utrogestan vergeten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bereke, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Ik moet utrogestan gebruiken en dit vier keer per dag: 5u - 11u - 17u - 22u. Nu denk ik dat ik het rond 17u niet gedaan heb. Ben net als altijd eerst gaan plassen en mijn handen gaan wassen maar kan me echt niet herinneren of ik het bolletje opgestoken heb. Hier kwam ik dus op rond 19u... Heb dan toch maar een bolletje opgestoken om 19u. Maar wat zou nu het ergste zijn: een bolletje gewoon overslaan of er een teveel gebruiken? Weer iets om me ongerust over te maken...

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

in de bijsluiter staat wat je moet doen...als je er een vergeten bent.. ik heb dat wel eens gelezen..misschien ff kijken.

3. bereke

bereke Niet meer actief

"Neem geen dubbele dosis in om de vergeten dosis in te halen". Maar bedoelt dit: als je het vergeten bent is dat pech en sla je gewoon die beurt over. Of betekent dit: "neem de volgende keer (in mijn geval 22u) geen twee bolletjes ipv 1 om de vergeten dosis te compenseren". Grrr doeme toch hé!!!!

4. gaby1986

de vergeten dosis gewoon overslaan en verder gaan zoals je deed gewoon de tijden die je moet en de hoeveelheid die je moet.. niks extra's..

5. bereke

bereke Niet meer actief

Maar dan schommelt het toch te erg? En heb het nu al opgestoken!

6. gaby1986

in de bijsluiter staat wat ik me kan herinneren dat je de vergeten dossis moet overslaan. en door moet gaan zoals je deed.. maar je hebt dus al een extra gedaan.. hoe laat heb je deze ingebracht. en hoe laat moet je nu eigenlijk de volgende.

7. bereke

bereke Niet meer actief

Om 19u ipv om 17u (ofwel dus om 17u en 19u als ik hem wel had gebruikt maar dat weet ik dus niet meer). Om 22u de volgende.

Oh ships hé!

8. bereke

bereke Niet meer actief

Heb dat zinnetje trouwens overgetypt uit bijsluiter...

9. gaby1986

ik zou als k jou was.. gewoon weer verder gaan en de volgende pakken op de tijd die je moet..
    als je niet meer weet of je hem wel gebruikt hebt.. kun je altijd terug tellen he.. zoveel bolletjes per dag... zoveel doosjes.. kijken hoeveel je nu nog over hebt.. en dan terugtellen..

10. bereke

bereke Niet meer actief

Ja dat kan ik inderdaad wel doen! Ga dadelijk eens terugtellen!

11. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    wat is de reden dat je 4x per dag moet opsteken? Moest je dit ook al zo vaak doen na de TP?

12. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Komt het zo nauw dan die Utrogestan bolletjes?
    Heb ik eigenlijk nooit zo gedaan, op de laatste keer na dan....

13. bereke

bereke Niet meer actief

Ik denk dat er nog 1 bolletje op het werk ligt maar ben niet zeker. Als dat zo is en ik heb er nooit geen laten vallen dat ik dan maar weggegooid heb (denk het niet maar om 5u 's morgens ben ik niet echt helder eerlijk gezegd) was ik het effectief vergeten en was ik nu gewoon 2u te laat. En ja in het slechtste geval heb ik een dubbele dosis. Maar lijkt me minder erg dan ineens 11u zonder terwijl het normaal maar 6 uur zonder is... Is nu toch te laat hé...

14. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik dacht ook altijd dat t niet supernauw kwam eigenlijk.. Ik moet het 3x per dag 2 bolletjes. 1x 's ochtends, 1x halverwege de dag en 1x voor het slapen gaan. Maar als ik moet werken is het dus 6:30 dat ik ze inbreng. Maar als ik vrij ben rond 9:00 ofzo.... Dacht dat dat geen probleem was :( Verdeel de 3(x2) bolletjes gewoon over de dag dat er wel iedere keer ongeveer even aantal uur tussenzit!

15. bereke

bereke Niet meer actief

Ben begonnen met 3x 200mg per dag maar mijn progesteronwaarde stond erg laag en had wat bloedverlies. Dus vermeerderd naar 4x per dag. Volgens mij is het wel belangrijk van het zeer regelmatig te doen. De verpleegster zei in het ziekenhuis: "een half uurtje verschil af en toe kan wel maar meer zou ik toch niet doen". Dus zet trouw mijn wekker om 5u en wacht om te gaan slapen tot het 22u is. En nu vergeet ik het (of toch niet?!) gewoon overdag.

16. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    bereke, mss handig om een pillen doosje aan te schaffen, ik heb dat ook eens gehad met progynova en wist echt niet meer of ik het ingenomen had en heb toen alsnog genomen en daarna pas de bijsluiter gelezen waarin stond neem geen dubbele dosis om de vergeten dosis in te halen, stom dus.

nu met dat pillen doosje vergeet ik het niet meer want dan stop je er precies per dag in hoeveel je er die dag moet gebruiken.

en niet gaan stressen nu heh, je hebt het toch al gebruikt en stressen is niet goed voor de beeb ;)

17. bereke

bereke Niet meer actief

Stress is voorbij grotendeels. En idd de bijsluiter zegt gemiste dosis niet inhalen. Maar ik hoop dat in mijn geval beter eentje teveel dan te weinig van toepassing is. En geloof me, dit gebeurt me geen tweede keer meer! Zo stom!

18. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Eentje vergeten kan niet zo veel kwaad omdat je nu als het goed is al een hoge progesteron waarde hebt omdat je al zwanger bent en je al een aantal weken die bolletjes gebruikt, eentje teveel kan overigens ook geen kwaad gewoon een beetje extra progesteron.
    Hopelijk kan je weer wat ontspannen nu.

19. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    @ Sinja je hoeft ze niet elke dag op het exact hetzelfde tijdstip te nemen.....het gaat er om wat je zelf zegt 3 keer per dag met ongeveer zelfde aantal uren ertussen. Progestan is voor het opbouwen van je progesteronwaarde en dik baarmoederslijmvlies, die opbouw gebeurt als je het gewoon 3x per dag gebruikt en op welk tijdstip je dat dan doet maakt hier niet voor uit

20. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    @ Sinja: Weer een beetje gerustgesteld? Hoop dat je straks een mooi resultaat hebt!

Mag ik hier een vraag stellen over Utrogestan? Is het echt heel vervelend die bolletjes of kun je het vergelijken met een tampon? Ik las ergens dat het een smeerboel kan worden... En voel je ze ook zitten zeg maar?

Deel Deze Pagina