien. Aan de andere kant als ik zeg dat zijn ouders meer aandacht voor zijn broer hebben wordt hij altijd heel boos en moet ik weg. Hij heeft het al een keer tegen zijn ouders gezegd, maar die ontkende het. Mannen zijn soms best lastig, maar leuk is het niet. En de spanningen zijn ontstaan sinds de mmm. En dat schoonzus ineens zwanger was (en maar zeggen dat ze nog niet aan kinderen wilde beginnen). Sindsdien hebben schoonouders heel veel partij voor haar gekozen. Snap ook wel dat hij zijn familie mist, maar vind het dan wel jammer dat hij niet alleen wil gaan. Ben met kerst netjes geweest, dus is niet zo dat ik helemaal niet ga. Gelukkig ben ik dus niet de enige die vind dat manlief dan maar alleen moet gaan soms. Hopelijk gaat het weer over. Tot op heden heeft de liefde het nog wel gewonnen van de ruzie. Gisteravond zei hij wel half dat hij graag wil samen blijven, maar dat er wel wat verander moet worden. Voor mij gevoel is dat voornamelijk dat hij moet accepteren dat hij soms alleen moet gaan. Dus er is nog hoop. Zo niet, dan hoop ik voor hem dat zijn familie hem gelukkig kunnen maken als hij alleen is. (en ik vermoed dat die weinig tijd voor hem hebben) Dus maar weer afwachten. Moet vanavond ook weer werken, dag 6, dan 1 dag vrij, 2 dagen werken en gelukkig dan 3 dagen vrij. Je kan me al bijna opvegen. @elif: hoop voor je dat de cryo's blijven zitten. En ik wil ook wel een leuk feestje hebben eigenlijk. Duurt nog wel even zo te lezen. Heb dit jaar zelf ook een feestje vind iedereen. Ik word 30, dus wordt er een feestje verwacht.
Sorry voor de lange egoverhalen, maar moest het even kwijt. Jammer genoeg gaan bij ons bijna alle ruzies over de familie van manlief. De irritatie bij mij is ontstaan toen zwager schoonzus leerde kennen. Hier net weer wat raars, had net bij afvegen beetje bloedverlies. Net alsof je ongi moet worden. Alleen zit ik pas op dag 20 van de cyclus. Deze maand geen iui of wat dan ook gehad, dus was beetje raar. Heb dit ook nog nooit eerder gehad om eerlijk te zijn. Durf ook nergens op te hopen, want de kans op spontane zwangerschap is bij ons nihil.
Hallo meiden, @ Wondertjes, Timon & Marnat..... Wanneer vind het feestje plaats??? Hebben jullie koppie warme thee en gebakje dan klaar .... Voor leuke gezellige feestjes ben ik altijd wel in he, hihi. @ Joontje, goh meid...2 februari een gesprek, spannend hoor. Maar voor je het weet is het alweer zover. Ben benieuwd wat ze daaro allemaal gaan zeggen, of wat voor mogelijkheden ze je bieden en hebben. Maar je hebt nog een iui te gaan toch??? Ik hoop voor je dat het nu zeker slaagt, zodat je niet meer naar Duitsland heen hoeft. @ Zonnetje, goh meisie meisie toch...ik weet wat er zoal door je heen gaat, en herken het zeker he. Ik heb begrepen dat je ongi nu misschien al aanbreekt??? Je lichaam staat nu ook onder stress en spanning he meid, en dit kan rare dingen soms doen met je lijf... bv. eerder ongi worden. Ik stuur je wel ff een pb. En hoe moeilijk het ook is nu, probeer je hoofd een beetje erbij te houden he! ALL, ik heb zojuist vanmiddag het ziekenhuis gebeld...en 12 januari heb ik mn FM. Verwacht eind volgende week mn 2de iui, als alles mee zit. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs
Voor mijn ongi is het volgens mij te vroeg. Had het idee vorige week maandag of dinsdag wel mij eisprong te hebben te voelen aan mijn lichaam. Had vorige week last van allemaal pukkels en last van rugpijn. Dus ergens rond die dagen was mijn ei. Weet dat spanning rare dingen met een lijf kan doen. Maar na 3 weken ongi is heel raar voor mij. 4 weken is al wonderbaarlijk voor me, zit meer tegen de 5 aan. Hoewel ik na het hsg netjes op 4 weken zat in eigen cyclus. Maar je weet het nooit he. Spanning pas sinds zaterdagavond om eerlijk te zijn. Was net ook maar 1x dat er bloed meekwam. Vond het ook vreemd. Lekker de 12 alweer een fm. Heb je iets om naar uit te kijken.
@Duivinnetje: het is geen rare vraag hoor! Wij hebben gekozen voor een voor ons onbekende donor. Zo gaan we niet vergelijken en is er niet lijfelijk een 3e persoon bij aanwezig. Vraag gerust wat je wilt weten hoor, het is nou eenmaal niet iets wat je vaak hoort. @Ineke: dank je voor je welkom Bij jullie is de vloeistof dus niet roze? En de IUI is dus voor je eisprong. Ben benieuwd hoe het bij ons zal gaan. Hoop dat ik dat tangetje idd niet nodig heb, want zo te lezen is dat geen pretje. Succes in de wachtweken! @Nataly: balen dat IUI 3 mislukt is Hopelijk brengt ronde 4 weer net zoveel geluk als de vorige 4e keer! @Duivinnetje: mooi he die sneeuw! Maar wel lastig als je er doorheen moet. Nog maar 8 dagen voor je FM meis! @Marnat: heb je een operatie gehad? Beterschap! En dat het zodra het weer kan maar meteen raak mag zijn. @Wondertje: wat balen dat 2009 weer zo rot geeindigd is. Ik hoop dat 2010 een mooier einde heeft! @Timon: 6 maanden wachtlijst voor ICSI? Jeetje, die worden ook steeds langer zeg. Ik hoop dat jullie snel mogen starten! En dat de chromosomentest niets laat zien. @Elif: meis, ik hoop je hier straks niet meer tegen te komen Ik duim dat de test over 2 weken positief is! @Zonnetje: jeetje wat naar meis. Ik hoop dat het snel weer beter gaat tussen jullie. @Joontje: 2 februari is al over 4 weken! Spannend
Hey meis, Hmmm wat raar ja dat je een beetje bloed hebt verloren. Ik hoop natuurlijk (en gun het je zeker!) dat ongi weg blijft voor je. Zo heb ik een keer gehad (onder stress en spanning) dat mn ongi per 2 weken al kwam, of is een complete maand weg gebleven. Het lijf doet soms zoveel met je, meer dan je denkt en doet beseffen. Liefs
Knap hoor dat een bekende donor jullie verder op weg wilt helpen. En indd je hoort het niet vaak he! Waar ik altijd bang voor ben is; mocht je zwanger worden (vd donor) wat uiteraard te hopen is...Dat er op den duur geen kink in de kabbel komt tussen jou en je manlief. Of dat je achteraf misschien wel bepaalde verwijten krijgt. Maar goed, mag aannemen dat jullie dit heel goed besproken hebben en overlegd hebben! Vind wel erggg leuk voor je, dat het alsnog via deze weg kan....en gun je het alle geluk meid. Liefs
Het is een onbekende donor he, niet een bekende Ik ben niet bang dat mn man achteraf ineens twijfels zou krijgen. Als er al iemand twijfels zou krijgen zou ik het zijn. Ik ben ook degene die het moeilijk heeft/heeft gehad met Donorzaad, mn man heeft er geen moeite mee. Mijn man was ook degene met de kinderwens, ik had helemaal geen kinderwens voordat ik mn man leerde kennen. Dus hier is het een beetje een omgekeerde wereld Maar ik ben niet bang voor twijfels achteraf. Dit is voor ons de enige manier om kinderen te krijgen en het voelt goed zo. Het zullen onze kinderen zijn en zo zullen wij en zij het ook voelen. Maar dat wij het zo voelen is natuurlijk wel een heel proces aan vooraf gegaan. Je groeit in de mmm mee met de weg die je gaat. Voordat wij in de mmm kwamen kon ik me ook echt niets voorstellen bij zwanger worden van een donor. Sterker nog, voordat wij met de pil stopten heb ik gezegd dat wanneer 1 van ons onvruchtbaar zou zijn, dat we dan geen kinderen zouden krijgen. Zo zie je maar hoe raar het leven kan lopen!
OEPSSS, foutje van mij ff....sorry Ach, fouten maken is menselijk he....hihi. Nobody is perfect! Wordt eens tijd om een bril aan te schaffen hiero, ipv verkeerd lezen Maar blijf het mega knap vinden meid, ik denk mocht ik zelf in zo'n positie terecht komen...dat ik vriendlief nooit zover krijg. Maar goed, jullie hebben natuurlijk een heel traject afgelopen/door gelopen...en weten maar al tegoed waar je aan begint. Als je opzoek moet naar een donor, kom je dan ook op een wachtlijst te staan of??? Hoe moet ik dat voor me zien meis.....! Sorry voor al die vragenvuur, maar vindt het wel erg interresant namelijk Liefs
Wij staan nu bijna een jaar op de wachtlijst (zie onderschrift) Toen we op intake kwamen was de wachtlijst ongeveer 9 maanden. Na een paar maanden was de wachtlijst al opgelopen tot ongeveer 13 maanden! En hoelang we werkelijk moeten wachten weten we dus niet. Zodra ze een donormatch hebben gevonden krijgen we het verlossende telefoontje. Zal even in het kort vertellen hoe het in zn werk gaat: we hebben ons aangemeld bij het Medisch Centrum Kinderwens. Zij hebben een eigen spermabank. We hebben toen een intake gekregen. Wij moesten vertellen waarom we dmv een donor zwanger willen worden en zij vertelden hoe het bij hun allemaal in zn werk gaat. Daarna moesten we een gesprek met de psycholoog om te zien of we echt weten waar we aan beginnen en of we er goed instaan. En als laatste hebben we het donorformulier in moeten vullen. Dat is iets heel raars. Je moet dan aangeven wat je wenst, eist of niet uitmaakt bij een donor. Dus haarkleur, haarstijl, oogkleur, lengte, gewicht, dat soort dingen. En sindsdien zijn we aan het wachten! Ze verwachtte met januari een donormatch gevonden te hebben en als dat zo is kunnen we met februari/maart starten. Dit is echt een hele korte versie van hoe het in zn werk gaat, maar zo heb je een idee. Liefs Dreamer
Bedankt voor je uitleg meid. Zozo, dat is dus niet niks wat je zoal door hebt moeten lopen. Maare, wordt dit ook volledig vergoed door het zknfonds??? Ik krijg je bij dit traject ook 6 iui behandelingen vergoed??? Liefs
Het donorzaad moeten we zelf betalen. Maar verder wordt alles gewoon vergoed. Overigens is IUI onbeperkt vergoed he, dus niet maar 6x!
Wij betalen eenmalig 1000 euro voor 5 jaar. Als we dan voor een 2e kindje willen gaan hoeven we binnen die 5 jaar niet opnieuw te betalen. Over een 3e kindje hoeven we niet na te denken, want we mogen via deze weg maar 2 kindjes krijgen...
@ Dreamer...Dat vind ik nog meevallen meis betreft het bedrag. Had gedacht dat het duurder was.... En kun je van het zelfde donor de 2de kindje evt. ook krijgen?! Sorry voor al die vragen hoor . FF EEN VRAAGJE MEIDEN!!! Het valt me op dat sinds vorige maand mn ongi steeds later op gang komt, en ook steeds korter. Ik ben zelf afgelopen zaterdag 2 januari ongi geworden... Normaal gesproken heb ik de 1ste paar dagen echt veel last van bloedverlies, maar nu ik 2 dagen verder ben...is mn ongi drastisch minder geworden. Moet ik me hier nu zorgen om maken Wie van jullie meiden weet dit misschien, of heeft dit zelf ook ervaren. Alle antwoorden zijn welkom!!! Ik maak me alleen een beetje ongerust hierover, hmmmm. Liefs
@Duivinnetje: ik vind 1000 euro niet meevallen eerlijk gezegd, maar we hebben het er graag voor over als hierdoor onze droom uitkomt. We hebben aangegeven dat we graag 2 kindjes willen als het lukt, dus ze houden er rekening mee met een donor uitzoeken. Als het goed is zouden we dus 2 kindjes van 1 donor kunnen krijgen, maar dat is niet zeker. Het kan zijn dat het zaad op is voordat we zwanger zijn. En het kan ook dat de donor zn max aan verwekte kindjes heeft bereikt. Dus ze houden er rekening mee, maar er is geen zekerheid. Mijn ongi's duren altijd extreem kort. Deze keer was een lange voor mijn doen, 2 dagen ongesteld en 2 dagen nog wat nabloeden. Meestal kan ik mn ongi met een halve tampon af, bij wijze van spreken. Ik maakte me er ook zorgen om, maar alles lijkt in orde. Een korte ongi zegt niets over je cyclus of bmslijmvlies vreemd genoeg. Hoop dat je nu wat geruster bent!
@ Dreamer, ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden! En dat je snel aan je behandeling mag beginnen. Hou je ons op de hoogte??? Betreft mijn ongi, deze hebben nooit kort geduurd! Normaal gesproken heb ik een cyclus van 21 a 22 dagen....nu zit ik sinds vorige maand op een cyclus van ronde de 25 a 26 dagen. En normaal gesproken duurt mn ongi 4 a 5 dagen! Maar goed, aangezien ik volgende week toch naar het zknhuis heen moet, kan ik dit altijd even voorleggen bij mn ferti.arts. Want ik blijf dit beetje raar vinden, en misschien dat mn arts hier ook een antw. op kan geven. Maar in iedergeval bedankt voor je antw he! Zo, vriendlief heeft de soep al opgezet...zometeen wat eten, bank hangen en tv kijken. Fijne middag en avond allemaal..... Liefs
lieve lieve meisjes! Gelukkig NY! Paar daagjes weg hebben wel goedgedaan, ff beetje bijkomen zonder allemaal mensen om ons heen. Dank voro jullie lieve reacties, dit heeft me erg gesteund. 3 feb hebben we intake fertilteitspoli, ben heel bang, lees me de laastste dagen in over wat ons te wachten staat... Man dacht dat met kustmatige inseminatie je meteen zwanger bent????? HAllooooo???? 10% is de kans iui, met ivf 20 %. En niet tevergeten alle psychische druk. Voel ik nu al. Niet dat ik er mee om zal kunnen gaan. maar denk dat mij nman, is eeuwige optimist/ ook niet verkeerd hoor, het nog ff voor zich uit schuift tot onze intake terwijl ik mij alvast aan het voorbereiden ben. bah...en een man, die hoeft alleen maar weer een potje in te leveren. HEt is niet eerlijk. We hebben goedgepraat. Hij wil er alles aan doen en is bang dat ik wegga. Ga vanavond weer met hem praten, wil dat hij zich ten volle bewust is van de druk die op ons zal komen te staan en wat wij, en vooral ik moet doormaken, das niet niks.Dat hij voor 200% klaar moet staan. Had nooit gedacht dat ik hiern zou komen te staan. heb veel steun aan vrouw familielid die ook door de mmm is gegaan en uiteindelijk na mislukte iui en ivf toch zelf zwanger. Dit steunt me enorm. Zit voorlopig nog in de jankbuien stand. Heel druk met werk dus das wel afleiding. kusjes Helena