@MilkHd: wat lees ik nu ??2 dagen overtijd ? Wow, spannend hoor, of klopt je banner niet helemaal. Hopelijk wel. Ja spannende tijden die komen, maandagavond voorlichtingsavond in zh, ben erg benieuwd wat we horen. Je leest natuurlijk zoveel over IVF/ICSI dat je denkt dat je al een heleboel weet, maar zo'n avond met nog meer stellen is misschien toch interessant. Fijn weekend alvast ! Liefs Hope76
Hope: veel 'plezier' maandag! En je ziet het goed, ik ben overtijd. Denken jullie met me mee? Normaal heb ik ei tussen dag 15 en 19. Mijn luteale fase is ALTIJD 9 dagen. Dus cyclus van 24-29 dagen. De laatste maanden voor IUI meestal 25 of 26 dagen. Twee cycli voor IUI#1 heb ik progesteronbolletjes geslikt, deze maakten mijn LF 12 en 14 dagen ipv 9. Meteen daarna IUI#1: ei op dag 14 (dag van IUI), lf van 11 dagen. En nu zit ik op 11 DPO, na ei op dag 14 (rustronde wegens sluitinglab, dus verwacht weer cyclus als voor de hormoonbehandelingen)! Op 9DPO (eergister) was mijn zw-test nega. Zouden de progesteronbolletjes en de IUI mijn cyclus iets verandert hebben, waardoor ik nu zo'n 'vroeg' ei had en misschien nu toch stiekem een langere LF dan 9? (Ovutestjes van deze cyclus in mijn album). Iemand ervaring mee? Ideeen over?
Jeetje Milk, dat zou pas schitterend zijn!!! Misschien dat je LF wel wat langer is nu, maar dan zit je vandaag toch al aan 11 he! Ik zou morgen toch nog maar eens een testje doen, misschien zo een extra gevoelige... VEEL SUCCES!!!
Hoi esmee, jammer dat je zoveel pijn hebt gehad bij je IUI! Helaas moet ik zeggen dat ik dit ook al elke keer meegemaakt heb en het verbetert dus niet he, elke keer opnieuw dat getrek en gepruts... ECHT heel erg pijnlijk zo'n gekantelde baarmoedermond... MAAR nu dit achter de rug is en de zaadjes van je mannetje nu hun weg zoeken naar jouw eitje is het nu weer volop duimtijd en 2 lange wachtweken!!! Veel succes en hopelijk zal de pijn morgen wegebben... vorige keer heeft het bij mij 3 dagen geduurd...
@Esmee: jeetje, dat klinkt heel pijnlijk! Ik ga duimen dat de pijn ergens goed voor is geweest en je over 2 weekjes een mooie posi test in handen hebt! @Ineke: oei, dat klinkt niet lekker als je dat elke keer hebt zeg! Helpt een hele volle blaas ook niet voor het kantelen? @Milk: morgenochtend weer een testje doen? Al die hormonen kunnen je cyclus idd veranderen. Zelfs als je ze al even niet meer gebruikt. Ik ga duimen dat je morgen een mooie test komt laten zien @Duivinnetje: sterkte meis!
@Marnat, dank nog voor je uitleg. Klinkt wel vervelend, ook dat je er best veel pijn van hebt. Hoop dat het deze ronde raak is voor je!! Hopelijk verloopt je herstel goed enne, verdwijnt die nare sneeuw en kou maar gauw @Timon: Met een dikke knipoog Lees bij jou dat je in afwachting bent van een chromosomenonderzoek Misschien vreemde vraag, maar wát wordt er precies waarom onderzocht ?? Hoe dan ook, hoop op een uitslag die voor jullie goed is!! @Esmee: wat een verhaal zeg Eerst die pregnyl en nu dit Hebben ze enig idee waarom de baarmoedermond dit keer zo gekanteld was? Of was-ie dat altijd al? Was dat voor jou ook de rede van de IUI? Hopelijk is het maar raak deze ronde!! Nu weer die spannende weekjes pffff! Doe maar even lekker rustig aan dit weekend!!! @Milkhd: spannend!!! Het zou kunnen Soms kun je geen touw vastknopen aan de je cyclus Hoop het voor je! @Duivinnetje: Het klinkt idd alsof je mannetje er nu ook bewust niet over wil nadenken Want nadenken kan pijn doen en verdrietig zijn en hij wil nu kennelijk standvastig en zeker overkomen Hoe oud is zijn dochter? Het blijft gewoon een hele verdrietige situatie. Logisch dat je niet op iedereen reageert, jij hebt nu wel even andere dingen aan je koppie. Hopelijk draait-ie bij. Hopelijk anders gauw je eigen huisje Veel sterkte! Knuffel!!! @Updeetje hier: temp weer 37 gr... Nog geen rood te bekennen en roze is weer helemaal weg (was echt maar 1x een ieniemienie beetje bij het afvegen, wel helder lichtroze...).. voel af en toe nog wel ongiekrampjes en reken gewoon maar op ongiekomst... *zucht* Iemand nog antwoord op mijn vorige vraag (is een ronde stoppen met clomid idd van invloed op de volgende cyclus spuiten)? Fijne vrijdagavond!! xxx
juulzon@ graag gedaan voor de uitleg ik vind het lief van je dat je hoopt dat het deze ronde raak is voor ons maar helaas gaat dat niet door meid manlief en ik moeten nog 3 week wachten het is vandaag 3 week geleden klussen mag niet 10 feb eerst controle en dan zien hoe verder ik mis hem ergggggg
Ik heb alles net wel gelezen. Zal morgen wel op alles reageren. Voor iedereen succes en sterkte. Hier nog last van sneeuw. En een zieke man. En wat heeft die ineens dan aandacht nodig. Vannacht weinig geslapen door zijn gespook, dus nu even geen zin om op alles te reageren. Gelukkig ben ik het weekend vrij. Tot morgen en voor iedereen een prettige avond.
Wow, dat is zeker geen fijne ervaring geweest. Je heb in ieder geval de zwemmers binnen gekregen. Dikke knuffel!
Hope, veel heb je op dit forum al vernomen. Veelal herkenning, maar zeker de moeite waard. Ik vond het fijn om zoveel meer stellen te zien (collegazaal zat grotendeels vol!) die in hetzelfde schuitje zitten. Het sterkt... je bent niet de enige. Vooral mijn man vond het prettig, want voor hem werd het toen zichtbaar.
Voor chromosomenonderzoek wordt bloed afgenomen. In bloed zitten bepaalde cellen. In de celkern van deze cellen zitten de chromosomen. De chromosomen zijn de dragers van het erfelijkheidsmateriaal. Bij chromosomenonderzoek wordt gekeken of het aantal en de structuur/vorm van de chromosomen anders is dan normaal. De chromosomen worden hiervoor uit de celkernen gehaald. Ze kunnen onder een microscoop of met bepaalde technieken in een laboratorium bestudeerd worden. De chromosomen zijn de dragers van ons erfelijkheidsmateriaal en bevinden zich in de celkern. Zij bevatten de volledige genetische informatie die noodzakelijk is voor het ontwikkelen, in stand houden en voortplanten van een individu. Chromosomen zijn voor te stellen als lange, dunne strengen, die bestaan uit een stof die chromatine wordt genoemd. Chromatine is een combinatie van DNA (desoxyribonucleïnezuur) en een aantal belangrijke eiwitten die een rol spelen bij het opvouwen van de lange strengen DNA. Elke lichaamscel bevat normaal 46 chromosomen, die twee aan twee gelijk zijn. In totaal heeft iedere cel dus 23 chromosomenparen. Van elk paar is het ene chromosoom van de moeder afkomstig en het andere van de vader. De voortplantingscellen (de eicellen of de zaadcellen) bevatten slechts 23 chromosomen. Bij de deling tot voortplantingscellen verdelen de chromosomen zich, zodat het aantal chromosomen wordt gehalveerd van 46 tot 23. Tijdens de bevruchting komen er dus 23 chromosomen van de eicel, en 23 chromosomen vanuit de zaadcel bij elkaar, zodat er weer een cel ontstaat met 46 chromosomen. Het 23e paar chromosomen bepaalt het geslacht van een individu, dit zijn de 'geslachtschromosomen'. Dit paar is bij mannen en vrouwen verschillend. Een vrouw heeft twee X- chromosomen, één van haar vader en één van haar moeder. Een man heeft een X- chromosoom afkomstig van zijn moeder, en een Y- chromosoom dat van zijn vader afkomstig is. De overige 22 paar chromosomen worden ook wel de 'autosomen' genoemd. Chromosomen zijn zo dun dat we ze zelfs met de microscoop niet kunnen zien. Alleen wanneer de cel zich gaat delen, zijn ze zichtbaar onder de microscoop. Dat komt omdat de chromosomen zich dan spiraliseren en verdikken. Wanneer chromosomen gerangschikt worden op grootte en vorm ontstaat een chromosomenkaart of karyogram: een overzichtelijk plaatje van alle aanwezige chromosomen. Zo is te zien of er chromosomen ontbreken, te veel zijn of qua vorm en grootte afwijken. Op dit karyogram van een (gezonde) man is te zien dat de chromosomen verschillen in grootte, vorm en structuur. Aan de hand van deze kenmerken worden de chromosomen gerangschikt. Het 23e paar (de geslachtschromosomen) bestaat bij de man uit een X- en een Y-chromosoom. De vrouw heeft 2 X-chromosomen.
Hoi allemaal, ik kom weer eventjes kijken. Druk gehad de afgelopen weken en mijn computer werkte ook niet echt mee. Ik ga later op mn gemak even bijlezen. Wil iedereen alvast succes wensen Liefs Maaike
@duivinnetje: heel erg veel sterkte de komende tijd. Je bent altijd zo lief en meelevend, dat dit jou moet gebeuren... Lekker een potje huilen lucht op, maar ik hoop ook dat je veel afleiding hebt. En dat je er stukje bij beetje weer bovenop komt. Veel liefs Maaike
@Timon, dank voor de biologieles... was wel weer even aan een update toe! Hoop dat alles in orde is! Suc6!!! xxx
M'n cyclus is blijkbaar toch even van slag door al die hormooncycli, nu dus keihard ongi. Anders had ik zeker getest vanochtend! Nu op naar IUI #2! Juulzon: helaas kan ik geen antwoord geven op je clomid-vraag. Maar je kan inderdaad resistent worden voor clomid, dus misschien wel verstandig? Ineke: lekker incuberen jij! Hoe zijn de vibes dit keer? Dreamer: las dat het bij jullie waarschijnlijk februari gaat worden, spannend zeg! Marnat: argggg, nog wachten tot 10 feb, ik heb met je te doen! Zonnetje: gelukkig hoef je niet de deur uit dit weekend, vertroetel je ventje maar lekker! MaaikEmile: hoe staan de zaken er bij jullie voor? Nog ongi afwachten voor je nieuwe IUI start? Timon: haha, mooi gecopy/paste Of echt zo mooi zelf opgeschreven, in dat geval: respect!
Klopt, deze cyclus gaan we weer een IUI doen, de tweede. Waarschijnlijk maandag of dinsdag de uitgangsecho en dan weer lekker prikken
succes meid ga hard duimen dat het nu goed moet gaan 2010 moet toch een goed jaar worden vind je spuiten lekker moet ik dat geloven ik ben benieuwt of ik dat straks ook moet bij ivf of isci als dat zo is kom ik wel bij je voor advies als dat mag
Omdat ik hoop dat we ook in aanmerking komen voor iui had ik een vraagje aan jullie; hoelang na je intake bij de fa mag je starten met iui? Is iui iets wat ej elke maand mag doen? dank!