iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    IVF kunnen we al vergeten, want we gaan voor ICSI. We hebben zeker wat te verwerken.

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @timon: jeetje, mozaik klinefelter is niet niks!
    Gaan jullie wel voor gewone ICSI en niet voor PGD dan?
    Zou je je niet schuldig voelen als je het overgeeft aan een zoon?
    Heeft je man er zelf last van? (behalve zn zaadproductie dan)
    Sterkte meis!

@Ineke: klinkt goed die kwaaltjes!
    Ik ga voor je duimen dat ze ergens voor dienen :D

@Emee: bij onze kliniek moet je met een volle blaas komen, want dan kunnen ze er beter bij.
    Dus ik kende de tip al.
    En het werkt ook, want je blaas drukt tegen je bm waardoor deze dus makkelijker te bereiken is.

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zoals ik al schreef heeft mijn man er minimaal last van. We wisten niet eens dat het bestond! De gyn. gaat navragen of pgd bij Mozaiek Klinefelt ook kan. Als het mogelijk is dan willen we dit wel laten doen.

4. xsannex

xsannex Lid

16 dec 2009
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Xsannex: Jeetje die eierstokken van jou produceren wel zeg! laatste keer dus 4 eitjes..bij ons doen ze nog wel bij drie eitjes maar niet bij 4. enorm balen lijkt me dat. Ik ben natuurlijk geen arst maar is het niet een idee om minder hormonen te gaan slikken aangezien je zo 'te goed' reageert?

Ik zat op 75 Puregon en de 2e keer al op 50. Voor de gyn is het ook een raadsel waarom ik zo raar reageer.. Maar goed, kijken wat het de volgende ronde wordt!

Groetjes xsannex

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

sorry dat ik niet eerder heb gereageerd was moe na ik mijn bloeddruk medicatie had opgehaald en ben toen lang gaan slapen.
    was niet zo fit vandaag morgen gaan we foto s maken

eerst moeten we de drie weken door dan kunnen we pas verder.
    ik weet niet hoe lang de wacht rij is bij ons wij worden versneld geholpen omdat we al zo lang bezig zijn.
    nee wij hebben nog geen behandelingen gehad, vleesboom moest er eerst uit

het zaad is niet goed voor iui het word nog een keer na gekeken

als je een dobbelsteen hebt heeft die van ons 20 kantjes en mogen we hopen dat ie een keer op 6 valt

ren meid is het je zo duidelijk als je nog vragen hebt stel ze maar hoor

6. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    jeetje sanne, wat ontzettend z76$#$& dat het weer niet doorgaat!

man: hij gaf laatst te kennen eigenlijk pas na twee jaar proberen te willen laten kijken waarom we nog niet zwanger zijn. gelukkig hebben we niet zo lang gewacht, en begreep hij mijn argumenten erg goed ;)

timon: wat een nieuws zeg! klinefelter is niet niks nee! gelukkig is ICSI de uitweg, eventueel zelfs met pgd!

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @zeehondje: de kijkoperatie was bij mijn niet standaard. Alleen hsg.

@esmee: hier ook een hele pijnlijke iui de vorige keer. Nee, is niet alles als je zo zwanger moet worden. Maar ja, andere mogelijkheden zijn er niet. En ik ga er vanuit dat het de volgende keer weer zo is bij mij. Gezien ook de onderzoeken soms al pijnlijk waren.

Heb ik ook gelezen dat een volle blaas kan helpen. Heb ook gehoord dat het kan helpen om de rugleuning van de behandeltafel iets hoger te zetten. Ga ik dus vragen de volgende keer.
    Een al te volle blaas lijkt me ook niet prettig eigenlijk, bang dat ik moet plassen als ik daar lig.

Ik zit hier ook al een tijdje doorheen inderdaad hoor. Kies ook voor de ene contact wel en de ander niet. Jammer genoeg heeft niet iedereen hier begrip voor. Net zoals het feit dat ik geen zin heb om aan iedereen elke keer te vertellen hoe en wat allemaal precies. Ik ga veel om met mensen die me steunen en begrip hebben voor je.
    Maar het is goed om voor jezelf te kiezen hoor, je hebt je energie hard genoeg nodig. En ook ik zoek hier lotgenoten, vrouwen zijn toch anders dan mannen. En mensen die dit niet zelf meemaken weten toch niet helemaal hoe je je voelt.
    Ook hier voel ik me vaak alleen en onbegrepen door man hoor. Man toont haast geen gevoelens over de situatie. Hoewel het hem wel dwars zit. Merk het regelmatig aan andere dingen.

@zyta; in de mmm hebben mannen het inderdaad maar makkelijk. De behandeling ligt vooral bij de vrouw.
    Maar voor mannen is het ook niet niks nee, zeker niet als de oorzaak bij hun ligt. Toch hun ego beetje aangetast.

Bij het spontane heeft de vrouw het misschien wel makkelijker inderdaad.

@timon: succes met het verwerken van dit nieuws.

Hier gaat het erg wisselend, het ene moment voel ik me weer beter dan weer niet.
    Maar ik zit net voor mijn ongi, dus de kwalen kunnen ook daar nog wel van komen. Ben ik ook misselijk en niet lekker.
    Had bedacht morgen wel weer te gaan werken, dus hopelijk voel ik me dan weer goed genoeg.

Vandaag ook nieuwe auto ophalen, ben benieuwd. Wel een raar idee hoor een hele nieuwe auto.
    Is de 1ste auto van mezelfd die nieuw uit de garage komt, had altijd 2ehandsjes. Ooit wel een nieuwe van mijn vorige werkgever gehad, maar die moest ik inleveren toen ik minder uren ging werken. En uiteindelijk ben ik daar ook weggegaan ivm de chaos die het daar was. Was niet meer leuk werken.
    En nu dus weer een eigen nieuwe auto.

8. Zyta

Zyta Actief lid

16 sep 2008
    175
    0
    16
    Jullie moeten mij natuurlijk ook niet TE serieus nemen ;)
    Maar tijdens de samenlevingstesten had vriend het toch wel moeilijk met het MOETEN hoor ;)

TIMON:
    Jeetje...ik heb er ook nog nooit van gehoord!!!! Wat er in een mens allemaal mis kan gaan he :( echt klote!!
    En nu moet je ook nog eens 8-10 weken wachten op die afspraak!? Ik geloof best dat het flink schrikken is geweest!! Gelukkig heb je nog wel een lichtpuntje en is ICSI nog mogelijk. Sterkte meid!!

SANNE:
    Als het voor de gyn al een raadsel is :(....

9. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    timon, jeetje dat is zeker ontzettend schrikken meid. En dat nou de ICSI ook uitgesteld is dubbel balen. Maar als ik het goed begrijp moeten jullie met ICSI toch nog een goede kans hebben??
    Jouw man had toch ineens slechte (onbegrepen) zaaduitslagen tijdens jullie IUI's??
    En over 8 weken krijgen jullie nog aanvullende informatie (las zoiets in je onderschrift)..
    Hoe is je man eronder?? Sterkte om dit weer samen te verwerken..
    Liefs

10. Ren

Ren Lid

28 okt 2009
    60
    0
    0
    Rotterdam
    @ Timon: Jeetje meid! wat een slecht nieuws zeg.. Sterkte!

@ Zonnetje: Alweer een beteje opgeknapt? Nog steeds niet ongie :D:D Hoop voor je dat het helemaal niet komt.!
    Duim voor je!

@ Zyta: HAHA dat klinkt me bekend in de oren hoor, manlief had het er ook wel moeilijk mee. Maar we zeggen dan altijd: Het is voor een goed doel!

@ Marnat: Ja hoeveel tegenslagen kan een mens hebben he! Ik hoop ook voor je dat de dobbelsteen snel op 6 komt!

@ Esmee: Snap precies wat je bedoeld, altijd alles weer uitleggen, niemand begrijpt het. Daarom hebben wij ook besloten om het maar aan een paar mensen te vertellen. Tegen alle mensen die vragen wanneer we aan kinderen beginnen (wat ik sowieso al nooit zal doen) zeggen we alleen: Alles op zn tijd! En dan houden ze er weer overop!
    Maar je moet voor jezelf kiezen! Als je iets niet wilt vertellen of als je je niet lekker voelt! KIes voor jezelf!

Manlief gaat er goed mee om, we praten er veel over en fantaseren er ook veel over!
    We hebben er ook alle 2 een goed gevoel over.
    Vanacht ook weer over gedroomd, dat ik met de beh bezig was en alles goed ging! Dus alle vertrouwen in dat we op een dag 2 streepjes mogen zien!

Voor alle meiden! Vertrouwen blijven houden!
    Dikke knuf!

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier nog niet echt geweldig. De ongi verwacht ik eigenlijk pas morgen ofzo hoor. Dan zit ik op precies 4 weken. En dat is al heel wat voor mij.
    Nog erg veel last van misselijkheid, maar dat heb ik ook altijd voordat ik ongi wordt.
    Ik hoop ook niet ongi te worden, maar ga er vanuit dat ik dat wel wordt. Als ik het weekend nog niet ongi ben ga ik misschien wel testen. Dan winnen de zenuwen het.
    Dus is gewoon afwachten.
    Vanmorgen ging ik even boodschappen doen, dat is dus niks als je niet lekker bent. Want heb nergens trek in, dus ja wat moet je dan meenemen. Maar alles weer in huis tot vrijdag.
    En dan nu maar hopen dat ik trek heb in hetgeen in gekocht heb.

.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ren@ wie weet valt de 6 ergens in midden van het jaar of al in maart

20 januarie moet manlief zijn zaad weer inleveren voor onderzoek ivf of isci wat zal het worden 3 week later uitslag

timon meid wat lees ik nou houden de tegen slagen nou nooit op dikke kuffel voor jullie

13. Ren

Ren Lid

28 okt 2009
    60
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook nog niet top fit! Wel goed geslapen vanacht. Alleen de was vanmorgen ff gedaan en nu alweer uitgeteld op de bank.
    Me lichaam zit vol zenuwen voor morgen.
    Kan nergens anders aan denken... En dat lijkt me ook niet goed. Wil echt proberen om er nuchter mee om te gaan maar als je iets graag wilt ja dan... Denk je nergens anders meer aan.

Rust lekker goed uit zonnetje! Niets overhaasten!
    En ik hoop mt je mee dat je niet ongie word!

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Jij ook succes en beterschap ren.
    Ik was tijdens de fm's en de uitgangsecho altijd bang dat de iui afgeblazen zou worden door een cyste of een overstimulatie.

Hopelijk valt de 6 vroeg in het jaar voor je marnat.

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

we zullen zien wat de 6 doet:D

begrijp ik dat het er om spant of jij iui krijgt of lees ik verkeert
    sorry ik probeer weer mee te lezen

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het is elke maand de vraag of de iui doorgaat. Als er een cyste zit die groter is dan 18mm gaat de iui niet door. Vorige keer had ik er een van 16mm, dus had ik geluk.
    En als je teveel eitjes ontwikkeld wordt het ook stop gezet.
    Dat is de angst die ik de 1ste keer had.
    En ook voor nu weer natuurlijk.

Ik moet eerst ongi worden, dan ziekenhuis bellen en op dag 3 voor uitgangsecho. Dan hoor ik of er een cyste zit. Die kunnen elke maand ontstaan en ook weer verdwijnen.

Was een reactie op ren dat ze zenuwachtig was. Dat had ik in het begin dus ook.

Dus ik heb nog geen idee bij mij hoe en wat. Eerst maar de ongi. (liever helemaal niet natuurlijk).

Heb je vandaag nog foto's gemaakt marnat? Is inderdaad wel mooi.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    zonnetje@ spannend dus nee ik ben niet voor uit te branden vandaag lol

we gaan nog foto s maken

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook weinig fut hoor.
    Heb ook nog weinig foto's gemaakt zit ik nu te bedenken. Ook nog maar eens doen.

Doe lekker rustig aan, doe ik hier ook. Met boekje op bank zitten.

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wow, wat is er veel geschreven!!! Ben bewust even een paar daagjes offline geweest, maar nu ben ik er weer. Weer bijgekomen van de ongie en zie onder mijn updeetje... Heb jullie berichtjes (geklets over en weer, gezellig om te lezen ;) !) gelezen... Op alles reageren zie ik vnvd niet even zitten...sorry daarvoor :(... Dat heb je als je achter loopt ;) !

@Xsannex: wat balen.. geen ei is niet goed, teveel ook niet... Hopelijk vinden ze gauw een juiste dosering!

@Ren: succes met de 1e IUI, laat je weten hoe het was??

@Zyta: herken je gevoel dat het bij jullie 'niet zou gaan werken'... is natuurlijk nergens op gebaseerd, maar ik denk het ook wel eens bij ons... En dat terwijl het schijnt dat de kracht in positief denken zit ;) Moeten we toch maar eens gaan proberen ;) ! Wie weet helpt het! Suc6 deze natural round!

@Esmeee: die tip van de volle blaas hou ik aan (al ben ik dan vast bang dat ik het op de stoel doe;) . Hele stomme vraag misschien hoor, maar stel dat ik nu na de 5-10 min liggen moet plassen, verlies ik de net ingebrachte zaadjes dan niet direct? Heb ook eens gelezen dat er meiden zijn die na de inseminiatie een tampon (?!) inbrengen omdat het dan beter zou blijven zitten... Wel eens van gehoord??? Wat jij schrijft over je mentale dipje, ook zo herkenbaar! Heb de laatste maanden gewoon geen puf meer om naar 'oude vrienden' of verjaardag van vrienden van mijn mannetje te gaan. Helemaal in combi met dit weer en ik moet iedere dag nog redelijk ver met de auto. Dan zit ik er gewoon niet op te wachten om dan op vrijdagavond naar een 'verplichte fuif' te moeten... Voel me daar ook wel weer schuldig over, want 'men' komt ook op mijn verjaardag... Enfin, jullie snappen de dilemma's... Mijn vriend begrijpt het wel "neem jij maar lekker tijd voor jezelf schat", zegt-ie dan lief... Soms heeft hij eigenlijk ook geen zin of vindt het dan gezelliger / fijner bij mij thuis te blijven. Wat dat betreft bof ik wel.Alleen ik merk wel dat hij het moeilijk vindt om over mijn verdriet te praten (als je weer ongie bent geworden en de paar daagjes erna). Hij voelt zich dan zo machteloos en baalt dat 'hij het probleem niet even kan oplossen' . Tja, typisch man...? Hoe dan ook, ook daarom vind ik het zo fijn dat ik op het forum alles kwijt kan, zonder het gevoel te hebben dat je 'er weer over zeurt'... :) Zie dat jij de 22e mag testen... Spannend hoor meid! DUim hard voor je!

@Timon: Zie dat je weer meer plak- en knipervaring hebt opgedaan ;) Goed bezig! In ieder geval fijn dat jullie nu duidelijkheid hebben... Al blijft het gewoon confronterend ***nieuws. Ja toch? Maar goed, alles voor een wondertje toch...Gelijk ICSI dus... Oké, als dat de meeste kans van slagen heeft... Wel heel spannend hoor... Hoop wel dat dit voor jullie HEEL SNEL raak gaat zijn! Kaarsje brand hoor!!!

@Ineke1983: mmmm dat wachten duurt wel lang hé? Hoe voel je je verder? Mijn updeetje hieronder ;) !

@Dreamer: al een datum voor februari (dan mochten jullie toch al...?) ?

@Marnat: Hoop dat jullie snel bovenaan op de wachtlijst komen hoor! En dat je je gauw weer fitter voelt. Wordt wel eens tijd voor jullie hé.... Sterkte kanjer!

@Joontje: hoest met jou????

@zonnetje: wat voor een autootje heb je gekocht? En nog wel nieuw ;) toe maar! Gaaf! Wanneer gaat jouw komende 'ronde met kansen' weer beginnen? Als je ongie bent geworden? Suc6!

@Updeetje hier:
    Als eerste: ik mag nog één laatste ronde clomid slikken! Met name omdat de fert.arts begreep dat het voor mij anders echt voelde als een gemiste ronde. Geen controles, hoefde ook niet temperaturen. Ik reken eigenlijk nergens meer op, maarja, een kansje is een kansje en je moet iedere kans grijpen... Bij MCK zijn ze geen voorstanders van clomid, omdat het idd je bm-slijm kan aantasten. Maarja, als ik niet nog 1 ronde was gaan clomid-en, dan zou ik geen zicht hebben op mijn cyclus... Moet zowieso 1 februari voor een uitgangsecho komen en aan de hand daarvan zou dan bepaald worden of ik medicatie zou krijgen om de bloeding op te wekken, maar die uitslag zou ik pas op 10 februari krijgen! En slik ik clomid dan zou ik al op 7/8 februari ongesteld worden worden, dus dan zou ik de 10e/11e kunnen beginnen met prikken... Maakt niet heel veel dagen uit, maar voor mijn gevoel maakt het wel uit! Dus, mijn laatste ronde clomid is een feit...
    Nu weer wachten tot mijn ei... Hou deze maand geen banner en temp bij, om het voor mijn gevoel dan toch een eh 'beetje' los te laten... In hoeverre dat kan dan hé...!
    Ga dus heel hard duimen deze maand...
    Jullie zijn weer op de hoogte, en ik ben weer van jullie 'wel en wee' op de hoogte... We kennen elkaar gewoon niet, maar toch delen we eenzelfde verlangen en dat schept een band en begrip. Dat geeft herkenning en steun. Vind dat heel bijzonder en wil daarom ook iedereen bedanken voor het lezen, reageren en duimen voor elkaar. Het wordt tijd dat wij maar lekker zwanger gaan worden dit jaar! Kunnen we daarover gaan kletsen ;) !
    Ik zet de kamer vol met kaarsjes voor ons!

Dikke knuf voor alle kanjers hier!
    xxxx Juulz

20. Zyta

Zyta Actief lid

16 sep 2008
    175
    0
    16
    Even kort:
    Ren succes morgen..... Voor mijn gevoel zit ik een beetje op jou mmm-niveau dus ben erg benieuwd!

Juulz....wie weet heeft deze chill-ronde veel succes ;) en hoe gaat het anders verder (na deze ronde dus)?

PS: je 'er niet mee bezig houden' werkt bij mij niet extra hoor. Had deze rond zoiets van huh, moet ik morgen al ongi worden!? Ik dacht dat het pas een week later zou zijn. Dus naar mijn mening ben ik er dan echt niet mee bezig geweest.....en ben ook niet op t forum o.i.d. geweest. En toch ongi.....dus die aanpak werkt ook niet. Ja jullie weten er ook alles van......je probeert de raarste dingen. Heb zelf ooit een vaginale douche gebruikt....ik dacht 'dat maakt mijn slijm vast en zeker minder vijandig'. Whaha onzin dus :p

Deel Deze Pagina