iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee die telt niet mee, aangezien ik alleen hormonen heb gebruikt en geen IUI had.
    Deze keer ziet het er uit, dat het door de weeks valt! Dus dat is mooi!

2. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Ik ga duimen dat het inderdaad, doordeweeks gaat vallen!

3. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    De ICSI-behandeling lijkt erg veel op de IVF-behandeling, alleen de procedure in het laboratorium verloopt anders. Bij een IVF-behandeling worden veel zaadcellen in de buurt van een eicel gebracht en wordt afgewacht of één zaadcel erin slaagt de eicel te bevruchten. Hiervoor zijn veel goed bewegende zaadcellen nodig. Bij ICSI wordt één zaadcel in het vocht van een rijpe eicel gebracht. Voor deze behandeling is een klein aantal goed bewegende zaadcellen al voldoende.

Natas, ik moet het inderdaad gaan zien als een behandeling waarbij de kansen een heel stuk worden vergroot, zeker t.a.v. IUI
    Wij hadden 325.000 250.000 en nu maar 90.000 goede/snel bewegende zwemmers. De laatste uitslag was echt even slikken, maar ja, het is nu eenmaal niet anders.

9 mei hebben we ons eerste gesprek in Eindhoven. Vol goede moed gaan we hier naar toe. Hopelijk hoeven we geen lange maanden te wachten voordat we echt kunnen beginnen.

Liefs Roca

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Jeetje zeg, dat is ook wel een stuk minder geworden :(
    potver zeg..

Ik hoop ook voor je dat het snel van start kan!
    Dikke kus!

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    :cry: Gedverderrie. Dat zijn geen uitslagen waar je vrolijk van wordt. Ik blijf je volgen. Dikke knuffel!

6. Nellas

Nellas Lid

13 apr 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Toch vreemd dat de zaadkwaliteit er zo snel op achteruitgaat, bij ons hetzelfde, eerste check 5 mljn, tweede 2, derde 1,1 en afgelopen zaterdag de eerste IUI gehad met " slechts" 0,9 miljoen goede zwemmertjes. Het waren wel hele goeie zei de gyn (volgens mij alleen maar om ons wat gerust te stellen)

Mijn lief doet er echt veel aan om zo gezond mogelijk te leven, gestopt met roken en drinken maar het mag niet baten blijkbaar.

Naja, de natuur gaat haar gangetje..

Meen wel de hele tijd iets te voelen, wel of niet, krampjes (had ik die nou voorheen ook of....) enorme mood-swings die ook met de onzekerheid te maken hebben (denk ik). Heb respect voor jullie hoor, zit pas aan het begin van het hele gebeuren en ben nu al helemaal van slag, haha!

7. Niet meer actief

Dames, ik heb een aantal vragen aan jullie omtrent IUI.

Dag 1-4 moet je als het goed is naar de poli om bloed te prikken toch?

En dan moet ik als het goed is diezelfde dag beginnen met prikken van menopur. Maar wanneer moet ik terug komen voor de IUI hoeveel dagen moet ik zo'n beetje prikken zeg maar weet iemand dat?

8. hippel

hippel Actief lid

4 mrt 2007
    210
    0
    0
    he bah Roca, da's geen leuk nieuws :( !
    ik wens je veel sterkte en succes! En inderdaad moet je IVF zien als een behandeling met mogelijkheden... Succes!
    liefs

9. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Goedemorgen meiden 8)

Ik ben weer terug in het land. Heerlijk even kunnen bijtanken en heerlijk even geen hormoontjes die door mijn lijf heen gieren deze maand. Merk nu pas wat het doet met me.

Moontje Wat lees ik tussen de regels door? GEFELICITEERD! \:D/ :whistle:

Alle meiden op de bank: Veel sterkte met wachten. Maak er iets gezelligs van!

Voor de rest van jullie (heb een beetje snel door de afgelopen week heen gelezen) Tja balen balen balen maar koppie op, het gaat een keer lukken!

Swissa Wanneer de IUI plaats zal vinden is afhankelijk van de groei van de follikel. Het is niet te voorspellen hoe je op de menopur reageert. Na een meting kan je het ongeveer uitrekenen. Weet niet hoe vaak je een FM krijgt. Ik moet om de dag zo ongeveer. De ene keer groeien ze sneller dan de andere keer.

Liefs

10. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom terug geduld
    en bedankt voor de felicitatie!

11. Nellas

Nellas Lid

13 apr 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Hebben jullie ook zo'n last van pukkeltjes na het spuiten van de Pregnyl? Ik zit werkelijk helemaal onder, voorhoofd, decolete. Bah, en ze gaan ook nog niet zomaar weg, meen je dat het minder wordt, de dag erna zijn er weer een paar bijgekomen, lijkt wel of ik de mazelen heb, haha.

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Nella,
    Nee daar heb ik geen last van.

Welkom terug geduld!

13. Niet meer actief

Om de dag dat meen je niet? Hoe gaat ik dat in godsnaam doen met mijn werk :(

14. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo,

Vandaag zijn de :evil: :evil: echt doorgebroken.

Volgende week woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor een FM.

Groetjes Angele

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jammer!

Ik denk ook dat ik over 3 maanden voor iui moet gaan. Ik heb geen vertrouwen meer in een spontane zwangerschap.

16. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben er weer. Ben alweer bijgekomen van de grote teleurstelling van deze week. We hebben gisteren even snel een lastminute geboekt en we vertrekken morgen middag al, en komen maandagavond weer terug. Even er lekker samen een lang weekend tussen uit.

We hebben 9 mei gesprek voor IVF/ICSI en ik moet zeggen, we hebben er weer alle vertrouwen in. We beseffen dat de kans met IUI voor ons wel heel erg klein was, en dat IVF/ICSI ons veel grotere kansen biedt.

Voor alle dames die de :evil: :evil: alweer op bezoek hebben gehad, echt weer balen! Op naar de volgende ronde.
    Iedereen die nog op het wachtbankje zit, heel veel succes !

Liefs Roca

17. Niet meer actief

Gewoon aangeven dat je naar het ziekenhuis moet.
    Je bent niet zo lang weg dus dat scheeld. (ligt eraan hoever je van je werk zit)
    Dit gaat toch echt voor!

Ik moet steeds van amersfoort naar zwolle dus dat is eigelijk niet te doen.
    Gelukkig werk ik onregelmatige diensten dus zorg ik dat ik rond die tijd avonddiensten werk of vrij ben.

Maar makkelijk is anders!
    Wel goed om dan een leidinggevende in te schakelen zodat ze er begrip voor kan hebben.
    Maar daar denkt iedereen weer anders over ;)

18. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    Roca, meid, een heel prettig weekend, geniet er van!

19. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Moest vorige maand 8 keer voor een FM (waarvan 1 keer op zondag), 1 keer voor de pregnyl spuit en 1 keer voor de IUI. De metingen zijn bij mij op de meest ongunstige tijden die je maar kunt bedenken omdat ze mij er tussen moeten plannen.

Maar ik heb een eigenwijs ei. Niet iedereen ziet de wachtkamer zo vaak volgens mij.

Vertel het op je werk als dat mogelijk is. Mijn leidinggevende weet ervan. Reageerde overigens zeer positief en kwam met het verhaal dat zijn dochter in hetzelfde schuitje zit. Vond het wel heel raar om zoiets persoonlijks te vertellen maar ben blij dat ik het gedaan heb. Heb 1 keer een collega een uitbrander gegeven. :rolleyes: Die begreep er niets van omdat ik helemaal niet zo ben. Hormoontjes hadden de overhand en dan is het toch prettig als iemand weet waar dat vandaan komt.

20. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi allemaal.

ik ben ook weer terug van weg geweest.
    ik trok het allemaal even niet meer.

zit ook weer op het wachtbankje

hoe is het hier? heb ik wat gemist?

veel liefs Annika

Deel Deze Pagina